Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajien asenne oikein loistaa näistä työpaikkailmoituksista

Vierailija
13.06.2022 |

Silmiini on osunut nyt erittäin monta työpaikkailmoitusta eri aloilta, joissa on kyllä pitkä lista, mitä työntekijältä odotetaan ja vaaditaan, mutta sitten kohdassa, mitä työnantaja tarjoaa on mainittu vain työehtosopimuksen mukainen palkka. Siis upeaa, että työnantaja oikein tarjoaa työehtosopimuksen mukaisen palkan (ei sentään sen alle...) ja se pitää oikein erikseen mainita. Eiköhän se ole työnantajalle vähän niinkuin pakollista... Joissain ilmoituksissa on saattanut olla jopa kirsikkana kakun päällä, että työnantaja tarjoaa työterveyshuollon!! Onpa upeaa, että tarjoaa, vaikka pakkohan se on. Eikö työnantajilla sitten ole mitään muuta tarjottavaa työntekijöilleen? Odotukset ja vaatimukset työntekijää kohtaan ovat kyllä älyttömät.

Silmiini osui myös työpaikkailmoitus, joka loppui lauseeseen 'Valitettavasti emme pysty vastaamaan työpaikkaa koskeviin kyselyihin." Eihän siinä sitten muuta kuin sikaa säkissä ostamaan.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni on syntynyt 1953 ja hänelle jatkuvasti soitetaan työpaikoilta, että tuletko töihin. Hän pystyy hyvin vapaasti sanelemaan palkkansa ja etunsa ja tekee sen verran kun huvittaa tai on tekemättä.

Kyllä nykypäivänä saa töitä, jos on oikeasti sellaista osaamista, mitä tarvitaan. Nuoria vaan ei kiinnosta työt, jossa pitää tehdä töitä. "Hauska" yksityiskohta on, että isäni on yksi nuorimmista työpaikalla. Työ on erittäin hyvin palkattua, lyhyellä koulutuksella, mutta ei kiinnosta nuoria...

Kai olet tietoinen siitä, että eläkeläisistä ei työnantajan tarvitse maksaa eläkemaksuja ja sen vuoksi he ovat yrityksille halpaa työvoimaa? Tämä varmasti vaikuttaa tiettyjen yrityksien halukkuuteen palkata eläkeläisiä.

Olisit voinut kertoa, mistä työstä on kyse. Täällä varmaan monen työttömän mielenkiinto heräsi.

Vierailija
42/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se perkel* kieroonkasvaneen loisen mielestä varmasti outoa, että siellä töissä pitäisi oikeasti osata tehdäkin jotain eikä se riitäkään että jaksaa ihan paikalle vaivautua. Yhteiskunta kun lappaa rahaa ikkunoista ja ovista sisään kunhan nyt hengittää ja paskanta* muistaa.miksei siis työnantajakin?

Itse kun olen syntynyt 70- luvulla ja kasvanut 80- luvulla,jolloin lapsia vielä kasvatettiin minulle opetettiin että ensin katsotaan millainen työntekijä on ja sitten katsotaan sitä palkkaa eikä toisinpäin kuten te kieroonkasvaneet selkärangattomat loiset kuvittelette.

Minä olen syntynyt 1971 ja on kirotun vaikeaa saada töitä. Ilmaiseksi jos tekisi niin 9 e työharjoitteluja on vaikka kuinka tarjolla. Niin kysyn mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa?

Isäni, syntynyt 1960 ja äärimmäisen taitava timpuri. Nytkin kuntouttavaan työtoimintaan lykättynä. Ei löydy töitä, Baltian maista on tullut halpatyöläiset tekemään ne duunit. Hänellehän täytyisi maksaa kovaa tuntipalkkaa, koska ollut alalla jo yli 30 vuotta. On tää ihan surkeeta.

Oma isäni on syntynyt 1953 ja hänelle jatkuvasti soitetaan työpaikoilta, että tuletko töihin. Hän pystyy hyvin vapaasti sanelemaan palkkansa ja etunsa ja tekee sen verran kun huvittaa tai on tekemättä.

Kyllä nykypäivänä saa töitä, jos on oikeasti sellaista osaamista, mitä tarvitaan. Nuoria vaan ei kiinnosta työt, jossa pitää tehdä töitä. "Hauska" yksityiskohta on, että isäni on yksi nuorimmista työpaikalla. Työ on erittäin hyvin palkattua, lyhyellä koulutuksella, mutta ei kiinnosta nuoria...

Mutta siitä olen samaa mieltä, että temppurata haastattelut on täysin naurettavia ja työnhaku ei kohtaa osaajia, jos ei sirkuspelleily kiinnosta.

Itse onneksi selvisin ihan haastattelulla ja sain työpaikan ilman pelleratoja, osa työnantajista kun haluaa tekijöitä eikä sirkuspellejä.

Mikä työ kyseessä? Alko kiinnostamaan todella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni siivousfirma kehuu sillä, kun tarjoaa työvaatteet ja työvälineet. Olisihan siinäkin säästöä, jos pitäisi omat mopit ja aineet tuoda.

Vierailija
44/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni siivousfirma kehuu sillä, kun tarjoaa työvaatteet ja työvälineet. Olisihan siinäkin säästöä, jos pitäisi omat mopit ja aineet tuoda.

Jos tekevät kotisiivousta, se on erotuksena siihen, että käytetään asiakkaan välineitä.

Vierailija
45/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia osaaminen, jonka ansiosta ei tarvitse ruinata työpaikkaa lakki kourassa.

Vierailija
46/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia osaaminen, jonka ansiosta ei tarvitse ruinata työpaikkaa lakki kourassa.

Valtaosa työpaikoista menee työpaikanvaihtajille.

Yhtä lailla meitäkin koskettaa nämä sirkustemppuradat ja poskettomat vaatimukset. Itselleni on pari kertaa käynyt niin, että työnkuvani on työpaikan vaihtamisessa mennyt reilusti alakanttiin, kun ilmoituksessa kuvatulla paikalla ja todellisuudella ei ollut mitään tekemistä keskenään.

47/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hain sairaanhoitajan sijaisuutta erään homeisen keskussairaalan vastasyntyneiden osastolta. Sain vastauksen, että ennen kuin heille pääsee töihin, täytyy ensin olla vähintään puoli vuotta töissä vastasyntyneiden teho-osastolla yliopistosairaalassa ja kerätä kokemusta.

Vierailija
48/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja muutaman kommentin, mutta en kaikkia.

Olen samaa mieltä suomalaisten työnantajien heikosta ymmärryksestä oman koulutusvastuunsa suhteen. Töihin odotetaa täydellisiä kaikenosaavia tyyppejä, mutta missä on firma joka myös kouluttaa ja perehdyttää työntekijänsä?

Vierailija
49/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhelinmyyntikusettaja etsii työntekijöitä ja mainitsi, tarvitset läppärin ja kuulokkeet. Eli nuo pitää olla itsellä hankittuna, että pääsee kusettaan mummoja puhelimessa. Ja tietenkin kannustavalla provisiopalkalla. Kaskun bussiyhtiö ei hae kuljettajaa jolla oma bussi. Tai rakennusliike nosturinkuljettajaa jolla oma nosturi.

Rakennusalalla muuten käytetäänkin sellaista että saatetaan palkata pienempi yrittäjä alihankintana tekemään nostotyöt jos niitä on pienillä työmaalla vähän eikä rakennusliikkeeltä ole omaa kalustoa.

Vierailija
50/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä suomalaisten työnantajien heikosta ymmärryksestä oman koulutusvastuunsa suhteen. Töihin odotetaa täydellisiä kaikenosaavia tyyppejä, mutta missä on firma joka myös kouluttaa ja perehdyttää työntekijänsä?

On niitäkin, itse olen 40v ja minut soitettiin ennen valmistumistani työpaikkaan, jota en hakenut eikä ollut aiempaa kokemusta ja sain paikan ilman temppurataa.

Salaisuus on se, että en asu isossa kaupungissa, pienemmissä kaupungeissa on töitä, mutta nuoret haluaa asua Helsingissä/Tampereella/Turussa ja valittaa, kun ei saa työkokemusta.

Vierailija
51/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitut kriteerit eivät aina päde niihin, jotka ovat jo siellä töissä, mainitakseni hoitoalan, luonne vikaisia työn tekijöitä, kovia vaatimuksia on hakuilmoituksissa mutta ovatko sanahelinää, vai muuttuneet siinä vaiheessa, kun uutta tekijää haetaan.

Vierailija
52/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö syy, että työttömät ei mene töihin? Ei riitä se, että maksetaan palkkaa?

Vierailija
53/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin makeanmakuisia työpaikkailmoituksia edes esim. USAssa?

Vierailija
54/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä voisi trollata näitä. Esiintyisi salanimellä ja täydellinen feikki-CV. Sopii aloituspäivän mutta jättää orjalafkan nallina kalliolle.

Vierailija
55/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto minimissään on hyvin suppea. Lääkärin palveluita ei ole esim. pakko tarjota. Tarkoittaako ne kuitenkin minimiä enemmän?

Vierailija
56/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkö syy, että työttömät ei mene töihin? Ei riitä se, että maksetaan palkkaa?

Nythän haetaan neljää työpaikkaa kuukaudessa minimissään joten kohta ei ole lainkaan työttömiä koska työttömyyden päättäminenhän on pelkkä ilmoitusasia että nyt haluan töihin.

Vierailija
57/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä.itsekin ihmettelen. "Muiden firmojen on koulutettava meille tekijät, me emme sitä tee." Koulussa opitaan vain perusteet, niin se on aina ollut. Ei kouluista ole ikinä valmiita osaajia tullut.

Vierailija
58/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua ärsyttää ilmoitukset joissa työnantaja tarjoaa nuorekkaan ja innovatiivisen työyhteisön, jossa kaikkia naurattaa aina ja työpaikalla ketterästi setvitään sitä tätä ja tuota.

Mä hylkäisin tällaiset ilmoitukset alkuunsa, riittää tieto palkasta ja työsuhde-eduista.

Tarkoittaa Suomeksi sitä, millaiseksi työpaikan haluttaisiin muuttuvan uuden työntekijön myötä.

Toisaalta nuorekas ja innovatiivinen työyhteisö voi olla myös paikka, jossa ei jaksetan kauaa tehdä yhtä asiaa, vaan innovoidaan koko ajan uutta. nuorekkuus viittaa jatkuvaan vaihtoon tyyöpaikoista, koska vanhemmat halauvat myös jotain pitkäaikaisempaa.

Vierailija
59/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä menee kyllä töihin jatkuvasti ja uusia työttömiä tulee tilalle. Ei se porukka oke koko ajan sama. Vain osa on pitkäaikaistyöttömiä. T. Ex työtön.

Vierailija
60/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaaditaan paineensietokykyä" myös aika yleinen nykyään. Ehdoton red flag ja kertoo että työntekijät ylikuormitettuja ja liian vähän resursseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi