Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.
Ai teillä on sentään älykäs ihminen siellä kuntapalveluissa. Minun virkailija vaatii että haen töitä ja menen haastatteluihin vaikka en pysty kotiani hoitamaan ja valvon yöt kipujen kanssa. Kaataa oman osaamattomuutensa työnantajien niskaan, joutuvat turhaan haastattelemaan työkyvyttömiä. Piti jo yhdeltä työnantajalta pyytää anteeksi kun vien heidän kallista työaikaansa. Viranomaiset määrää ja mentävä on, kun ei hakemuksessa lue että työkyvytön. Asiantuntijan titteleillä ja palkoilla ovat töissä eivätkä kykene tai halua oikeasti auttaa, käyttävät valtaa kostamiseen ja oman heikon egonsa pönkittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.
Mitähän syitä oli tähän, oletko jo kauan ollut työttömänä?
Hai, 35 vuotta.
Lähetetyksi työhakemukseksi riittää, jos vaikkapa lähetätte random työnantajille sähköposteja, jossa kyselette, olisiko heillä tarjota työtä. Ne voi kirjata työkkärin järjestelmään hakemuksiksi. Ei tarvitse hakea avoimia paikkoja, paitsi niitä, jota työkkäri teille tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierai6lija kirjoitti:
Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.
Mikään pakko ei varmasti ole lähettää yhtään hakemusta. Suorastaan väärin, jos ei edes aio ottaa vastaan työpaikkaa.
Kyllä on, nimenomaan pakko. Se on tämän mallin idea.
Ihan varmasti kenenkään ei ole pakko hakea töitä. Silloin ei tietysti ilmoittauduta työnhakijaksikaan eikä anota työttömyyskorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
No oletko kiinnostunut työllistymään?
Jos kyllä, etkö siis joka tapauksessa hae töitä koko ajan?
Jos et, miksi olet työvoimatoimiston listoilla ylipäätään?
Vastaan nyt tähän. Olen se, joka kertoi tässä aikaisemmin olevansa niin vaikea tapaus, että työpaikkoja ei edes tarvitse hakea. Olen työttömänä työnhakijana vain rahan takia. Monesta syystä johtuen tämä on tällä hetkellä ainoa laillinen keinoini saada rahaa. En tiedä, saisinko edes toimeentulotukea jos en olisi ilmoittautunut työttömäksi. Eläkkeelle en pääse, vaikka olen sitä itse ehdottanutkin. Tiedän kyllä itsekin, että tämä virallisesti työttömänä olo ei ole oikea paikka tai tilanne, mutta kun muutakaan ei vain ole. Ihan itse kuntakokeilun työntekijä päätti tuon, että en joudu työpaikkoja hakemaan. En ehtinyt sanoa tuohon mitään ennen tuota päätöstä. Eläkkeelle pääsyä siis itse ehdotin. Ja,jos jotain muuta olisi niin en olisi työttömänä työnhakijana, koska todellisuudessa en koskaan työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierai6lija kirjoitti:
Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.
Mikään pakko ei varmasti ole lähettää yhtään hakemusta. Suorastaan väärin, jos ei edes aio ottaa vastaan työpaikkaa.
Ei ole pakko. Ihan selvästi lukee, että työpaikkoja pitää hakea 0-4 kuukaudessa. Esim. minulla on 0, koska olen ollut niin pitkään työttömänä, etten mistään mahdollisista tukitoimista huolimatta voisi enää työllistyä.
Miksi sinua pidetään te-asiakkaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierai6lija kirjoitti:
Ei ole pakko. Ihan selvästi lukee, että työpaikkoja pitää hakea 0-4 kuukaudessa. Esim. minulla on 0, koska olen ollut niin pitkään työttömänä, etten mistään mahdollisista tukitoimista huolimatta voisi enää työllistyä.
Se jokaisen kanssa sovitaan monta pitää hakea. Mulle sanottiin että pitää 4 hakemusta. Ei kysytty mitään onko ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?
Onko ammattisuoja poistettu? Ennen ei tarvinnut 3 kuukauteen hakea muita kuin oman alansa töitä. Hankalahan se on opettajan opettajan töitä kesällä hakea, niin ovat varmaan poistaneet sen tehdäkseen kiusaa. Eihän opettajian muuten tarvitsisi hakea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin sanottiin, ettei minun tarvitse hakea työpaikkoja, koska en kuitenkaan työllistyisi pitkän työttömyysjakson jälkeen.
Kauan olet ollut sitten työttömänä? Ikäsi?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon osa-aikatöissä, vielä ei oo yhteydenottoa kuulunut, mutta vissiinhän se on sitten niin, että yhtä paikkaa pitää hakea 3 kuukaudessa. Saan kyllä nyt enää alle satasen soviteltua, joten olen miettinyt, että poistun ehkä kokonaan kortistosta, sitten kun tuo tulee. Mulla on koulutus alalta, joka työllistää tosi hyvin, joten pitäisi sitten alkaa venkoilla jotain huonoja hakemuksia ja esittää haastattelussa ääliötä, koska en todellakaan halua enää sille alalle töihin, ehkä en jaksa vaivautua.
Ja taas nousi työllisyysluku yhdellä, huraa uusi malli.
Vierailija kirjoitti:
Tai haastatella ihmisiä jotka ei töihin kykene. Tunteja menee aikaa hukkaan ja pinnaa kiristää.
Tämä malli tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa. Työnantajat kyllästyvät pakkohakemuksiin ja niin ne vähätkin avoimet työpaikat häviävät työnhakupalvelujen sivuilta. Lisäksi monessa paikassa TE-toimiston ja kuntakokeilun virkailijat ovat niin ylityöllistettyjä, että mallin valvominen ja seurantahaastattelujen toteuttaminen ei tule onnistumaan. Lisäksi täällä päin kuntakokeilussa työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, koska työilmapiiri on kuuleman mukaan niin huono. Aina, kun saadaan uusi työntekijä tilalle, joutuu hän aloittamaan nollasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.
Monta työpaikkaa joudut hakemaan? Kiinnostaa koska itsekin osa-aikatyössä.
Auttaakohan mitään jos sanoo että mielenterveysongelmien vuoksi osa-aikatyö parempi, kokoaikatyötä en pysty tekemään. Minulle ei ole vielä soitettu työkkäristä enkä tiedä miten tämä minun kohdalla menee. Tuo on vaan karu fakta että kokoaikatyöhön en mielenterveyteni vuoksi kykene, siksi osa-aikatyö. 30-40h/kk on sopiva itselleni.
Siis tää sossuvaltio ei muuhun kykene kuin aiheuttamaan haittaa. Kaikki terveiden tuet pois, sillä se ratkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai teillä on sentään älykäs ihminen siellä kuntapalveluissa. Minun virkailija vaatii että haen töitä ja menen haastatteluihin vaikka en pysty kotiani hoitamaan ja valvon yöt kipujen kanssa. Kaataa oman osaamattomuutensa työnantajien niskaan, joutuvat turhaan haastattelemaan työkyvyttömiä. Piti jo yhdeltä työnantajalta pyytää anteeksi kun vien heidän kallista työaikaansa. Viranomaiset määrää ja mentävä on, kun ei hakemuksessa lue että työkyvytön. Asiantuntijan titteleillä ja palkoilla ovat töissä eivätkä kykene tai halua oikeasti auttaa, käyttävät valtaa kostamiseen ja oman heikon egonsa pönkittämiseen.
Miksi et hae työkyvyttönyyseläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?
Laki on laki ja kaikille oltava sama, järkeähän siinä ei aina välttämättä ole mutta te-täti voisi myös käyttää harkintaa lain tulkitsemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyötä tekevänä myös joudun hakemaan, aivan mielipuolista.
Monta työpaikkaa joudut hakemaan? Kiinnostaa koska itsekin osa-aikatyössä.
Auttaakohan mitään jos sanoo että mielenterveysongelmien vuoksi osa-aikatyö parempi, kokoaikatyötä en pysty tekemään. Minulle ei ole vielä soitettu työkkäristä enkä tiedä miten tämä minun kohdalla menee. Tuo on vaan karu fakta että kokoaikatyöhön en mielenterveyteni vuoksi kykene, siksi osa-aikatyö. 30-40h/kk on sopiva itselleni.
Ilmoita, että et hae töitä. Thats it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Noista työkyvyn terveydellisistä rajoitteista, te tstossa ollaan sitä mieltä, että pitää hakea vaikka tietää ettei työhön kykene ja sitten vaan saikuttaa. Jotenkin epäreilulta työnantajaa kohtaan vaikuttaa tämä....
Työllistäkää itse itsenne jos kerran olette työkykyisiä.