Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
441/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä turhista hakemuksta tulee ylimääräistä vaivaa työntekijää hakeville yrityksille. Melko varmasti monet jättää ilmoittamatta avoimet paikat TE-toimistolle, jotta välttää turhat hakemukset.

Lisäksi tämä motivoi työnantajaa todella väärällä tavalla: he heittävät roskiin taatusti lukematta kaikki cvt työttömiltä ja ennestään ikäsyrjintä lisääntyy, koska miksipä 50+ töitä hakisi muutoin kuin TE-toimiston pakottamana.

Ynnä lisää työnantajan harhakuvitelmaa, miten "kyllä meillä on 200 portilla", eli kuvitelmaa siitä, että hyviä, motivoituneita moniosaaja-yksisarvisia on heille tulossa pilviten pimein, minkä vuoksi nykyisiä työntekijöitä voi kohdella kuin pskaa.

50vuotiaalla on vielä 15 vuotta työaikaa jäljellä, joten kyllä sitä vielä silloin pitää tosissaan töitä etsiä!

.

Kuule kerro tuo työnantajille, turhaan siitä meille paasaat, jotka töitä yritämme saada. Ei tässä asenneongelma ole todellakaan työnhakijoilla, vaan -antajilla.

Mulle on suoraan sanottu, että palkkaamiseni on riski, ikää on 55 v, ei yhtään perussairautta, saikkua en ole koskaan pitänyt edes viikkoa kerrallaan, lapsia ei ole, joten ei iske edes mummotuuri, joten en kyllä tiedä, miksi olen riski. Kai siksi, että en ole alle 50 v.

Tosiasiahan se on että keski-iässä ne vakavimmat sairaudet yleensä tulee, halusi eli ei. Kyllä nuoretkin sairastaa mutta todennäköisyys on pienempi. Joku harva työnantaja ymmärtää että elämää se vain on ja monella keski-ikäisellä on hiljaista tietoa joka voi olla arvokkaampaa kuin muutama sairauspäivä. Kukaan ei elä ikuisesti eikä kukaan pysty vannomaan että pysyy hautaan saakka terveenä. Lisäksi meistä vanhoista kurpista joutuu työnantaja maksamaan vähän enemmän sivukuluja. Nekin voisi kaikista olla samat mutta joku on näin päättänyt. Jos sulle vielä sanotaan että olet riski, niin tokaiset että jokainen ihminen on riski, kuka vain voi sairastua, lähtöjärjestystäkään ei kukaan tiedä.

Vierailija
442/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi niin huonosti että karenssi napsahti, onneksi lyhyempi kuitenkin mitä yleensä. Työkkäri otti yhteyttä firmaan mihin minulla piti hakemusta lähettää. Että tiedoksi että näin voi käydä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin sieltä ja kerroin viime aikojen kummalliset yritelmäni päästä jonnekin tai keksiä jotain tai oppia jotain ja jotain ja hän sitten sanoi, että kuulostaa, että työnhakuvelvoite on ainakin täytetty. Myöhemmin hän kyseli mikä minulla oli oikein diagnoosina. :-D Soittivat äkkiarvaamatta yllättäin, ei ollut mitään muistilappua edessä.

PS. Olen siinä kuntakokeilussa. He varmaan enemmän tekevät tuota soittelua?

Vierailija
444/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä turhista hakemuksta tulee ylimääräistä vaivaa työntekijää hakeville yrityksille. Melko varmasti monet jättää ilmoittamatta avoimet paikat TE-toimistolle, jotta välttää turhat hakemukset.

Lisäksi tämä motivoi työnantajaa todella väärällä tavalla: he heittävät roskiin taatusti lukematta kaikki cvt työttömiltä ja ennestään ikäsyrjintä lisääntyy, koska miksipä 50+ töitä hakisi muutoin kuin TE-toimiston pakottamana.

Ynnä lisää työnantajan harhakuvitelmaa, miten "kyllä meillä on 200 portilla", eli kuvitelmaa siitä, että hyviä, motivoituneita moniosaaja-yksisarvisia on heille tulossa pilviten pimein, minkä vuoksi nykyisiä työntekijöitä voi kohdella kuin pskaa.

50vuotiaalla on vielä 15 vuotta työaikaa jäljellä, joten kyllä sitä vielä silloin pitää tosissaan töitä etsiä!

.

Kuule kerro tuo työnantajille, turhaan siitä meille paasaat, jotka töitä yritämme saada. Ei tässä asenneongelma ole todellakaan työnhakijoilla, vaan -antajilla.

Mulle on suoraan sanottu, että palkkaamiseni on riski, ikää on 55 v, ei yhtään perussairautta, saikkua en ole koskaan pitänyt edes viikkoa kerrallaan, lapsia ei ole, joten ei iske edes mummotuuri, joten en kyllä tiedä, miksi olen riski. Kai siksi, että en ole alle 50 v.

Tosiasiahan se on että keski-iässä ne vakavimmat sairaudet yleensä tulee, halusi eli ei. Kyllä nuoretkin sairastaa mutta todennäköisyys on pienempi. Joku harva työnantaja ymmärtää että elämää se vain on ja monella keski-ikäisellä on hiljaista tietoa joka voi olla arvokkaampaa kuin muutama sairauspäivä. Kukaan ei elä ikuisesti eikä kukaan pysty vannomaan että pysyy hautaan saakka terveenä. Lisäksi meistä vanhoista kurpista joutuu työnantaja maksamaan vähän enemmän sivukuluja. Nekin voisi kaikista olla samat mutta joku on näin päättänyt. Jos sulle vielä sanotaan että olet riski, niin tokaiset että jokainen ihminen on riski, kuka vain voi sairastua, lähtöjärjestystäkään ei kukaan tiedä.

Niin, mutta tukitusti keski-ikäiset saikuttaa keskimäärin todella vähän.

Vierailija
445/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi niin huonosti että karenssi napsahti, onneksi lyhyempi kuitenkin mitä yleensä. Työkkäri otti yhteyttä firmaan mihin minulla piti hakemusta lähettää. Että tiedoksi että näin voi käydä...

Oliko tämä siis työkkärin osoittama paikka, johon sinun piti hakea vai vapaaehtoinen, johon itse ilmoitit hakevasi etkä sitten hakenut? Siinä on eroa. Nuo te-toimistosta tulevat työhönosoitukset on pakollisia haettavia.

Vierailija
446/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Niin, mutta tukitusti keski-ikäiset saikuttaa keskimäärin todella vähän.

Tarkoitin tutkitusti. Lisäksi ei tarvitse tosiaan pelätä mitään äitiyslomia jne. eikä keksi-ikäiset useinkaan katsele uutta työpaikkaa, jos sellaisen juuri sai, vaan pyrkii saamaan työskennellä eläke-ikään saakka. Tarkoitan tässä "keski-ikäisellä" siis juuri tuota 50+, vaikka se muuten onkin laajempi käsite.

Vierailija
447/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle maksetaan työnhakijana työnhausta, ymmärrätkö? Ihan kuten talomaalarille maksetaan talon maalauksesta. Kengittäjälle kengityksestä jne. Millainen työnhakija ei hae töitä?

Joka alalla ei vaan löydy vapaita työpaikkoja niin palon, että tuollainen "Hae 4  paikkaa kuukaudessa"-ehto olisi järkevää. Ja toisaalta, meillä on 250 000 työtöntä, tuollainen sääntö generoisi miljoona hakemusta joka kuukausi. Se on aika paljon, kun vapaita työpaikkoja on alle 20 000.

Kuka on sanonut, että nää kaikki työllistyy? Ei kukaan. Mutta ei ainakaan työllisty, jos ei hae.

Lainaamassasi tekstissä ei puhuttu varsinaisesta työllistymisesta, vaan siitä, että onhan toi miljoona hakemusta kuukaudessa ihan älytön määrä! KUKA ne ehtii kaikki edes lukea? Onko tätä mietitty yhtään??

Voi kuule. Jos paikka on auki, hakemukset luetaan mielellään.

Vierailija
448/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hakea 4ää työpaikkaa? Pelkäätkö, että työllistyt? Itsekin olen laitellut vaikka minne, mutta ei kuulu mistään mitään. Ei se mua haittaa, imen yhteiskunnan rahoja niin kauan, kun joku tarjoaa mulle työpaikan. Niin se vain on. Yrittäjäksi en voi ryhtyä terveyteni vuoksi. Tässä sitä sitten ollaan. Haluaisin kyllä tienata rahani, mutta niitä sopivia työpaikkoja ei ole. :)

Näin se toimii teillä, kelle ei paina mieltä se, saako niitä töitä tai hylkäyksiä vai ei.

Sitten me, jotka haemme joka kerta tosissamme, asiaan paneutuen ja lähes kaiken valveillaoloajan myönteistä tulosta toivoen, yöllä heräten miettimään, epäilemään, toivomaan, lähes rukoilemaan, emme osaa ottaa hakemista noin.

Toisaalta 4 paikkaa kuukaudessa tulee kyllä heittäen, ei sen puoleen, koska mulla on mahdollisuus hakea laajalta alueelta. Toisin on heillä, joiden vaihtoehto olisi jättää perhe kotiin ja lähteä töihin muualle, mutta eihän sekään missään tunnu, antaa kakaroiden parkua, kyllä Suomi nousee siten prkele.

Ne, jotka tosissaan hakevat, hukkuvat siihen hakumusten tulvaan ja mahdollisuus päästä edes haastatteluun pienenee. Tuskin se on lainlaatijan idea ollut, mutta näin siinä käy. Työllistyminen vaikeutuu entisestään.

Vierailija
449/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on hakea 4ää työpaikkaa? Pelkäätkö, että työllistyt? Itsekin olen laitellut vaikka minne, mutta ei kuulu mistään mitään. Ei se mua haittaa, imen yhteiskunnan rahoja niin kauan, kun joku tarjoaa mulle työpaikan. Niin se vain on. Yrittäjäksi en voi ryhtyä terveyteni vuoksi. Tässä sitä sitten ollaan. Haluaisin kyllä tienata rahani, mutta niitä sopivia työpaikkoja ei ole. :)

Näin se toimii teillä, kelle ei paina mieltä se, saako niitä töitä tai hylkäyksiä vai ei.

Sitten me, jotka haemme joka kerta tosissamme, asiaan paneutuen ja lähes kaiken valveillaoloajan myönteistä tulosta toivoen, yöllä heräten miettimään, epäilemään, toivomaan, lähes rukoilemaan, emme osaa ottaa hakemista noin.

Toisaalta 4 paikkaa kuukaudessa tulee kyllä heittäen, ei sen puoleen, koska mulla on mahdollisuus hakea laajalta alueelta. Toisin on heillä, joiden vaihtoehto olisi jättää perhe kotiin ja lähteä töihin muualle, mutta eihän sekään missään tunnu, antaa kakaroiden parkua, kyllä Suomi nousee siten prkele.

Ne, jotka tosissaan hakevat, hukkuvat siihen hakumusten tulvaan ja mahdollisuus päästä edes haastatteluun pienenee. Tuskin se on lainlaatijan idea ollut, mutta näin siinä käy. Työllistyminen vaikeutuu entisestään.

Kyllä sinne aina joku palkataan, sillä ole väliä onko se tosissaan hakenut vai vihdoin työllistyvä lusmu.

Vierailija
450/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta kolme vuotta ollut työttömänä enkä ole kuullut vielä työkkäristä, että pitäisi lähes 60-vuotiaan hakea 0-4 työpaikkaa kuukaudessa.

Työmarkkinatuki kilahti tilille vielä eikä kukaan ole huudellut perään. Saa nähdä miten heinäkuu menee. Pitääkö hakea töitä vai tuleeko Manulle illallinen?

Haen varmaankin sitten lennonjohtotehtäviin tai laskuvarjojääkäreihin tai eläinlääkäriksi, paikkoihin mihin ei taatusti pääse, mutta pakkohaun uhalla haen. Tai villieläinten hoitajaksi Kuhmoon  tai  Vaasaan, niillä eläinparoilla näyttää olevan kurjat oltavat kaikesta mediarummutuksesta huolimatta. Päästäisin eläimet vapauteen, samoin itseni.

Kurjaa elämää Suomessa voikin elää, jos joutuu lähtemään töistä yli 50-vuotiaana eikä ole suhteita tai demarikirjaa, jolla pätevöityisi äkkiä kunnan  työntekijäksi lorvimaan ja noppaa heittämään.

Sulla on sitten käynyt tuuri. Minä olen 59-vuotias ja kyllä, pistivät hakemaan 4 paikkaa kuussa. Se nyt ei tuota vaikeuksia, mutta muuten ovat kuin herhiläiset kimpussa.

Tänäänkin on soitettu TE:stä jo kaksi kertaa. Ahdistaa.

Tulisipa joku päästämään minut vapaaksi. 

Pakkohaun uhalla ei kannata hakea mihin vain paikkaan, johon ei ole pätevyyksiä. Tuttava haki piruuttaaaan kaupunkimme johtajan paikkaa ja sai varoituksen.

Vierailija
451/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne aina joku palkataan, sillä ole väliä onko se tosissaan hakenut vai vihdoin työllistyvä lusmu.

Sinä et ole sitten hirveästi porukkaa palkkaillut? Kyllä se työntekijän oma motivaatio kuule on palkalliseen työpaikkaan aika oleellinen...

Vierailija
452/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä siis työkkärin osoittama paikka, johon sinun piti hakea vai vapaaehtoinen, johon itse ilmoitit hakevasi etkä sitten hakenut? Siinä on eroa. Nuo te-toimistosta tulevat työhönosoitukset on pakollisia haettavia.

Ilmoitin siis työkkärille vaan paikan mihin olen hakenut, itse tuon työpaikka ilmoituksen löysin työmarkkinatorilta.  Todellisuudessa en hakenut paikkaa ja tämän työkkäri sai selville. Tekevät satunnaisesti tarkastuksia kai.

Vierailija
453/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestitte jotain hallituspuoluetta joten tätä olette halunneetkin. Ei voinut tulla yllätyksenä miksi valitus

Sipilän hallituksen juttuja.

Tämä uusin kuje on marinin tuote. Et kytätään haetaanko niitä paikkoja, soitellaan te-toimistosta , oletko hakenut? demarit perseestä.

Eiköhän siellä vastuuministerinä ole Haatainen, joka on kyllä kumman passiivinen, eipä ole nähty lausuntoja antamassa oikein missään. Kerran oli tiedotustilaisuus, jolloin hän luki suoraan paperista jonkun avustajan laatiman tiedotteen, yhteenkään kysymykseen ei osannut vastata. Näyttää oudolta.

Veikkaan ettei hänellä ole juurikaan omakohtaista näkemystä asiasta.

Vierailija
454/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Mitä tarkoitat? Eli työtön ei halua töihin?

Osa haluaa, osa ei. Esim tän palstan Tradenomi ei halua, hän haluaa lomailla ja neuloa.

Vierailija
455/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole sitten hirveästi porukkaa palkkaillut? Kyllä se työntekijän oma motivaatio kuule on palkalliseen työpaikkaan aika oleellinen...

No on on, mutta jos joku näistä huvikseen hakevista valikoituu, niin sit valikoituu.

Vierailija
456/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkä työtön saa tukia esim 1600 e kk ja tekee 4 hakemusta kk.

Jos hakuihin menee aikaa 4 h on hänen tuntipalkka siten 400 e h.

Jos hakuihin menee aikaa 1 h on hänen tuntipalkka siten 1600 e h.

Eli turhaa työttömät valittaa.

Isoa rahaa tulee tekemättä mitään.

Siksikin suomi on ongelmissa

mistä sä ton 1600e repäsit?

Vierailija
457/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaiset tarkastukset motivoikin kivasti työnantajia laittamaan ilmoituksia tuonne työmarkkinatorille.

Vierailija
458/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Itselle tehtiin myös ja oon jo kesäkuussa hakenut 10 paikkaa. Eli mikä sun mielestä nyt on älytöntä?

Juurikin näin! Eikös se työttömän työ ole etsiä sitä työtä, laittaa hakemuksia ja soitella ?

Hakemukselle yksi hyvä pohja jota käyttää ja muokkailee tarpeen mukaan.

Ei ole vaikeeta.

Kuukaudessa voisi hakea vaikka kahtakymmentä työpaikkaa.

Vierailija
459/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten palkkaavat sitä varten erityisen henkilön. On toikin tapa lisätä työpaikkoja, vaikkakin tyhmä ja turha.

Vierailija
460/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä työtön saa tukia esim 1600 e kk ja tekee 4 hakemusta kk.

Jos hakuihin menee aikaa 4 h on hänen tuntipalkka siten 400 e h.

Jos hakuihin menee aikaa 1 h on hänen tuntipalkka siten 1600 e h.

Eli turhaa työttömät valittaa.

Isoa rahaa tulee tekemättä mitään.

Siksikin suomi on ongelmissa

mistä sä ton 1600e repäsit?

552 euroa / 4 viikkoa minulla verojen jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän