MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?
Kommentit (357)
Jos et halua käydä töissä olet käytännössä muut ihmiset elättää sut ja aiemmin heitä kutsuttiin loisiksi mikä kuvaa mun mielestä hyvin asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Saat elää ihan vapaasti haluamaasi elämää, kunhan et maksata sitä muilla. Vituttaa elättää oman perheen lisäksi muita, täysin työkykyisiä ihmisiä.
Mitä luulet, kuinka työkykyinen ap on, jos huvikseen laittaa trolliketjun aluille?
Niin, kannattaa aina muistaa, että täällä palstalla on käytännössä 80 prosenttia viesteistä trollausta. Ja oikeasti niitä työkykyisiä ihmisiä, jotka loisivat muiden rahoilla, ei juurikaan ole. Trollit vain haluavat antaa sellaisen vaikutelman, että sellaisia olisi ihan hirveästi.
Ihmetyttää nää kommentit kateudesta ja hypetyksestä kun joku uskaltaa (voi tsiius) elää oman näköistään elämää.. Jos kaikki lähtis uskaltautumaan pois oravanpyörästä, yhteiskunta hyvinvointipalveluineen romahtaisi aika äkkiä. Kiinnostaisi tietää mitä tarkoitetaan kateudella? Kateellinen mistä? Siitä ettei tarvitse mennä töihin, kun voi myös loisia? Suurin osa ei halua mennä töihin, koska suurin osa työstä on ihan merkityksetöntä, mutta onneksi suurella osalla ihmisistä on omanarvontunto ja ymmärrys siitä, että jokaisen tulee tehdä parhaansa yhteiskunnan eteen, eikä ajatella minä minä minä.
Aina ei voi tehdä kuten haluaa,esim. työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakosti trolli, sillä ei kukaan voi luulla että työssäkäyvät maksavat ilolla hänen kotona loiseläimena pysymisensä.
Itsellä on asperger niin en sen takia ymmärrä täysin normaaleja sosiaalisia juttuja kuten tätä. Sillä kysyinkin.
En ymmärrä miten se teitä haittaa, jos saatte päivät tehdä ilolla unelmatyötänne, jos taas toisen unelma on matkustella ympäri vuoden.
Kumpikin saa elää unelma elämäänsä. Jos sinun unelma on käydä töissä esim. 8-16 niin jonkun muun voi olla käyttää se aika mikä elämässä on rajallista johonkin muuhun?
Mitä vikaa olla ns. loinen?
Kenen unelma on 8-16 elämä? Sataa tai paistoi, huvitti tai ei joudut menemään töihin. Meinaatko, että hoitajat ilosta pyyhkii pyl lyjä tai kassatyöntekijät tai siivoojat elää unelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä veroja maksetaan vaikka jokaikinen olisi töissä. Luulen, että pohjimmainen syy on kateus, mutta sitä ei ikinä myönnettäisi.
Tottakai kai veroja maksettaisiin vaikka kaikki olisivat töissä.
Sen sijaan jos kukaan ei olisi töissä , ei verojakaan maksettaisi eikä olisi tukia eikä muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahoitat sen kotonaolemisesi itse ilman verovaroista tulevia tukia, niin ok. Mua ei siinä kohtaa kiinnosta, ihmettelen vaan mielessäni niitä ihmisiä, joilla ei ole tiettyä "ammatillista" kunnianhimoa.
Sen sijaan työkykyinen ja terve ihminen, joka istuu päivät pitkät himassa fattan rahoilla kun ei vaan viitsi mennä töihin, on vastenmielinen. Ja v-tuttaa ihan siksi, että meillä on Suomessa hiton korkea verotus ihan pakollisten menojenkin vuoksi. Jonkun terveen työikäisen kotonalöhöily ei nähdäkseni oli mikään yhteiskunnan toiminnan kannalta pakollinen meno.
Syy on juurikin ero elämän ja yhteiskunnan kuvassa. Työssäkäyvät kokevat että joutuvat maksamaan toisten elämän tajuamatta että ovat itse "maaorjia". Voin hyvin olla nostamatta tukia sitten kun valtio lakkaa vaatimasta maksua olemassa olostani. Jos saisin rakentaa kotini tuonne metsään ja kasvattaa omat vihannekseni ym en todellakaan tarvitse mitään tukia. Mutta enhän minä saa niin tehdä kun ne on valtion tai jonkun rantaruotsalaisen (jonka isoisä osti maat 1pullolla pontikkaa) maita. Minun pitäisi tyytyä rooliini että nämä rikkaat saavat lisää omaisuutta tekemättä mitään. Ei kuulosta yhtään reilummalta kuin se että elää verotuilla jo muiden omistamassa yhteiskunnassa.
Tässä on kyllä perää, että periaatteessa kaikki syntyy velkavankeuteen. Asuntoa ja ruokaa et saa, ellet osta niitä ja näihin tarvitaan rahaa. Se olisikin hienoa jos saisi syntyä vapaana siten, että peruselämä on aidosti perusoikeus, eikä sisällä mitään velvoitteita.
Jos elät tulonsiirroilla niin kyllä, vapaamatkustaminen muiden kustannuksella vituttaa, mutta jos elät 100% omilla säästöilläsi tai esim. puolisosi elättää sinua, ei ongelmaa.
Ne joita ärsyttää, ovat niitä jotka haluaisivat sanella mitä muiden pitää tehdä, ja niitä ärsyttää se, että joku ei halua tehdä töitä, ja he eivät voi sille mitään. Kyllä työtekevillä on oikeasti ihan riittävästi rahaa, jotta voivat avustaa myös niitä, jotka eivät töitä halua tehdä.
Miksi joitakin ihmisiä pitäisi edes harmittaa jos joku ei halua tehdä töitä, en tajua. Eihän metsän puitkakaa ärsytä, jos niihin pesiytyy loiseläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Ne joita ärsyttää, ovat niitä jotka haluaisivat sanella mitä muiden pitää tehdä, ja niitä ärsyttää se, että joku ei halua tehdä töitä, ja he eivät voi sille mitään. Kyllä työtekevillä on oikeasti ihan riittävästi rahaa, jotta voivat avustaa myös niitä, jotka eivät töitä halua tehdä.
Mitä kävis sun elämälle, jos kaikki eläisi niin ettei työnteko kiinnosta? Mistä saat rahat? Kuka rahastaa sinut kaupassa, tekee ne tuotteet sinne kauppaan, poimii ne omenat sinne tiskille ja kasvattaa ne? Kuka rakentaa talot, lämmitysjärjestelmät? Tuottaa lämpöenergian? Nälkä ja kylmä sulla tulisi äkkiä. Olisko sitten kivaa? Olet itsekäs ja lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan niiden verojen takia. Jos ei maksettaisi veroja ollenkaan, niin jokaisella olisi mahdollisuus elää haluamaansa elämää. Toki samalla kaikki etuudet poistuisi ja terveydenhuollosta tulisi kallista, mutta se on pieni hinta siitä, että elämäni on näköiseni.
Työttymyystuestakin maksetaan verot.
älä viisastele
Ei se ole viisastelua! Työttömyystuestakin maksetaan vero! Sano mitä sanot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa minun puolestani tehdä niin kuin haluaa, kunhan maksaa itse oman elämisensä. Jos ei huvita tehdä töitä, niin ei sitten tee töitä, kunhan ei maksata elämistään muilla. Eli tässä tapauksessa valtion rahoilla (Kelan etuudet). Tuskin kuitenkaan kovin monta sellaista tavallista tallaajaa löytyy. jotka niin varakkaita olisivat, etteivät tarvitsisi koskaan Kelan tukia. Erikseen ovat ne harvat miljonäärit, tai muuten varakkaat., joita on tässä maassa hyvin vähän. Kelan tukiin sitä on yleensä pitkäaikaistyöttömien turvattava. Ja sehän ei ole reilua sitten ollenkaan työssäkäyviä kohtaan. En silti ole kateellinen pitkäaikaistyöttömille. suodaan muutamalle "vapaamatkustajalle" ilmainen ylläpito tässä maassa, jos vain yhteiskunnan rauha sillä säilyy.
Entä jos ei ole rikas ja ei olisi yhteiskunnan tukia ja ei haluaisi mennä töihin? Kai tajuat mitä se tarkoittaisi, ryöstöjä, varkauksia. yms. 100x enemmän kun Amerikassa.
Sellaistako yhteiskuntaa oikeasti toivot? Minä en ainakaan haluaisi joutua ryöstetyksi tai että kukaan läheinen ihminenkään joutuisi.
Mieluummin maksaisin turvallisuuspalveluista kuin kustannan terveiden aikuisten makoilun.
Sinä et ehkä saa turvallisuuspalvelua asenteesi takia!
Koska joudun elättämään osaltani kaikki aikuiset, terveet vapaamatkustajat ja se lisää omaa työmäärääni.
Jos minun on pakko maksaa veroja ja elättää näitä työnvieroksujia, miksi heidän ei ole pakko elättää minua?
Vierailija kirjoitti:
Saat elää ihan vapaasti haluamaasi elämää, kunhan et maksata sitä muilla. Vituttaa elättää oman perheen lisäksi muita, täysin työkykyisiä ihmisiä.
Oman tiesi olet valinnut! Se vitutus vain pahentaa omaa tilannettasi!
Ei ärsytä, jos ihminen ei elä yhteiskunnan kustantamana vaan saa tarvittavat varat elämiseen jostain muualta kuin verovaroin kustannetuista tuista. Jos taas kuvittelee olevansa omien halujensa ja oman mukavuutensa vuoksi oikeutettu ilmaiseen rahaan, niin kyllä ärsyttää. Tuollainen on loisimista, koska et anna yhteiskunnalle mitään vastineeksi siitä että se mahdollistaa elämäntyylisi. Tällaiset ihmiset vain ottavat ja kuluttavat muiden kustannuksella ja sitä en siedä. Ja nyt puhun siis työkykyisistä aikuisista, en heistä joilla on perusteltu syy jonka vuoksi on vaikeaa/mahdoton työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä kuule moni muukin haluaisi "ilmaiseksi" matkustella ympäri maailmaa vuodet toisensa perään, mutta sitten Suomen yhteiskunta romahtaisi, jos kukaan ei tekisi töitä, josta tulisi veroja, jos tehtäisiin vain niitä mukavia vapaa-ajan ja loman asioita 24/7 vuoden jokaisena päivänä.
Tässä kommentissa kiteytyy miten ilmeisesti jotkut kuvittelevat että vaikkapa työttömyys on sama kuin mukavat vapaa- ja loma-ajan asiat. Jos ihminen on minimitoimeentulolla niin se on näköalatonta selviämistä päivästä toiseen eikä siinä puhuta matkusteluista eikä lomista. Niitä ei yksinkertaisesti ole.
Nämä ketjut ovat todella ilkeämielistä vihanlietsontaa ja provosointia. Se ryhmä joka ei halua käydä töissä on marginaalisen pieni mutta tällä palstalla lähes päivittäinen aihe.
Veikkaan että työssäkävijä trollit (veikkaan, että työssäkäyvistä trolleja on tässä aiheessa jopa yli 50%) provoaa tätä jatkuvaan, että saisivat veroja alemmaksi. Tosiaan olemattoman pieni marginaaliryhmä ne jotka ei käy töissä sen takia kun eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kävis sun elämälle, jos kaikki eläisi niin ettei työnteko kiinnosta? Mistä saat rahat? Kuka rahastaa sinut kaupassa, tekee ne tuotteet sinne kauppaan, poimii ne omenat sinne tiskille ja kasvattaa ne? Kuka rakentaa talot, lämmitysjärjestelmät? Tuottaa lämpöenergian? Nälkä ja kylmä sulla tulisi äkkiä. Olisko sitten kivaa? Olet itsekäs ja lapsellinen.
Jos ja jos. Kuitenkin on niin paljon ahneita ihmisiä, jotka haluavat saada rahaa työnteosta, ja heillä on ihan hyvin varaa avustaa myös niitä jotka eivät ole ahneita ja eivät halua tehdä töitä. Eihän se avustaminen ole keneltäkään pois.
Onhan se vähän hassua ärsyyntyä asiasta jolle ei voi mitään.
Kyllä minua jurppii sekin jos kaupasta varastetaan niin että maksavien asiakkaiden ostosten hinnat nousee, jotta toiminta olisi kannattavaa. En sanoisi että olen kateellinen niille varkaille jotka rohkeasti uskaltaa ottaa tarvitsemansa maksutta vastoin yhteisön sääntöjä, vaikka ärsyttääkin se että sen seuraukset näkyy minun rahakukkarossani ja ostoskassissani. En halua olla varas, vaan tehdä osuuteni yhteisestä. Voi kun mahdollisimman moni muukin tekisi niin.