Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan whatsapp-ryhmässä lomamatkalesoilua

Vierailija
10.06.2022 |

Pieni yritys, naisia enimmäkseen, ikähaitari 30 - 50. Uuden kollegan aloittaessa reilu vuosi sitten, en tiedä toiko hän edellisestä työpaikastaan tämän kulttuurin, mutta aloitti ylenmääräisen lomakuvien jaon työpaikan whatsapp-ryhmässä. Hän oli vähän aika sitten taas kaukomatkalla ja sieltä tuli taas kuvaa kuvan päälle sinne ryhmään. Hän matkustaa 2-3 kertaa vuodessa, joten kuvia jaetaan aika usein. Nyt muutkin ovat aloittaneet tuon lomakuvien jakamisen siellä.
Ryhmässä ovat hiljentyneet ne, jotka eivät matkusta hienoihin kohteisiin ja äänessä ovat ne, joilla on jakaa tällaisia upeita kuvia.
Onko teilläkin tällaista työpaikoillanne? Törmään tähän ensimmäistä kertaa.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitoalalla töissä. Meillä on kaksi whatsapp-ryhmää. Yhdessä on tarjolle tulevat vuorot. Toisessa sitten vakkarit ja pitkäaikaiset sijaiset ja siellä voidaan esim. kertoa uusia tai voimassa olevia koronohjeistuksia, koska pitää olla kesälomatoiveet. Toki siinä ryhmässä välillä vähän hömpötetään, mutta pääasiassa siellä on työasioita.

Vierailija
42/85 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän dia-ilta.

Ennen sai vieraat karkotettua, kun otti diat esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työasioista ei pääse vapaallakaan eroon, kun wa rallattaa kaiken aikaa. Ei kiitos.

Vierailija
44/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään työpaikan whatsapp-ryhmää, mutta lomakuvia olisi mukava katsella. 

Vierailija
45/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa ympäristöntuhoamisella kehumista. Vihjaisin työkaverille vienosti että tuollainen aiheuttaa vain myötähäpeää.

Vierailija
46/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te yleensä laitatte sinne whatsapp-ryhmään? Minä olen kieltäytynyt laittamasta mitään työhön liittyvää omaan puhelimeeni. Meille on siis suositeltu, että jos Teamsin asentaisi ja sähköpostit voisi myös lukea omasta puhelimesta. Sanoin suoraan, että antakaa mulle sitten työpuhelin noita varten. Vielä vähemmän liittyisin johonkin työpaikan whatspp-ryhmään. 

Vierailija
47/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin koko ryhmästä, ei työkaverit ole minulle mitään vapaa-ajan ystäviä joiden tekemiset kiinnostaisivat työajan ulkopuolella.

Aika surullista miten monella näyttää olevan näin. Töissä kuitenkin vietetään valtaosa elämästä, niin eikö olisi mukavampaa myös viihtyä niiden ihmisten seurassa joiden kanssa siellä on?

Olen eri, mutta viihdyn oikein hyvin työkavereiden kanssa, mutta en vapaa-ajalla. 

Vierailija
48/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lomakuvat olisi edes maisemakuvia, voisin katsoakin. Kuvat ovat lähinnä oman naaman kuvia tai jotain takapuoli pitkällä poseerauksia, niin ei kiinnosta.

Vierailija
49/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te yleensä laitatte sinne whatsapp-ryhmään? Minä olen kieltäytynyt laittamasta mitään työhön liittyvää omaan puhelimeeni. Meille on siis suositeltu, että jos Teamsin asentaisi ja sähköpostit voisi myös lukea omasta puhelimesta. Sanoin suoraan, että antakaa mulle sitten työpuhelin noita varten. Vielä vähemmän liittyisin johonkin työpaikan whatspp-ryhmään. 

Meidän työporukan wa-ryhmään tulee kaupitteluja projekteilta ylijääneistä materiaaleista ja kyselyjä työntekijöistä. Lisäksi satunnaisia hupijuttuja ja lomakuvista pääosin kaloihin liittyviä. Ryhmässä on innokkaita kalamiehiä ja muutama heistä on innokas myös sosiaalisesti.

Vierailija
50/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi tosi inhottavaa, että vapaa-ajalla tulisi puhelimeen koko ajan muistutuksia työkavereista. Olisi vaikea tilanne. Ehkä eroaisin ryhmästä.

Tämä on se harmillinen juttu. Pomppaa esiin kaikenmaailman "oi ihanaa, mikä paratiisi!" - kommentit lauantai-illan keskelle. Ap

Minulla ainakin työporukan Whatsapp ryhmä on hiljennetty, ei pomppaa mitään esille milloinkaan.

Vierailija
51/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en työelämässä, mutta jos vielä olisin, en alkaisi mainittuihin whatsapp-juttuihin vapaa-ajallani. Minullekin riitti työkaverit 8h/pv ma-pe.

Vierailija
52/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi ole mitään wa-ryhmää. Tuntuisi oudolta olla työkavereiden kanssa tekemisissä myös vapaa-ajalla vaikka ihan mukavia työkavereita ovat. 

Vierailija
53/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne lomakuvat olisi edes maisemakuvia, voisin katsoakin. Kuvat ovat lähinnä oman naaman kuvia tai jotain takapuoli pitkällä poseerauksia, niin ei kiinnosta.

Ai porukat laittavat itsestään kuvia? Mietin just, että olisi kiva katsoa jotain maisemakuvia ja samalla saisi vinkkejä kannattaisiko samaan lomakohteeseen lähteä. 

Vierailija
54/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo kuvat liity vain lomakausiin vai matkustaako porukat ympäri vuoden? Jos työkaveri matkustaa 2-3 kertaa vuodessa, niin eihän hän sitten usein niitä kuvia laita?

Vierailija
55/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kateellista porukkaa. Itse en matkustele, mutta ei minua haitannut kun työkaveri näytti kahvitauolla kivoja kuvia matkaltaan.

Okei, jos sieltä tulee ylettömästi poseerauskuvia, niin ehkä se tuntuisi hieman kummalliselta. Varmaan vaan laittaisin ilmoitukset pois päältä, enkä katsoisi että kuviin tarvii erikseen reagoida.

Vierailija
56/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi tosi inhottavaa, että vapaa-ajalla tulisi puhelimeen koko ajan muistutuksia työkavereista. Olisi vaikea tilanne. Ehkä eroaisin ryhmästä.

Tämä on se harmillinen juttu. Pomppaa esiin kaikenmaailman "oi ihanaa, mikä paratiisi!" - kommentit lauantai-illan keskelle. Ap

Ryhmät voi hiljentää. Tai niistä voi poistua.

Vierailija
57/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä monta erilaista whatsapp-ryhmää, mutta yhteenkään ei laiteta mitään vapaa-ajan juttuja. Luojan kiitos. Itse asiassa ylläpidän itse monia näistä ryhmistä ja ohjeistan kaikkia, että yritetään olla lähettämättä turhia viestejä. Kaikkien hermojen säästämiseksi.

Kai nämä ryhmät on käytössä on työpuhelimissa jos ne on työasioiden hoitoon? Vai pommitteletteko ihmisiä vapaa-ajalle henkilökohtaiseen numeroon työjutuilla oikein useammassa ryhmässä?

Vierailija
58/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä monta erilaista whatsapp-ryhmää, mutta yhteenkään ei laiteta mitään vapaa-ajan juttuja. Luojan kiitos. Itse asiassa ylläpidän itse monia näistä ryhmistä ja ohjeistan kaikkia, että yritetään olla lähettämättä turhia viestejä. Kaikkien hermojen säästämiseksi.

Kai nämä ryhmät on käytössä on työpuhelimissa jos ne on työasioiden hoitoon? Vai pommitteletteko ihmisiä vapaa-ajalle henkilökohtaiseen numeroon työjutuilla oikein useammassa ryhmässä?

Työpuhelimia, no just. Pienen firman työntekijät ovat yleensä ihan omilla privaattipuhelimillaan työpaikan waryhmissä. Ei läheskään kaikilla ole työpuhelimia.

Vierailija
59/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kateellista porukkaa. Itse en matkustele, mutta ei minua haitannut kun työkaveri näytti kahvitauolla kivoja kuvia matkaltaan.

Okei, jos sieltä tulee ylettömästi poseerauskuvia, niin ehkä se tuntuisi hieman kummalliselta. Varmaan vaan laittaisin ilmoitukset pois päältä, enkä katsoisi että kuviin tarvii erikseen reagoida.

Onko kateellisuus se ikuinen ainoa syy, jos ei tykkää tällaisesta? Jos ryhmä on sekalaiseen, myös tärkeään työpaikan viestittelyyn ja infoon plus lomakuvien, vitsien ym jakamiseen, on vaikea poistua.

Vierailija
60/85 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpuhelimia, no just. Pienen firman työntekijät ovat yleensä ihan omilla privaattipuhelimillaan työpaikan waryhmissä. Ei läheskään kaikilla ole työpuhelimia.

Ja työntekijät suostuvat tuohon? Vai ollaanko työkavereien kanssa myös kavereita? Silloin tuon voisi ymmärtää.