Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon

Vierailija
13.06.2022 |

Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä

Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.

Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.

No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.

Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.

Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.

Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.

Kommentit (868)

Vierailija
501/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisilla ihmisillä on jostain alakoulusta asti säilynyt kaveriporukka? (Joku vastaaja mainitsi alakoulun?) Kaikki tuntemani ihmiset ovat opiskelujen ja töiden takia siirtyneet paikkakunnalta toiselle, ja aikuisten ystäväperheet ovat sellaisia, joihin on yhdessä opiskellessa tai jo aikuisina tutustuneet. Ja nuoruuden kavereihin pidetään toki ehkä johonkin yhteyttä, mutta ei minään tiiviinä kaveriporukkana, ehkä joku pariskunta on sellainen, joka joskus kutsuu vanhoja tuttuja luokseen.

Eli onko kyse hyvin nuorista ihmisistä, vai onko yleistä, että ihan aikuisilla aikuisilla on joku ydinporukka?

Mulla on kaveri, jonka suhteet ei oikein meinaa onnistua ja hän on kyllä innokkain vaalija näille perinteille:-) keksii milloin mitäkin, vaikka oikeasti siitä, kun jotain mökkijuhannuksia viimeksi on kaveriporukalla vietetty, on jotain 15 v.

Muutenkin olen samaa mieltä aikaisemman kanssa, joka sanoi, että harvoin ne suhteet kestää, joissa on ihan tapana suosia juhlapyhinä muita kuin puolisoa ja/tai perhettä. Kyllä siinä semmoinen keskenkasvuisuuden piirre on. 

Tai sitten ei vain luoteta, että se oma suhde kestää, joten kaveripiiriä on pakko pitää turvana ympärillä, kun uskalleta heittäytyä suhteeseen.

Vierailija
502/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisilla ihmisillä on jostain alakoulusta asti säilynyt kaveriporukka? (Joku vastaaja mainitsi alakoulun?) Kaikki tuntemani ihmiset ovat opiskelujen ja töiden takia siirtyneet paikkakunnalta toiselle, ja aikuisten ystäväperheet ovat sellaisia, joihin on yhdessä opiskellessa tai jo aikuisina tutustuneet. Ja nuoruuden kavereihin pidetään toki ehkä johonkin yhteyttä, mutta ei minään tiiviinä kaveriporukkana, ehkä joku pariskunta on sellainen, joka joskus kutsuu vanhoja tuttuja luokseen.

Eli onko kyse hyvin nuorista ihmisistä, vai onko yleistä, että ihan aikuisilla aikuisilla on joku ydinporukka?

Siis miten niin minkälaisilla? Ei ole mitään tiettyä ihmistyyppiä. Enemmänkin liittynee esim pikkupaikkakuntaan josta ei muuteta pois opiskelemaan vaan opiskellaan kotoa käsin naapurikaupungissa. Helposti kouluaikojen kaveriporukka pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avokki ei mahdu juhannuksen viettoon mukaan, niin tietysti jäädään yhdessä pois sieltä! Eli nyt miehelle tiukka puhuttelu, että yksin ei juhannusta vietetä jos asutaan jo yhdessä. Mies peruu lähtönsä ja vietätte juhannuksen yhdessä, kotona tai muualla.

Päivänselvä homma.

Vierailija
504/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.

En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.

Tämä.

Vierailija
505/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse todella hämmästynyt ja loukkaantunutkin, jos puoliso ei haluaisi viettää kesän suurinta juhlaa juhannusta kanssani. Kun kerran pariskunta ollaan. Ja varsinkin tuo tapa millä kumppanisi on asiaa hoitanut, loukkaisi ja tukevasti. Meillä ei ole tuollaisesta koskaan edes tarvinnut peistä vääntää, naimisissa oltu 23 vuotta. Ja niitä miehen kavereiden mökeilläkin vietettyjä jusseja on ollut. On ilman muuta menty juhliin yhdessä tai ei mennä ollenkaan. 

Ilmoittaisin itse, että selvä homma, vietä juhannus ittekses missäs lystäät, kattellaan niitä eri kämppiä sitten sen jälkeen.....Joillekin ei ole tärkeää juhlia yhdessä (mitä kummastelen) mutta sulle on, ja miettisin että onko aihetta jatkaa miehen kanssa, jolle kaverit on tärkeämpiä kuin sinä ja sun kanssa yhdessä vietetty aika - myös juhlat. 

Kannattaa miettiä, suostuuko olemaan koriste-esine miehen elämässä. Semmoinen, jonka voi nostaa pölyttymään hyllylle ja sitten ottaa ihailtavaksi, kun taas kiinnostaa.....

Vierailija
506/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ristiinpuhumista ap:llakin. 

Aloituksessa hän kirjoittaa:

"Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei."

Myöhemmin taas:

"Ei tarvinnut kysyä, olenko kutsuttu kun mies aivan selkeästi puhui että yhdessä mennään"

Eli mites tämä asia lopulta olikaan? Onko ap:ta missään vaiheessa kutsuttu ko. juhannuksen viettoon? Ehkä oma mies on kännipäissään, hätäännyksissä jotain höpissyt, mutta muuten?

Niin? Mies on antanut koko ajan ymmärtää, että kutsu koskee myös aloittajaa, mutta tuolla vierailulla oli epävarma tunnelma siitä, että koskeekohan sittenkään? Vierailun jälkeen mies on edelleen antanut ymmärtää, että kutsu koskee myös aloittajaa.

Ja ap ei voinut siis kutsuilla kysyä asiaa? 

Hänhän perusteli tätä kysymättömyyttä sillä, että hän luuli, että yhdessä mennään. Kyllä tässä ristiriita on. 

Vierailija
507/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin minkälaisilla? Ei ole mitään tiettyä ihmistyyppiä. Enemmänkin liittynee esim pikkupaikkakuntaan josta ei muuteta pois opiskelemaan vaan opiskellaan kotoa käsin naapurikaupungissa. Helposti kouluaikojen kaveriporukka pysyy.

Ja pysyy  yleensä ne parisuhdestatuksetkin,, eli juuri nämä porukat on niitä, joihin uusia ei millään oteta mukaan ja ollaan nurkkakuntalaisia, asiat pitää tehdä joka vuosi samalla tavalla eikä muu tule kuuloonkaan.

Mä muutin miehen vuoksi tämmöiseen ja meininki oli niin nihkeää, että erohan siitä tuli kun siellä ei saanut ystäviä tai töitä tai mitään.

Vierailija
508/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei."

Myöhemmin taas:

"Ei tarvinnut kysyä, olenko kutsuttu kun mies aivan selkeästi puhui että yhdessä mennään"

Eli mites tämä asia lopulta olikaan? Onko ap:ta missään vaiheessa kutsuttu ko. juhannuksen viettoon? Ehkä oma mies on kännipäissään, hätäännyksissä jotain höpissyt, mutta muuten?

Niin? Mies on antanut koko ajan ymmärtää, että kutsu koskee myös aloittajaa, mutta tuolla vierailulla oli epävarma tunnelma siitä, että koskeekohan sittenkään? Vierailun jälkeen mies on edelleen antanut ymmärtää, että kutsu koskee myös aloittajaa.

Hänhän perusteli tätä kysymättömyyttä sillä, että hän luuli, että yhdessä mennään. Kyllä tässä ristiriita on. 

Ei ole. Ilmeisesti ei todellakaan tunne näitä miehen kavereita, joten alkaisitko itse vieraiden edessä tiukkaamaan jotain tuollaista, eli tunkemaan keskusteluun ja kerjäämään, että pääsenhän mäkin tuonne varmasti mukaan, kun kaverikin vihjailee, että mukaanhan sä tulet?

Mä todellakaan en.

Vierailija
509/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä oli keskusteltu juhannuksenvietosta myös kasvotusten ystäväpariskunnan kanssa aloittajan ollessa itsekin paikalla.

Miksi oli vain hiljaa sivusta seurannut? Miksi ei voinut ottaa osaa keskusteluun? Ja myöhemmin vielä reilusti miehen kanssa keskustella ja yhdessä suunnitella juhannuksenviettoa?

Minkälainen suhde on tuollainen, asutaan yhdessä jo 1,5 vuotta eikä aioista keskustella ääneen?

Kuunnellaan, haistek0llaan, oletetaan ja tyydytään mieheltä kuultuihin tiedonrippeisiin? Eikä kysytä tarkennusta.

Onko aloittaja joku suuton, sanaton hissukka?

Onko mies tottunut koko ajan toimimaan miten itse haluaa ja aloittaja on tyytynyt siihen? Eihän mies nyt sitten ymmärrä, luulee, että aloittaja tyytyy siihen kuten on ennenkin tyytynyt.

Ei miehen toiminta oikein ole, en puolusta, mutta ryhtiä nyt aloittajankin omaan käyttäytymiseen.

Minusta on outo parisuhdekuvio tuo aloittajan kertoma.

Muutenkin kuin juhannuksen osalta.

Vierailija
510/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin taas:

Ei ole. Ilmeisesti ei todellakaan tunne näitä miehen kavereita, joten alkaisitko itse vieraiden edessä tiukkaamaan jotain tuollaista, eli tunkemaan keskusteluun ja kerjäämään, että pääsenhän mäkin tuonne varmasti mukaan, kun kaverikin vihjailee, että mukaanhan sä tulet?

Mä todellakaan en.

Ei tietenkään tunkemaan. Mutta voi myös keskustella asiallisesti. Kun nyt aloittaja oli mukana seurassa ja miehen avovaimo niin miten olisi ollut "tunkemista" osallistua yhteiseen keskusteluun asiasta, joka häntäkin koski.

En nyt oikein usko, että aloittaja istui muutenkaan tuppisuuna koko sen tapaamisen ajan. Kai aikuinen ihminen nyt jotain juttelee seurassa. Miten sitten tämä juhannuksen keskustelu olisi sitten niin tabu, ettei siihen aloittaja voinut osallistua?

Eihän näihin miehen ystäviin ikinä tutustu ellei jotain heidän kanssaan puhu. Onhan sekin epäkohhteliasta. Ja epäkohhteliasta myös, jos puhutaan aloittahan ohi yhteisistä suunnitelmista ja pidetään "tuppautumisena" jos ottaa keskusteluun osaa.

Jos asia oli ja on niin, että aloittaja istuu aina koko ajan miehen ystävien seurassa puhumattomana niin outoa.

Minun mielestäni se on oudompaa kuin avata suutaan.

Aikuinen ihminen ja on pelkkästään kumppaniltaan saamansa tiedon varassa.

Vierailija
511/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin taas:

Mä todellakaan en.

Ei tietenkään tunkemaan. Mutta voi myös keskustella asiallisesti. Kun nyt aloittaja oli mukana seurassa ja miehen avovaimo niin miten olisi ollut "tunkemista" osallistua yhteiseen keskusteluun asiasta, joka häntäkin koski.

En nyt oikein usko, että aloittaja istui muutenkaan tuppisuuna koko sen tapaamisen ajan. Kai aikuinen ihminen nyt jotain juttelee seurassa. Miten sitten tämä juhannuksen keskustelu olisi sitten niin tabu, ettei siihen aloittaja voinut osallistua?

Eihän näihin miehen ystäviin ikinä tutustu ellei jotain heidän kanssaan puhu. Onhan sekin epäkohhteliasta. Ja epäkohhteliasta myös, jos puhutaan aloittahan ohi yhteisistä suunnitelmista ja pidetään "tuppautumisena" jos ottaa keskusteluun osaa.

Jos asia oli ja on niin, että aloittaja istuu aina koko ajan miehen ystävien seurassa puhumattomana niin outoa.

Näin juuri. Kyllä itse olisin esimerkiksi kysellyt mökistä ja vaikka tästä juhannuksen vietosta jotain small talkia. Siis ottanut osaa keskusteluun, mutta en mitenkään "tiukkaamalla". Minä ainakin olisin pitänyt ihan oletuksena, että minäkin sinne mukaan lähtisin, jos minun kuullen tuollaisia puhutaan.

Vierailija
512/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.

Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa.

Ilmeisesti puolisosi ei kuulu perheeseesi. Monella muulla kuuluu. 

Tietysti puoliso kuuluu perheeseen mutta ei kaikissa perheessäkään eletä symbioosissa. Oma fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara olisi hyvä säilyttää.

Jännästi vaan aikalailla kaikki palstan valitusketjut on lopulta juuri sen tulosta, että perheessä/parisuhteessa ei eletä symbioosissa.

Miten tässä on kenenkään fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara uhattuna, jos puoliso vaatii että edes muutamana tiettynä päivänä vuodessa ollaan yhdessä?

M36

Minulle ongelma on tuo vaatiminen. Se ei kuulu terveeseen parisuhteeseen, vaan sivistyneet ihmiset keskustelee ja sopii yhdessä asioista.

Kyllä kuuluu, niiden vaatimusten on vain oltava yhtenevät.

Tässä kyseisessä tapauksessa ap ei ole edes vaatinut mitään, vaan hänelle on luvattu jotain ja nyt lupaus on petetty vähän ennen täytäntöönpanoa, se jos jokin on epäterveen parisuhteen merkki.

M36

Ei hänelle ole luvattu mitään, hän on olettanut asioita mutta ei ollut itsekään varma oliko häntä alunperinkään kutsuttu.

Täysin perustellusti on olettanut että hänet otetaan sinne juhliin mukaan, joka perkeleen asiaa ei tarvitse rautalangasta vääntäen käsitellä kuin urpojen kanssa.

M36

Ei kannata vääntää jonkun yhden hullun sitoutumiskammoisen kanssa.

Mitä tekemistä sitoutumiskammolla on sen kanssa jos ei ymmärrä miksi juhannuksesta tehdään niin iso juttu?

Koska se useimmille ihmisille on iso juttu, eli normaalia.

Se on epänormaalia, että ei ymmärrä miksi se on valtaosalle iso juttu.

Ymmärrätkö? Sä olet siis epänormaali aivan kuten ap:n äijäkin.

M36

Eipä uskoisi että sama ihminen, joka hetki sitten itki henkilökohtaisuuksiin menemisistä, alkaa itse haukkua muita epänormaaleiksi.

En haukkunut, vaan noin se normaali/epänormaali nimenomaisesti määritellään ihan sanakirjassakin, eli totesin vain.

M36

Missä kohtaa sanakirjaa normaali ja epänormaali määritetään suhteessa ihmisen läheisriippuvuuden määrään juhannuksena?

Normaaliuden määrittelyn lähtökohtana on aina ilmiön esiintyvyys ympäristössä, ilmiö voi olla mikä tahansa maan ja taivaan väliltä.

M36

Hoitoalalla joutuu töihin juhlapyhinäkin. Ei se kenestäkään epänormaalia tee, vaikka sinä niin väitätkin.

Kukaan ei ole missään vaiheessa sanonut, että työvuoron takia erossa oleminen juhlapäivinä ei olisi hyväksyttävää, mutta jos nyt kerran haluat tuolla yrittää saivarrella, niin määritelmällisesti nimenomaan juhlapäivinä töissäkin oleminen on epänormaalia, normaalia on olla tuolloin vapaalla.

M36

Vierailija
513/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on kyllä kamalaa... Minä en tuollaista miestä tarvitsisi enää mihinkään. Minä ja mieheni järkätään tänä vuonna juhannuskekkerit kaveriporukalle ja kutsulistalla on ihan automaattisesti pari sellaista kaverin uutta kumppania, joita ei olla ikinä tavattu. WhatsApp-ryhmässä eivät ole, mutta oletus on se, että he saavat tiedon sitten kumppanin kautta. Meille mahtuu vain osa yöksi ns. hyville paikoille ja tämä on tiedoksi ihan kaikille. Ei todellakaan tulisi edes pieneen mieleen kieltää jonkun kumppania osallistumasta millään verukkeella! Joo, ehkä joku känniriehuja olisi eri juttu, mutta ei niin pahoja känniriehujia ole vielä osunut kohdalle, etteikö pääsisi mukaan 😂

Ollaan myös kolmekymppisiä ja ihan aikuisia koko porukka. Näin ollen siis en todellakaan usko siihen, että kukaan miehen kaveri olisi kieltänyt ap:ta osallistumasta tai juuri hänen kohdalla sanoneet "ei mahdu". Kyllä tämä on joku miehen oma juttu. Vahva epäilys sille, että miehellä on jotain muita tulevaisuuden suunnitelmia, kuin ap... Ja ap voisi ihan tosissaan tehdä nyt sen päätöksen, että tästä alkaa hänen sinkkukesänsä. Tuo miehen käytös on oikeasti ihan hirveää.

Vierailija
514/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ihan aikuisilla aikuisilla on alakoulusta asti ystäviä, miksi ystävyys katkeaisi toiselle paikkakunnalle muuttoon tai perheen perustamiseen?

Vierailija
515/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, on kyllä kamalaa... Minä en tuollaista miestä tarvitsisi enää mihinkään. Minä ja mieheni järkätään tänä vuonna juhannuskekkerit kaveriporukalle ja kutsulistalla on ihan automaattisesti pari sellaista kaverin uutta kumppania, joita ei olla ikinä tavattu. WhatsApp-ryhmässä eivät ole, mutta oletus on se, että he saavat tiedon sitten kumppanin kautta. Meille mahtuu vain osa yöksi ns. hyville paikoille ja tämä on tiedoksi ihan kaikille. Ei todellakaan tulisi edes pieneen mieleen kieltää jonkun kumppania osallistumasta millään verukkeella! Joo, ehkä joku känniriehuja olisi eri juttu, mutta ei niin pahoja känniriehujia ole vielä osunut kohdalle, etteikö pääsisi mukaan 😂

Ollaan myös kolmekymppisiä ja ihan aikuisia koko porukka. Näin ollen siis en todellakaan usko siihen, että kukaan miehen kaveri olisi kieltänyt ap:ta osallistumasta tai juuri hänen kohdalla sanoneet "ei mahdu". Kyllä tämä on joku miehen oma juttu. Vahva epäilys sille, että miehellä on jotain muita tulevaisuuden suunnitelmia, kuin ap... Ja ap voisi ihan tosissaan tehdä nyt sen päätöksen, että tästä alkaa hänen sinkkukesänsä. Tuo miehen käytös on oikeasti ihan hirveää.

Olen niin samaa mieltä kanssasi! Olemme mekin olleet joskus nuori pariskunta, joka ei tuntenut toistensa ystäviä, mutta missä ihmeessä on mitään mahdollisuutta sitten edes tutustua, jos ei kutsuta yhteisille mökkireissuille tms. Ja aika harvalla oikeastaan enää muuta isompia juhlia on kuin juhannuksena, vappuna...eli harvemmin sitä kenenkään kotiin isolla porukalla kokoonnutaan. 

Ja jos on kysymys siitä, että juuri jonkun uusi (1,5 v, nojaa uusi ja uusi) avovaimo ei mahdu mukaan, alkaisin miettimään, että onko a) kaveripiiri aivan kuspäistä, joka saa miettimään, millaisessa seurassa mies viihtyy, b) miehellä seuralaiset vaihtuneet niin tiuhaan, että uusiin ei enää jakseta tutustua.

Itsellä on yksi tämmöinen mieskaveri, aina on uusi seurustelukumppani, jonka kanssa kaikki on aivan auvoa ja ihanaa, kohta on samat tyypilliset rypyt rakkaudessa ja ollaan reteää sinkkua ja sitten taas uusi jne jne. Kyllä meille on nämä uudetkin mahtuneet, mutta muutama muu pariskunta on väsynyt eikä enää kutsu kuin miehen, jos aina häntäkään.

Olen kyllä aika varma, että jotain tuokin mies sepustaa näille naisille, eikä kerro totuutta tilanteesta.

Vierailija
516/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa.

Tietysti puoliso kuuluu perheeseen mutta ei kaikissa perheessäkään eletä symbioosissa. Oma fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara olisi hyvä säilyttää.

Jännästi vaan aikalailla kaikki palstan valitusketjut on lopulta juuri sen tulosta, että perheessä/parisuhteessa ei eletä symbioosissa.

Miten tässä on kenenkään fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara uhattuna, jos puoliso vaatii että edes muutamana tiettynä päivänä vuodessa ollaan yhdessä?

M36

Minulle ongelma on tuo vaatiminen. Se ei kuulu terveeseen parisuhteeseen, vaan sivistyneet ihmiset keskustelee ja sopii yhdessä asioista.

Tässä kyseisessä tapauksessa ap ei ole edes vaatinut mitään, vaan hänelle on luvattu jotain ja nyt lupaus on petetty vähän ennen täytäntöönpanoa, se jos jokin on epäterveen parisuhteen merkki.

M36

Ei hänelle ole luvattu mitään, hän on olettanut asioita mutta ei ollut itsekään varma oliko häntä alunperinkään kutsuttu.

Täysin perustellusti on olettanut että hänet otetaan sinne juhliin mukaan, joka perkeleen asiaa ei tarvitse rautalangasta vääntäen käsitellä kuin urpojen kanssa.

M36

Mitä tekemistä sitoutumiskammolla on sen kanssa jos ei ymmärrä miksi juhannuksesta tehdään niin iso juttu?

M36

Eipä uskoisi että sama ihminen, joka hetki sitten itki henkilökohtaisuuksiin menemisistä, alkaa itse haukkua muita epänormaaleiksi.

En haukkunut, vaan noin se normaali/epänormaali nimenomaisesti määritellään ihan sanakirjassakin, eli totesin vain.

M36

Missä kohtaa sanakirjaa normaali ja epänormaali määritetään suhteessa ihmisen läheisriippuvuuden määrään juhannuksena?

Normaaliuden määrittelyn lähtökohtana on aina ilmiön esiintyvyys ympäristössä, ilmiö voi olla mikä tahansa maan ja taivaan väliltä.

M36

Hoitoalalla joutuu töihin juhlapyhinäkin. Ei se kenestäkään epänormaalia tee, vaikka sinä niin väitätkin.

Kukaan ei ole missään vaiheessa sanonut, että työvuoron takia erossa oleminen juhlapäivinä ei olisi hyväksyttävää, mutta jos nyt kerran haluat tuolla yrittää saivarrella, niin määritelmällisesti nimenomaan juhlapäivinä töissäkin oleminen on epänormaalia, normaalia on olla tuolloin vapaalla.

M36

Näin senkin vuoksi, että mahdollisimman moni yrittää saada juhannuksen vapaaksi viettääkseen sen puolison ja lasten kanssa ja työnantajatkin yrittää mahdollisuuksien mukaan tämän tilaisuuden järjestää, koska ymmärtävät, että yhteiset juhlapyhät ovat suurimmalle osalle tärkeitä.

Vierailija
517/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

M36

M36

M36

M36

Kuka oikeasti on pätevä määrittelemään sen onko jokin normaalia vai ei...

Vierailija
518/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai yksinkertaisesti kyllästynyt siihen, että ap ei saa sanottua vuoden aikana että kiva, hän lähtee mukaan. Nainen saa kyllä loukkaantua jos hänen hehkutukseen asiasta kuin asiasta ei reagoida, mutta mies ei saa? Kyllä mua ottaisi päähän, jos mun puoliso ei sanoisi juuta eikä jaata asiaan.

Vierailija
519/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

M36

M36

M36

M36

M36

Kuka oikeasti on pätevä määrittelemään sen onko jokin normaalia vai ei...

Ei kuka, vaan mikä.. Ja se mikä on kuvailtu yllä.

Olisiko syytä lukea hieman lisää vaikka ihan vaan sanakirjaa, niin random tyyppien ei tarvisi opettaa ihan perustason tietoa eri sanojen merkityksestä?

M36

Vierailija
520/868 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin taas:

Mä todellakaan en.

Näin juuri. Kyllä itse olisin esimerkiksi kysellyt mökistä ja vaikka tästä juhannuksen vietosta jotain small talkia. Siis ottanut osaa keskusteluun, mutta en mitenkään "tiukkaamalla". Minä ainakin olisin pitänyt ihan oletuksena, että minäkin sinne mukaan lähtisin, jos minun kuullen tuollaisia puhutaan.

Miten tuo small talk olisi saanut yhtään enempää selkeyttä tilanteeseen? Ja ehkä ap tekikin noin. Mutta jos kyselee mökistä ja tekemisistä eikä siltikään sanota reippaasti että Pete kutsui muuten sinutkin tai Peten mökille on ollut aina avecilliset kutsut ja kaveritkin tervetulleita, tulethan sinäkin Minttu niin ei se small talkiin osallistuminen tehnyt muuta kuin hämmensi ap:ta entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme