Työtön kumppanini kiukuttelee rahan puutteen takia
Minä käyn töissä, kumppanini ei.
Tänään ollut aamusta asti kuin p*rseelleen ammuttu karhu, koska rahaa ei ole juuri kuin välttämättömiin ruokatarpeisiin ennen palkkani tuloa. Eikä silloinkaan mitään ylimääräistä ostella. Loukkaa aivan hitosti, että raadan niska limassa kun toinen oleilee kotona, ja tässä on kiitos.
Eilen viimeksi puhuttu asiasta, tai yritetty. Tietää, että "rahaa olisi enemmän" jos hän kävisi töissä, mutta totesi ettei hän jaksa puhua asiasta.
Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin ero? Ei se yksinään minun syy ole, että laskuihin, autoon, ruokaan yms välttämättömiin menee rahaa.
Kommentit (68)
Ap lienee tehnyt budjettiin sopivan ruokalistan, tai muuten vaan järkevöittänyt ruokamenoja. Ehkäpä kumppani tahtoo hinnakkaampia eväitä, joka taas ei ole järkevää jos talous on muutenkin tiukalla, koska vain toinen käy töissä.
Aina voi yrittää istua alas ja keskustella ruokamenoista, suunnitella molemmille maistuvia aterioita. Ensin tietysti täytyisi laskea sopiva ruokabudjetti. Ap:n kirjoituksista vain tulee fiilis, ettei kumppani ole kovin halukas keskustelemaan hankalista asioista. Tottahan se on että jos toinen yrittää valmistaa edullista kotiruokaa ja toinen tahtoo herkutella vaikka pizzalla, kebabilla tms. noutoruualla, niin alkaahan se kiristää välejä. Siksi alapeukutin, koska ei ole mitenkään päin reilua, että toinen syö viimeisetkin "ylimääräiset rahat" eikä kelpuuta edullisempaa evästä. Sitten täytyy vähän innokkaammin selailla te-toimiston sivuja, hyväksyä joku ei niin unelmaduuni ja ostella sitten tienaamillaan rahoilla sitä evästä mitä lystää.
Työttömänä se menee niin että röökit, kaljat ja huumeet pois. Ei oo varaa. Kaupasta punalaputetut tuotteet iltaisin, tai sitten seuraa jonkun diakonin halpisruokalista ehdotusta :
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/192771ec-8acb-4819-977f-7bbc88874bd0…;
Nämä ruoat saat 10 eurolla kaupasta (iltalehti.fi)
Ap:n kumppani voisi käydä hakemassa leipäjonosta ilmaisruokaa, kun ap:n ostamat eväät eivät kelpaa. Aikaa työttömällä on.
Köyhällä ei ole varaa kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, että kaikki ruoat mitä olen suunnitellut, ei välttämättä edes kelpaa. Eli saatetaan syödä eri ruokia. Ennen ostin kumppanille omat sapuskat, mutta nyt olen pistänyt kapuloita rattaisiin. Siitäkös on myös riemu revennyt.
Miksi haluat kontrolloida kumppanisi syömisiä?
Alanuolen painajat perustelkaa. Miksi on ok että ennen on ostettu myös ap:n puolisolle mieleistä ruokaa ja nyt ap on ilman asiasta keskustelua päättänyt mitä ruokaa puoliso jatkossa saa? Onko tuo teistä tasavertaista ja kunnioittavaa käytöstä? Minusta noin kohdellaan koiraa.
Ap:n puoliso voi osallistua ruokakuluihin ja ostaa mieleistään ruokaa kotiin. Onhan työttömyyskorvauskin tuloa.
Sanotko tuon saman myös kotiäidille joka kitisee kun mies ei osta sitä ruokaa mitä nainen haluaa vaan ostaa halvinta mitä itse haluaa?
Minun mielestäni kotivanhempi ja vapaaehtoisesti työtön ovat täysin erimalliset ratkaisut, ja näistä ensimmäiseen puolisolla on useimmiten ollut suuri osa päätöksenteossa kun taas jälkimmäiseen puoliso ei voi paljoa vaikuttaa. En näe ristiriitaa siinä että kotiäidin tai -isän toiveet toteutetaan ruokaostoksilla, mutta vapaaehtoisesti työttömän toiveita ei.
Eli siis mielestäsi kyseessä on sukupuoli asia kun yleisemmin se on äiti joka ei halua töitä tehdä niin se pitää hyväksyä mutta jos mies ei halua töitä tehdä niin se on väärin
Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotiäitejä. Työtön saa työttömyyspäivärahaa ja hänellä on aikaa kiertää kaupat läpi etsimässä halpoja elintarvikkeita. Työttömällä on myös aikaa valmistaa mieleisiään ruokia. Pienten lasten kanssa kotona olevalla ei ole tuollaiseen aikaa, lapsettomalla on.
Sillä työttömälläkin voi olla lapsia joten ei ole aikaa kierrellä kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, että kaikki ruoat mitä olen suunnitellut, ei välttämättä edes kelpaa. Eli saatetaan syödä eri ruokia. Ennen ostin kumppanille omat sapuskat, mutta nyt olen pistänyt kapuloita rattaisiin. Siitäkös on myös riemu revennyt.
Miksi haluat kontrolloida kumppanisi syömisiä?
Alanuolen painajat perustelkaa. Miksi on ok että ennen on ostettu myös ap:n puolisolle mieleistä ruokaa ja nyt ap on ilman asiasta keskustelua päättänyt mitä ruokaa puoliso jatkossa saa? Onko tuo teistä tasavertaista ja kunnioittavaa käytöstä? Minusta noin kohdellaan koiraa.
Ap:n puoliso voi osallistua ruokakuluihin ja ostaa mieleistään ruokaa kotiin. Onhan työttömyyskorvauskin tuloa.
Sanotko tuon saman myös kotiäidille joka kitisee kun mies ei osta sitä ruokaa mitä nainen haluaa vaan ostaa halvinta mitä itse haluaa?
Minun mielestäni kotivanhempi ja vapaaehtoisesti työtön ovat täysin erimalliset ratkaisut, ja näistä ensimmäiseen puolisolla on useimmiten ollut suuri osa päätöksenteossa kun taas jälkimmäiseen puoliso ei voi paljoa vaikuttaa. En näe ristiriitaa siinä että kotiäidin tai -isän toiveet toteutetaan ruokaostoksilla, mutta vapaaehtoisesti työttömän toiveita ei.
Eli siis mielestäsi kyseessä on sukupuoli asia kun yleisemmin se on äiti joka ei halua töitä tehdä niin se pitää hyväksyä mutta jos mies ei halua töitä tehdä niin se on väärin
Suomessa on hyvin vähän täysin tulottomia kotiäitejä. Työtön saa työttömyyspäivärahaa ja hänellä on aikaa kiertää kaupat läpi etsimässä halpoja elintarvikkeita. Työttömällä on myös aikaa valmistaa mieleisiään ruokia. Pienten lasten kanssa kotona olevalla ei ole tuollaiseen aikaa, lapsettomalla on.
Sillä työttömälläkin voi olla lapsia joten ei ole aikaa kierrellä kauppoja.
Tässä onkin kyse tuosta aloituksen työttömästä miehestä.
ap, miksi raadat niska limassa? eikö työpaikallasi osata jakaa töitä järkevästi? vai saako niin sanomalla sopivasti kontrastia, että se toinen tuntuisi laiskemmalta??
Ja sen jälkeen lopullinen ero,sillä ap:n puoliso on kivireki.