Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
61/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Eli olet mielenterveysongelmainen

Sairaudet ja vammat on työllistymisesteitä, mutta sinähän et varmaan edes tajua olevasi pimeä.

Itsehän sanoit olevasi niin hankala tapaus

Vierailija
62/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.

Lopeta tukien nostaminen niin saat tehdä osa-aikatyöta aivan rauhassa.

Lopetan heti kun palkka riittää elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä malli tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa. Työnantajat kyllästyvät pakkohakemuksiin ja niin ne vähätkin avoimet työpaikat häviävät työnhakupalvelujen sivuilta. Lisäksi monessa paikassa TE-toimiston ja kuntakokeilun virkailijat ovat niin ylityöllistettyjä, että mallin valvominen ja seurantahaastattelujen toteuttaminen ei tule onnistumaan. Lisäksi täällä päin kuntakokeilussa työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, koska työilmapiiri on kuuleman mukaan niin huono. Aina, kun saadaan uusi työntekijä tilalle, joutuu hän aloittamaan nollasta.

Milloinkahan me saatais virkaan sellainen rohkea ihminen joka myöntäisi että nyt kun on hakattu viimeiset 30v päätä seinään huonolla työllistämispolitiikalla niin on ihan hullua hakata vielä kovempaa päätä seinään uudella politiikalla. Pitäisi puhaltaa peli poikki, myöntää virheet, poistaa kaikki ja rakentaa ihan uusi malli: terveet työllistämiskelpoiset ja vajaakuntoiset. Kummallekin ryhmälle ihan omat tavat toimia, vajaakuntoisille tehostettua terveydenhoitoa ja tutkimuksia, koulutusta, kuntoutusta ja työkokeiluja, perustulo ja siihen päälle tukea koulutukseen ja terveysasioihin, ja eläkkeitä helpommin. Niin että oikeasti palkataan taho, jolla on todellinen halu saada ihmisiä työelämään takaisin auttamalla eikä pakottamalla ja uhkailemalla. Miksi kukaan päättäjä ei uskalla myöntää että metsään on menty ja rytisten jo kymmeniä vuosia sitten? 

Tehdään kaikki tuo heti kun Suomi voittaa lotossa.

Eikö se olis vähän kuin lottovoitto jos lopetettais kallis ja raskas koneisto joka ei tuota yhtään mitään vaan aikaansaa lisääntyviä kustannuksia ja lisääntyviä turhia tuottamattomia virkoja?  Kohdennettais rahat sinne missä sitä eniten tarvitaan eli vajaakuntoisten kuntouttamiseen ja työllistämiseen. Ei terve ihminen tarvitse mitään palveluja ja pakkohakuja, he osaavat hakea ihan itse työpaikkansa ilman viranomaisia. Holhoaminen pois ja apua sen tilalle. Aikuisia ihmisiä ei tarvitse pakottaa ja uhkailla.

Sinulla ei näytä olevan mitään käsitystä siitä mitä ehdottamasi toimet maksaisivat. Tuossa "kalliissa koneistossa" on vaivaiset kolme tuhatta työntekijää koko Suomessa. Vaikka kaikki saisivat kenkää, säästetty raha ei kattaisi murto-osaakaan.

Vierailija
64/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sun mielipidettä tiedustellut lainkaan? Laitontahan tuollainen yksipuolinen ilman asiakkaan kuulemista tehtävä velvoittava suunnitelman tekeminen on.

Haha. Työttömyysturvalaki on AINA VELVOITTANUT HAKEMAAN TYÖTÄ vastineeksi päivärahasta.

On hyvä ja hakee. Ei hakemusten tekoon mene kuin tunti.

Jep ja jos kärsii uniongelmista ja laitetaan töihin ja postittelee asiakkaiden papereita väärään paikkaan niin asiakas sitten itse selvittää, kun hänen henkilötunnus on postitettu väärään osoitteeseen.

Työkokeilussakin työttömät käsittelee ihmisten henkilötietoja ja kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
65/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Myönnän, että näin on. Virallista diagnoosia ei kuitenkaan ole ja koen, että ahdistus ja autismikirjon häiriö ovat kuitenkin vähän eri asia kuin ns. hulluus.

Vierailija
66/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Meidän firmassa luettiin vain joka 10. hakemus. Helppoa.

Vierailija
67/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi. raskasta, 1 työ / viikossa Miten sä selviät tuosta rasituksesta?

Vierailija
68/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sun mielipidettä tiedustellut lainkaan? Laitontahan tuollainen yksipuolinen ilman asiakkaan kuulemista tehtävä velvoittava suunnitelman tekeminen on.

Haha. Työttömyysturvalaki on AINA VELVOITTANUT HAKEMAAN TYÖTÄ vastineeksi päivärahasta.

On hyvä ja hakee. Ei hakemusten tekoon mene kuin tunti.

Nykyään asiakkaat täytyy haastatella joko kahden viikon välein tai kolmen kuukauden. Jos ei haastattelua tehdä, eli virkailija omatoimisesti päättää asiakasta kuulematta, toimitaan laittomasti.

Vierailija
69/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että näin on. Virallista diagnoosia ei kuitenkaan ole ja koen, että ahdistus ja autismikirjon häiriö ovat kuitenkin vähän eri asia kuin ns. hulluus.

Eli enemmänkin ongelmasi ovat neurologisia kuin psyykkisiä.

Vierailija
70/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole täysin työkykyisiä, sanokaa se työkkärissä ja vaatikaa päästä työnhakijan terveystarkastukseen, joka on teille maksuton.

Sieltä saatte tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin ja hoitoon.

Ei pidä marista siitä ettei palkata vaan hoitaa tämä asia: työkyvytön ei kuulu kortistoon vaan sairauspäivärahalle.

Työkyvyttömyyseläke ei tipu taivaasta. Siihen vaaditaan näyttö.

Ei se silloin kannata kun työkyvyttömyys on itse diagnosoitu.

Vierailija
71/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole täysin työkykyisiä, sanokaa se työkkärissä ja vaatikaa päästä työnhakijan terveystarkastukseen, joka on teille maksuton.

Sieltä saatte tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin ja hoitoon.

Ei pidä marista siitä ettei palkata vaan hoitaa tämä asia: työkyvytön ei kuulu kortistoon vaan sairauspäivärahalle.

Työkyvyttömyyseläke ei tipu taivaasta. Siihen vaaditaan näyttö.

Ei perheellinen uskalla. Ei pärjää millään 500 työmarkkinatuella.

Vierailija
72/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Vierailija
73/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?

Ei tarvitse, jos ei ilmoittaudu työkkärin listoille. Se ei ole pakollista. 

Yksinkertaista. 

Vierailija
74/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Niinhän se tuntuu.

Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.

Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.

Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.

Vierailija
75/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Meidän firmassa luettiin vain joka 10. hakemus. Helppoa.

Ja teidän firmassa tehdään vain 10. työtehtäväkin?

Aika uunoa toimintaa ja ihmetellään sitten, missä ne osaavat työntekijät on. Meillä taas luetaan kaikki, koska julkishallintoa ja paikkaan oikeasti valitaan henkilö eikä vain arvata kuka otetaan

Vierailija
76/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi. raskasta, 1 työ / viikossa Miten sä selviät tuosta rasituksesta?

Raskaaksi sen tekee se, että työpaikkoja ei ole auki.

Vierailija
77/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Ditto!

Vierailija
78/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se varmaan tosiaan ole kun tunnin juttu kuussa jos sitäkään näpytellä neljä identtistä hakemusta netin kautta johonkin sellaisiin paikkoihin joihin ei oo mitään mahiksia päästä. Onhan noita hakemuksia ennenkin lähetelty eikä niihin ole ylensä edes mitään vastausta tullut.

Vierailija
79/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista työkyvyn terveydellisistä rajoitteista, te tstossa ollaan sitä mieltä, että pitää hakea vaikka tietää ettei työhön kykene ja sitten vaan saikuttaa. Jotenkin epäreilulta työnantajaa kohtaan vaikuttaa tämä....

Kyllä, te-toimistossa selkeästi käsketään valehdella työnantajille että kykenee töihin ja sitten joutuukin saikuttaan ja saa lopputilin koeajalla. Siis viranomainen kehottaa valehtelemaan työnantajille! Mahtavaa "yhteistyötä" yrittäjien kanssa, Ei ole ihme jos ei yrittäjät mielellään palkkaa työkkärin kautta työttömiä. Minä taas arvostan työnantajia ja kerron rehellisesti mihin töihin en kykene, mikä varmasti kostautuu hyvin pian sillä että annetaan karenssi.  On kuitenkin todisteita että olen tehnyt raskastakin työtä vuosikausia mutta nyt on paljon rajoitteita.

Tämä on totta. Esimerkki: Samalla pupukurssilla ollut henkilö kertoi virkailijan nimenomaan kehottaneen tekemään näin. Tällä henkilöllä oli vaikeita nivelongelmia mm. käsissä. Virkailija kehotti hankkimaan työpaikan niin sitten voi olla sieltä sairaslomalla! Oikeasti, näissä valmentajissa ja virkailijoissa on kaikenmaailman tolloja.

Vierailija
80/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se tuntuu.

Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.

Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.

Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.

Luuletko että työelämässä ei tule pettymyksiä ja vaikeuksia? Tulee enemmänkin kuin neljä kertaa kuukaudessa. Ja ne ovat pahempia. -eri