Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö suihkussa joka päivä?

Vierailija
11.06.2022 |

Onpa ällöttävää mutta onneksi voi anonyyminä kertoa. Minä en lapsuudenkodissa oppinut joka päivä suihkuttelemaan, koskaan ei muistaakseni peseytymisasioita opetettu. Pesin hiukset ja kävin suihkussa joka toinen päivä, kainalot ja kasvot vaan aamuisin lavuaarin yllä. Aikuisena itse aloin köydä joka päivä kun ajattelin et paljon freshimpi olla niin. Vasta sittemmin aloin ylipäätään huomata että ihmiset tosiaan menevät joka päivä. Olikohan syynä vedensäästö vai huolehtimattomuus silloin lapsuudenkodissa.

Mieheni käy joka aamu, ja jopa kahdesti jos menoa illalla.

Miten te muut?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivittäin ja lapsuudenkodissakin kyllä opetettiin pesulle ja vaihtamaan puhtaat alusvaatteet, mutta sitten taas sellaisia asioita, mitä olen itse oppinut vasta aikuistuessani muilta ovat mm. käsienpesu (meillä ei ikinä kotona käsketty pestä käsiä ennen syömistä, heppatallilta tai kaupasta kotiutumisen jälkeen tmv) ja lakanoiden ja pyyhkeiden säännöllinen vaihto.

Vierailija
2/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä suihkussa, iltaisin. Olisi pitkät hiukset rasvaisen tuntuiset, jos en kävisi joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai pari viikossa.

Vierailija
4/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka aamu, ja monesti vielä illallakin jos olen urheillut. Joka kerta en tietenkään hinkkaa saippuan kanssa koko kroppaa, en myöskään pese joka kerta hiuksia.

Vierailija
5/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käy, näillä sähkönhinnoilla ei kannata ok talossa joka päivä nelihenkisen perheen suihkutella ainakaan lämpimällä vedellä.

Vierailija
6/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
7/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä, jollei välipäivään osu salipäivä.

Vierailija
8/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pesulla joka päivä.

Mutta en suihkussa joka päivä.

Selitys tälle. Asumme maalla ja lämmitämme lähes joka päivä rantasaunan. Jos siellä illalla peseydyn, en aamulla käy suihkussa.

Vierailija
9/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka päivä. Hiukset pesen kuitenkin vain 2 x viikossa.

Vierailija
10/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käy, kerran kaksi viikossa. Alapesut päivittäin. Hiukset pesen kerran kahdessa viikossa, ovat todella paksut ja pitkät, eivätkä rasvoitu ollenkaan. Pidän niitä kiinni ja niiden kuivuminen kestää tuntitolkulla, ei tulisi mitään jos pesisin useammin.

En urheile enkä tee fyysistä työtä.

Vierailija
11/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lämmin suihku, tykkään seistä vaikka 20min suihkussa ja olla vaan. Talvisin laitan joka päivä saunaa. Kesällä istun porealtaassa ulkona. Sähköstä ei väliä.

Vierailija
12/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan näillä sähkö hinnoilla. Kerran viikossa käydään miehen kanssa. Ok talo.

Vierailija
13/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä. Kipeänäkin raahaudun suihkuun ja pesen pelkällä vedellä. Muuten saippuioin, hiuksia en ihan joka päivä pese mutta yli kahta päivää en venytä niidenkään pesua.

Vierailija
14/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joka päivä. Jos on täysin kotipäivä enkä käy missään niin saattaa jäädä suihku ja sauna väliin mutta viimeistään seuraavana aamuna täytyy jo suihkuun mennä.

Vierailija
15/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy suihkussa joka päivä jos ei ole tarvetta. Kesällä toki tulee käytyä useammin ja urheilun jälkeen, mutta talvisin ja ei-urheilupäivinä en peseydy joka päivä. Hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa vaikka suihkussa kävisinkin useammin.

Vierailija
16/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivittäin huuhtelemassa ihon, mutta hiukset pesen vain joka toinen tai joka kolmas päivä. Aamuisin huuhdon kainalot ja naaman, jos olen yöllä hikoillut.

Lapsena käytiin vain pari kertaa viikossa pesulla ja silloinkaan ei saanut lutrata. Nykyään käyn aina illalla pesulla ennen nukkumaanmenoa, vaikka sitten neljältä aamuyöstä baari-illan jälkeen, koska en voi mennä likaisena nukkumaan. Ei tarvitse lakanoitakaan olla jatkuvasti vaihtamassa, kun niihin menee aina puhtaana.

Käsiä ei muuten meilläkään opetettu pesemään, joten vähän yllättävää, ettei koskaan oltu kipeänä. Taisi tulla hygienian puutteesta joku superimmuniteetti. Olin ala-asteella yhden kerran sairas niin, että muistan, ja yläasteella yhden päivän. Lukiossa en kertaakaan, ammattikorkeassa kahdesti (virtsatulehdus molemmilla kerroilla, että ei edes kiertoflunssa). Sittemmin viisi vuotta työuraa samassa työpaikassa ja kahdesti saikkua; toinen oli kohdunulkoisen raskauden takia ja toisen kerran niin pahojen liitoskipujen takia, etten voinut istua ollenkaan. Sitä ennen olin edeltävässä työpaikassa pois yhden iltapäivän korvatulehduksen takia. Kulkutaudit ei ole tarttuneet, ei myöskään tämä viimeisin, vaikka ei ole rokotteita.

Sanottakoon, että nykyään kyllä pesen kädet ennen ruokaa lähinnä koska valmistan sen ruoan ja ruokaa laittaessa pesen aina räpylät moneen otteeseen ja samoin sitten kun ruoka on valmista. Muualle mennessä en välttämättä muista, ellen ole tullut ulkoa. Pitäis omille lapsille muistaa opettaa tuo käsien peseminen niin, että jää tavaksi, eikä vain sormiruokailuvaiheessa.

Vierailija
17/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystytty olemaan te ketkä käytte kerran pari viikossa suihkussa?

Vierailija
18/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä suihkussa. Hiukset ja koko kropan pesen pesuaineilla vaan jos olen hikoillut tai muuten likaantunut, muuten pesen vain vedellä. Naaman, kainalot ja jalat saippuoin joka päivä. 2x vk teen kuorinnan. Iltaisin käyn.

Vierailija
19/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn päivittäin huuhtelemassa ihon, mutta hiukset pesen vain joka toinen tai joka kolmas päivä. Aamuisin huuhdon kainalot ja naaman, jos olen yöllä hikoillut.

Lapsena käytiin vain pari kertaa viikossa pesulla ja silloinkaan ei saanut lutrata. Nykyään käyn aina illalla pesulla ennen nukkumaanmenoa, vaikka sitten neljältä aamuyöstä baari-illan jälkeen, koska en voi mennä likaisena nukkumaan. Ei tarvitse lakanoitakaan olla jatkuvasti vaihtamassa, kun niihin menee aina puhtaana.

Käsiä ei muuten meilläkään opetettu pesemään, joten vähän yllättävää, ettei koskaan oltu kipeänä. Taisi tulla hygienian puutteesta joku superimmuniteetti. Olin ala-asteella yhden kerran sairas niin, että muistan, ja yläasteella yhden päivän. Lukiossa en kertaakaan, ammattikorkeassa kahdesti (virtsatulehdus molemmilla kerroilla, että ei edes kiertoflunssa). Sittemmin viisi vuotta työuraa samassa työpaikassa ja kahdesti saikkua; toinen oli kohdunulkoisen raskauden takia ja toisen kerran niin pahojen liitoskipujen takia, etten voinut istua ollenkaan. Sitä ennen olin edeltävässä työpaikassa pois yhden iltapäivän korvatulehduksen takia. Kulkutaudit ei ole tarttuneet, ei myöskään tämä viimeisin, vaikka ei ole rokotteita.

Sanottakoon, että nykyään kyllä pesen kädet ennen ruokaa lähinnä koska valmistan sen ruoan ja ruokaa laittaessa pesen aina räpylät moneen otteeseen ja samoin sitten kun ruoka on valmista. Muualle mennessä en välttämättä muista, ellen ole tullut ulkoa. Pitäis omille lapsille muistaa opettaa tuo käsien peseminen niin, että jää tavaksi, eikä vain sormiruokailuvaiheessa.

Mä olin kyllä lapsena kipeä ainakin kahdesti vuodessa ja aina yli viikon tosi korkeassa kuumeessa ja yleensä vielä mahatauti päälle. Nyt aikuisena kun pesen käsiä niin en ole joutunut flunssan takia olemaan saikulla kuin ehkä viisi kertaa, vaikks työskentelen isossa kaupassa, missä pelkästään henkilökuntaa 200 henkeä plus tuhannet asiakkaat päivittäin päälle. Enkä ole koronaakaan saanut. T. se eka joka ei lapsena pessyt käsiä

Vierailija
20/105 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy, kun tuntuu likaiselta. Joskus useammin, joskus harvemmin. Elän muutenkin näin.

Syön, kun on nälkä, joskus ei ole ollenkaan, joskus koko ajan. Ja kroppani kertoo, mitä se tarvitsee. Kutina kertoo, että pese hiukset. Kalsiumin puute saa himoamaan maitoa, raudan puute maksamakkaraa, b-vitamiinin puute ruisleipää jne.

Terve, normaalipainoinen ja onnellinen jo yli 40 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi