Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan whatsapp-ryhmässä lomamatkalesoilua

Vierailija
10.06.2022 |

Pieni yritys, naisia enimmäkseen, ikähaitari 30 - 50. Uuden kollegan aloittaessa reilu vuosi sitten, en tiedä toiko hän edellisestä työpaikastaan tämän kulttuurin, mutta aloitti ylenmääräisen lomakuvien jaon työpaikan whatsapp-ryhmässä. Hän oli vähän aika sitten taas kaukomatkalla ja sieltä tuli taas kuvaa kuvan päälle sinne ryhmään. Hän matkustaa 2-3 kertaa vuodessa, joten kuvia jaetaan aika usein. Nyt muutkin ovat aloittaneet tuon lomakuvien jakamisen siellä.
Ryhmässä ovat hiljentyneet ne, jotka eivät matkusta hienoihin kohteisiin ja äänessä ovat ne, joilla on jakaa tällaisia upeita kuvia.
Onko teilläkin tällaista työpaikoillanne? Törmään tähän ensimmäistä kertaa.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi tosi inhottavaa, että vapaa-ajalla tulisi puhelimeen koko ajan muistutuksia työkavereista. Olisi vaikea tilanne. Ehkä eroaisin ryhmästä.

Tämä on se harmillinen juttu. Pomppaa esiin kaikenmaailman "oi ihanaa, mikä paratiisi!" - kommentit lauantai-illan keskelle. Ap

Voit kytkeä hälytykset pois ryhmäkohtaisesti tai siirtää koko ryhmän arkistokansioon. Sieltä ei piippaile viestejä, mutta pääset näkemään ne aina kun haluat.

Vierailija
22/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on epävirallisempi ryhmä työkavereista whatsapissa.

Sinne saa laittaa juurikin lomakuvia tai muita pieniä hauskoja juttuja. Ja sen ryhmän ilmoitukset saa hiljennettyä niin ei häiritse omaa vapaa-aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lomalta palatessa ei tarvitse kuunnella loma juttuja, kun voi vastata että näinkin ne sun kuvat/tarinat jo wa- ryhmässä.

Vierailija
24/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus miten noloa!

Ketä kiinnostaa missä työkaverit lomailevat?

Kuulostaa painajaismaiselta ryhmältä.

Tuollaista vaivihkaa lesoilua.

En tiedä mitä tekisin, joku muu ehkä keksis jotain?

"Ohhoh kun ihan vahingossa deletoin koko whatsappin!" "No onneks siellä ei ole koskaan mitään tärkeää, jotain tyhmiä lomakuvia vaan"

Vierailija
25/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani oli tällainen whatsapp-ryhmä. Siellä oli myös tapa arpoa jotain alkoholipulloja ja välillä niiden kuvia sitten siellä ryhmässä, johon oli pakko kuulua.

Tietenkään niihin arvontoihin ei ollut pakko osallistua, mutta kun kuitenkaan ei mikään ihan muutaman hengen yritys ollut niin välillä mietin, kuinka monella mahdollisesti on jonkinlaista problematiikkaa alkoholin kanssa. Ja ne pullot sitten tietenkin esillä taukohuoneessa.

Vähän ohis, koska tosiaan lomakuvia ei ollut koskaan 😅

Vierailija
26/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi tosi inhottavaa, että vapaa-ajalla tulisi puhelimeen koko ajan muistutuksia työkavereista. Olisi vaikea tilanne. Ehkä eroaisin ryhmästä.

Tämä on se harmillinen juttu. Pomppaa esiin kaikenmaailman "oi ihanaa, mikä paratiisi!" - kommentit lauantai-illan keskelle. Ap

Voit kytkeä hälytykset pois ryhmäkohtaisesti tai siirtää koko ryhmän arkistokansioon. Sieltä ei piippaile viestejä, mutta pääset näkemään ne aina kun haluat.

Miten arkistokansioon vieminen tapahtuu..?

Vierailija
27/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Ei kaikkia kiinnosta matkustaminen. Ei muakaan kiinnosta vaikka varaa on eikä mua myöskään kinnosta muiden matkustelu eikä tekemiset muutenkaan. Tod.näk. ne jotka eivät matkustele ovat hiljaa siksi että heitä ei kiinnosta ne kuvat ja muiden menemiset.

Vierailija
28/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin koko ryhmästä, ei työkaverit ole minulle mitään vapaa-ajan ystäviä joiden tekemiset kiinnostaisivat työajan ulkopuolella.

Vierailija
29/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti hirveän kömpelöä alkaa uutena jakelemaan kuviaan. Järkevä ihminen tarkkailee menoa hetken ja mukautuu. Järkevä ihminen myös erottaa työ- ja vapaa-ajan toisistaan olemalla korkeintaa "läsnä" näissä ryhmissä, mutta klikkaa notifikaatiot pois päältä.

Vierailija
30/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaisi sinne jotain älyvapaata. Vaikka mummon kissasta kuvia. Tai jostain juoppofestareilta.

Vierailija
31/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole mitään työpaikan waryhmää

Vierailija
32/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän dia-ilta.

Vierailija
33/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin koko ryhmästä, ei työkaverit ole minulle mitään vapaa-ajan ystäviä joiden tekemiset kiinnostaisivat työajan ulkopuolella.

Aika surullista miten monella näyttää olevan näin. Töissä kuitenkin vietetään valtaosa elämästä, niin eikö olisi mukavampaa myös viihtyä niiden ihmisten seurassa joiden kanssa siellä on?

Vierailija
34/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenen vuoden ajan lähettänyt internetistä lataamiani kuvia omina reissukuvina 😂 olin kerran jäämässä kiinni kun joku tunnisti mount everestin sanoin että kävin vain perusleirillä 🤣

Vierailija
35/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän dia-ilta.

Jos 20 v sitten joku olisi halunnut esitellä lomakuviaan, kaikki olisivat haukotelleet, että tylsää.

Vierailija
36/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista miten monella näyttää olevan näin. Töissä kuitenkin vietetään valtaosa elämästä, niin eikö olisi mukavampaa myös viihtyä niiden ihmisten seurassa joiden kanssa siellä on?

Toki voi viihtyä, mutta vapaa-aikani jaan perheeni ja ystävieni kanssa, joista yksi on työkaverini. Mutta vain yksi. Töissä teemme töitä, sitä varten sinne menemme.

Vierailija
37/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi työviikko on mulla 38,25 tuntia viikossa. En helvetissä suostuisi työhön, joka vie valtaosan elämästä.

Vierailija
38/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä kiva tiimi, joista useammat olen tuntenut yli 20 vuotta. Viihdymme vapaa-ajallakin yhdessä ja jaamme lomakuvia wa:ssa. Ikävä, jos joillekin työkaverit ovat vitsaus eikä rikkaus.

Vierailija
39/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teillä on työpaikan wa ryhmä, jota käytetään tuollaiseen vapaa-ajan viihde postauksiin. Työpaikka täynnä sinkkuja, joilla ei ole muuta elämää?

Vierailija
40/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista on työkontaktit 24/7/365.

8 h päivässä riittää hyvin, viikonloppuina ja iltoina en kaipaa työkavereita.