Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mies antoi sinulle kuukausirahaa, kun olit hoitovapaalla?

Vierailija
12.06.2022 |

Rahat tosi tiukassa omiin menoihin, jos vaikka haluaisi ystävän kanssa kahville. Oma mies antaa vaan 50-100 E/kk, eikä sillä paljoa saa.

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit pärjätä, jos tulee ero?

En kyllä pärjäisi mitenkään. Ap

Pakkohan se olisi. Et sinä lasta voisi ojaankaan heittää. 

Suomi 2022. Lapset ovat äidin vastuulla taloudellisesti. Naiset opiskelee, käy töissä, synnyttää ja imettää. Miehet käyvät töissä ja rahat menee omaan taskuun.

Ikävää, että sinulla on noin itsekäs mies. Meillä mies osallistuu perheen yhteisiin kustannuksiin siinä missä minäkin. Hoitovapaan aikana osallistui huomattavasti enemmän kuin minä

Ikävää, että olet noin itsekäs muija.

Itsekäs, kun synnytin miehelleni lapsen, jonka hän halusi ja miehen omasta tahdosta jäin hoitamaan lasta kotiin? Ok. 

Ai lapsi halusi kuolla?

Mitä v¨ttua sekoilet, kakara?

Vierailija
82/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi 2022. Lapset ovat äidin vastuulla taloudellisesti. Naiset opiskelee, käy töissä, synnyttää ja imettää. Miehet käyvät töissä ja rahat menee omaan taskuun.

Ikävää, että sinulla on noin itsekäs mies. Meillä mies osallistuu perheen yhteisiin kustannuksiin siinä missä minäkin. Hoitovapaan aikana osallistui huomattavasti enemmän kuin minä

Itsekäs, kun synnytin miehelleni lapsen, jonka hän halusi ja miehen omasta tahdosta jäin hoitamaan lasta kotiin? Ok. 

Ai lapsi halusi kuolla?

Hyi mitä kielenkäyttöä. Toivottavasti et ole ainakaan lisääntynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sinulla on noin itsekäs mies. Meillä mies osallistuu perheen yhteisiin kustannuksiin siinä missä minäkin. Hoitovapaan aikana osallistui huomattavasti enemmän kuin minä. 

Sinulla taitaa olla pallit jalkojen välissä, kun noin meni herne nenään kommentistani, kunhan vain naista esität. Minä en kommentoinut omaa suhdettani, vaan suomalaista kulttuuria yleisesti, että miten täällä suhtaudutaan äiteihin ja äitiyteen. Hölmö olet, kun et sitä älynnyt.

Sama

Vierailija
84/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsi, joten en saa kuukausirahaa tai viikkorahaa. 

Valtaosassa parisuhteita nainen ei maksa edes puolta yhteisistä menoista, vaikka iällisesti olisi aikuinen. On yksi lisäsuu miehen ruokittavaksi.

Elämä on valintoja. Sinä valitsit elättäjän roolin. Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. 

t. sama

Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. Sinä valitsit elättäjän roolin.

t. sama

Kerrotko vielä, ketä minä elätän? En ole tietoinen minkään elätin olemassa olosta. Mieheni maksaa ihan itse elämisensä samoin kuin jo täysi-ikäinen lapseni. 

Kerrotko vielä, ketä minä elätän?

Vaimosi ja lapsiasi. Sinähän se ruikutit, miten miehen pitää maksaa kaikki. 

Osaan kyllä keskustella monista aiheista, myös niistä jotka eivät itseäni kosketa. Minullakin on emätin kuten oletettavasti sinullakin.

Ai olet niitä miehiä. No eipä siinä mitään....

Ai sinä olet niitä miehiä. No eipä siinä mitään....

Arvelinkin, ettet kykene mitään järjellistä argumenttia tuottamaan. Ja nyt voit sitten kopioida tämänkin :)

Vierailija
85/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapsi halusi kuolla?

Hyi mitä kielenkäyttöä. Toivottavasti et ole ainakaan lisääntynyt...

Vastaa, pentu! Minä kysyin kysymyksen!

Vierailija
86/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa parisuhteita nainen ei maksa edes puolta yhteisistä menoista, vaikka iällisesti olisi aikuinen. On yksi lisäsuu miehen ruokittavaksi.

Elämä on valintoja. Sinä valitsit elättäjän roolin. Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. 

t. sama

Minä valitsin sen, että tienaan ihan itse elantoni. Sinä valitsit elättäjän roolin.

t. sama

Kerrotko vielä, ketä minä elätän? En ole tietoinen minkään elätin olemassa olosta. Mieheni maksaa ihan itse elämisensä samoin kuin jo täysi-ikäinen lapseni. 

Osaan kyllä keskustella monista aiheista, myös niistä jotka eivät itseäni kosketa. Minullakin on emätin kuten oletettavasti sinullakin.

Arvelinkin, ettet kykene mitään järjellistä argumenttia tuottamaan. Ja nyt voit sitten kopioida tämänkin :)

Missä on argumenttisi? Niin arvelinkin :)

Vierailija
87/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sinulla on noin itsekäs mies. Meillä mies osallistuu perheen yhteisiin kustannuksiin siinä missä minäkin. Hoitovapaan aikana osallistui huomattavasti enemmän kuin minä. 

Sinulla taitaa olla pallit jalkojen välissä, kun noin meni herne nenään kommentistani, kunhan vain naista esität. Minä en kommentoinut omaa suhdettani, vaan suomalaista kulttuuria yleisesti, että miten täällä suhtaudutaan äiteihin ja äitiyteen. Hölmö olet, kun et sitä älynnyt.

Sama

Suomalainen kulttuuri ei ole homogeeninen, vaan Suomessakin perheissä on monenlaisia tilanteita. Hölmö olet, kun et sitä älynnyt. 

Vierailija
88/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset vaativat miehiltä enemmän kuin itsekään ovat?

Miehiseltä kannalta on mielenkiintoista, kuinka monet naiset ovat sitä mieltä, että miehen on oltava korkeasti koulutettu, vähintään päällikkötason duunissa, auto ja asunnot kysellään ja kun ne on hyvät, innostutaan. Kun kyselee samoja asioita naisilta, käykin ilmi, että kummoistakaan koulutusta ei ole, työ on jotakin matalapalkka-alan asiakaspalvelua ja muussakaan ei ole kehumista. Myöskään ns. asiallisempi keskustelu ei suju, kun naiset ei oikein hallitse termejä ja aihepiirejä, joita kuitenkin mieheltä vaativat.

Miksi ihmeessä monet naiset vaativat miehiltä sellaista, johon eivät itse kykene kuitenkaan antamaan vastinetta? Miksi korkeasti koulutettu, hyvässä ammatillisessa asemassa oleva, toimeentuleva mies olisi kiinnostunut aivan toisenlaisesta naisesta? Samaan aikaan naiset rutisevat, kuinka miestä ei tahdo löytyä - löytyisi varmaan helpommin, kun olisi realistisempi siinä mitä yrittää ja mihin resurssit riittää.

Selitykseksi ei kelpaa naisten hyvännäköisyys, mukavuus jne, koska insinööri, ktm tai arkkitehti on vähintään yhtä todennäköisesti hyvännäköinen ja mukava ja lisäksi fiksukin.

Vierailija
89/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sama

t. sama

Missä on argumenttisi? Niin arvelinkin :)

Peräsuolessasi. Etsi sieltä. 

Vierailija
90/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat Euroopan sisäsiittoisin kansa.

Vierailija
91/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tuttu ilmiö opiskeluajoilta. Jotakuinkin ensimmäisenä kyseltiin opiskelupaikka tai tutkinto ja yliopisto tai korkeakoulututkinto sai innostumaan. Kummallista kyllä innostus ei ollut molemminpuolista, koska ihan kauheasti ei jaksa kiinnostaa jonkun monologit hiuksistaan, kynsistään tai vaatekaupoista ja hihikikakikati joka välissä.

Kaunis, älykäs ja omaakin uraa luova nainen olikin jo toista.

Vierailija
92/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen keskustelu vetää puoleensa vähänkoulutettua naisväkeä.

Vierailija
93/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset kärttävät ja kinuavat liikakansoitusta

ja sitten valittavat kun sen joutuvat hoitamaan?

Vierailija
94/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään ja maksoin osuuteni kuluista. Sain kotihoidontuen ja elin säästöilläni, joita olin kerännyt, jotta voisin olla lapsen kanssa kotona.

Olikos mies myös säästänyt lasta varten vai sinä yksinään? Kyllä tämä tosiaan kuulostaa aika erikoiselta eikä todellakaan tasa-arvoiselta, että nainen säästää palkastaan etukäteen, että pystyy hoitovapaalla oman osuuden perheen menoista maksamaan.

Vierailija
95/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo täynnä...

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
96/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset kärttävät ja kinuavat liikakansoitusta

ja sitten valittavat kun sen joutuvat hoitamaan?

Syy-seuraussuhteita käsittelevä aivojen osa kehittyy aikuiseksi vasta noin. 25-vuotiaana.

Vierailija
97/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet ansionmenetyksestä + ylimääräinen eläketurva. Se oli miehen oma ehdotus, muuten en olisi suostunut hankkimaan lapsia.

Toinen vaihtoehto olisi ollut yhteiset rahat.

Näin miehenä toteaisin, että en olisi kaltaisesi nipottajan kanssa kyllä hankkinut ensimmäistäkään lasta. Sen sijaan olisin heivannut sinut pihalle alta aikayksikön.

Vai puolet ansionmenetyksestä ja ylimääräinen eläketurva, että suostut tekemään lapsia. Voi jessus sentään!

Vierailija
98/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, joten nakkasin lapsen 10 kk iässä hoitoon ja menin töihin.

Ja sinä äitinä tietenkin maksoin päivähoitomaksun (n.300 euroa), lisäksi otit töistä palkatonta vapaata, kun käytit lasta neuvolassa, lääkäreissä tai kävit keskusteluja päiväkodin varhaiskasvatuksesta tai kun lapsi sairastui ja jäit kotiin hoitamaan sairasta lasta.

En tietenkään maksanut. Mies kuuluu ylimpään tulodesiiliin, joten maksu oli korkein ja lasku tuli miehen nimellä. Joku maksaa aina lapsen hoidosta. Mies jäi kyllä mielellään hoitamaan sairasta lasta, en ole päivääkään ollut poissa töistä tilapäisellä hoitovapaalle.

Vierailija
99/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei ole minun rahoja ja sinun rahoja, vaan meidän rahat. Varsinkin, kun on yhteisiä lapsiakin. 

Juridisesti kumpikin omistaa oman omaisuutensa, avio-oikeus tulee kuvaan mukaan vasta erossa. Yhteisten rahojen takia moni nainen ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti. Omilla rahoillaan pärjääville ei erokaan toisi muutosta elintasoon.

Miksi juuri nainen?

Entäpä: yhteisten rahojen takia moni mies ei uskalla erota - eron jälkeen elintaso laskisi rajusti?

Koska naiset ovat niitä, jotka haluavat yhteiset rahat, koska silloin tuntuu, että rahaa on enemmän. Miehille ero on enemmänkin tunnetason juttu, menettää sen henkilön, jonka kanssa jakoi elämänsä, naisille taas taloushuolet tulevat ensimmäisenä mieleen.

Naisten tulot ovat edelleen pääosin pienempiä kuin miesten tulot.

Älä yleistä omien kokemustesi perusteella. Oman navan tuijottaminen on varmasti nautinnollista, mutta et voi sillä perusteella kertoa, mitä kukakin tienaa ja miten muissa perheissä asiat hoidetaan. 

Ihan tuolta Tilastokeskuksen tilastoista asiaa katselin tulojen osalta ja eroasioissa muistelin muutamaakin väitöskirjaa aiheesta. Palstan perusteella naiset on kotona, miehet töissä ja mies tekee sekä täyden työpäivän että puolet kotitöistä, koska naisilla on lasten kanssa hoitovapaalla kovasti raskasta.

Vierailija
100/180 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään ja maksoin osuuteni kuluista. Sain kotihoidontuen ja elin säästöilläni, joita olin kerännyt, jotta voisin olla lapsen kanssa kotona.

Olikos mies myös säästänyt lasta varten vai sinä yksinään? Kyllä tämä tosiaan kuulostaa aika erikoiselta eikä todellakaan tasa-arvoiselta, että nainen säästää palkastaan etukäteen, että pystyy hoitovapaalla oman osuuden perheen menoista maksamaan.

V'ttuako se sinulle kuulu, miten ihmiset elämänsä järjestävät? Keskity vain omiin valintoihisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi