Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mies antoi sinulle kuukausirahaa, kun olit hoitovapaalla?

Vierailija
12.06.2022 |

Rahat tosi tiukassa omiin menoihin, jos vaikka haluaisi ystävän kanssa kahville. Oma mies antaa vaan 50-100 E/kk, eikä sillä paljoa saa.

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e on tosi paljon. En itse tuhlaisi niin paljon.

Vierailija
42/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsi, joten en saa kuukausirahaa tai viikkorahaa. 

Valtaosassa parisuhteita nainen ei maksa edes puolta yhteisistä menoista, vaikka iällisesti olisi aikuinen. On yksi lisäsuu miehen ruokittavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin. 

Varsinkin kun naisen tulot ovat pienemmät.

Paitsi etteivät läheskään kaikissa perheissä ole. Yritä päästä siitä yli. 

Vierailija
44/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin. 

Juridisesti kumpikin omistaa oman omaisuutensa, avio-oikeus tulee kuvaan mukaan vasta erossa. Yhteisten rahojen takia moni nainen ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti. Omilla rahoillaan pärjääville ei erokaan toisi muutosta elintasoon.

Vierailija
45/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmin mies maksaa yhteisiä kuluja enemmän kuin nainen. Yritä päästä siitä yli.

Vierailija
46/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko antamaan ylimääräistä suuseksia kuukausirahaa eteen?

Vierailija
47/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juridisesti kumpikin omistaa oman omaisuutensa, avio-oikeus tulee kuvaan mukaan vasta erossa. Yhteisten rahojen takia moni nainen ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti. Omilla rahoillaan pärjääville ei erokaan toisi muutosta elintasoon.

No se on omaa tyhmyyttä, jos elää miehen ehdoilla. Normaaliälyinen nainen pystyy hankkimaan itse elantonsa, vaikka olisikin yhteiset rahat ja hoitovapaata muutama vuosi. 

Vierailija
48/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri nainen?

Entäpä: yhteisten rahojen takia moni mies ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti?

Vierailija
49/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmin mies maksaa yhteisiä kuluja enemmän kuin nainen. Yritä päästä siitä yli.

No se on miehen oma valinta. Ei minulla ole mitään ongelmaa, jos joku mies haluaa niin tehdä. 

Vierailija
50/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä laissa sanotaan, että ei saa avioitua itseään huonompituloisen miehen kanssa? Jos se siis on aina nimenomaan nainen, joka ei uskalla erota tulotason laskun pelossa.

Vierailija
51/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on miehen oma valinta. Ei minulla ole mitään ongelmaa, jos joku mies haluaa niin tehdä. 

Ei ongelmista olla puhuttu, vaan faktoista, joita yritit kumota kertomalla jotain vähemmistöstä talouksia.

Vierailija
52/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa parisuhteita nainen ei maksa edes puolta yhteisistä menoista, vaikka iällisesti olisi aikuinen. On yksi lisäsuu miehen ruokittavaksi.

Elämä on valintoja. Sinä valitsit elättäjän roolin. Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. 

t. sama

Vierailija
53/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit pärjätä, jos tulee ero?

En kyllä pärjäisi mitenkään. Ap

Pakkohan se olisi. Et sinä lasta voisi ojaankaan heittää. 

Suomi 2022. Lapset ovat äidin vastuulla taloudellisesti. Naiset opiskelee, käy töissä, synnyttää ja imettää. Miehet käyvät töissä ja rahat menee omaan taskuun.

Vierailija
54/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kuukausirahaa?

Jos olet äitiyslomalla työstä, eihän sinun tulotasosi pitäisi pudota kuin n. 20% ja kun huomioidaan työstä aiheutuneet kulut, niin se on vielä alhaisempi n.15% jos perheessä ei ole yhteiset rahat.

Eli, jos sinun palkka on n.3000 euroa, saat äitiyspäivärahaa n. 1500e ja kun loppuosa jaetaan lapsen molemman vanhemman kesken, niin isän osuus on 800e äidin 700e, kun huomioidaan työssä saadut edut esim. eläke, lomarahat, työterv.huolto jne.

Näin lainlaatijat ovat ajatelleet.

Vierailija
55/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelmista olla puhuttu, vaan faktoista, joita yritit kumota kertomalla jotain vähemmistöstä talouksia.

En yrittänyt kumota mitään. Kerroin vain sen FAKTAN, että läheskään kaikissa perheissä naisen tulot eivät ole pienemmät kuin miehen. Sinä sitten jankutit sitä faktaa vastaan. Fakta ei muutu sillä, onko kyse enemmistöstä vai vähemmistöstä. 

Vierailija
56/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Sinä valitsit elättäjän roolin. Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. 

t. sama

Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. Sinä valitsit elättäjän roolin.

t. sama

Vierailija
57/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kuukausirahaa?

Jos olet äitiyslomalla työstä, eihän sinun tulotasosi pitäisi pudota kuin n. 20% ja kun huomioidaan työstä aiheutuneet kulut, niin se on vielä alhaisempi n.15% jos perheessä ei ole yhteiset rahat.

Eli, jos sinun palkka on n.3000 euroa, saat äitiyspäivärahaa n. 1500e ja kun loppuosa jaetaan lapsen molemman vanhemman kesken, niin isän osuus on 800e äidin 700e, kun huomioidaan työssä saadut edut esim. eläke, lomarahat, työterv.huolto jne.

Näin lainlaatijat ovat ajatelleet.

Seuraavaksi voit sitten googlata mikä ero on äitiyslomalla ja hoitovapaalla ja miten hoitovapaalle siirtyminen vaikuttaa tuloihin. 

Vierailija
58/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yrittänyt kumota mitään. Kerroin vain sen FAKTAN, että läheskään kaikissa perheissä naisen tulot eivät ole pienemmät kuin miehen. Sinä sitten jankutit sitä faktaa vastaan. Fakta ei muutu sillä, onko kyse enemmistöstä vai vähemmistöstä. 

Sinä olet ainoa joka on jankuttanut "kaikista".

Vierailija
59/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Porsiminen on niin itsekästä.

Vierailija
60/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sama

Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. Sinä valitsit elättäjän roolin.

t. sama

Kerrotko vielä, ketä minä elätän? En ole tietoinen minkään elätin olemassa olosta. Mieheni maksaa ihan itse elämisensä samoin kuin jo täysi-ikäinen lapseni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi