Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surettaa että en päässyt koskaan naimisiin...

Vierailija
08.06.2022 |

Naimisiin pääsy on aina ollut minun unelmani, siis että olisin jonkun vaimo ja siksi myös jollain tapaa olen haaveillut häistäkin, lähinnä siitä romanttisesta ajatuksesta mitä siihen liittyy ja mitä se tarkoittaisi.

...nyt olen kuitenkin vähitellen, mutta viimeinkin lopullisesti ymmärtänyt että juna on kohdaltani mennyt jo...ei tullut mitään avioliittoa, häitä, aviomiestä... ja se surettaa minua vaikka olenkin hyväksynyt asian siltä osin etten enää anna itseni haaveilla moisesta suren sitä menetettyä mahdollisuutta. Lähestyn neljääkymmentä, eikä mielestäni enää tässä iässä avioitumisessa ole sitä samaa viehätystä tai tarkoitustakaan, useimmat ovat jo toisella tai ties kuinka monennella kierroksella eikä hääkuvissakaan enää olisi viatonta nuorta paria jolla koko yhteinen elämä edessä...olisi vain kaksi keski-ikäistä tai vanhaa kumppanusta jotka ovat päättäneet yrittää.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma nainen jää sinkuksi

Rumassa repussa voi olla parhaat eväät. Kaveripiirissä oli yksi neitokainen joka ei kasvoiltaan eikä kropaltaan ollut voittanut mitään geeniarpajaisissa. Hän oli kumminkin jossain määrin luonteeltaan viehättävä, ja kohtalaisen älykäs, katkeruus ulkonäöstään oli pahempi turnoff kuin ulkonäkö. Tunnettiin useita vuosia ja oli jotain säätöäkin mutta se katkeruus....

Mielenkiintoinen tarina...miten se katkeruus sitten ilmeni hänessä? siis mikä konkreettisesti sai lopulta sut luovuttamaan hänen suhteensa?

Vierailija
62/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ja se oli elämäni hirveintä aikaa. Nyt sinkkuna en ole enää yhtään niin masentunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät olisi voinut mennä pieleen. Hääkampaus olisi ollut kamala, ruoka pahaa, satanut vettä koko päivän ja sulhanen olla pahasti kännissä ja sammunut illalla, sukulaiset olisivat voineet riidellä koko illan.

Vierailija
64/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät olisi voinut mennä pieleen. Hääkampaus olisi ollut kamala, ruoka pahaa, satanut vettä koko päivän ja sulhanen olla pahasti kännissä ja sammunut illalla, sukulaiset olisivat voineet riidellä koko illan.

Ja jälkikäteen sinua kaduttaisi, että olet käyttänyt sukulaisten ruokkimiseen aivan älyttömästi rahaa.

Vierailija
65/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitosta ei ole miehelle mitää muuta kuin haittaa.

Vierailija
66/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma nainen jää sinkuksi

Rumassa repussa voi olla parhaat eväät. Kaveripiirissä oli yksi neitokainen joka ei kasvoiltaan eikä kropaltaan ollut voittanut mitään geeniarpajaisissa. Hän oli kumminkin jossain määrin luonteeltaan viehättävä, ja kohtalaisen älykäs, katkeruus ulkonäöstään oli pahempi turnoff kuin ulkonäkö. Tunnettiin useita vuosia ja oli jotain säätöäkin mutta se katkeruus....

En oikein ymmärrä miten tuo tarinasi osoitti että siinä rumassa repussa olisi parhaat eväät. Eikö siinä nimenomaan tuon kertomuksen perusteella ollut aika surkeat eväät?

Huono ulkonäkö, eikä luonnekaan kertomasi perusteella hyvä, kun kerran voimakas katkeruus ongelmana. Miksi kukaan mies lähtisi tuollaisen naisen kelkkaan?

Vierailija
67/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on käynyt minullekin. Ei ole löytynyt elämänkumppania. Nuorena sitä ajatteli että nämä menevät automaattisesti. Minulle tämä on ollut kovempi paikka kuin lasten hankkiminen. En ole halunnut lapsia epävarmoihin suhteisiin enkä yksin. Vaatimukset eivät ole olleet suuret, pikemminkin päin vastoin. Asiani ovat muuten ok, on työ, oma velaton asunto jne. Olen niitä joiden kanssa halutaan olla kaveri mutta ei muuta.

Vierailija
68/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi. eikö prinssi tullut kotoa noutamaan, vai eikö yksikään mies täyttänyt ihan kohtuullisia perusvaatimuksiasi?

Olen parisuhteessa mutta mies ei aio mennä naimisiin kanssani.

-ap

Oisko sulla kuitenkin väärä mies, kun on erilaiset haaveet? Mun mielestä häissä on yhtälailla se juttu vaikka menisitkin naimisiin myöhemmällä iällä. Kannattaa pitää kiinni unelmastaan :)

Vierailija
69/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on käynyt minullekin. Ei ole löytynyt elämänkumppania. Nuorena sitä ajatteli että nämä menevät automaattisesti. Minulle tämä on ollut kovempi paikka kuin lasten hankkiminen. En ole halunnut lapsia epävarmoihin suhteisiin enkä yksin. Vaatimukset eivät ole olleet suuret, pikemminkin päin vastoin. Asiani ovat muuten ok, on työ, oma velaton asunto jne. Olen niitä joiden kanssa halutaan olla kaveri mutta ei muuta.

Naisen ulkonäkö sytyttää miehen kiinnostuksen. Kaikki tapahtuu sekunnin sadasosissa, alitajuisesti. Jos nainen on sen näköinen että miehet näkevät hänet ikään kuin potentiaalisena parittelukumppanina, niin luonto hoitaa kyllä lopun.

Jos miehet eivät visuaalisesti rekisteröi naista naisena, niin prosessi ei etene, mitään ei tapahdu.

Vierailija
70/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä naimisiin vanhempanakin mennä eikä se yhtään vähennä häiden romantiikkaa. Päinvastoin, vanhemmasta pariskunnasta usein näkee että tämä on se loppuelämän puoliso ja aito rakkaus kun taas nuorena avioituneet saattavat erota vuoden sisällä häistä. 

Vierailija
71/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa että en löytänytkään sitä omaa prinssiä vaan sammakoita. Jäin ilman lapsia ja aviomiestä. Olen 40.

Ja minua surettaa etten löytänyt omaa prinsessaa, eipä löytynyt edes sammakoita. En kelvannut kun MT-potilaille, hyväksikäyttäjille ja pettäjille. :(

Itse myös 40.

Vierailija
72/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti myös olet säästynyt eroamisen vaivalta ja lompakkosi tykjentämiseltä.

Vierailija
73/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia asia on nykypäivänä niin, kuin ap tuolla kertoi?

Itse olin aikoinani 19v morsian avioituessani ja sulhanen oli 21v. Kaikki koulukaverit olivat suunnilleen saman ikäisiä 20-v naimisiin mennessä. Lapsia alkoi syntyä heti ja moni oli jo raskaana. Olimme ihan tavallisia tyttöjä ja poikia eikä kenelläkään ollut vaikeuksia "päästä" avioon.

Meillä myös liitot ovat kestäneet. 17:sta tytöstä vain kaksi on eronnut.

Kuka tietää mikä on syynä tämän päivän outoon ilmiöön? Paljon sinkkuja ja lapsettomia, eivätkä kaikki tarkoituksella.

Vierailija
74/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella naimattomalla menee paremmin kuin naimisissa olevalla. Oon ollut vuosikausia yhessä ukkoni kans, eikä olla naimissa. Edelleen ollaan yhessä, mutta monet on eronneet ja karanneet tällä välin.

Vierailija
75/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SusaK kirjoitti:

Minkähän takia asia on nykypäivänä niin, kuin ap tuolla kertoi?

Itse olin aikoinani 19v morsian avioituessani ja sulhanen oli 21v. Kaikki koulukaverit olivat suunnilleen saman ikäisiä 20-v naimisiin mennessä. Lapsia alkoi syntyä heti ja moni oli jo raskaana. Olimme ihan tavallisia tyttöjä ja poikia eikä kenelläkään ollut vaikeuksia "päästä" avioon.

Meillä myös liitot ovat kestäneet. 17:sta tytöstä vain kaksi on eronnut.

Kuka tietää mikä on syynä tämän päivän outoon ilmiöön? Paljon sinkkuja ja lapsettomia, eivätkä kaikki tarkoituksella.

Syitä: Internet ja ulkonäkökeskeisyys.

Vierailija
76/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keski-ikäinen ja juuri menin naimisiin. Hyvinhän tässä vielä ehtii viettää vaikka 30v hääpäivää. 

Vierailija
77/82 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sure. Olet varmasti ihana nainen ja elämäsi saattaa olla parempaa juuri noin.

Tsemppiä! <3

Vierailija
78/82 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Älä sure veikkonen. Ala kuntoilemaan , aloitat lenkkeilemällä ja laihduta. Juokse vaikka maraton ja supermieskisassa. Nythän sulla on aikaa keskittyä vain itseesi. Pian naiset juoksee perässäsi.  Ja kyllä, sä voit. Nyt sisua peliin.

Vierailija
79/82 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on aivopesty nuorena ajatukseen romanttisesta avioliitosta. Luulisi 4-kymppisen jo tajuavan tämän.

Vierailija
80/82 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa en ole koskaan ollut. Takana pitkä (ylli 15v) parisuhde, josta yksi lapsi. Avioliitosta tämänkin suhteen alussa joskus haaveilin, mutta ne haaveet karisi vuosien saatossa,kun suhde alkoi rakoilla. Tämän suhteen päättyessä ikää minulla oli 38vuotta ja olin jo varma, että loppuelämäni vietän yksin, enkä edes ketään elämääni kaivannut.

Niin kuitenkin kävi, että odottamatta ja yllättäen vierelle löytyi uusi mies. Ja nyt hieman yli 40-vuotiaana olen menossa naimisiin tämän ihanan miehen kanssa. Mitään prinsessahäitä ei ole tulossa, enkä niitä kaipaakaan. Maistraatissa kahden kesken on tarkoitus avioliittoon astua.

Eli mitä vaan voi tapahtua, ja ehkä sen oikean kohdalle osuessa yhdessäolo ja avioliitto ovat tärkeämpiä kun se prinsessapäivä.