Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajien asenne oikein loistaa näistä työpaikkailmoituksista

Vierailija
13.06.2022 |

Silmiini on osunut nyt erittäin monta työpaikkailmoitusta eri aloilta, joissa on kyllä pitkä lista, mitä työntekijältä odotetaan ja vaaditaan, mutta sitten kohdassa, mitä työnantaja tarjoaa on mainittu vain työehtosopimuksen mukainen palkka. Siis upeaa, että työnantaja oikein tarjoaa työehtosopimuksen mukaisen palkan (ei sentään sen alle...) ja se pitää oikein erikseen mainita. Eiköhän se ole työnantajalle vähän niinkuin pakollista... Joissain ilmoituksissa on saattanut olla jopa kirsikkana kakun päällä, että työnantaja tarjoaa työterveyshuollon!! Onpa upeaa, että tarjoaa, vaikka pakkohan se on. Eikö työnantajilla sitten ole mitään muuta tarjottavaa työntekijöilleen? Odotukset ja vaatimukset työntekijää kohtaan ovat kyllä älyttömät.

Silmiini osui myös työpaikkailmoitus, joka loppui lauseeseen 'Valitettavasti emme pysty vastaamaan työpaikkaa koskeviin kyselyihin." Eihän siinä sitten muuta kuin sikaa säkissä ostamaan.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pitää olla innovatiivinen, itseään aktiivisesti kehittävä, yhteistyökykyinen, toisia ja itseään huippusuorituksiin kannustava, joustava, kielitaitoinen, kaikki mahdolliset systeemit hallitseva rautainen ammattilainen, jolla on vähintään 10 vuotta työkokemusta ja ikää alle 30 vuotta.

Näitä ilmoituksia laativat ihmiset, jotka naureskellen kieli poskessa heittelevät mitä oksettavampia kielikuvia täydellisestä työntekijästä.

Mitä olen oman alani rekrytilaisuuksia seurannut, niin parempi tulos tulisi, kun katsottaisiin työkokemus ja haastateltaisiin sopivimmat. Mutta kun ei. Pitää teettää hakijoilla jos jonkinlaista sirkuspelletemppua. Kuitenkaan sopivia työntekijöitä ei näillä pelletempuilla ole löytynyt.

Vierailija
2/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhelinmyyntikusettaja etsii työntekijöitä ja mainitsi, tarvitset läppärin ja kuulokkeet. Eli nuo pitää olla itsellä hankittuna, että pääsee kusettaan mummoja puhelimessa. Ja tietenkin kannustavalla provisiopalkalla. Kaskun bussiyhtiö ei hae kuljettajaa jolla oma bussi. Tai rakennusliike nosturinkuljettajaa jolla oma nosturi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Silmiini osui myös työpaikkailmoitus, joka loppui lauseeseen 'Valitettavasti emme pysty vastaamaan työpaikkaa koskeviin kyselyihin." Eihän siinä sitten muuta kuin sikaa säkissä ostamaan "

No hakemukseen pelkkä etunimi ja maininta, valitettavasti en pysty vastaamaan itseäni koskeviin kysymyksiin.

Vierailija
5/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että työnhakijan täytyy olla myös ketterä, dynaaminen ja puhjeta kukkaan pitäessään langat käsissään hektisen työpäivän vilskeessä.

Vierailija
6/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhelinmyyntikusettaja etsii työntekijöitä ja mainitsi, tarvitset läppärin ja kuulokkeet. Eli nuo pitää olla itsellä hankittuna, että pääsee kusettaan mummoja puhelimessa. Ja tietenkin kannustavalla provisiopalkalla. Kaskun bussiyhtiö ei hae kuljettajaa jolla oma bussi. Tai rakennusliike nosturinkuljettajaa jolla oma nosturi.

Kuljettajaa, jolla oma bussi. 😂 lol

Vierailija
7/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksifirma hakee kuljettajia Tampereelle ja mainitsee työsuhde-etuna: Saat itse päättää auton sisälämpötilan. Tämä kaikki tietenkin provisiopalkalla. Mitä järjenjättiläisiä nämä ovatkaan.

Vierailija
8/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se perkel* kieroonkasvaneen loisen mielestä varmasti outoa, että siellä töissä pitäisi oikeasti osata tehdäkin jotain eikä se riitäkään että jaksaa ihan paikalle vaivautua. Yhteiskunta kun lappaa rahaa ikkunoista ja ovista sisään kunhan nyt hengittää ja paskanta* muistaa.miksei siis työnantajakin?

Itse kun olen syntynyt 70- luvulla ja kasvanut 80- luvulla,jolloin lapsia vielä kasvatettiin minulle opetettiin että ensin katsotaan millainen työntekijä on ja sitten katsotaan sitä palkkaa eikä toisinpäin kuten te kieroonkasvaneet selkärangattomat loiset kuvittelette.

Joo kyllä silloin tiedettiin. Pitää työntekijän olla nöyrä. Ja suostua kaikkeen.

Vierailija
9/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ärsyttää ilmoitukset joissa työnantaja tarjoaa nuorekkaan ja innovatiivisen työyhteisön, jossa kaikkia naurattaa aina ja työpaikalla ketterästi setvitään sitä tätä ja tuota.

Mä hylkäisin tällaiset ilmoitukset alkuunsa, riittää tieto palkasta ja työsuhde-eduista.

Vierailija
10/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin pitää olla innovatiivinen, itseään aktiivisesti kehittävä, yhteistyökykyinen, toisia ja itseään huippusuorituksiin kannustava, joustava, kielitaitoinen, kaikki mahdolliset systeemit hallitseva rautainen ammattilainen, jolla on vähintään 10 vuotta työkokemusta ja ikää alle 30 vuotta.

Näitä ilmoituksia laativat ihmiset, jotka naureskellen kieli poskessa heittelevät mitä oksettavampia kielikuvia täydellisestä työntekijästä.

Mitä olen oman alani rekrytilaisuuksia seurannut, niin parempi tulos tulisi, kun katsottaisiin työkokemus ja haastateltaisiin sopivimmat. Mutta kun ei. Pitää teettää hakijoilla jos jonkinlaista sirkuspelletemppua. Kuitenkaan sopivia työntekijöitä ei näillä pelletempuilla ole löytynyt.

Minä vastasin kerran tällaiseen ilmoitukseen. No iästä ei ollut puhetta, mutta kaikki muu oli aika kovaa vaatimusta ja myös kovaa lupausta vaativasta ja vastuullisesta työstä.

Kun soitettiin valinnasta, sanottiin, että otetaan sinut tänne kasvamaan.

Öö mitä? 10 vuoden työkokemuksella?

Vierailija
11/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se perkel* kieroonkasvaneen loisen mielestä varmasti outoa, että siellä töissä pitäisi oikeasti osata tehdäkin jotain eikä se riitäkään että jaksaa ihan paikalle vaivautua. Yhteiskunta kun lappaa rahaa ikkunoista ja ovista sisään kunhan nyt hengittää ja paskanta* muistaa.miksei siis työnantajakin?

Itse kun olen syntynyt 70- luvulla ja kasvanut 80- luvulla,jolloin lapsia vielä kasvatettiin minulle opetettiin että ensin katsotaan millainen työntekijä on ja sitten katsotaan sitä palkkaa eikä toisinpäin kuten te kieroonkasvaneet selkärangattomat loiset kuvittelette.

Minä olen syntynyt 1971 ja on kirotun vaikeaa saada töitä. Ilmaiseksi jos tekisi niin 9 e työharjoitteluja on vaikka kuinka tarjolla. Niin kysyn mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa?

Vierailija
12/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykypäivän työnhaku on helkkarin hankalaks tehty! Pitäis olla videomateriaalia ja tietysti hakuprosessissa on joku ryhmätehtävä. Ei introvertti loista siellä.

Elän ihan väärää aikaa. Kaukana on ne ajat, kun töihin pääsi noin vaan. Riitti että on ahkera ja teki työnsä hyvin.

Vierailija
13/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykypäivän työnhaku on helkkarin hankalaks tehty! Pitäis olla videomateriaalia ja tietysti hakuprosessissa on joku ryhmätehtävä. Ei introvertti loista siellä.

Elän ihan väärää aikaa. Kaukana on ne ajat, kun töihin pääsi noin vaan. Riitti että on ahkera ja teki työnsä hyvin.

Sirkustemppuradalta saadaan sirkuspelle, jota ei sitten tarjolla oleva kirjanpitäjän tms. itsenäistä työotetta ja tarkkuutta vaativa työ kiinnostakaan.

Vierailija
14/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syntynyt 1971 ja on kirotun vaikeaa saada töitä. Ilmaiseksi jos tekisi niin 9 e työharjoitteluja on vaikka kuinka tarjolla. Niin kysyn mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa?

Isäni, syntynyt 1960 ja äärimmäisen taitava timpuri. Nytkin kuntouttavaan työtoimintaan lykättynä. Ei löydy töitä, Baltian maista on tullut halpatyöläiset tekemään ne duunit. Hänellehän täytyisi maksaa kovaa tuntipalkkaa, koska ollut alalla jo yli 30 vuotta. On tää ihan surkeeta.

Vierailija
15/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BYOD-käytäntö (bring your own device)

En usko, että toimisi kovin hyvin muissa kuin tämän tyyppisissä töissä tai sitten yrityksen tietoturva on äkkiä kuralla.

Vierailija
16/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksifirma hakee kuljettajia Tampereelle ja mainitsee työsuhde-etuna: Saat itse päättää auton sisälämpötilan. Tämä kaikki tietenkin provisiopalkalla. Mitä järjenjättiläisiä nämä ovatkaan.

No onhan tuo jo melkoinen valtti työnantajalta...

Sitten ihmetelllään työvoimapulaa.

Vierailija
17/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme miksei palkoista voi kertoa selkeämmin. Kuinka selvää kaikille joku on TES:n mukainen palkka muka? Pitääkö ruveta selaamaan jotain pitkää sopimusta vai?

Ja muutenkin. Palkoista voisi informoida paljon paremmin. Ihme pimittämistä.

Vierailija
18/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohdassa, mitä työnantaja tarjoaa on mainittu vain työehtosopimuksen mukainen palkka.

Olisin tuohon tyyliin enemmän kuin tyytyväinen.

Mutta ei, omalla alallani tarjotaan näköalapaikkaa kiinnostavan alan johtavan kasvuyrityksen vertaistesi osaajien huipputiimissä kilpailukykyisin eduin työssä jossa voit itse vaikuttaa tekemisessi ja näet kätesi jäljen. Tuollaisiako korulauseita olet vailla?

Vierailija
19/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Silloin pystyi kävelemään yrityksen ovista sisälle ja käytännössä aina sai töitä. Joten tervetuloa tälle vuosituhannelle.

Ja jos tarjoaa aivan minimipalkan, niin ei kannata mitään kovin hyviä tekijöitä odottaa listoille.

Vierailija
20/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jäänyt mieleen työpaikkailmoitus, jossa haettiin NÖYRÄÄ työntekijää. Kertoo kaiken olennaisen työnantajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan