Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
461/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hakea 4ää työpaikkaa? Pelkäätkö, että työllistyt? Itsekin olen laitellut vaikka minne, mutta ei kuulu mistään mitään. Ei se mua haittaa, imen yhteiskunnan rahoja niin kauan, kun joku tarjoaa mulle työpaikan. Niin se vain on. Yrittäjäksi en voi ryhtyä terveyteni vuoksi. Tässä sitä sitten ollaan. Haluaisin kyllä tienata rahani, mutta niitä sopivia työpaikkoja ei ole. :)

Näin se toimii teillä, kelle ei paina mieltä se, saako niitä töitä tai hylkäyksiä vai ei.

Sitten me, jotka haemme joka kerta tosissamme, asiaan paneutuen ja lähes kaiken valveillaoloajan myönteistä tulosta toivoen, yöllä heräten miettimään, epäilemään, toivomaan, lähes rukoilemaan, emme osaa ottaa hakemista noin.

Toisaalta 4 paikkaa kuukaudessa tulee kyllä heittäen, ei sen puoleen, koska mulla on mahdollisuus hakea laajalta alueelta. Toisin on heillä, joiden vaihtoehto olisi jättää perhe kotiin ja lähteä töihin muualle, mutta eihän sekään missään tunnu, antaa kakaroiden parkua, kyllä Suomi nousee siten prkele.

Ne, jotka tosissaan hakevat, hukkuvat siihen hakumusten tulvaan ja mahdollisuus päästä edes haastatteluun pienenee. Tuskin se on lainlaatijan idea ollut, mutta näin siinä käy. Työllistyminen vaikeutuu entisestään.

Kyllä sinne aina joku palkataan, sillä ole väliä onko se tosissaan hakenut vai vihdoin työllistyvä lusmu.

Sinä et ole sitten hirveästi porukkaa palkkaillut? Kyllä se työntekijän oma motivaatio kuule on palkalliseen työpaikkaan aika oleellinen...

No on on, mutta jos joku näistä huvikseen hakevista valikoituu, niin sit valikoituu.

Vaikea kuvitella miten näin voisi käydä käytännössä.

Vierailija
462/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä turhista hakemuksta tulee ylimääräistä vaivaa työntekijää hakeville yrityksille. Melko varmasti monet jättää ilmoittamatta avoimet paikat TE-toimistolle, jotta välttää turhat hakemukset.

Lisäksi tämä motivoi työnantajaa todella väärällä tavalla: he heittävät roskiin taatusti lukematta kaikki cvt työttömiltä ja ennestään ikäsyrjintä lisääntyy, koska miksipä 50+ töitä hakisi muutoin kuin TE-toimiston pakottamana.

Ynnä lisää työnantajan harhakuvitelmaa, miten "kyllä meillä on 200 portilla", eli kuvitelmaa siitä, että hyviä, motivoituneita moniosaaja-yksisarvisia on heille tulossa pilviten pimein, minkä vuoksi nykyisiä työntekijöitä voi kohdella kuin pskaa.

Itse olet ikärasisti, jos kuvittelet ettei 50+ ihmiset halua tehdä töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi niin huonosti että karenssi napsahti, onneksi lyhyempi kuitenkin mitä yleensä. Työkkäri otti yhteyttä firmaan mihin minulla piti hakemusta lähettää. Että tiedoksi että näin voi käydä...

Oliko tämä siis työkkärin osoittama paikka, johon sinun piti hakea vai vapaaehtoinen, johon itse ilmoitit hakevasi etkä sitten hakenut? Siinä on eroa. Nuo te-toimistosta tulevat työhönosoitukset on pakollisia haettavia.

Ilmoitin siis työkkärille vaan paikan mihin olen hakenut, itse tuon työpaikka ilmoituksen löysin työmarkkinatorilta.  Todellisuudessa en hakenut paikkaa ja tämän työkkäri sai selville. Tekevät satunnaisesti tarkastuksia kai.

Entä, jos työnantaja ei muista jonkun yksittäisen hakijan hakeneen paikkaa. Tuleeko silloinkin karenssia? Onko työnantajat jotenkin velvoitettu muistamaan jokainen hakija, jos työkkäri vaikka sattuu soittamaan. En käsitä, miten tuo homma voi toimia. Entä jos olisitkin hakenut työpaikkaa, mutta työnantaja on jo ehtinyt hävittää hakemuksen eikä muista sinun hakemustasi. 

Vierailija
464/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä turhista hakemuksta tulee ylimääräistä vaivaa työntekijää hakeville yrityksille. Melko varmasti monet jättää ilmoittamatta avoimet paikat TE-toimistolle, jotta välttää turhat hakemukset.

Lisäksi tämä motivoi työnantajaa todella väärällä tavalla: he heittävät roskiin taatusti lukematta kaikki cvt työttömiltä ja ennestään ikäsyrjintä lisääntyy, koska miksipä 50+ töitä hakisi muutoin kuin TE-toimiston pakottamana.

Ynnä lisää työnantajan harhakuvitelmaa, miten "kyllä meillä on 200 portilla", eli kuvitelmaa siitä, että hyviä, motivoituneita moniosaaja-yksisarvisia on heille tulossa pilviten pimein, minkä vuoksi nykyisiä työntekijöitä voi kohdella kuin pskaa.

50vuotiaalla on vielä 15 vuotta työaikaa jäljellä, joten kyllä sitä vielä silloin pitää tosissaan töitä etsiä!

.

Kuule kerro tuo työnantajille, turhaan siitä meille paasaat, jotka töitä yritämme saada. Ei tässä asenneongelma ole todellakaan työnhakijoilla, vaan -antajilla.

Mulle on suoraan sanottu, että palkkaamiseni on riski, ikää on 55 v, ei yhtään perussairautta, saikkua en ole koskaan pitänyt edes viikkoa kerrallaan, lapsia ei ole, joten ei iske edes mummotuuri, joten en kyllä tiedä, miksi olen riski. Kai siksi, että en ole alle 50 v.

Tosiasiahan se on että keski-iässä ne vakavimmat sairaudet yleensä tulee, halusi eli ei. Kyllä nuoretkin sairastaa mutta todennäköisyys on pienempi. Joku harva työnantaja ymmärtää että elämää se vain on ja monella keski-ikäisellä on hiljaista tietoa joka voi olla arvokkaampaa kuin muutama sairauspäivä. Kukaan ei elä ikuisesti eikä kukaan pysty vannomaan että pysyy hautaan saakka terveenä. Lisäksi meistä vanhoista kurpista joutuu työnantaja maksamaan vähän enemmän sivukuluja. Nekin voisi kaikista olla samat mutta joku on näin päättänyt. Jos sulle vielä sanotaan että olet riski, niin tokaiset että jokainen ihminen on riski, kuka vain voi sairastua, lähtöjärjestystäkään ei kukaan tiedä.

Keski-ikäiset tai yli 50+ on kuitenkin parempia työntekijöitä kuin nuoret. Naama ei ole jatkuvasti kiinni puhelimessa ja osaavat vielä ajatella omilla aivoillaankin. Lisäksi on vuosikymmenten työkokemusta.

Vierailija
465/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaieiköö kirjoitti:

Työkkäristä ei ole kuulunut mitään. Pitääkö nuo haetut paikat kirjata johinkin??

Vai missä vaiheessa meitä rikollisia kuulustellaan. Monelle kuusikymppiselle työnhakijalle virkailijat ovat soittaneet viisikin kertaa jo toukokuun aikana. Oisko hommassa veetteilyn makua.

Eikös 61-vuotias voi hakee jotain eläkettä 🤔

Ikävä kyllä ei voi vuosiin vielä hakea eläkettä ikänsä puolesta. Siinä tää meni ihan per...leen.

Olen kohta 60-vuotias ja voisin oikein hyvin jättää itseni pienen elkkkeen varaan, mutta ei. Hirvee rumba, että pitää mennä palkkatukitöihin pienillä tunneilla ja pienellä palkalla, jolla ei elä.

Tähän ikään on töitä tullut tehtyä sen verran, ettei oikein kiinnosta.

Mulle on kanssa soitettu 5 kertaa. Se vaan ei ikääni alenna.

Jotkut ei ole huomanneet, että TE:n omilla sivuill on hakulista auennut. Te ei ole informoinut asiasta esim. soittamalla. Siitä on tullut melkoinen soppa.

Vierailija
466/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sun mielipidettä tiedustellut lainkaan? Laitontahan tuollainen yksipuolinen ilman asiakkaan kuulemista tehtävä velvoittava suunnitelman tekeminen on.

Perskules, siinähän on vaara joutua röihin!!!!

Vierailija
467/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaiset saisi poistaa. Sama tuki kaikille työttömille. Uustyötön (joka olisi muuten ansiosidonnaisella) saa muutenkin todennäkösemmin uuden työn kun pitkäaikainen.

Vierailija
468/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi lystiä tämä "pakkohakeminen" varttuneelle vajaakuntoiselle. Olen jo yli kuusikymppinen ja terveysrajoitteinen enkä ole hakemisesta huolimatta päässyt ammattiosaamista täydentävään koulutukseen ja vain kerran olen saanut muuta kuin lyhytaikaista tukityötä sen jälkeen kun täytin 50 v.  Koronan riskiryhmään 1 kuuluminen vähensi työnsaantimahdollisuuksia entisestään.

Teknisesti hakemusten teko ja työkkärin tyytyväisenä pito on kuitenkin aika helppoa, kunhan ensin tekee taustatyöt kuntoon. Lähetän oman alani yrityksiin avoimia hakemuksia, joissa kerron tiivistetysti työkokemuksesta ja koulutuksesta sekä kerron jotain positiivista itsestäni työntekijänä. Tätä hakemusta aion käyttää kunnes saan seuraavan armopalan eli palkkatukityön... tai tulen velvoitetyöllistetyksi.

Työkkärin tehtäviin kuuluu myös auttaa ja neuvoa ja ohjata tarvittaessa työnhakuvalmennukseen. Jos homma tuntuu hankalalta ja esim. ei ole oikein työkokemusta, niin pyytäkää ihmeessä apua hakemusten tekoon!

Vierailija
469/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi niin huonosti että karenssi napsahti, onneksi lyhyempi kuitenkin mitä yleensä. Työkkäri otti yhteyttä firmaan mihin minulla piti hakemusta lähettää. Että tiedoksi että näin voi käydä...

Oliko tämä siis työkkärin osoittama paikka, johon sinun piti hakea vai vapaaehtoinen, johon itse ilmoitit hakevasi etkä sitten hakenut? Siinä on eroa. Nuo te-toimistosta tulevat työhönosoitukset on pakollisia haettavia.

Ilmoitin siis työkkärille vaan paikan mihin olen hakenut, itse tuon työpaikka ilmoituksen löysin työmarkkinatorilta.  Todellisuudessa en hakenut paikkaa ja tämän työkkäri sai selville. Tekevät satunnaisesti tarkastuksia kai.

Entä, jos työnantaja ei muista jonkun yksittäisen hakijan hakeneen paikkaa. Tuleeko silloinkin karenssia? Onko työnantajat jotenkin velvoitettu muistamaan jokainen hakija, jos työkkäri vaikka sattuu soittamaan. En käsitä, miten tuo homma voi toimia. Entä jos olisitkin hakenut työpaikkaa, mutta työnantaja on jo ehtinyt hävittää hakemuksen eikä muista sinun hakemustasi. 

Kantsii varuiksi ottaa screenshotteja ja valokuvia hakemuksistaan.

Vierailija
470/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea keksiä niitä neljää paikkaa, joihin hakea. Juuri tässä kuussa on alueellani yksi alani paikka, tosin pääkäyttäjä kyseiseen ohjelmaan, josta mulla ei ole mitään haisuakaan. Mutta onpahan oma ala, tietenkin haen. Mutta ne kolme muuta?? Vain hoitoalan paikkoja ja tarjoilijaa, anniskelupassia ei ole ja eivät kuulemma ota yli 50-vuotiaita. Ymmärrän sen, ei mun jalat kestäisikään, ja itsekin palkkaisin mieluummin näpsäkän parikymppisen jolla on jo anniskelupassi. Mutta kolme muuta paikkaa pitäisi keksiä. Avoimia hakemuksia varmaan heittelen johonkin valtakunnallisiin, ne vaan loppuvat jossain vaiheessa. Ensi kuussa, sitä seuraavassa. Meneeköhän läpi, jos laitan avointa hakemusta useaan kertaan esim. te-toimistoon itselleen? Jokohan ne lopulta suuttuvat, että kun työ yksi hullu työtön laittaa aina kuukausi toisensa jälkeen heille hakemuksen, eikö sitä voisi jotenkin suitsia =). Tai jos laittaa oman kaupungin eri osastoihin, kai ne lasketaan eri hakemuksiksi, eikö. Jätepaikkaan, koulun kansliaan, puistotyöhön, uimahalliin? Ja kyllä, olen valmis menemään töihin noista jokaiseen. Toisaalta mieluummin ottaisin ehkä naapurikaupungin ja sen yritykset kohteeksi, koska siellä minua ei tunne kukaan ja johan sitä saisi hullun maineen omassa kaupungissa...

Vierailija
471/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantsii varuiksi ottaa screenshotteja ja valokuvia hakemuksistaan.

Voi kai se hakemus itsellä olla vaikkei olisi lähettänyt sitä minnekään.

Vierailija
472/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vakituinen työpaikka, mutta on silti tullut mietittyä tätä näin pienellä paikkakunnalla asuvana. Miten ihmeessä täällä maaseudulla riittää niitä työpaikkoja joka kuukausi haettavaksi?! Ei kaikilla työttömillä ole ajokorttia tai autoa ja näillä bensan hinnoilla alkaa olla järjetöntä käydä töissä jossakin kauempana. 

on laskettu että valtio tienaa enemmän laittamalla kaikki tekemään jotain.

ellei kiinnosta niin se on joko muutto ulkomaille, telttassa asuminen tai

ihan työt- ne paskat kun et ole tajunnut kouluttautua aikanasi.

Kuten kirjoitin niin itselläni on vakituinen työpaikka. On toisen asteen koulutus ja nyt opiskelen töiden ohessa amk:ssa. 

Osaan silti ajatella omaa persettä pidemmälle enkä ylimielisesti solvaa työttömiä netissä kuten sä teet.

Vierailija
473/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lois laumat oikein aktivoituneet miten viher punikki hallitus näin päätti.

Vierailija
474/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hakea 4ää työpaikkaa? Pelkäätkö, että työllistyt? Itsekin olen laitellut vaikka minne, mutta ei kuulu mistään mitään. Ei se mua haittaa, imen yhteiskunnan rahoja niin kauan, kun joku tarjoaa mulle työpaikan. Niin se vain on. Yrittäjäksi en voi ryhtyä terveyteni vuoksi. Tässä sitä sitten ollaan. Haluaisin kyllä tienata rahani, mutta niitä sopivia työpaikkoja ei ole. :)

Näin se toimii teillä, kelle ei paina mieltä se, saako niitä töitä tai hylkäyksiä vai ei.

Sitten me, jotka haemme joka kerta tosissamme, asiaan paneutuen ja lähes kaiken valveillaoloajan myönteistä tulosta toivoen, yöllä heräten miettimään, epäilemään, toivomaan, lähes rukoilemaan, emme osaa ottaa hakemista noin.

Toisaalta 4 paikkaa kuukaudessa tulee kyllä heittäen, ei sen puoleen, koska mulla on mahdollisuus hakea laajalta alueelta. Toisin on heillä, joiden vaihtoehto olisi jättää perhe kotiin ja lähteä töihin muualle, mutta eihän sekään missään tunnu, antaa kakaroiden parkua, kyllä Suomi nousee siten prkele.

Ne, jotka tosissaan hakevat, hukkuvat siihen hakumusten tulvaan ja mahdollisuus päästä edes haastatteluun pienenee. Tuskin se on lainlaatijan idea ollut, mutta näin siinä käy. Työllistyminen vaikeutuu entisestään.

Kyllä sinne aina joku palkataan, sillä ole väliä onko se tosissaan hakenut vai vihdoin työllistyvä lusmu.

Sinä et ole sitten hirveästi porukkaa palkkaillut? Kyllä se työntekijän oma motivaatio kuule on palkalliseen työpaikkaan aika oleellinen...

No on on, mutta jos joku näistä huvikseen hakevista valikoituu, niin sit valikoituu.

Kuka oikeasti kuvittelee, että halemusten perusteella joku näkee sun motivaation? Jos ne jonkun palkkaa, eiköhän hän paikkansa ole ansainnut vaikka joku olisi motivoituneempi. Paskoja halemuksia on aina, parin pakkohakijan hakemus ei siellä seassa heikennä kenenkään asemaa.

Vierailija
475/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?

Tietenkin töitä pitää hakea, jos on ilmoittautunut työttömäksi. Onko se sitten opettajilla käytäntö, että kupataan kesälomatuet työkkäristä hakematta kuitenkaan töitä kesäksi?

Vierailija
476/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaieiköö kirjoitti:

Työkkäristä ei ole kuulunut mitään. Pitääkö nuo haetut paikat kirjata johinkin??

Vai missä vaiheessa meitä rikollisia kuulustellaan. Monelle kuusikymppiselle työnhakijalle virkailijat ovat soittaneet viisikin kertaa jo toukokuun aikana. Oisko hommassa veetteilyn makua.

Eikös 61-vuotias voi hakee jotain eläkettä 🤔

Ikävä kyllä ei voi vuosiin vielä hakea eläkettä ikänsä puolesta. Siinä tää meni ihan per...leen.

Olen kohta 60-vuotias ja voisin oikein hyvin jättää itseni pienen elkkkeen varaan, mutta ei. Hirvee rumba, että pitää mennä palkkatukitöihin pienillä tunneilla ja pienellä palkalla, jolla ei elä.

Tähän ikään on töitä tullut tehtyä sen verran, ettei oikein kiinnosta.

Mulle on kanssa soitettu 5 kertaa. Se vaan ei ikääni alenna.

Jotkut ei ole huomanneet, että TE:n omilla sivuill on hakulista auennut. Te ei ole informoinut asiasta esim. soittamalla. Siitä on tullut melkoinen soppa.

Siis mikä hakulista auennut?

Vierailija
477/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työkkäriin pitää todistaa mitä paikkoja on hakenut ja mistä ne tietää onko oikeesti hakenut niihin?

Vierailija
478/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50vuotiaalla on vielä 15 vuotta työaikaa jäljellä, joten kyllä sitä vielä silloin pitää tosissaan töitä etsiä!

.

Kuule kerro tuo työnantajille, turhaan siitä meille paasaat, jotka töitä yritämme saada. Ei tässä asenneongelma ole todellakaan työnhakijoilla, vaan -antajilla.

Mulle on suoraan sanottu, että palkkaamiseni on riski, ikää on 55 v, ei yhtään perussairautta, saikkua en ole koskaan pitänyt edes viikkoa kerrallaan, lapsia ei ole, joten ei iske edes mummotuuri, joten en kyllä tiedä, miksi olen riski. Kai siksi, että en ole alle 50 v.

Tosiasiahan se on että keski-iässä ne vakavimmat sairaudet yleensä tulee, halusi eli ei. Kyllä nuoretkin sairastaa mutta todennäköisyys on pienempi. Joku harva työnantaja ymmärtää että elämää se vain on ja monella keski-ikäisellä on hiljaista tietoa joka voi olla arvokkaampaa kuin muutama sairauspäivä. Kukaan ei elä ikuisesti eikä kukaan pysty vannomaan että pysyy hautaan saakka terveenä. Lisäksi meistä vanhoista kurpista joutuu työnantaja maksamaan vähän enemmän sivukuluja. Nekin voisi kaikista olla samat mutta joku on näin päättänyt. Jos sulle vielä sanotaan että olet riski, niin tokaiset että jokainen ihminen on riski, kuka vain voi sairastua, lähtöjärjestystäkään ei kukaan tiedä.

Keski-ikäiset tai yli 50+ on kuitenkin parempia työntekijöitä kuin nuoret. Naama ei ole jatkuvasti kiinni puhelimessa ja osaavat vielä ajatella omilla aivoillaankin. Lisäksi on vuosikymmenten työkokemusta.

Itse olin työpaikalla jossa nimenomaan yksi yli 50v nainen oli koko ajan nenä kiinni puhelimessa. Muut teki hänen työt. Nuoret keskittyi työntekoon.

Vierailija
479/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE toimisto ei vastaa hakupaikoista. Oikotie, MOL jne.

Työnantajat hukkuu turhiin hakemuksiin. Siirtävät yksityisten firmojen rekryiksi. Työllistymisestä tulee hankalampaa. Työn toimenkuvaukset ovat ylimalkaisia ja pätevät hakijat katovat massaan. Palkkatietoja ei ilmoiteta selkeästi kun jokainen neuvottelee itse ja halvin otetaan. Eikä kenelläkään ole kivaa. Kolleegat vaihtuu tiuhaan, rahaa palaa kaikilta muilta paitsi rekryfirmojen osakkeenomistajilta.

Sitten jos seurataan poliittiset kytkökset ketkä näitä rekryfirmoja oikein omistaa!!?? "Uudistuksen tehostava vaikutus" saakin toisen merkityksen.

Sitten kun hallitus vaihtuu, niin työttömien asema heikentyy edelleen. Muistellaanpa vaikka edellisen poppoon kyykytysmallia...

Vierailija
480/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko noitten edustajien ja ministereiden ja muidenkin tuet poistaa, että menisivät sitten työmarkkinatuelle ja kuntoutuskokeiluun kun eivät enää pääse hallintopallille? Oppisivat tavoille nekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan