Käytkö suihkussa joka päivä?
Onpa ällöttävää mutta onneksi voi anonyyminä kertoa. Minä en lapsuudenkodissa oppinut joka päivä suihkuttelemaan, koskaan ei muistaakseni peseytymisasioita opetettu. Pesin hiukset ja kävin suihkussa joka toinen päivä, kainalot ja kasvot vaan aamuisin lavuaarin yllä. Aikuisena itse aloin köydä joka päivä kun ajattelin et paljon freshimpi olla niin. Vasta sittemmin aloin ylipäätään huomata että ihmiset tosiaan menevät joka päivä. Olikohan syynä vedensäästö vai huolehtimattomuus silloin lapsuudenkodissa.
Mieheni käy joka aamu, ja jopa kahdesti jos menoa illalla.
Miten te muut?
Kommentit (105)
No en tod., kuulostaa kamalalta tuhlaukselta.
1-2krt päivässä. 2, jos urheilen varsinkin nyt kesällä. Minulle opetettiin pitämään hygieniasta huolta. Samoin opetin lapsilleni.
Ennen joka päivä
, nyt kiitos herra Putinin vain kuin on oikea tarve kolme kertaa viikossa ja lyhyemmät sessiot jotta säästyy energiaa tottakai.
Suihkussa joka ilta, hiukset pesen joka toinen päivä.
Käyn 2 kertaa päivässä. Iltaisin pesen saippualla ja hiukset shampoolla (kuivaus föönillä, kun muuten menee 3 h). Aamulla käyn minuutin pikasuihkussa huuhtelemassa yön nuhjuisuuden pois. Pidän outona ihmisiä, jotka peseytyvät harvoin.
Miksi ne hiukset kutisee likaisena?
Kerran v:kossa. Luokitan ylihygienisyyden epäterveeksi.
Asumme rannassa, joten myös uimassa huuhtoutuminen onnistuu jäättömänä aikana. .
Hiuksia en joka päivä pese, suihkussa muuten päivittäin, jos ei mitään hikistä niin ilman saippuaa joskus.
Lapsuudenkodissani ei ollut suihkua, vain ulkosauna johon piti kantaa vesi sisälle. Vanhempani ovat iäkkäitä, eivätkä olleet tottuneet peseytymään kuin kerran viikossa. Tätä noudatettiin sitten minunkin lapsuudessani.
Murrosiässä tietenkin olisin tarvinnut suihkua päivittäin, mutta edelleen oli vain se lauantaisauna, ei muuta. Juoksevaa vettä ei ollut, joten hankalaa oli peseytyä muina päivinä, eikä vanhempani ymmärtäneet että teini haluaa peseytyä useamman kerran viikossa. Voin sanoa, että vihasin ja häpesin kotiolojani ja likaisuuttani. Olen lapsuudenkodista muuton jälkeen käynyt suihkussa joka ikinen päivä, siitä en tingi, sen verran syvät traumat jäi. Olin teini-ikäinen 90-luvulla, enkä tuntenut ketään toista joka olisi asunut samanlaisessa remontoimattomassa röttelössä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy, kun tuntuu likaiselta. Joskus useammin, joskus harvemmin. Elän muutenkin näin.
Syön, kun on nälkä, joskus ei ole ollenkaan, joskus koko ajan. Ja kroppani kertoo, mitä se tarvitsee. Kutina kertoo, että pese hiukset.
Terve, normaalipainoinen ja onnellinen jo yli 40 vuotta.
Ehkä olet terve, mutta lähiympäristösi ei varmaan arvosta hajuasi. Jos hiukset on niin likaiset että ne kutisee, se kertoo jo pahasta saastaisuudesta.
Mulla alkaa päänahka kutista noin 5 päivää hiustenpesusta, mutta en kyllä ole ''pahasti saastainen'' vielä siinä vaiheessa.
Kerran viikossa riittää kyllä jokaiselle. Kukaan ei haise, vaikka ei jatkuvasti lutraa suihkussa. Eihän veden alla seisominen edes puhdista. Täytyy kunnolla veden, saippuan ja shampoon kanssa puhdistautua. Mieluummin niin kerran viikossa kuin käydä suihkun alla vähän väliä.
Joka toinen päivä ja välillä joka kolmas riippuen hikoilun määrästä. Muu on sikailua luonnon kustannuksella.
Sellaiset, jotka eivät peseydy päivittäin, haisevat, vaikka eivät itse omaa hajuaan huomaa. Kuvottava ilmiö esimerkiksi ruuhkabussissa.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka eivät peseydy päivittäin, haisevat, vaikka eivät itse omaa hajuaan huomaa. Kuvottava ilmiö esimerkiksi ruuhkabussissa.
Käyn suihkussa joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa riittää kyllä jokaiselle. Kukaan ei haise, vaikka ei jatkuvasti lutraa suihkussa. Eihän veden alla seisominen edes puhdista. Täytyy kunnolla veden, saippuan ja shampoon kanssa puhdistautua. Mieluummin niin kerran viikossa kuin käydä suihkun alla vähän väliä.
Mä olen navetassa töissä joten todellakin käyn joka päivä suihkussa ja pesen hiukset.
Arkisin kyllä, lomalla en. Jos käyn ihmisten ilmoilla, niin käyn joka aamu. Lomilla saattaa mennä pari päivää ilman.
Joka toinen päivä vähintään, yleensä joka päivä. Tuon yli jos menee, niin jokainen ihminen alla haista. Sitä ei vaan itse havaitse.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuumalla tai raskasta/likaista työtä tekevä kerran viikossa suihkuun??
Oksettavaa.
Ehkä olet terve, mutta lähiympäristösi ei varmaan arvosta hajuasi. Jos hiukset on niin likaiset että ne kutisee, se kertoo jo pahasta saastaisuudesta.