Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan whatsapp-ryhmässä lomamatkalesoilua

Vierailija
10.06.2022 |

Pieni yritys, naisia enimmäkseen, ikähaitari 30 - 50. Uuden kollegan aloittaessa reilu vuosi sitten, en tiedä toiko hän edellisestä työpaikastaan tämän kulttuurin, mutta aloitti ylenmääräisen lomakuvien jaon työpaikan whatsapp-ryhmässä. Hän oli vähän aika sitten taas kaukomatkalla ja sieltä tuli taas kuvaa kuvan päälle sinne ryhmään. Hän matkustaa 2-3 kertaa vuodessa, joten kuvia jaetaan aika usein. Nyt muutkin ovat aloittaneet tuon lomakuvien jakamisen siellä.
Ryhmässä ovat hiljentyneet ne, jotka eivät matkusta hienoihin kohteisiin ja äänessä ovat ne, joilla on jakaa tällaisia upeita kuvia.
Onko teilläkin tällaista työpaikoillanne? Törmään tähän ensimmäistä kertaa.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä monta erilaista whatsapp-ryhmää, mutta yhteenkään ei laiteta mitään vapaa-ajan juttuja. Luojan kiitos. Itse asiassa ylläpidän itse monia näistä ryhmistä ja ohjeistan kaikkia, että yritetään olla lähettämättä turhia viestejä. Kaikkien hermojen säästämiseksi.

Kai nämä ryhmät on käytössä on työpuhelimissa jos ne on työasioiden hoitoon? Vai pommitteletteko ihmisiä vapaa-ajalle henkilökohtaiseen numeroon työjutuilla oikein useammassa ryhmässä?

Työpuhelimia, no just. Pienen firman työntekijät ovat yleensä ihan omilla privaattipuhelimillaan työpaikan waryhmissä. Ei läheskään kaikilla ole työpuhelimia.

Ja työntekijät suostuvat tuohon? Vai ollaanko työkavereien kanssa myös kavereita? Silloin tuon voisi ymmärtää. 

No jotkut ovat. Onhan minunkin työpaikallani monenlaisia kuppikuntia muodostunut. Ei kai tähän ole vastausta nolla tai sata. Jotkut ovat ystävystyneet, jotkut eivät, herranen aika sentään.

Vierailija
62/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kateellista porukkaa. Itse en matkustele, mutta ei minua haitannut kun työkaveri näytti kahvitauolla kivoja kuvia matkaltaan.

Okei, jos sieltä tulee ylettömästi poseerauskuvia, niin ehkä se tuntuisi hieman kummalliselta. Varmaan vaan laittaisin ilmoitukset pois päältä, enkä katsoisi että kuviin tarvii erikseen reagoida.

Onko kateellisuus se ikuinen ainoa syy, jos ei tykkää tällaisesta? Jos ryhmä on sekalaiseen, myös tärkeään työpaikan viestittelyyn ja infoon plus lomakuvien, vitsien ym jakamiseen, on vaikea poistua.

Miksi työpaikan tärkeistä asioista viestitetään whatsappissa? Meillä viestitellään tärkeistä asioista vain työpaikan sähköpostitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä monta erilaista whatsapp-ryhmää, mutta yhteenkään ei laiteta mitään vapaa-ajan juttuja. Luojan kiitos. Itse asiassa ylläpidän itse monia näistä ryhmistä ja ohjeistan kaikkia, että yritetään olla lähettämättä turhia viestejä. Kaikkien hermojen säästämiseksi.

Kai nämä ryhmät on käytössä on työpuhelimissa jos ne on työasioiden hoitoon? Vai pommitteletteko ihmisiä vapaa-ajalle henkilökohtaiseen numeroon työjutuilla oikein useammassa ryhmässä?

Työpuhelimia, no just. Pienen firman työntekijät ovat yleensä ihan omilla privaattipuhelimillaan työpaikan waryhmissä. Ei läheskään kaikilla ole työpuhelimia.

Ja työntekijät suostuvat tuohon? Vai ollaanko työkavereien kanssa myös kavereita? Silloin tuon voisi ymmärtää. 

No jotkut ovat. Onhan minunkin työpaikallani monenlaisia kuppikuntia muodostunut. Ei kai tähän ole vastausta nolla tai sata. Jotkut ovat ystävystyneet, jotkut eivät, herranen aika sentään.

Mutta silti kaikki on whatsapissa vaikka ei olla kavereita vapaa-aikana? 

Vierailija
64/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kateellista porukkaa. Itse en matkustele, mutta ei minua haitannut kun työkaveri näytti kahvitauolla kivoja kuvia matkaltaan.

Okei, jos sieltä tulee ylettömästi poseerauskuvia, niin ehkä se tuntuisi hieman kummalliselta. Varmaan vaan laittaisin ilmoitukset pois päältä, enkä katsoisi että kuviin tarvii erikseen reagoida.

Onko kateellisuus se ikuinen ainoa syy, jos ei tykkää tällaisesta? Jos ryhmä on sekalaiseen, myös tärkeään työpaikan viestittelyyn ja infoon plus lomakuvien, vitsien ym jakamiseen, on vaikea poistua.

Miksi työpaikan tärkeistä asioista viestitetään whatsappissa? Meillä viestitellään tärkeistä asioista vain työpaikan sähköpostitse. 

Jos työpaikka ei ole mikään toimisto? Ei kaikki istu työpöytien ääressä, on niin paljon erilaisia töitä.

Vierailija
65/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, miksi.... joku kyselyikäinen täällä. Mistä me voidaan tietää joidenkin yritysten käytännöt, ei mistään.

Vierailija
66/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikka ei ole mikään toimisto? Ei kaikki istu työpöytien ääressä, on niin paljon erilaisia töitä.

Mitenköhän ennen pärjättiin ilman whatsappia? En lataisi puhelimeeni mitään työhön liittyvää vaan vaatisin työpuhelimen sitten, jos jotain whatsappia pitää selata vapaa-ajallakin. 

Vierailija
67/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole wa:ssa työpaikan virallista ryhmää, työasiat hoidetaan teamsissa ja siellä on myös kevyempi jutusteluchat wa:ssa on ainoastaan oma keskinäinen kollegoiden ryhmä ilman pomoja ja tuotantohenkilöstöä, sellainen löyhä kaverichatti. Sinne voi laittaa jos illalla haluaa varmistaa onko joku paikalla vastaanottamassa pakettia aamulla klo 7, ehdottaa lounasta tai jakaa jonkun jutun mikä ei edes liity töihin. Viestejä ei ole edes päivittäin, mutta silti se on mulla äänettömällä. Osa on siellä omalla numerollaan, mullakaan ei ole wa:ta työnumerossa.

Vierailija
68/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tulis mieleenkään olla työkavereiden kanssa missään watsapp ryhmässä, tai missään.

Johan nyt myös kun jäin viikon lomalle, yksi kyseli minne olen lähdössä. Ihmetteli enkö lähde minnekkään. Pitääkö se aina olla lomalla menossa? Mä oon tän viikon ihan nautinnollisesti rentoutunu kotona. Omalla terassilla kahvia nauttien, ruohoa leikaten ja kukkia istuttaen.

Vierailija
69/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä valtaosalla on vain yksi puhelin.

Vierailija
70/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienessä firmassa töissä ja ainoa, jolla ei ole työpuhelinta. En ole halunnut. En ole halunnut siksi, että en halua olla tavoitettavisssa 24/7. Enkä ole ladannut omalle puhelimelleni whatsappia tms. En ole laittanut kännykkääni edes sähköposteja. Olen tietokoneen ääressä arkisin klo 8-16 ja minut tavoittaa silloin Teamsissa ja sähköpostilla. Vapaa-ajallani työkavereilla ei ole tarvetta tavoittaakaan. 

Vierailija
71/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pienessä firmassa töissä ja ainoa, jolla ei ole työpuhelinta. En ole halunnut. En ole halunnut siksi, että en halua olla tavoitettavisssa 24/7. Enkä ole ladannut omalle puhelimelleni whatsappia tms. En ole laittanut kännykkääni edes sähköposteja. Olen tietokoneen ääressä arkisin klo 8-16 ja minut tavoittaa silloin Teamsissa ja sähköpostilla. Vapaa-ajallani työkavereilla ei ole tarvetta tavoittaakaan. 

Sama homma. En ole ladannut mitään työhön littyvää kännykkääni vaikka sitä on ehdotettu. Olen tavoitettavissa vain työaikanani työhön liittyviin asioihin. 

Vierailija
72/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistoihmiset eivät tajua, ettei kaikilla ole firman puhelimia ja sähköposteja.

Vierailija
73/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työasioista ennen kerrottiin, kun ei ollut älypuhelimia, joita työntekijät suostuvat myös käyttämään työasioihin vapaa-ajallaan? Miten teillä hommat hoitui ennen whatsappia? 

Vierailija
74/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistoihmiset eivät tajua, ettei kaikilla ole firman puhelimia ja sähköposteja.

Miten hommat hoidettiin ennen whatsappia?

Vierailija
75/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kielletty postaamasta mitään muuta kuin työhön liittyvää.

Meillä on kielletty käyttämästä whatsappia mihinkään työhön liittyvään. Mutta jos firmat välttämättä haluaa antaa ilmaiseksi kaiken Facebookille, mikä siinä.

Vierailija
76/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ottanut työpuhelimen mutta en työsuhdepuhelinta. Saisi ne wa-viestit, voisi esittää olevansa sosiaalinen ja luurin voi jättää vkl työpaikalle.

Itsellä on työliittymä erikseen, nyt ne on samassa kaksoissim-luurissa, mutta vois olla erillisessä puhelimessakin.

Vierailija
77/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kielletty postaamasta mitään muuta kuin työhön liittyvää.

Meillä on kielletty käyttämästä whatsappia mihinkään työhön liittyvään. Mutta jos firmat välttämättä haluaa antaa ilmaiseksi kaiken Facebookille, mikä siinä.

Ei meilläkään saa kirjoittaa mitään työhön liittyvää whatsappiin. Ehdottomasti kielletty. 

Vierailija
78/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään olla työpaikan WA-ryhmässä. Työkaverini ovat mukavia, mutta en minä heidän kanssaan vapaa-ajallani halua edes viestitellä.

Vierailija
79/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykistä ryhmä. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
80/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän voisi piruuttaan laittaa kuvia Teiskosta ja omista sormista beachilla, kaikkea pränkkiä.