Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajien asenne oikein loistaa näistä työpaikkailmoituksista

Vierailija
13.06.2022 |

Silmiini on osunut nyt erittäin monta työpaikkailmoitusta eri aloilta, joissa on kyllä pitkä lista, mitä työntekijältä odotetaan ja vaaditaan, mutta sitten kohdassa, mitä työnantaja tarjoaa on mainittu vain työehtosopimuksen mukainen palkka. Siis upeaa, että työnantaja oikein tarjoaa työehtosopimuksen mukaisen palkan (ei sentään sen alle...) ja se pitää oikein erikseen mainita. Eiköhän se ole työnantajalle vähän niinkuin pakollista... Joissain ilmoituksissa on saattanut olla jopa kirsikkana kakun päällä, että työnantaja tarjoaa työterveyshuollon!! Onpa upeaa, että tarjoaa, vaikka pakkohan se on. Eikö työnantajilla sitten ole mitään muuta tarjottavaa työntekijöilleen? Odotukset ja vaatimukset työntekijää kohtaan ovat kyllä älyttömät.

Silmiini osui myös työpaikkailmoitus, joka loppui lauseeseen 'Valitettavasti emme pysty vastaamaan työpaikkaa koskeviin kyselyihin." Eihän siinä sitten muuta kuin sikaa säkissä ostamaan.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin pitää olla innovatiivinen, itseään aktiivisesti kehittävä, yhteistyökykyinen, toisia ja itseään huippusuorituksiin kannustava, joustava, kielitaitoinen, kaikki mahdolliset systeemit hallitseva rautainen ammattilainen, jolla on vähintään 10 vuotta työkokemusta ja ikää alle 30 vuotta.

Näitä ilmoituksia laativat ihmiset, jotka naureskellen kieli poskessa heittelevät mitä oksettavampia kielikuvia täydellisestä työntekijästä.

Mitä olen oman alani rekrytilaisuuksia seurannut, niin parempi tulos tulisi, kun katsottaisiin työkokemus ja haastateltaisiin sopivimmat. Mutta kun ei. Pitää teettää hakijoilla jos jonkinlaista sirkuspelletemppua. Kuitenkaan sopivia työntekijöitä ei näillä pelletempuilla ole löytynyt.

Alle 30 vuotiaana kannattaisi kokeilla jo ihan omankin firman peruustamista kun ei ole esiim välttämäti vielä perhettäkään ehtinyt perustaa ja testosteronia ja jaksamiista riittää.

Vierailija
62/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni on syntynyt 1953 ja hänelle jatkuvasti soitetaan työpaikoilta, että tuletko töihin. Hän pystyy hyvin vapaasti sanelemaan palkkansa ja etunsa ja tekee sen verran kun huvittaa tai on tekemättä.

Kyllä nykypäivänä saa töitä, jos on oikeasti sellaista osaamista, mitä tarvitaan. Nuoria vaan ei kiinnosta työt, jossa pitää tehdä töitä. "Hauska" yksityiskohta on, että isäni on yksi nuorimmista työpaikalla. Työ on erittäin hyvin palkattua, lyhyellä koulutuksella, mutta ei kiinnosta nuoria...

Kai olet tietoinen siitä, että eläkeläisistä ei työnantajan tarvitse maksaa eläkemaksuja ja sen vuoksi he ovat yrityksille halpaa työvoimaa? Tämä varmasti vaikuttaa tiettyjen yrityksien halukkuuteen palkata eläkeläisiä.

Olisit voinut kertoa, mistä työstä on kyse. Täällä varmaan monen työttömän mielenkiinto heräsi.

Sekä he pystyvät olemaan juuri kutsuttavissa tarvittaessa. Ei tarvitse pitää vakkarina. Mä en sit oo työtön ei tartte mulle kuittailla muiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää olla täydellinen mutta työnantaja on valmis tarjoamaan haukut ja maksamaan palkan ehkä ajallaan, ja ehkä saat ylityökorvaukset, tai sitten et saa. Sinun täytyy sen sijaan joustaa loputtomiin ja sietää sairasta työilmapiiriä työpaikkakiusaajineen. Et saa valittaa mistään etkä varsinkaan pomosi harrastamista laittomuuksista. Jos sanot sanankin kertoaksesi että sinua selkeästi kohdellaan huonosti, sinulla on mielenterveysongelma.

Vierailija
64/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään ap.

Nykyisin on kaikkiin työpaikkoihin tarjolla jopa liikaa ylikoulutettuja työnhakijoita.

Tarjonta yiittää kysynnän.

Aina joku ottaa ja saa senkin työpaikan, jota ap aloituksessa irvii ja pilkkaa.

Työvoimapulaa on terveys-ja sosiaalialoilla, hotelli- ravintola-alalla, siivousalalla sekä tietyillä teollisuuden aloilla ja it-töissä.

It-alan koulutusta on nyt lisätty vahvasti, sekä softa- koodaus että asennuspuolella. Muutaman vuoden kuluttua tekijöitä alalle löytyy niin insinööri- kuin asentaja puolelta.

Ap, jos olisit iitse työnantaja, taatusti hakisit myös valmista osaaja joka alkaa jo 3 kk:n kuluttua, tuottaa yritykselle tulosta palkkansa verran.

Vierailija
65/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät on itse osasyyllisiä ja sahaa omaan nilkkaan , niin kauan kun ne menee paskalla liksal duuniin. koska eihän työnantajilla ole tarvetta muuttaa palkkausta , kun hölmöt saadaan pienellä palkalla töihin!!!.

Vierailija
66/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen ja muutaman kommentin, mutta en kaikkia.

Olen samaa mieltä suomalaisten työnantajien heikosta ymmärryksestä oman koulutusvastuunsa suhteen. Töihin odotetaa täydellisiä kaikenosaavia tyyppejä, mutta missä on firma joka myös kouluttaa ja perehdyttää työntekijänsä?

On niitäkin, itse olen 40v ja minut soitettiin ennen valmistumistani työpaikkaan, jota en hakenut eikä ollut aiempaa kokemusta ja sain paikan ilman temppurataa.

Salaisuus on se, että en asu isossa kaupungissa, pienemmissä kaupungeissa on töitä, mutta nuoret haluaa asua Helsingissä/Tampereella/Turussa ja valittaa, kun ei saa työkokemusta.

Vaikka saitkin alapeukkuja, on tämä osittain totta. Keuruulla, joka on 9000 asukkaan kaupunki 60 km päästä Jyväskylästä, on vaikeuksia saada työntekijöitä Laserille ja Rekalle. Työntekijällä ei tarvitse olla koulutusta, vaan he kouluttavat. Palkka on hyvä, työyhteisöt mukavia. Ongelma on, etteivät nuoret halua asua Keuruulla. Taas jo perheellistyneiden vaimo ei välttämättä saa alueelta töitä, joten eivät muuta. Nyt kaikki työvoima on tullut ulkomailta viimeisen parin vuoden ajan. Sisälle pääset huomenna, jos vain menet, mutta Keuruulla ei haluta asua, vaikka on mukava, kaunis ja turvallinen pieni kaupunki.

Vierailija
67/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on tietämätön Timpurien työtilanteesta. Timpureille on aina töitä ja olen tehnyt kaikkeni heitä etsiäkseni ja onnistunut työllistämään kaikki. Haluan kuulla miten ihmeessä hän ei ole onnistunut työllistymään, timpureista on armoton kilpailu tälläkin hetkellä?

Vierailija
68/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitseee työkokemus jos toiinen on vaan yksinkertaisesti älykkäämpi ja osaavampi.

Vierailija
69/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työnantajista ei näe työntekijöitä edes ihmisinä. Ne on jotain mitä hyväksikäytetään ja heitetään menemään kun ne hajoaa. Minimit niille, maksimit mulle, se on työnantajan motto.

Vierailija
70/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ärsyttävää, että itsestäänselvyydet mainitaan etuina. Yhdessä työpaikkailmoituksessa työvaatteet oli lueteltuna eduissa mitä työpaikka tarjoaa. Ainakin itselleni työvaatteet on asia mitä odotan työpaikalta ilman, että ne olisi joku työsuhde-etu.

Vierailija
71/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä suomalaisten työnantajien heikosta ymmärryksestä oman koulutusvastuunsa suhteen. Töihin odotetaa täydellisiä kaikenosaavia tyyppejä, mutta missä on firma joka myös kouluttaa ja perehdyttää työntekijänsä?

On niitäkin, itse olen 40v ja minut soitettiin ennen valmistumistani työpaikkaan, jota en hakenut eikä ollut aiempaa kokemusta ja sain paikan ilman temppurataa.

Salaisuus on se, että en asu isossa kaupungissa, pienemmissä kaupungeissa on töitä, mutta nuoret haluaa asua Helsingissä/Tampereella/Turussa ja valittaa, kun ei saa työkokemusta.

Vaikka saitkin alapeukkuja, on tämä osittain totta. Keuruulla, joka on 9000 asukkaan kaupunki 60 km päästä Jyväskylästä, on vaikeuksia saada työntekijöitä Laserille ja Rekalle. Työntekijällä ei tarvitse olla koulutusta, vaan he kouluttavat. Palkka on hyvä, työyhteisöt mukavia. Ongelma on, etteivät nuoret halua asua Keuruulla. Taas jo perheellistyneiden vaimo ei välttämättä saa alueelta töitä, joten eivät muuta. Nyt kaikki työvoima on tullut ulkomailta viimeisen parin vuoden ajan. Sisälle pääset huomenna, jos vain menet, mutta Keuruulla ei haluta asua, vaikka on mukava, kaunis ja turvallinen pieni kaupunki.

Ehkä myös sisäsiittoinen, sisäänpäinlämpiävä eikä vuokra-asunnoista tietoakaan. Jos satut pääsemään töihin johonkin, siellä on sukulaisista ja kavereista koostuva sisäpiiri jonne on turha kuvitellakaan pääsevänsä sisään. Pitäisi olla massia millä ostaa talo, mitä ei saa ehkä kaupaksi jos elämä Keuruulla osoittautuu muuksi kuin mukavaksi ja idylliseksi. Turvallista nyt ei ole enää missään, olen asunut pienellä paikkakunnalla Etelä-Suomessa jossa kaunista oli vain maisema. Se mitä siellä muuten tapahtui, oli kuin ruotsalaisesta kauhuelokuvasta. Se "pieni ja kaunis" kylä oli oikein pahoinvoinnin keskittymä.

Vierailija
72/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaaditaan paineensietokykyä" myös aika yleinen nykyään. Ehdoton red flag ja kertoo että työntekijät ylikuormitettuja ja liian vähän resursseja.

Tämä on tosiaan todella yleinen työpaikkailmoituksissa. Ei itsestäkään anna hyvää kuvaa vaan sen että töitä tehdään koko ajan jatkuvan paineen alla ja kiireessä.

Vierailija
73/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä myös sisäsiittoinen, sisäänpäinlämpiävä eikä vuokra-asunnoista tietoakaan. Jos satut pääsemään töihin johonkin, siellä on sukulaisista ja kavereista koostuva sisäpiiri jonne on turha kuvitellakaan pääsevänsä sisään. Pitäisi olla massia millä ostaa talo, mitä ei saa ehkä kaupaksi jos elämä Keuruulla osoittautuu muuksi kuin mukavaksi ja idylliseksi. Turvallista nyt ei ole enää missään, olen asunut pienellä paikkakunnalla Etelä-Suomessa jossa kaunista oli vain maisema. Se mitä siellä muuten tapahtui, oli kuin ruotsalaisesta kauhuelokuvasta. Se "pieni ja kaunis" kylä oli oikein pahoinvoinnin keskittymä.

Hohhoijjaa, mitä p4skaa. Mut taas hyvä syy loisia sosiaalituilla.

Siis minä en elä siellä sisäsiittoisessa kylässä sosiaalituilla, muutin kaupunkiin jo ajat sitten. Mutta aika moni siellä tosiaan elää. Tule pois kuplastasi jos vielä kuvittelet että Suomi elää kuin sata vuotta sitten.

Vierailija
74/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksifirma hakee kuljettajia Tampereelle ja mainitsee työsuhde-etuna: Saat itse päättää auton sisälämpötilan. Tämä kaikki tietenkin provisiopalkalla. Mitä järjenjättiläisiä nämä ovatkaan.

Saakohan valita radiokanavaa ite?

Tuota en muuten huomannut taksikuskilta tänään kysyä, mutta teostolle joutuu jokainen taksi maksamaan noin satasen (ei muistanut tarkkaa summaa) vuodessa siitä radiosta.

Vierailija
75/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo työtön ja asun pikkukaupungissa. Mutta entinen idyllinen kotikuntani on muuttunut niin hirveäksi, että jos sinne pitäisi töihin mennä kävisin mieluummin kaupungista käsin.

Vierailija
76/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en elä siellä sisäsiittoisessa kylässä sosiaalituilla, muutin kaupunkiin jo ajat sitten. Mutta aika moni siellä tosiaan elää. Tule pois kuplastasi jos vielä kuvittelet että Suomi elää kuin sata vuotta sitten.

Jep. Mun entinem kotikuntani ei ole Keuruu, vaan vielä pienempi. Mutta ei siellä ole kuin peräkamaripojat juopot ja narkkarit. Muutama yrittäjä vielä sinnittelee. Koulu kylällä on pienentynyt paljon. Lukio lähti jo ajat sitten. Mullakin on töitä muualla. Talot on kyllä halpoja. Rivarikolmion sais alle 50000.

Vierailija
77/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun joitain ihmisiä kytätään joka puolella ja heitä syrjitään. Itse olen asunut monilla pienillä paikkakunnilla, enkä ikinä ole havainnut huonoa kohtelua. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Vierailija
78/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse muuttanut Keuruulle vuonna 2011, enkä todellakaan kadu! Sain heti paljon oikeita ystäviä, jatkoin vanhoissa harrastuksissa (ratsastus, uinti) ja aloitin uusia harrastuksia. Keuruulla on kaksi isoa ruokakauppaa (S ja K), Megamarket (jossa kaikkea ruoasta rautakaupan tuotteisiin), Lidl, kaksi apteekkia, kaksi kuntosalia, upea uimahalli, koulut alakoulusta lukioon, uusi upea päiväkoti ja niin edelleen. Vuokra-asuntoni vuokra on 241 euroa kuukaudessa. Kyllä, 241 euroa. Kaunis, remontoitu asunto. Vuokra-asuntotarjonta on hyvää. Ei narkkareita, muutama juoppo, jotka asuvat tietyllä alueella tietyssä yhdessä kerrostalossa.

Ei siis mikään ällöttävä pieni paikkakunta, mutta selvästi kukaan ei uskalla edes kokeilla.

Keuruu on upea järviensä vuoksi ja turvallinen. Keuruulla on myös upea kirjasto, kävin siellä viime kesänä, kun kummityttöni oli siellä kesätöissä. T. Irma, terkkuja tutuille.

Työantajia on moneen junaan ja vaatimukset ovat aivan liian kovia. Vastinetta ei saa. Onneksi itse pääsen pian eläkkeelle.

Vierailija
79/102 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse muuttanut Keuruulle vuonna 2011, enkä todellakaan kadu! Sain heti paljon oikeita ystäviä, jatkoin vanhoissa harrastuksissa (ratsastus, uinti) ja aloitin uusia harrastuksia. Keuruulla on kaksi isoa ruokakauppaa (S ja K), Megamarket (jossa kaikkea ruoasta rautakaupan tuotteisiin), Lidl, kaksi apteekkia, kaksi kuntosalia, upea uimahalli, koulut alakoulusta lukioon, uusi upea päiväkoti ja niin edelleen. Vuokra-asuntoni vuokra on 241 euroa kuukaudessa. Kyllä, 241 euroa. Kaunis, remontoitu asunto. Vuokra-asuntotarjonta on hyvää. Ei narkkareita, muutama juoppo, jotka asuvat tietyllä alueella tietyssä yhdessä kerrostalossa.

Ei siis mikään ällöttävä pieni paikkakunta, mutta selvästi kukaan ei uskalla edes kokeilla.

Keuruu on upea järviensä vuoksi ja turvallinen. Keuruulla on myös upea kirjasto, kävin siellä viime kesänä, kun kummityttöni oli siellä kesätöissä. T. Irma, terkkuja tutuille.

Työantajia on moneen junaan ja vaatimukset ovat aivan liian kovia. Vastinetta ei saa. Onneksi itse pääsen pian eläkkeelle.

Onko tämä joku Muuta Keuruulle - kampanja? Mitäs jos ei vaan kiinnosta asua Keuruulla eikä maalla? Asun kaupungissa, bussi kulkee vierestä ja kauppa on vieressä. Olen asunut myös maalla, mutta se nyt ei ole vaan mun juttuni enää. Työt on kaupungissa ja viihdyn ihan mainiosti, en ole muuttamassa enää mihinkään Keuruulle enkä maalle, puistattaa koko ajatuskin.

Vierailija
80/102 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten vielä palkasta ei mainita työpaikkailmoituksessa sanallakaan!

Työnantajille ei pidä antaa liekaa tai määräysvaltaa yhtään, he käyttävät "vapauden" heti väärin riistämällä työntekijöitä.

Jos työnantajat saisi määrätä, työntekijä olisi yhtiön orja 24/7/365 ilman palkkaa, vain sen verran ruokittuna homeisella leivällä ja jätevedellä että juuri ja juuri hengissä pysyy, niin väsyneenä tai zombiksi lääkittynä ettei jaksa kapinoida, ja epäonnistumisista ruoskarangaistus ja täysimääräinen rahallinen korvaus, jota ei tietysti pysty maksamaan muuten kuin orjana raatamalla. Työnantajien ei tietysti tarvitsisi maksaa veroja vaan yhteiskunta joutuisi suorittamaan heille korvausta siitä että ovat suvainneet ottaa töihin (orjaksi) töihin ihmisiä, työnantajat päättäisivät kaikesta ja poliitikot tottelisivat kyselemättä työnantajien käskyjä...

Haluaisitko sinä elää tuollaisessa painajaisessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi