Työpaikan whatsapp-ryhmässä lomamatkalesoilua
Pieni yritys, naisia enimmäkseen, ikähaitari 30 - 50. Uuden kollegan aloittaessa reilu vuosi sitten, en tiedä toiko hän edellisestä työpaikastaan tämän kulttuurin, mutta aloitti ylenmääräisen lomakuvien jaon työpaikan whatsapp-ryhmässä. Hän oli vähän aika sitten taas kaukomatkalla ja sieltä tuli taas kuvaa kuvan päälle sinne ryhmään. Hän matkustaa 2-3 kertaa vuodessa, joten kuvia jaetaan aika usein. Nyt muutkin ovat aloittaneet tuon lomakuvien jakamisen siellä.
Ryhmässä ovat hiljentyneet ne, jotka eivät matkusta hienoihin kohteisiin ja äänessä ovat ne, joilla on jakaa tällaisia upeita kuvia.
Onko teilläkin tällaista työpaikoillanne? Törmään tähän ensimmäistä kertaa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi tosi inhottavaa, että vapaa-ajalla tulisi puhelimeen koko ajan muistutuksia työkavereista. Olisi vaikea tilanne. Ehkä eroaisin ryhmästä.
Mulla on työpaikan Whatsapp ryhmä ainoastaan työpuhelimessa ja työpuhelin menee kiinni kun päivä päättyy. Ei kannata liittyä työryhmiin omalla numerolla.
Mua huvittaa nämä työpuhelin-ihmiset. Elätte siellä omassa toimistokuplassanne. Meillä ei ole mitään työpuhelimia. Whatsapp ryhmä on ja siihen laitetaan kaikki sekalaiset viestit, maskiaikaan paljon sitä ohjeistusta, ja mitä milloinkin, usein joku uusi säädös tiedoksi tai vaikkapa kyssäri, mitä ollaan mieltä jostain työhömme liittyvästä välineestä ts mahdollisesta hankinnasta. Mutta MYÖS vitsejä ja kuvia jotkut laittaa. Ei ryhmään ole mitään sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi tosi inhottavaa, että vapaa-ajalla tulisi puhelimeen koko ajan muistutuksia työkavereista. Olisi vaikea tilanne. Ehkä eroaisin ryhmästä.
Mulla on työpaikan Whatsapp ryhmä ainoastaan työpuhelimessa ja työpuhelin menee kiinni kun päivä päättyy. Ei kannata liittyä työryhmiin omalla numerolla.
Mua huvittaa nämä työpuhelin-ihmiset. Elätte siellä omassa toimistokuplassanne. Meillä ei ole mitään työpuhelimia. Whatsapp ryhmä on ja siihen laitetaan kaikki sekalaiset viestit, maskiaikaan paljon sitä ohjeistusta, ja mitä milloinkin, usein joku uusi säädös tiedoksi tai vaikkapa kyssäri, mitä ollaan mieltä jostain työhömme liittyvästä välineestä ts mahdollisesta hankinnasta. Mutta MYÖS vitsejä ja kuvia jotkut laittaa. Ei ryhmään ole mitään sääntöjä.
Ei työnantaja voi velvoittaa tuommoiseen liittymistä omalla numerolla. Säännöt ja ohjeistukset työntekijöille on annettava muilla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantaja voi velvoittaa tuommoiseen liittymistä omalla numerolla. Säännöt ja ohjeistukset työntekijöille on annettava muilla keinoilla.
Alapa ainoana vastustaa....
Tuohan on melkein samaa kuin mainostaisi omia paneskelujaan. Onhan se hirmu hienoa mennä vaikka Balille joogaamaan, missä melkein kaikki rannat on täynnä muoviroskaa ja meri saastunutta ihmisten jätöksistä. Rukoilla voi ihan Suomessakin.