Mitä jumalaan uskominen tarkoittaa konkreettisella tasolla?
Minulle on jäänyt hämäräksi se mitä ihmiset tarkoittavat sillä, että uskovat jumalaan. Jos uskot jumalaan niin mitä tarkoitat?
Kommentit (77)
Hyvä kysymys, mielenkiinnolla odotamme konkreettisia vastauksia.
Jumala kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Yksinkertaisesti mulle se tarkottaa sitä että ihminen uskoo ITSEENSÄ, eli siihen korkeaan tietoisuuteen mille kaikki perustuu.
Ja kun mä sanon itseensä, mä en tarkota että pitää olla omahyvänen, mä tarkotan että uskoo itseensä eli siihen korkeaan tietoisuuteen, eli siis kun sä uskot itseesi, sä uskot myös muihin automaattisesti, koska kaikki on sitä samaa.
Ei oo mitään partaukkelia missään, kannattaa siitä ajattelusta irtaantua jo.
<3
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti mulle se tarkottaa sitä että ihminen uskoo ITSEENSÄ, eli siihen korkeaan tietoisuuteen mille kaikki perustuu.
Ja kun mä sanon itseensä, mä en tarkota että pitää olla omahyvänen, mä tarkotan että uskoo itseensä eli siihen korkeaan tietoisuuteen, eli siis kun sä uskot itseesi, sä uskot myös muihin automaattisesti, koska kaikki on sitä samaa.
Ei oo mitään partaukkelia missään, kannattaa siitä ajattelusta irtaantua jo.
<3
Mitenniin ei oo partaukkelia missään? Naapurissani ainakin asuu sellainen karvaturrinaama että oksat pois!
Vierailija kirjoitti:
Jumala kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Vain kun se esiintyy erisnimenä.
t. äikän maikka
Mä oikeasti haluaisin päästä uskoon, jos se tuo sellaisen rauhan ihmiselle. Miten pääsen siihen? Olen tosi avoin kaikelle uudelle.
Mä oikeasti haluaisin päästä uskoon, jos se tuo sellaisen rauhan ihmiselle. Miten pääsen siihen? Olen tosi avoin kaikelle uudelle.
Luottamus siihen, että korkeampi voima pitää huolta, vaikka mitä tapahtuisi. Elämässä ja kuolemassa Jumala pitää huolta. Jumala antaa myös rakkautta elämäämme. Jumala on rakkaus. Jumala on siellä, missä on rakkautta.
Tätä se merkitsee minulle.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset uskoo Jumalaan, Saatana uskoo Jumalaan.
Ja usko riittää armahdukseen ja pelastukseen, joten Saatana pääsee Taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Luottamus siihen, että korkeampi voima pitää huolta, vaikka mitä tapahtuisi. Elämässä ja kuolemassa Jumala pitää huolta. Jumala antaa myös rakkautta elämäämme. Jumala on rakkaus. Jumala on siellä, missä on rakkautta.
Mitä sinä näet silmissäsi kun kuvittelet Jumalaa? Miten visualisoit hänet?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, mielenkiinnolla odotamme konkreettisia vastauksia.
Jumalan ja lähimmäisen rakastaminen, ja varsinkin niistä jälkimmäinen voi ilmetä monenlaisena konkretiana. Varmasti keksit itse miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä näet silmissäsi kun kuvittelet Jumalaa? Miten visualisoit hänet?
Valoa.
Se ilmenee konkreettisesti kirkollisverona kukkarossa sekä vastuuvapautena, kun mikään teko ei johdu ihmisestä itsestään. "Olen vain tahdoton ja kuivunut puun lehti tuulenpuuskien heiteltävänä Jumalan teatterissa."
Se konkretisoituu sinä uskona siihen mitä Luoja on. Raamattu kertoo tuhat hyvää asiaa Luojasta. Uskovainen pyrkii usein samaan hyvyyteen vaikkakin otetaan huomioon tämä ihmistekijä. Rakkaus, armo, rauha on pää teemoja. Kristinusko tukeutuu uuteen testamenttiin ja apostolien kirjeisiin. Syntiä on syytä vältellä.
Eri ihmiset tarkoittaa sillä eri asioita. Joillekin kristityille Jumalaan uskominen merkitsee pikemminkin uskollisuutta Jumalalle eli sitä, että pyrkii elämään Jumalan tahdon mukaisesti.
Minä ajattelen niin, että minusta pidetään huolta. En ole yksin, vaan joku suojelee.
Uskovaiset uskoo Jumalaan, Saatana uskoo Jumalaan.