Paljonko mies antoi sinulle kuukausirahaa, kun olit hoitovapaalla?
Rahat tosi tiukassa omiin menoihin, jos vaikka haluaisi ystävän kanssa kahville. Oma mies antaa vaan 50-100 E/kk, eikä sillä paljoa saa.
Kommentit (180)
Mieheni palkka on sen verran pieni, että olisi kohtuutonta, että hän joutuisi elättämään meidät täysin. Säästin rahaa etukäteen kun halusin jäädä hoitovapaalle.
En tiedä, jääkö miehelle tällä hetkellä rahaa omaisuuden kartuttamiseen, mutta mielestäni hän on sen ansainnut. Minä saan oleskella rennosti kotona vielä ainakin kaksi vuotta. Ja kyllä, kotona oleminen on mielestäni leppoisaa työssä käyntiin verrattuna. En kaipaa tästä mitään "palkkaa" mieheltä. Eikä miehenikään oleta, että täällä olisi kaikki aina tiptop, vaikka olen päivät kotona.
Ja minulla kyllä jää jäljelle vielä hyvästi säästöjä tämänkin vapaan jälkeen. Eikä haittaa yhtään, etten pysty niitä lisää kerryttämään. On tämä kotona oleminen sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lapsi, joten en saa kuukausirahaa tai viikkorahaa.
Valtaosassa parisuhteita nainen ei maksa edes puolta yhteisistä menoista, vaikka iällisesti olisi aikuinen. On yksi lisäsuu miehen ruokittavaksi.
Elämä on valintoja. Sinä valitsit elättäjän roolin. Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni.
t. sama
Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. Sinä valitsit elättäjän roolin.
t. sama
Kerrotko vielä, ketä minä elätän? En ole tietoinen minkään elätin olemassa olosta. Mieheni maksaa ihan itse elämisensä samoin kuin jo täysi-ikäinen lapseni.
Kerrotko vielä, ketä minä elätän?
Vierailija kirjoitti:
Ei euroakaan, hoitovapaa oli oma valintani ja yhteiskunta tarjosi riittävän korvauksen. En minäkään maksanut miehelle, kun hän oli opintovapaalla.
Hän opiskeli sinun opintojasi? Vai miten tämä liittyy siihen että hoidat miehen lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit pärjätä, jos tulee ero?
En kyllä pärjäisi mitenkään. Ap
Pakkohan se olisi. Et sinä lasta voisi ojaankaan heittää.
Suomi 2022. Lapset ovat äidin vastuulla taloudellisesti. Naiset opiskelee, käy töissä, synnyttää ja imettää. Miehet käyvät töissä ja rahat menee omaan taskuun.
Ikävää, että sinulla on noin itsekäs mies. Meillä mies osallistuu perheen yhteisiin kustannuksiin siinä missä minäkin. Hoitovapaan aikana osallistui huomattavasti enemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa parisuhteita nainen ei maksa edes puolta yhteisistä menoista, vaikka iällisesti olisi aikuinen. On yksi lisäsuu miehen ruokittavaksi.
Elämä on valintoja. Sinä valitsit elättäjän roolin. Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni.
t. sama
Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. Sinä valitsit elättäjän roolin.
t. sama
Kerrotko vielä, ketä minä elätän? En ole tietoinen minkään elätin olemassa olosta. Mieheni maksaa ihan itse elämisensä samoin kuin jo täysi-ikäinen lapseni.
Vaimosi ja lapsiasi. Sinähän se ruikutit, miten miehen pitää maksaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin.
Varsinkin kun naisen tulot ovat pienemmät.
Paitsi etteivät läheskään kaikissa perheissä ole. Yritä päästä siitä yli.
Useimmin mies maksaa yhteisiä kuluja enemmän kuin nainen. Yritä päästä siitä yli.
No se on miehen oma valinta. Ei minulla ole mitään ongelmaa, jos joku mies haluaa niin tehdä.
Ei ongelmista olla puhuttu, vaan faktoista, joita yritit kumota kertomalla jotain vähemmistöstä talouksia.
En yrittänyt kumota mitään. Kerroin vain sen FAKTAN, että läheskään kaikissa perheissä naisen tulot eivät ole pienemmät kuin miehen. Sinä sitten jankutit sitä faktaa vastaan. Fakta ei muutu sillä, onko kyse enemmistöstä vai vähemmistöstä.
Sinä olet ainoa joka on jankuttanut "kaikista".
Paitsi, etten ole missään viestissä sanonut mitään kaikista :D Kannattaa opetella lukemaan.
Paitsi etteivät läheskään kaikissa perheissä ole.
Kerroin vain sen FAKTAN, että läheskään kaikissa perheissä naisen tulot
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, joten nakkasin lapsen 10 kk iässä hoitoon ja menin töihin.
Ja sinä äitinä tietenkin maksoin päivähoitomaksun (n.300 euroa), lisäksi otit töistä palkatonta vapaata, kun käytit lasta neuvolassa, lääkäreissä tai kävit keskusteluja päiväkodin varhaiskasvatuksesta tai kun lapsi sairastui ja jäit kotiin hoitamaan sairasta lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin.
Juridisesti kumpikin omistaa oman omaisuutensa, avio-oikeus tulee kuvaan mukaan vasta erossa. Yhteisten rahojen takia moni nainen ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti. Omilla rahoillaan pärjääville ei erokaan toisi muutosta elintasoon.
Miksi juuri nainen?
Entäpä: yhteisten rahojen takia moni mies ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti?
Koska naiset ovat niitä, jotka haluavat yhteiset rahat, koska silloin tuntuu, että rahaa on enemmän. Miehille ero on enemmänkin tunnetason juttu, menettää sen henkilön, jonka kanssa jakoi elämänsä, naisille taas taloushuolet tulevat ensimmäisenä mieleen.
Naisten tulot ovat edelleen pääosin pienempiä kuin miesten tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. sama
t. sama
Osaan kyllä keskustella monista aiheista, myös niistä jotka eivät itseäni kosketa. Minullakin on emätin kuten oletettavasti sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei euroakaan, hoitovapaa oli oma valintani ja yhteiskunta tarjosi riittävän korvauksen. En minäkään maksanut miehelle, kun hän oli opintovapaalla.
Hän opiskeli sinun opintojasi? Vai miten tämä liittyy siihen että hoidat miehen lasta?
Miksi miehet opiskelevat kovapalkkaisemmilla aloille ja maksavat yli puolet yhteisistä menoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi 2022. Lapset ovat äidin vastuulla taloudellisesti. Naiset opiskelee, käy töissä, synnyttää ja imettää. Miehet käyvät töissä ja rahat menee omaan taskuun.
Ikävää, että sinulla on noin itsekäs mies. Meillä mies osallistuu perheen yhteisiin kustannuksiin siinä missä minäkin. Hoitovapaan aikana osallistui huomattavasti enemmän kuin minä.
Ikävää, että olet noin itsekäs muija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. sama
t. sama
Osaan kyllä keskustella monista aiheista, myös niistä jotka eivät itseäni kosketa. Minullakin on emätin kuten oletettavasti sinullakin.
Ai olet niitä miehiä. No eipä siinä mitään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, joten nakkasin lapsen 10 kk iässä hoitoon ja menin töihin.
Ja sinä äitinä tietenkin maksoin päivähoitomaksun (n.300 euroa), lisäksi otit töistä palkatonta vapaata, kun käytit lasta neuvolassa, lääkäreissä tai kävit keskusteluja päiväkodin varhaiskasvatuksesta tai kun lapsi sairastui ja jäit kotiin hoitamaan sairasta lasta.
Kuule kaikilla ei oo samanlainen mies ku sulla. Moni isä käyttää lasta em. paikoissa, jää kotiin hoitamaan lasta jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs, kun synnytin miehelleni lapsen, jonka hän halusi ja miehen omasta tahdosta jäin hoitamaan lasta kotiin? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. sama
t. sama
Ai olet niitä miehiä. No eipä siinä mitään....
Ai sinä olet niitä miehiä. No eipä siinä mitään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs, kun synnytin miehelleni lapsen, jonka hän halusi ja miehen omasta tahdosta jäin hoitamaan lasta kotiin? Ok.
Ai lapsi halusi kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on subjektiivinen oikeus kunnalliseen päivähoitopaikkaan vanhempainvapaan päättyessä. Kotiinjääminen on ihan oma valinta,yhteiskunta maksaa siitä muutaman satasen. Valinta on sen, joka kotiin jää ja valinnoistaan kuuluukin kantaa vastuu, jopa taloudellinen. Lapsi on myös naisen lapsi ja jos nainen haluaa jäädä kotiin lapsen kanssa, niin mies ei väkipakolla lapselle päivähoitopaikkaa saa ja naista töihin.
Miksi niin moni ajattelee hoitovapaata ensisijaisesti miehen 100% maksamana lapsenhoitoaikana, kun jo 300 e/kk sijoituksella lapsen saa hoitoon ja naisen töihin tienaamaan perheelle avioliittolainkin edellyttämällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juridisesti kumpikin omistaa oman omaisuutensa, avio-oikeus tulee kuvaan mukaan vasta erossa. Yhteisten rahojen takia moni nainen ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti. Omilla rahoillaan pärjääville ei erokaan toisi muutosta elintasoon.
Miksi juuri nainen?
Entäpä: yhteisten rahojen takia moni mies ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti?
Koska naiset ovat niitä, jotka haluavat yhteiset rahat, koska silloin tuntuu, että rahaa on enemmän. Miehille ero on enemmänkin tunnetason juttu, menettää sen henkilön, jonka kanssa jakoi elämänsä, naisille taas taloushuolet tulevat ensimmäisenä mieleen.
Naisten tulot ovat edelleen pääosin pienempiä kuin miesten tulot.
Älä yleistä omien kokemustesi perusteella. Oman navan tuijottaminen on varmasti nautinnollista, mutta et voi sillä perusteella kertoa, mitä kukakin tienaa ja miten muissa perheissä asiat hoidetaan.
Paitsi, etten ole missään viestissä sanonut mitään kaikista :D Kannattaa opetella lukemaan.