Käytkö suihkussa joka päivä?
Onpa ällöttävää mutta onneksi voi anonyyminä kertoa. Minä en lapsuudenkodissa oppinut joka päivä suihkuttelemaan, koskaan ei muistaakseni peseytymisasioita opetettu. Pesin hiukset ja kävin suihkussa joka toinen päivä, kainalot ja kasvot vaan aamuisin lavuaarin yllä. Aikuisena itse aloin köydä joka päivä kun ajattelin et paljon freshimpi olla niin. Vasta sittemmin aloin ylipäätään huomata että ihmiset tosiaan menevät joka päivä. Olikohan syynä vedensäästö vai huolehtimattomuus silloin lapsuudenkodissa.
Mieheni käy joka aamu, ja jopa kahdesti jos menoa illalla.
Miten te muut?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin masentunut, peseytyminen tuntui hankalalta ja työläältä. Joskus meni monta päivää, että en vaan jaksanut mennä suihkuun, en edes pikasuihkuun. Hiustenpesu vasta raskasta olikin, ja minun piti aina pakottaa itseni siihen. Sitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut.
Siksi kehotinkin menemään lääkäriin. Terve ihminen ei koe suihkussa käymistä ylivoimaisen työläänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pystytty olemaan te ketkä käytte kerran pari viikossa suihkussa?
oma nenä tottuu hajuun. moni väittää, ettei haise, vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa. muut kyllä huomaavat hajun. hiukset haisevat, jos niitä ei pese joka päivä
Mikä ihmisessä haisee, jos ei joka päivää lutraa suihkussa?
Kaikki kehon eritteet ja bakteerit sekä ympäristöstä tuleva lika.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin masentunut, peseytyminen tuntui hankalalta ja työläältä. Joskus meni monta päivää, että en vaan jaksanut mennä suihkuun, en edes pikasuihkuun. Hiustenpesu vasta raskasta olikin, ja minun piti aina pakottaa itseni siihen. Sitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut.
Itse kärsin ajoittaisesta masennuksesta.
Tämä on yksi merkki: peseytyminen tuntuu työläältä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin ajoittaisesta masennuksesta.
Tämä on yksi merkki: peseytyminen tuntuu työläältä.
Mä olen masentunut ja mulle taas suihku on aina ollut todella virkistävä asia. Olo tuntuu paljon paremmalta puhtaana. Koitan välillä kääntää hanan aina kylmälle ja se kylmyyden aiheuttama shokki jotenkin myös kirkastaa mieltä ja poistaa sitä masentunutta oloa.
Vierailija kirjoitti:
hiukset haisevat, jos niitä ei pese joka päivä
Minä uskallan väittää etteivät hiukseni haise vaikka pesisin ne "vain" joka toinen tai kolmas päivä (olettaen siis ettei hiuspohja hikoile eli esim. en harrasta urheilua). Mutta tällä palstalla toki kaikki haisee rankkitynnyriltä jos suihkussa ei käy vähintään 4 kertaa vuorokaudessa.
Näissä keskusteluissa hämmästyttää aina eniten se, kuinka iso osa ihmisistä ei harrasta (päivittäistä edes jonkinlaista) liikuntaa. Siis ovat niin passiivisia, etteivät yhtään hikoa päivän aikana. Ihan hirveää, kun itsellä tulee keskimäärin 1.5h vähintään hyötyliikuntaa per päivä ja todellakin käyn vähintään sen kerran suihkussa - kahdesti jos liikun jo aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu, ja monesti vielä illallakin jos olen urheillut. Joka kerta en tietenkään hinkkaa saippuan kanssa koko kroppaa, en myöskään pese joka kerta hiuksia.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihminen käy aamulla suihkussa. Mitä järkeä siinä on? Kuitenkin illalla tottakai käydään suihkussa pesemässä päivän hiet ja liat pois, mennään puhtaaseen sänkyyn yöksi, niin mikä idea on peseytyä aamulla? Eikait kukaan kuitenkaan niin tee että illalla sukeltaa lakanoihin hikisenä ja likaisena ja aamulla vasta pesee, yököttäis nukkuakkin sellaisessa sängyssä. M37v
Jotkut harrastaa illalla, yöllä tai aamulla seksiä tai hikoilee, aamulla on kiva käydä virkistävässä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta kai käyn suihkussa joka päivä ja pesen hiukset. Hyi miten likaisia jotkut ovat!!
Huonoksi hiuksille ja iholle tuollainen.
No ei ole, päinvastoin.
Mä olen navetassa töissä, olen hiestä märkä ja paska valuu naamasta ja hiuksista. Todellakin käyn pesulla joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma nenä tottuu hajuun. moni väittää, ettei haise, vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa. muut kyllä huomaavat hajun. hiukset haisevat, jos niitä ei pese joka päivä
En tiedä, mutta suihkua välttelevä työkaverini haisee eltaantuneelle ja ummehtuneelle. Oksettaa mennä pukuhuoneeseen samaan aikaan tai hänen juuri poistuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka aamu, ja monesti vielä illallakin jos olen urheillut. Joka kerta en tietenkään hinkkaa saippuan kanssa koko kroppaa, en myöskään pese joka kerta hiuksia.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihminen käy aamulla suihkussa. Mitä järkeä siinä on? Kuitenkin illalla tottakai käydään suihkussa pesemässä päivän hiet ja liat pois, mennään puhtaaseen sänkyyn yöksi, niin mikä idea on peseytyä aamulla? Eikait kukaan kuitenkaan niin tee että illalla sukeltaa lakanoihin hikisenä ja likaisena ja aamulla vasta pesee, yököttäis nukkuakkin sellaisessa sängyssä. M37v
Jotkut harrastaa illalla, yöllä tai aamulla seksiä tai hikoilee, aamulla on kiva käydä virkistävässä suihkussa.
Seksin takia suihkussa? Kyllä alapesu riittää hyvin.
Kysyjälle vastaus: Mitä Ihmettä Se Sinulle Kuuluu Kuinka Monta Kertaa Joku Käy Suihkussa?
Ei Yhtikäs Mitään! Aika Pervon oloinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin takia suihkussa? Kyllä alapesu riittää hyvin.
Tiedoksi, että joidenkin touhut saattaa olla sen verran villejä, että niiden aikana tulee hiki ja eritteitäkin saattaa joutua muuallekin kuin alakertaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyjälle vastaus: Mitä Ihmettä Se Sinulle Kuuluu Kuinka Monta Kertaa Joku Käy Suihkussa?
Ei Yhtikäs Mitään! Aika Pervon oloinen kysymys.
Ei kuulu, mutta haisee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tali, hiki ja muut eritteet.
Tiesittekö muuten että takapuoli ei puhdistu kunnolla jos sitä seisoen suihkuttelee? Pitää mennä kunnon haarakyykkyyn ja kohdistaa suihku sinne niin silloin vasta puhdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta suihkua välttelevä työkaverini haisee eltaantuneelle ja ummehtuneelle. Oksettaa mennä pukuhuoneeseen samaan aikaan tai hänen juuri poistuttua.
Ja tälläkin haisevalla tädillä on mies..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tali, hiki ja muut eritteet.
Tiesittekö muuten että takapuoli ei puhdistu kunnolla jos sitä seisoen suihkuttelee? Pitää mennä kunnon haarakyykkyyn ja kohdistaa suihku sinne niin silloin vasta puhdistuu.
Eikä tarvii kyykkiä ellei ole joku hehtaarihanuri :D
Pesen naaman ja kainalot aamuin ja illoin. Joka ilta pesen jalat.
Suihkussa käyn 2-3pv välein riippuen siitä kuinka aktiivinen olen, missä olen pyörinyt ja mitä töitä tehnyt. Tietty jos joka päivä tekisin hyvin aktiivista hikiliikuntaa niin kävisin suihkussa joka päivä
En todellakaan. Kasvot, kainalot ja alapesu päivittäin. Suihkussa 3-4kertaa viikossa yleensä raskaan liikunnan jälkeen.
No totta kai käyn joka päivä suihkussa. Ihan pikkulapsena yritin joskus luistaa suihkusta, koska isä ja äiti pesivät minut (huom, edelleen olin tosi pieni) ja pelkäsin nenään menevää vettä. Kunhan vähän kasvoin, aloin olemaan suihkussa ihan täysin vapaaehtoisesti niin paljon, että sain raivokasta koputtelua oveen ja joskus vedet katkaistiin kesken suihkun. Minusta on aivan ihanaa, kun on puhdas olo ja voi mennä esimerkiksi kaupassa läheltä ihmisiä ohi pelkäämättä, että he yökkäilevät mielessään pahaa hajua.