Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!
Kommentit (699)
Hauskaa että kun koko homman idea on se ettei tarvisi olla työtön työnhakija jotta ei joutuisi tukia nostaa.
Itse jos menen esim. 80km päähän töihin ja palkka vaikka 1600e. No sillä saa 100e asumistukea (asumistuen saamisen yläraja 2000e).
Ulosotto vie n. 500e. Jää 1100 vuokran maksaa niin jää 800. Bensakulut töihin kuussa olis 600e. Jää 200. Sähkölasku n. 100e. Jää 100e. 3kk välein vesilasku 250e. Kaksi lasta asuu vuoroviikot mun luona eli olisn edelleen työtön työnhakija vaikka vakituinen työsuhde jotta saan kelasta tukia. Haen töitä vain läheltä missä bensakukut ois max. 300e kuussa. Silloinkin saan ja joudun nostaa tukia palkan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että kun koko homman idea on se ettei tarvisi olla työtön työnhakija jotta ei joutuisi tukia nostaa.
Itse jos menen esim. 80km päähän töihin ja palkka vaikka 1600e. No sillä saa 100e asumistukea (asumistuen saamisen yläraja 2000e).
Ulosotto vie n. 500e. Jää 1100 vuokran maksaa niin jää 800. Bensakulut töihin kuussa olis 600e. Jää 200. Sähkölasku n. 100e. Jää 100e. 3kk välein vesilasku 250e. Kaksi lasta asuu vuoroviikot mun luona eli olisn edelleen työtön työnhakija vaikka vakituinen työsuhde jotta saan kelasta tukia. Haen töitä vain läheltä missä bensakukut ois max. 300e kuussa. Silloinkin saan ja joudun nostaa tukia palkan lisäksi.
Sekä haen vain vakituista kokoaikatyötä. Ei ole mitään jårkeä lopettaa vakituista osa-aikatyötä jonkun määräaikaisen kokoaikatyön takia jonka loppumisen jälkeen olisin kokonaan työrön ja nostaisin tukia täysimääräisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Itselle tehtiin myös ja oon jo kesäkuussa hakenut 10 paikkaa. Eli mikä sun mielestä nyt on älytöntä?
Se että pitää raportoida jollekin sivulle minne oon hakenut ja milloin. Kun oon hakenut jo kymmeneen paikkaan eikä oo kertaakaan päässyt edes haastatteluun.
Tämä uusi aktiivimallihan tulee vaikeuttamaan entisestään ihmisten töihin pääsyä koska osa työttömistä laittaa myös niitä " hupihakemuksia " paikkoihin joihin ei oikeasti edes halua tai ole mahdollista päästä ja sitten jos haet montaa paikkaa ja menet yhteen ja toisesta paikasta samaan aikaan tarjotaankin töitä ja kieltäydyt menemästä niin enää et pääse sille toiselle työnantajalle ja " saat mustat paperit " sen firman rekrytointiin koska olet kieltäytynyt tarjotusta hommasta . Lisäksi työnantajat lukevat ihmisten työhakemuksia vielä vielä vähemmän koska hukkuvat tyhjänpäiväisiin paskahakemuksiin ihmisiltä kellä ei oikeasti edes paikka kiinnosta. Älytöntä aivan ja vaikeuttaa työmarkkinoita entisestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tosi. raskasta, 1 työ / viikossa Miten sä selviät tuosta rasituksesta?
Raskaaksi sen tekee se, että työpaikkoja ei ole auki.
Minulle näkyy mollissa vaikka kuinka monta työpaikkaa avoinna.
onhan siellä toki paljonkin :D ilmota vaan sitten kun pääset keittiöpäälliköksi tai sairaalan osastonjohtajaksi tai asianajajaksi ilman koulutusta. Onko sinulla aivosoluja ollenkaan ei liene kun elämänkatsomus on tuota luokkaa .. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan siellä toki paljonkin :D ilmota vaan sitten kun pääset keittiöpäälliköksi tai sairaalan osastonjohtajaksi tai asianajajaksi ilman koulutusta. Onko sinulla aivosoluja ollenkaan ei liene kun elämänkatsomus on tuota luokkaa .. ?
Miksi niin monelta työttömältä puuttuu koulutus eikä edes haluta sitä hankkia?
Mikä tässä on vaikeaa? Teet CVstä sellaisen että sen voi laittaa samanlaisena kaikkiin kohteisiin, ja sen lisäksi kirjoitat kirjeen joka korostaa parhaita puoliasi ja jossa on kuhunkin hakukohteeseen spesifiä tekstiä muutama lause. Sitten laitat tämän jokaiseen kohteeseen omanlaisenaan. Ei ole vaikea modifioida. Kuulostat laiskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tehty vielä. Tosin en ole ollut vielä päivääkään työttömänä.
M51
Sama! Mun on vaikea tmmärtää työttömyyttä kaiken kaikkiaan. En tunne ketään, joka olisi ollut työtön, jotkut pari kk opintojen jälkeen työelämään siirtyessä.
N47
eikai siellä nepotismin ja nepotistien elämänkatsomuksen piirittämässä maailmassa normaalia työmarkkinaelämää ymmärretäkkään :)). Terveisiä muumilaaksoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko kiinnostunut työllistymään?
Jos kyllä, etkö siis joka tapauksessa hae töitä koko ajan?
Jos et, miksi olet työvoimatoimiston listoilla ylipäätään?
Vastaan nyt tähän. Olen se, joka kertoi tässä aikaisemmin olevansa niin vaikea tapaus, että työpaikkoja ei edes tarvitse hakea. Olen työttömänä työnhakijana vain rahan takia. Monesta syystä johtuen tämä on tällä hetkellä ainoa laillinen keinoini saada rahaa. En tiedä, saisinko edes toimeentulotukea jos en olisi ilmoittautunut työttömäksi. Eläkkeelle en pääse, vaikka olen sitä itse ehdottanutkin. Tiedän kyllä itsekin, että tämä virallisesti työttömänä olo ei ole oikea paikka tai tilanne, mutta kun muutakaan ei vain ole. Ihan itse kuntakokeilun työntekijä päätti tuon, että en joudu työpaikkoja hakemaan. En ehtinyt sanoa tuohon mitään ennen tuota päätöstä. Eläkkeelle pääsyä siis itse ehdotin. Ja,jos jotain muuta olisi niin en olisi työttömänä työnhakijana, koska todellisuudessa en koskaan työllisty.
Tuo on ainoa mahdollisuutesi saada rahaa, ja valitat, kun joudut toimimaan sen sääntöjen mukaisesti? Ei edes kuulosta kovin vaivalloiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Itselle tehtiin myös ja oon jo kesäkuussa hakenut 10 paikkaa. Eli mikä sun mielestä nyt on älytöntä?
Se että pitää raportoida jollekin sivulle minne oon hakenut ja milloin. Kun oon hakenut jo kymmeneen paikkaan eikä oo kertaakaan päässyt edes haastatteluun.
Tämä uusi aktiivimallihan tulee vaikeuttamaan entisestään ihmisten töihin pääsyä koska osa työttömistä laittaa myös niitä " hupihakemuksia " paikkoihin joihin ei oikeasti edes halua tai ole mahdollista päästä ja sitten jos haet montaa paikkaa ja menet yhteen ja toisesta paikasta samaan aikaan tarjotaankin töitä ja kieltäydyt menemästä niin enää et pääse sille toiselle työnantajalle ja " saat mustat paperit " sen firman rekrytointiin koska olet kieltäytynyt tarjotusta hommasta . Lisäksi työnantajat lukevat ihmisten työhakemuksia vielä vielä vähemmän koska hukkuvat tyhjänpäiväisiin paskahakemuksiin ihmisiltä kellä ei oikeasti edes paikka kiinnosta. Älytöntä aivan ja vaikeuttaa työmarkkinoita entisestään
tämäpä juuri
Ei löytynyt neljää paikkaa, kun yhden valitsemani olivat poistaneet ennen hakuajan päättymistä. Pari hakemusta paikkoihin, joihin toiseen ilmoitettiin jo olleen yli 100 hakijaa ja toiseenkin on vähintään kymmeniä, koska se alan paikat vähissä. Profiili työmarkkinatorille ja yksi avoin hakemus. Toivottavasti seuraavalla tarkastelukaudella on paremmin työpaikkoja, joita hakea.
uusi systeemi naurettava kaikin puolin
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.
Miten niin?
Jos nostat soviteltua päivärahaa, tietenkin olet velvollinen hakemaan joko täyspäiväistä työtä tai toista osa-aikaista entisen rinnalle.
Jos et nosta tukia, saat tehdä mitä haluat.
Aivan selvä asia.
Yksi pilvenpolttelija eli sossurahoilla ja teki pimeitä töitä jatkuvasti,työttömyyskorvausta ei saanut kun luokiteltiin liian vaikeaksi työllistettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monelta työttömältä puuttuu koulutus eikä edes haluta sitä hankkia?
Mä olen pitkäaikaistyötön ja mulla on 3 koulutusta.
Mutta eihän nyt vaikkapa laitoshuoltaja voi hakea lääkärin töitä.
Koodasin botin viidessä minuutissa, joka hakee työpaikkoja puolestani eli lähettää vakiovisetin vakioliitetiedostolla, jossa vain päivämäärä vaihtuu. Se myös koostaa sitten hakemuksista valmiiin tiedoston, jonka voin lähettää kelaan. Ei tarvitse tapaamisissa ravata. Töitä teen vain etelässä 0 % verolla, en kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Koodasin botin viidessä minuutissa, joka hakee työpaikkoja puolestani eli lähettää vakiovisetin vakioliitetiedostolla, jossa vain päivämäärä vaihtuu. Se myös koostaa sitten hakemuksista valmiiin tiedoston, jonka voin lähettää kelaan. Ei tarvitse tapaamisissa ravata. Töitä teen vain etelässä 0 % verolla, en kotimaassa.
eikai suomessa kannata näillä palkoilla valoisia hommia tehdäkkään kun heti vähennetään kaikki pois mitä jäis plussalle. Pimeitä hommia kehiin vaan !
Juuri oli itsellä taas se välikuulustelu ja yritin tuoda esille että työpaikkailmoitusten määrä on vähentynyt että eikö olisi kohtuullista alentaa 4 paikan vaatimusta niin virkailija ei ottanut kuuleviin korviinsakaan määrän vähentämistä.
Onko siitä niille jokin hyöty jos velvollisuus on 4 paikkaa kuussa vs jos niitä on vaikka 2?
Ihan sairasta, pahaa pelkään että joskus ei vaan löydy niitä neljää paikkaa kuussa...
Vttu kun tulisi vielä joku päivä tilaisuus kostaa kaikki tämä pska...
Miksi tällä palstalla ei saa keskustella ka kkasta?
a) mo de kiihottuu kak kasta?
b) mo della on ummetusta?
c) mo de on kak kapää?
d) mo della on kakk at housuissa?
e) mo de ei ymmärrä sanaa kak ka?
f) joku muu kak kasyy?