Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön kumppanini kiukuttelee rahan puutteen takia

Vierailija
11.06.2022 |

Minä käyn töissä, kumppanini ei.
Tänään ollut aamusta asti kuin p*rseelleen ammuttu karhu, koska rahaa ei ole juuri kuin välttämättömiin ruokatarpeisiin ennen palkkani tuloa. Eikä silloinkaan mitään ylimääräistä ostella. Loukkaa aivan hitosti, että raadan niska limassa kun toinen oleilee kotona, ja tässä on kiitos.
Eilen viimeksi puhuttu asiasta, tai yritetty. Tietää, että "rahaa olisi enemmän" jos hän kävisi töissä, mutta totesi ettei hän jaksa puhua asiasta.

Onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin ero? Ei se yksinään minun syy ole, että laskuihin, autoon, ruokaan yms välttämättömiin menee rahaa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että kaikki ruoat mitä olen suunnitellut, ei välttämättä edes kelpaa. Eli saatetaan syödä eri ruokia. Ennen ostin kumppanille omat sapuskat, mutta nyt olen pistänyt kapuloita rattaisiin. Siitäkös on myös riemu revennyt.

Vierailija
2/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli nuorena kiukutteleva elämäntapatyötön miehenä. Ihana rauha ja turvallisuuden tunne palasi elämääni kun jätin hänet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että "haluan partnerin joka käy töissä ja siten osallistuu tasavertaisesti kuluihin, ymmärrätkö yskän?" Eiköhän laita vähäsen vauhtia siihen työhakuun, jos se sua haluu pitää jatkossakin.

-mies

Vierailija
4/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että "haluan partnerin joka käy töissä ja siten osallistuu tasavertaisesti kuluihin, ymmärrätkö yskän?" Eiköhän laita vähäsen vauhtia siihen työhakuun, jos se sua haluu pitää jatkossakin.

-mies

Tähän suuntaan olen sanonut, mutta vaihtoehtoja on kolme, mikä lopputunnelma on

- ottaa asian hyvin vastaan, saattaa katellakin työpaikkailmoituksia

- ei jaksa sillä hetkellä keskustella asiasta

- suuttuu silmittömästi, ja on erolla uhkailemassa

Vierailija
5/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap se sama, jolla on pieni lapsi ja vaimosi halusi luksuselämää?

En ole sama henkilö

Vierailija
6/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sinä parempi palkkainen työ tai tee kahta työtä, jotta kaverin ei tartte valittaa ...ajattele kuinka raskasta työttömän on edes ajetella tekevänsä työtä...

Vierailija
7/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota. Ahdistuminen rahan vähyydestä on normaalia. Sen sijaan että tarjoaisit tukea, nimität ahdistusta kiukutteluksi ja tulkitset syytöksiksi sinua kohtaan. Ei kerro hyvää suhteen tilasta.

Täydellisillä ihmisillä ei ole milloinkaan negatiivisia tunteita. Jos olet päätynyt yhteen epätäydellisen kanssa, jätä se sika.

Vierailija
8/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet vielä parisuhteessa tuollaisen kiukuttelijaloisen kanssa?

Vierailija
9/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä, että kaikki ruoat mitä olen suunnitellut, ei välttämättä edes kelpaa. Eli saatetaan syödä eri ruokia. Ennen ostin kumppanille omat sapuskat, mutta nyt olen pistänyt kapuloita rattaisiin. Siitäkös on myös riemu revennyt.

Miksi haluat kontrolloida kumppanisi syömisiä?

Vierailija
10/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sanoa ihan pokalla, että et jaksa mennä enää töihin, että otit loparit ja irtisanomisaika on kuukausi.

Vierailija
11/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-mies

Tähän suuntaan olen sanonut, mutta vaihtoehtoja on kolme, mikä lopputunnelma on

- ottaa asian hyvin vastaan, saattaa katellakin työpaikkailmoituksia

- ei jaksa sillä hetkellä keskustella asiasta

Mitä sitten? Sen kun suuttuu, niin kauan kun ei väkivaltaiseksi ala. Sinun seuraava askel on sitten istua koneella ja jätät jonkun vuokrakämppiä välittävän sivun sopivasti auki sen nähtäväksi. Pelaat vähän pokeria, niin sanotusti. Sullehan se ero käy, jos periaatteesi oikeasti on ettet halua työtöntä partneria.

-mies

Vierailija
12/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti täällä ollaan sitä mieltä, että ap on tässä se syyllinen? Tai no, jos asiaa katsoo siltä kantilta, että on vielä kyseisen ihmisen kanssa.

Mutta kyllä se on kumppani, jonka pitäisi ryhdistäytyä ja etsiä töitä. Ei ap:n tarvitse olla etsimässä toista työtä rahoittaakseen toisen elämistä, tasavertaisessa suhteessa molemmat kantavat kortensa kekoon myös taloudellisesti. Samalla lailla kumppani voisi tukea tai osoittaa tukea, eikä kiukutella toiselle. Jos tietyn tasoisen elämän haluaa, silloin on kumppanin syytä katsoa peiliin eikä olettaa, että toinen sen mahdollistaa.

Vierailija
13/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit erota.

Vierailija
14/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti täällä ollaan sitä mieltä, että ap on tässä se syyllinen? Tai no, jos asiaa katsoo siltä kantilta, että on vielä kyseisen ihmisen kanssa.

Mutta kyllä se on kumppani, jonka pitäisi ryhdistäytyä ja etsiä töitä. Ei ap:n tarvitse olla etsimässä toista työtä rahoittaakseen toisen elämistä, tasavertaisessa suhteessa molemmat kantavat kortensa kekoon myös taloudellisesti. Samalla lailla kumppani voisi tukea tai osoittaa tukea, eikä kiukutella toiselle. Jos tietyn tasoisen elämän haluaa, silloin on kumppanin syytä katsoa peiliin eikä olettaa, että toinen sen mahdollistaa.

Miten niin? Täällä päinvastoin syytetään ap:n kumppania.

Vierailija
15/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia mies saa? Pelkkä peruspäiväraha/työmarkkinatuki? Saattaa olla oikeutettu myös asumistukeen ja perustoimeentulotukeen...

Vierailija
16/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole syyllinen. Kumppani kasvakoon aikuiseksi. Miten hän kehtaa valittaa, kun toinen raataa töissä? Ota ap, hänet tiukkaan puhutteluun.

Vierailija
17/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat kontrolloida kumppanisi syömisiä?

Alanuolen painajat perustelkaa. Miksi on ok että ennen on ostettu myös ap:n puolisolle mieleistä ruokaa ja nyt ap on ilman asiasta keskustelua päättänyt mitä ruokaa puoliso jatkossa saa? Onko tuo teistä tasavertaista ja kunnioittavaa käytöstä? Minusta noin kohdellaan koiraa.

Vierailija
18/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin uhkailemassa? Toteat, että jos hän haluaa eron, sitten eroatte. Sama jos itse haluat.

Vierailija
19/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono,tosi huono :(

Vierailija
20/68 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sun mies kuulostaa pahalta, jos kiukkuaa noinkin pienistä asioista. Mites sitten, jos ja kun tulee isompia ongelmia? Hän on epäreilu ja kohtuuton sinua kohtaan. Etsisin paremman kumppanin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan