Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen kadehtiminen, kerro mitä kadehdit

Vierailija
13.06.2022 |

Kerro rehellisesti mitä kadehdit. Muiden kommentteja ei saa arvostella eikä vastaväittää, pidetään ketju asiallisena ja kunnioittavana. Katsotaan onnistutaanko.

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin ihmisiä joilla on hyvä/terve itsetunto, luottavat omiin kykyihinsä (tai no ehkä jopa yliarvioivat niitä) ja menevät rinta rottingilla työpaikasta toiseen, firmasta toiseen, lähtevät jopa ulkomaille duuniin ja hankkivat kokemusta. Heittäytyvät rohkeasti uusiin haasteisiin eivätkä lannistu vastoinkäymisistä vaan kääntävät nekin kokemukseksi ja voitoksi.

Ovat ylpeästi omia itsejään, uskaltavat etsiä rohkeasti kumppania ( ja usein tällaiset persoonat sen löytävätkin).

Vierailija
142/264 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin kaikkia niitä joilla ei ole koko ajan kipuja eikä terveyshuolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä olenko kateellinen mutta olis kiva kun itsellä ois sellanen itsetunto tms luonteenpiirre että ei loukkaannu ja pahota mieltään ku ystävät vetää puukon selkään ovat vahingoniloisia tai arvostelevat seläntakana mutta edessäpäin esittävät ymmärtäväistä ystävää.

Jotkut ei vaan välitä tai heille se on ihan ok ja porskuttavat eteenpäin.

Vierailija
144/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehtimisessa ei ole mitään positiivista.

Kadehtimisen voi parhaimmillaan kääntää ihailuksi ja tavoitteiden asettamiseksi.

Totta. Kateudella on vain niin huono maine, ja kyllähän se voikin saada aivan hirveitä aikaan...

Mutta sen ei todellakaan tarvitse. Luulisin jopa että ihminen, joka pystyy rehellisesti myöntämään olevansa joskus kateellinen voi paremmin hallita tunnetta, eikä se pääse ryöpsähtämään pahantahtoisuudeksi. Hannu Lauerma sanoi kerran tv.ssä, että on suorastaan sankarillista pystyä myöntämään olevansa kateellinen. Se kosketti jotenkin todella paljon.

Vierailija
145/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin ihmisiä joilla on hyvä/terve itsetunto, luottavat omiin kykyihinsä (tai no ehkä jopa yliarvioivat niitä) ja menevät rinta rottingilla työpaikasta toiseen, firmasta toiseen, lähtevät jopa ulkomaille duuniin ja hankkivat kokemusta. Heittäytyvät rohkeasti uusiin haasteisiin eivätkä lannistu vastoinkäymisistä vaan kääntävät nekin kokemukseksi ja voitoksi.

Ovat ylpeästi omia itsejään, uskaltavat etsiä rohkeasti kumppania ( ja usein tällaiset persoonat sen löytävätkin).

Juu, just nää.....

Tässä myös käänteinen puoli näistä tyypeistä (ainakin joskus)

Hakevat tehtäviin joihin heillä ei ole mitään kompetenssia.

Myös onnistuvat vankan itseluottamuksensa turvin etenemäänkin tehtäviin joihin eivät kuitenkaan olisi ehkä päteviä ( vert johtotaso jossa ollaan keskijohdon esihenkilötehtävissä). Ovat päällikkö tasoa mutta eteenkin miehille napsahtaa heti johtajan tittelit, palkka ja etuisuudet.

Vierailija
146/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehtimisessa ei ole mitään positiivista.

Kadehtimisen voi parhaimmillaan kääntää ihailuksi ja tavoitteiden asettamiseksi.

Totta. Kateudella on vain niin huono maine, ja kyllähän se voikin saada aivan hirveitä aikaan...

Mutta sen ei todellakaan tarvitse. Luulisin jopa että ihminen, joka pystyy rehellisesti myöntämään olevansa joskus kateellinen voi paremmin hallita tunnetta, eikä se pääse ryöpsähtämään pahantahtoisuudeksi. Hannu Lauerma sanoi kerran tv.ssä, että on suorastaan sankarillista pystyä myöntämään olevansa kateellinen. Se kosketti jotenkin todella paljon.

Olen samaa mieltä.

Eihän siinä ole mitään pahaa jos sanoo että:

-ai että oon kateellinen ton ihanan paksuista pitkistä hiuksista, voi ku mullaki ois.

- mulla on huono matikkapää, olen niin kade naapurin Matille joka on virtuoosi mstikassa ollu aina.

- olen kateellinen rikkaille kun itse joudun aina miettimään miten rahat riittää.

Jne...

Tätä sanotaan myös REHELLISYYDEKSI!

Ihmisten joilla on terve itsetunto ei tarvitse esittää jotain muuta kun mitä on ja he voivat sanoa mielipiteensä pelkäämättä että mitä muut siitä ajattelee, eikä tarvitse esittää etten ole kateellinen kellekään.

Koska jos joku niin väittää niin suurella todennäköidyydellä puhuu palturia, eli sitä mitä muut haluaa kuulla.

Vierailija
147/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi luetella, mitä haluaisin muilta ihmisiltä niin sosiaalisia taitoja, perhettä/parisuhdetta, ystäviä, opiskelukykyä, ja sitä että onnistuu elämässä.

Vierailija
148/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen ihmisille, joilla on koira.

Vierailija
149/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin ihmisiä, joilla on ihanassa omakotitalossa salin kokoinen kotikirjasto.

Vierailija
150/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehtin niitä jotka ymmärtää että hopee riittää sekin on paljon

Vierailija
151/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin kahta ystäväpariskuntaa kun he ovat oikeasti onnellisia ja ovat olleet yhdessä 50 vuotta. Minä ja puolisoni yllettiin vain 40:ään ja sitten minut "erotettiin". Toisaalta olen myös hyvin onnellinen ystävieni puolesta.

Vierailija
152/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen ihmisille, joilla on onnellinen parisuhde ja jotka ovat fyysisesti ja henkisesti terveitä tekemään ja toteuttamaan itseään niin kuin tahtovat.

Vierailija
153/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiminen ei ole koskaan positiivista! Ei koskaan! Ihailen ja iloitsen. Ja jos haluan jotain teen töitä sen eteen.

Vierailija
154/264 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin taloudellisesti menestyneitä yrittäjiä. Itse olen hieman liian herkkä (mietin liikaa mikä voisi mennä pieleen) ja melko huono verkostoitumaan, joten joudun tyytymään ok-palkkaiseen asiantuntijatyöhön ja sijoittamalla vaurastumiseen.

Vierailija
155/264 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehtiminen ei ole koskaan positiivista! Ei koskaan! Ihailen ja iloitsen. Ja jos haluan jotain teen töitä sen eteen.

Täällä taas joku ylihyveellinen, ainaoikeassa, kukkahattunillittäjä tulee kertomaan mielipiteitään eikä kunnioita toisten näkemyksiä. On se hyvä kun meillä on näitä muka niin täydellisiä ihmisiä keskuudessamme jotka opastaa meitä kadehtijoita.

Ai nii mut näähä oli niitä feikkaajia jotka on sit takanapäin ihan jotain muuta. Auts!

Vierailija
156/264 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen, ihan oikeasti ja rehellisesti olen kateellinen niille joilla on hyvä ja onnellinen parisuhde haluamansa henkilön kanssa.

Olen kateellinen onnistujille, joilla on mahdollisuus toteuttaa unelmiaan.

Olen kateellinen terveille ihmisille joilla ei ole kipuja päivittäin.

Vierailija
157/264 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin ihmisiä jotka ovat syntyneet hyväosaisiin perheisiin ja saaneet paremmat eväät elämään taloudellisesti.

Vierailija
158/264 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hitsin kade niille jotka pysyy iästä riippumatta hoikkina.

Kesäkuteet mäyttäs pal kivemmilta hoikan päällä, eikä tarvis hävetä paksuja kinttujaan.

Vierailija
159/264 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ollaan täälläki ja ihan häpeilemättä!

Kaehdin just nyt 30 asteen helteellä heitä joilla on mökki järven rannalla.

Voi kun pääsis ees viikoks joskus viettämään rentoa kesäelämää sellaseen.

Vierailija
160/264 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille jotka eivät häpeä omaa ulkonäköään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme