Käytkö suihkussa joka päivä?
Onpa ällöttävää mutta onneksi voi anonyyminä kertoa. Minä en lapsuudenkodissa oppinut joka päivä suihkuttelemaan, koskaan ei muistaakseni peseytymisasioita opetettu. Pesin hiukset ja kävin suihkussa joka toinen päivä, kainalot ja kasvot vaan aamuisin lavuaarin yllä. Aikuisena itse aloin köydä joka päivä kun ajattelin et paljon freshimpi olla niin. Vasta sittemmin aloin ylipäätään huomata että ihmiset tosiaan menevät joka päivä. Olikohan syynä vedensäästö vai huolehtimattomuus silloin lapsuudenkodissa.
Mieheni käy joka aamu, ja jopa kahdesti jos menoa illalla.
Miten te muut?
Kommentit (105)
En. Tuntuu turhalta käydä joka päivä ja vie aikaa turhaan, joka toinen päivä tai 2 päivän välein, tuolloin myös hiukset.
Käyn yleensä joka päivä. Joskus saattaa jäädä päivä väliin. Teen osittain fyysistä työtä toimistoa likaisemmassa ympäristössä. Hiukset pesen parin päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin masentunut, peseytyminen tuntui hankalalta ja työläältä. Joskus meni monta päivää, että en vaan jaksanut mennä suihkuun, en edes pikasuihkuun. Hiustenpesu vasta raskasta olikin, ja minun piti aina pakottaa itseni siihen. Sitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut.
Itse kärsin ajoittaisesta masennuksesta.
Tämä on yksi merkki: peseytyminen tuntuu työläältä.Mä olen masentunut ja mulle taas suihku on aina ollut todella virkistävä asia. Olo tuntuu paljon paremmalta puhtaana. Koitan välillä kääntää hanan aina kylmälle ja se kylmyyden aiheuttama shokki jotenkin myös kirkastaa mieltä ja poistaa sitä masentunutta oloa.
Kun olin masentunut, yksi niistä harvoista asioista, joita halusin tehdä, oli suihkussa käyminen.
Tuo mainitsemasi kylmähoito voi auttaa masennuksen hoidossa.
Käyn suihkussa joka toinen päivä, ei ole tarvetta lotrata enempää.
Itselle kuulostaa hurjalta tuo että pesisin hiukset vain kerran 2 viikossa, hiukseni tippuisi jo rasvaa tuolloin!
Mutta jokainen tietää mikä itselle sopii parhaiten. :)