Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen työsuhde päättymässä ja ensimmäistä kertaa 10 v. sisään pelottaa, ettei löydy uutta työtä - muita?

Vierailija
12.05.2025 |

Oon tehnyt asiantuntijatöitä kymmenen vuoden ajan eri projekteissa tai muissa määräaikaisissa tehtävissä. Työpätkien välillä on ollut korkeintaan muutaman kuukauden mittaisia taukoja, joten käytännössä mulla on aina ollut uusi paikka tiedossa edellisen työn päättyessä.

Paitsi nyt. Haettavia töitä on selvästi vähemmän tarjolla ja kaikista on moninkertainen kilpailu muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen nähden. Korkeakoulutettujen työttömyys kasvaa median mukaan tällä hetkellä kaikista nopeiten ja siltä se tosiaan näyttääkin.

Eipä ole uralla tullut aikaisemmin vastaan tilannetta, jossa aidosti pelottaa, että en saa uutta työpaikkaa. Olen luonteeltani sellainen että en halua jäädä laakereilleni lepäämään vaan lähden sitten vaikka opiskelemaan uutta alaa, paitsi kun sitäkin on ilmeisesti vaikeutettu ihan parissa vuodessa melko lailla.

Muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin

Vierailija
2/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on huono. Onnea työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on huono. Olen ollut lomautettuna yli vuoden eikä töitä enää tule. Ikä 61 v.

Vierailija
4/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta näyttää. Ihan sääliksi käy vastavalmistuneet ja työnhakijat.

Vierailija
5/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttäisi olevan eniten töitä varhaiskasvatuksessa. Mutta lähdepä opiskelemaan kyseistä alaa, niin kolmen vuoden päästä on jo vauvakato tehnyt tehtävänsä ja työt loppu ympäri Suomen. Järkyttävä tilanne, mihinkään ei voi enää luottaa.

Vierailija
6/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on säästänyt työpaikkansa hengiltä. Kiitos hallitus ja heitä äänestäneet!

Vierailija
7/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa opiskelupaikkoja, koska nekin menevät. Samantien. Kaikesta on nyt kova kilpailu. Tai kokeile netin alustoja joissa on kilpailijana intialaiset. Tai tekoäly.

Vierailija
8/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on säästänyt työpaikkansa hengiltä. Kiitos hallitus ja heitä äänestäneet!

Kyllä kannatti samaan aikaan leikata julkishallinnosta, kunnilta, sotealueilta ja nostaa ALV:ia sekä leikata sosiaaliturvasta. Näiden kaikkien toimien nettovaikutus on karmea, sillä työttömyys kasvaa ennätysvauhtia ja vaikutukset ulottuvat myös julkisen sektorin ulkopuolelle. Toisin sanoen työttömyydestä ei kärsi ainoastaan julkiselta työttömäksi jäävät vaan työpaikat vähenevät laskusuhdanteen takia kaikilla aloilla. Konkurssit ovat räjähtäneet käsiin. Jne. 

Hienosti meni hallitukselta, joka sai perinnökseen mm. ennätyksellisen työllisyysasteen ja nousussa olevan syntyvyyden.

Tsemppiä meille kaikille.

Vierailija
9/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nykyisessä työssä ole saanu kontakteja joiden kautta uutta työtä?

Vierailija
10/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nykyisessä työssä ole saanu kontakteja joiden kautta uutta työtä?

Aikaisemmin kyllä, mutta nyt kontakteilla ei tee mitään, koska töitä ei yksinkertaisesti ole tarjolla. AP

Vierailija
11/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Mene hoitoon 

Vierailija
12/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä tekeville löytyy. Ei tarvitse kuin metsään katsoa niin siellä on risusavottaa ja käpyjäkin voi kerätä. 

Suski

Vierailija
13/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kesälomia on huonoin aika hakea töitä. Syksyllä on yleensä enemmän paikkoja.

Vierailija
14/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui vajaa kuukausi sitten hommat, eikä vielä edes yhtään haastattelua.

Vierailija
15/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työ päättyi 18 vuoden jälkeen viime syksynä. Olen jo lähes 50 vuotias ja turha toivo että saisi uutta työtä noin vaan. En minäkään haluaisi makoilla mutta on kai pakko.

Vierailija
16/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Äitis oli töissä.

Vierailija
17/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kesälomia on huonoin aika hakea töitä. Syksyllä on yleensä enemmän paikkoja.

Mahtaako olla tilanne syksyllä yhtään sen parempi. 

Vierailija
18/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako olla tilanne syksyllä yhtään sen parempi. 

Tässä ehtii vielä korottaa ALV:ia ja leikata sieltä sun täältä moneen kertaan ennen syksyä 

Vierailija
19/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt loppuu syksyllä ja ahistaa ihan hirveästi. Soteala. 

Vierailija
20/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Olen hakenut jo neljä kuukautta, eikä oikein pääse edes työhaastatteluun. Kortistossa varmaan kohta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi