Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surettaa että en päässyt koskaan naimisiin...

Vierailija
08.06.2022 |

Naimisiin pääsy on aina ollut minun unelmani, siis että olisin jonkun vaimo ja siksi myös jollain tapaa olen haaveillut häistäkin, lähinnä siitä romanttisesta ajatuksesta mitä siihen liittyy ja mitä se tarkoittaisi.

...nyt olen kuitenkin vähitellen, mutta viimeinkin lopullisesti ymmärtänyt että juna on kohdaltani mennyt jo...ei tullut mitään avioliittoa, häitä, aviomiestä... ja se surettaa minua vaikka olenkin hyväksynyt asian siltä osin etten enää anna itseni haaveilla moisesta suren sitä menetettyä mahdollisuutta. Lähestyn neljääkymmentä, eikä mielestäni enää tässä iässä avioitumisessa ole sitä samaa viehätystä tai tarkoitustakaan, useimmat ovat jo toisella tai ties kuinka monennella kierroksella eikä hääkuvissakaan enää olisi viatonta nuorta paria jolla koko yhteinen elämä edessä...olisi vain kaksi keski-ikäistä tai vanhaa kumppanusta jotka ovat päättäneet yrittää.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä avioiduin 37-vuotiaana. Alle nelikymppinen on vielä nuori ihminen ja voisi tehdä ķriittistä ja rehellistä itsetutkiskelua, että miksi omat toiveet eivät ole toteutuneet. Että miten voisi omaa käytöstä muuttaa?

Toki, ymmärrän mitä tarkoitat mutta silti olen tullut siihen lopputulemaan että kohdallani on myöhäistä jo ja parasta itsenikin kannalta vain hyväksyä asia. En tahdo avioitua enää tässä iässä koska sillä ei enää ole jotenkin sitä samanlaista merkitystä.

-ap

Minusta taas on paljon aidompaa mennä kypsemmällä iällä naimisiin. Vaikka sitä ei haluta myöntää niin tosi moni nuorena avioitunut ottaa sen ekan vastaan kävelleen kun kuvittelee että siinä nyt se elämän rakkaus on ja jämähtää sitten siihen. Niistä tulee niitä tapaliittoja eli hehkutetaan kyllä että oltu naimisissa 20 vuotta mutta oikeasti suhde on tyhjä ja sisällötön. Minusta parempi on myöhemmin ajan kanssa valittu ja oikeasti sopiva kumppani kuin teini meininki. Eli et ole lainkaan myöhässä, päinvastoin ehdit vielä löytää fiksun kumppanin jonka kanssa aidosti sitoutua.

Vierailija
82/82 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SusaK kirjoitti:

Minkähän takia asia on nykypäivänä niin, kuin ap tuolla kertoi?

Itse olin aikoinani 19v morsian avioituessani ja sulhanen oli 21v. Kaikki koulukaverit olivat suunnilleen saman ikäisiä 20-v naimisiin mennessä. Lapsia alkoi syntyä heti ja moni oli jo raskaana. Olimme ihan tavallisia tyttöjä ja poikia eikä kenelläkään ollut vaikeuksia "päästä" avioon.

Meillä myös liitot ovat kestäneet. 17:sta tytöstä vain kaksi on eronnut.

Kuka tietää mikä on syynä tämän päivän outoon ilmiöön? Paljon sinkkuja ja lapsettomia, eivätkä kaikki tarkoituksella.

No koska moni nykyään tajuaa ettei ole pakko valita kumppania sieltä yläasteelta. Oletkohan sinäkään aidosti ylpeä liitostasi kun miehesi paikalla voisi ihan yhtä hyvin olla naapurin Ville tai huoltsikan Raipe? Yhtä paljon yhteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla