Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko/oliko pienellä tontilla asuminen HIRVEÄÄ?

Vierailija
11.06.2022 |

Joka puolella naapuri tai ainakin tie? Kaikki äänet kuuluvat? Naapurilla palju ja ulkokaiuttimet? Myöhään yöhön pihalla viihtyviä mökääjiä? Vai? Minkälaisia kokemuksia pienestä omakotitalotontista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun 600m2 tontista kokemus lähiössä, jossa kahdella puolella suurehkot naapuritalot. Paljon isoja puita, jotka varjostivat tonttia niin, ettei se ollut kovin aurinkoinen tai viihtyisä.

Sanoisin, joku noin 1000m2 olisi kyllä ollut kivemman kokoinen niin olisi ollut enemmän etäisyyttä naapureihin ja enemmän yksityisyyttä.

Vierailija
2/8 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tontti 1600 neliötä. Kauhea homma leikata se kesäisin. Mutta ei ole naapuri lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole ollut ollenkaan hirveää. Kivat naapurit, tälläkin viikolla on ajateltu puolin ja toisin ja eilen grillattiin meidän pihakodassa yhdessä. Lapsuuteni ja nuoruuteni olen viettänyt "ihan maalla", ja sekin oli minulle ihan sopiva tapa elää.

Vierailija
4/8 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontti 1000m2. Sopiva meille. Kahdella puolella naapuritalot, mutta niin kait kaupungissa usein.

Vierailija
5/8 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puisto käytännössä meillä alkaa ulko-ovelta. Eipä ole tontin vuokra iso ja puistoa käytännössä meidän käytössä älyttömästi... Toiselle puolelle mahtuu autot mainiosti kun niitä harrastan.

Vierailija
6/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hirveää.

1. tonttimme 1200m2, toinen 3000m2 ja nyt 800m2 uusi okt alue.

Toiseen naapuriin seinästä seinään ehkä 20m, välissä kävelytie mitä pitkin naapuruston lapset ja vanhemmat kulkee korttelimme leikkipuistoon.

Pensasaita on jo niin korkea että vain 1 kohdasta näkyy pihallemme, tuokin varmaan kasvaa umpeen tänävuonna. Aiemmin lapset jäivät ihastelemaan satoja kukkia meidän pihallamme, nyt ei enää niitäkään näe.

Toisella puolella rajanaapuri ja näemme heidän pihallensa keittiöstä ja makuuhuoneista jos haluaisimme tuijottaa. Mutta miksi?? Olen istuttanut rajalle sireeniaitaa jok on nyt 1,5m ja kasvaa vielä tuplakokoiseksi. Näkyvyys katoaa täysin.

Pihamme on ihanan kompakti mutta tähän mahtuu vaikka mitä. Ei mua äänet häiritse, lasten nauru on ihanaa kuultavaa. Vielä kun naapurin poika oppisi käynnistämään moponsa kerralla vonguttamatta kaasua...

Vierailija
7/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

As oy,muotoinen erillistaloyhtiö. Tässä ideana ei olekkaanettä ois isot pihat ja siellä  sata lasta riahuis aamusta iltaan.

Vaan nää on pikku taloja, ja jokaisella se oma rauha elää yöllä tai päivällä, ja on toiminut tähän asti.

Tässä siis taloja joissa 1-3 makkaria,taitaa olla suurimmaksi osaksi 2 ,eli n 75neliötä.

Vastikkeella maksaa kaikki lumityöt ,huollot ms, helppoa . (ja jos ois ongelmia niin kun on as.oy,niin on isännöitsijä myös kuvioissa,eli sitte voi pistää valitysta ja he hoitaa)

Vierailija
8/8 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, on aivan ihanaa kun on hallittavan kokoinen piha ilman suuria pihatöitä. Ja kuitenkin ne omat seinät ympärillä, toisin kuin rivi- ja kerrostalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän