Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
41/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Minullekin sanottiin, ettei minun tarvitse hakea työpaikkoja, koska en kuitenkaan työllistyisi pitkän työttömyysjakson jälkeen.

Kauan olet ollut sitten työttömänä? Ikäsi?

Olen ollut yli 20 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä. Olen 62-vuotias.

Vierailija
42/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.

Monta työpaikkaa joudut hakemaan? Kiinnostaa koska itsekin osa-aikatyössä.

Auttaakohan mitään jos sanoo että mielenterveysongelmien vuoksi osa-aikatyö parempi, kokoaikatyötä en pysty tekemään. Minulle ei ole vielä soitettu työkkäristä enkä tiedä miten tämä minun kohdalla menee. Tuo on vaan karu fakta että kokoaikatyöhön en mielenterveyteni vuoksi kykene, siksi osa-aikatyö. 30-40h/kk on sopiva itselleni.

työttömyyskorvauksen saamisen ehtona on että on valmis ottamaan vastaan kokoaikaista työtä, muista että kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan, viranomainen ei ole ystävä. parempi on sanoa vasta haastattelussa että mielenterveyden kanssa on ollut vähän haasteita... ja voit olla varma ettet saa ko. paikkaa jos ikinä haastatteluun pääsisitkin

Vierailija
44/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Ja miksi nämä pakkohakijat eivät ole oikeita hakijoita? Yritättekö te kertoa, ettei työttömät halua töitä?

Vierailija
45/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Mitähän syitä oli tähän, oletko jo kauan ollut työttömänä?

Työttömyyteni kestoa on vähän vaikea määritellä kun on jossakin vaiheessa ilmeisesti vähäksi aikaa katkennutkin ja olen suorittanut omaehtoisia opintoja työmarkkinatuella. Joka tapauksessa olen ollut työttömänä vuosia. Kärsin monista ongelmista ja selkeistä vaivoista/sairauksista, jotka ovat kuitenkin jääneet diagnosoimatta. Kyseessä on sekä mielenterveydellistä, että fyysistä vaivaa: ahdistus, autismikirjon häiriö, suolistosairaus. Virallisia diagnooseja ei ole, mutta oireet viittaavat selkeästi näihin. Joudun myös asumaan sukulaiseni luona ja hoitamaan paljon tämän asioita ja kotitöitä. Voimani ovat loppuneet jo vuosia sitten. Elämäni on ollut kokonaisuudessaan hyvin vaikea ja paljon ikävää on tapahtunut. Tietysti myöstyökokemuksen ja osaamisen puute vaikeuttaa työllistymistä. En myöskään omaa suhteita tai kontakteja mihinkään. AMK-tutkinnon olen kuitenkin suorittanut.

Vierailija
46/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä malli tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa. Työnantajat kyllästyvät pakkohakemuksiin ja niin ne vähätkin avoimet työpaikat häviävät työnhakupalvelujen sivuilta. Lisäksi monessa paikassa TE-toimiston ja kuntakokeilun virkailijat ovat niin ylityöllistettyjä, että mallin valvominen ja seurantahaastattelujen toteuttaminen ei tule onnistumaan. Lisäksi täällä päin kuntakokeilussa työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, koska työilmapiiri on kuuleman mukaan niin huono. Aina, kun saadaan uusi työntekijä tilalle, joutuu hän aloittamaan nollasta.

Milloinkahan me saatais virkaan sellainen rohkea ihminen joka myöntäisi että nyt kun on hakattu viimeiset 30v päätä seinään huonolla työllistämispolitiikalla niin on ihan hullua hakata vielä kovempaa päätä seinään uudella politiikalla. Pitäisi puhaltaa peli poikki, myöntää virheet, poistaa kaikki ja rakentaa ihan uusi malli: terveet työllistämiskelpoiset ja vajaakuntoiset. Kummallekin ryhmälle ihan omat tavat toimia, vajaakuntoisille tehostettua terveydenhoitoa ja tutkimuksia, koulutusta, kuntoutusta ja työkokeiluja, perustulo ja siihen päälle tukea koulutukseen ja terveysasioihin, ja eläkkeitä helpommin. Niin että oikeasti palkataan taho, jolla on todellinen halu saada ihmisiä työelämään takaisin auttamalla eikä pakottamalla ja uhkailemalla. Miksi kukaan päättäjä ei uskalla myöntää että metsään on menty ja rytisten jo kymmeniä vuosia sitten? 

Vierailija
47/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyteni kestoa on vähän vaikea määritellä kun on jossakin vaiheessa ilmeisesti vähäksi aikaa katkennutkin ja olen suorittanut omaehtoisia opintoja työmarkkinatuella. Joka tapauksessa olen ollut työttömänä vuosia. Kärsin monista ongelmista ja selkeistä vaivoista/sairauksista, jotka ovat kuitenkin jääneet diagnosoimatta. Kyseessä on sekä mielenterveydellistä, että fyysistä vaivaa: ahdistus, autismikirjon häiriö, suolistosairaus. Virallisia diagnooseja ei ole, mutta oireet viittaavat selkeästi näihin. Joudun myös asumaan sukulaiseni luona ja hoitamaan paljon tämän asioita ja kotitöitä. Voimani ovat loppuneet jo vuosia sitten. Elämäni on ollut kokonaisuudessaan hyvin vaikea ja paljon ikävää on tapahtunut. Tietysti myöstyökokemuksen ja osaamisen puute vaikeuttaa työllistymistä. En myöskään omaa suhteita tai kontakteja mihinkään. AMK-tutkinnon olen kuitenkin suorittanut.

Saako kysyä mitä olet saanut opiskella työttömyystuella? Minulta kaikki on torpattu enkä uskalla mihinkään hakea kun saa niin epämääräisiä vastauksia että jos ala työllistää niin luvan opiskeluun SAATTAA saada. Kaikki on siis heidän harkinnassaan ja kun on niin epäpäteviä virkailijoita ja ilkeitä niin en voi ottaa riskiä että menetän tämän minimitulon mitä nyt saan. Työhön en kykene.

Vierailija
48/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sitten olet ajatellut työllistyä ellet lähettämällä hakemuksia työnantajille?

Neljä hakemusta kuukaudessa on muutenkin todella vähän.

Se on vähän jos paikkoja on paljon, mun alalla ei tällä hetkellä isossa kaupungissa ole yhtäkään. Eli joudun hakemaan töitä mitä en halua ja mihin ei ole koulutusta. Siitä tulee se pakko tai tuet viedään ja joudun kadulle.

Vierailija
49/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Ja miksi nämä pakkohakijat eivät ole oikeita hakijoita? Yritättekö te kertoa, ettei työttömät halua töitä?

Koska ovat usein työkyvyttömiä, asia jota ei kukaan hyväksy te-toimistossa. Työtä on haettava vaikka ei työtä kykene tekemään. 

Vierailija
50/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä malli tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa. Työnantajat kyllästyvät pakkohakemuksiin ja niin ne vähätkin avoimet työpaikat häviävät työnhakupalvelujen sivuilta. Lisäksi monessa paikassa TE-toimiston ja kuntakokeilun virkailijat ovat niin ylityöllistettyjä, että mallin valvominen ja seurantahaastattelujen toteuttaminen ei tule onnistumaan. Lisäksi täällä päin kuntakokeilussa työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, koska työilmapiiri on kuuleman mukaan niin huono. Aina, kun saadaan uusi työntekijä tilalle, joutuu hän aloittamaan nollasta.

Milloinkahan me saatais virkaan sellainen rohkea ihminen joka myöntäisi että nyt kun on hakattu viimeiset 30v päätä seinään huonolla työllistämispolitiikalla niin on ihan hullua hakata vielä kovempaa päätä seinään uudella politiikalla. Pitäisi puhaltaa peli poikki, myöntää virheet, poistaa kaikki ja rakentaa ihan uusi malli: terveet työllistämiskelpoiset ja vajaakuntoiset. Kummallekin ryhmälle ihan omat tavat toimia, vajaakuntoisille tehostettua terveydenhoitoa ja tutkimuksia, koulutusta, kuntoutusta ja työkokeiluja, perustulo ja siihen päälle tukea koulutukseen ja terveysasioihin, ja eläkkeitä helpommin. Niin että oikeasti palkataan taho, jolla on todellinen halu saada ihmisiä työelämään takaisin auttamalla eikä pakottamalla ja uhkailemalla. Miksi kukaan päättäjä ei uskalla myöntää että metsään on menty ja rytisten jo kymmeniä vuosia sitten? 

Niitä ei vaan kiinnosta, onhan se nähty.

Vierailija
51/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään kaikki tuo heti kun Suomi voittaa lotossa.

Vierailija
52/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän sama tilanne, mutta haluavat tunkea minut kuntouttavaan työtoimintaan.

Vierailija
53/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista työkyvyn terveydellisistä rajoitteista, te tstossa ollaan sitä mieltä, että pitää hakea vaikka tietää ettei työhön kykene ja sitten vaan saikuttaa. Jotenkin epäreilulta työnantajaa kohtaan vaikuttaa tämä....

Kyllä, te-toimistossa selkeästi käsketään valehdella työnantajille että kykenee töihin ja sitten joutuukin saikuttaan ja saa lopputilin koeajalla. Siis viranomainen kehottaa valehtelemaan työnantajille! Mahtavaa "yhteistyötä" yrittäjien kanssa, Ei ole ihme jos ei yrittäjät mielellään palkkaa työkkärin kautta työttömiä. Minä taas arvostan työnantajia ja kerron rehellisesti mihin töihin en kykene, mikä varmasti kostautuu hyvin pian sillä että annetaan karenssi.  On kuitenkin todisteita että olen tehnyt raskastakin työtä vuosikausia mutta nyt on paljon rajoitteita.

Vierailija
54/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet mielenterveysongelmainen

Vierailija
55/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään kaikki tuo heti kun Suomi voittaa lotossa.

Eikö se olis vähän kuin lottovoitto jos lopetettais kallis ja raskas koneisto joka ei tuota yhtään mitään vaan aikaansaa lisääntyviä kustannuksia ja lisääntyviä turhia tuottamattomia virkoja?  Kohdennettais rahat sinne missä sitä eniten tarvitaan eli vajaakuntoisten kuntouttamiseen ja työllistämiseen. Ei terve ihminen tarvitse mitään palveluja ja pakkohakuja, he osaavat hakea ihan itse työpaikkansa ilman viranomaisia. Holhoaminen pois ja apua sen tilalle. Aikuisia ihmisiä ei tarvitse pakottaa ja uhkailla.

Vierailija
56/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista työkyvyn terveydellisistä rajoitteista, te tstossa ollaan sitä mieltä, että pitää hakea vaikka tietää ettei työhön kykene ja sitten vaan saikuttaa. Jotenkin epäreilulta työnantajaa kohtaan vaikuttaa tämä....

Kyllä, te-toimistossa selkeästi käsketään valehdella työnantajille että kykenee töihin ja sitten joutuukin saikuttaan ja saa lopputilin koeajalla. Siis viranomainen kehottaa valehtelemaan työnantajille! Mahtavaa "yhteistyötä" yrittäjien kanssa, Ei ole ihme jos ei yrittäjät mielellään palkkaa työkkärin kautta työttömiä. Minä taas arvostan työnantajia ja kerron rehellisesti mihin töihin en kykene, mikä varmasti kostautuu hyvin pian sillä että annetaan karenssi.  On kuitenkin todisteita että olen tehnyt raskastakin työtä vuosikausia mutta nyt on paljon rajoitteita.

Sama juttu, itse voin tehdä vain toimistotöitä, koska käsissä vikaa, mutta en saa kertoa siitä työnantajille. Minut laitetaan aina palkkatukityön päätyttyä pois ja työnantaja varmaan ajattelee, että tuo voi mennä siivoamaan. No, olen aina työttömänä seuraavaan palkkatukityöhön asti.

Työnantaja palkkaa urheilullisia terveitä miehiä toimistotöihin ja sitten ihmetellään, kun ei ole siivoustyöhön ihmisiä. Tätä Suomen logiikkaa.

Vierailija
57/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei vaan kiinnosta, onhan se nähty.

Näkyy kiinnostavan kuitenkin luvut ja niiden paraneminen vaalien alla tai hallituskauden päätteeksi. Oikealla toimivalla systeemillä luvut olis kauniimmat ja ihan todellisia tuloksia eikä mitään tilastokikkailuja "poistetaan kuolleet työttömät". Niillä vois jo rehennellä, kun olis oikeaa tulosta saatu toimilla aikaan. 

Vierailija
58/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet mielenterveysongelmainen

Sairaudet ja vammat on työllistymisesteitä, mutta sinähän et varmaan edes tajua olevasi pimeä.

Vierailija
59/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä mitä olet saanut opiskella työttömyystuella? Minulta kaikki on torpattu enkä uskalla mihinkään hakea kun saa niin epämääräisiä vastauksia että jos ala työllistää niin luvan opiskeluun SAATTAA saada. Kaikki on siis heidän harkinnassaan ja kun on niin epäpäteviä virkailijoita ja ilkeitä niin en voi ottaa riskiä että menetän tämän minimitulon mitä nyt saan. Työhön en kykene.

Sain opiskella kesken jääneet AMK-opinnot loppuun. Tuohon meni 5 kuukautta ja 6 kuukautta tuohon annettiinkin vain aikaa siis kesäkuusta vuoden loppuun. Paljoa ei siis tutkinnon suorittamisesta edes puuttunut. Tarkat suunnitelmat oli valmiina, TE-toimisto hyväksyi ne ja pysyin niissä.

Vierailija
60/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sun mielipidettä tiedustellut lainkaan? Laitontahan tuollainen yksipuolinen ilman asiakkaan kuulemista tehtävä velvoittava suunnitelman tekeminen on.

Haha. Työttömyysturvalaki on AINA VELVOITTANUT HAKEMAAN TYÖTÄ vastineeksi päivärahasta.

On hyvä ja hakee. Ei hakemusten tekoon mene kuin tunti.

Jep ja jos kärsii uniongelmista ja laitetaan töihin ja postittelee asiakkaiden papereita väärään paikkaan niin asiakas sitten itse selvittää, kun hänen henkilötunnus on postitettu väärään osoitteeseen.