Miksi saamelaiset pitävät kaulassa sellaista nauhaa jossa on poronsarven pala?
Kommentit (10)
Koska saamelaiset harrastsvat kaikkea tuollaista turhaa. Aivan turha muka-alkuperäinen kansa turhine kulttuureineen. Kielestäänkään ei saa mitään selvää.
Ovat hyväuskoisia, lapsenmielisiä ja tasapainottomia mieleltään.
Ja erittäin riidanhaluisia.
Mieheni on joskus ostanut Lapista sellaisen sarvenpalan, se on ontto ja siinä voi pitää neuloja ja lankaa. Ei siihen mun mielestä mitään uskomuksia liity, voihan sitä pitää kaulassa jos lähtee matkaan ja haluaa pitää neuloja ja lankaa siltä varalta että nappi irtoaa tms.
En ole täällä pohjoisessa tavannut ensimmäistäkään saamelaista, jolla sellainen olisi ollut, ja olen sentään asunut saamelaisten kanssa. Halusiko aloittaja vaan mielikuvituksellisia vastauksia. Niitä näkyy tulevan.
Vierailija kirjoitti:
En ole täällä pohjoisessa tavannut ensimmäistäkään saamelaista, jolla sellainen olisi ollut, ja olen sentään asunut saamelaisten kanssa. Halusiko aloittaja vaan mielikuvituksellisia vastauksia. Niitä näkyy tulevan.
Mitä mieltä te pohjoisen ihmiset olette siitä, kun herra kärnä haluaa tappaa kaikki kissat, myöskin vanhusten ilona olevat kotikissat.
Paavo taas haluaa venäläisten polttavan viljapeltoja Ukrainassa. Sekö on sitä alkiolaisuutta.
Lainatakseni toisen ketjun tyhmeliiniä: Koska jumala loi saamelaiset pitämään sellaisia kaulanauhoja, joita toiset sitten ihmettelisivät
(tirsk)
Siinä on huumaavaa sientä. Pääsevät shamaanit transsiin.