MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Maailmasta tulisi paljon viisaampi paikka jos kaikki ihmiset jäisivät työttömiksi ja valtiot menisivät konkurssiin. Syntyisi Brave new world.
jos jotain kannattaa pyytää iltarukouksessa tai tähdenlennolta niin sitä että valtiot kaatuisivat omaan mahdottomuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki halua töitä tehdä eikä saa pakottaa, ei tämä mikään p0hj0isK0rea ole!
Tämähän on p0hjoisk0rea, hyvä maa, paska valtio
Vierailija kirjoitti:
Maailmasta tulisi paljon viisaampi paikka jos kaikki ihmiset jäisivät työttömiksi ja valtiot menisivät konkurssiin. Syntyisi Brave new world.
Voitko kertoa miten tässä maailmassa ihmiset eläisivät, millä tulisivat toimeen, kuka tuottaisi tarvitut palvelut? Pelkällä unelmoinnilla ei synny hyvinvointia.
No jos ei tukia hae niin ei ärsytä yhtään vaan arvostan. Toisaalta ymmärrän että tuet niin hyvät et harvalla varaa käydä enää töissä. Mut vituttaa elättää suurehkoilla yritysveroilla isoa osaa kansaa. Ristiriitaista mut vika on päättäjien. Tuet pois niin maistuu työt niille joilla ei varaa jäädä kotiin.
Minua ärsytti pitkään tuttu sosiaalialan ihminen, joka väitti ettei vaan huvita tehdä töitä.
Sitten sain selville, että hän on mielenterveyssyistä työkyvytön, mutta ei kehtaa sanoa sitä.
Veikkaan, että suurin osa sosiaalitukien varassa ns. loisivista on oikeasti mielenterveyssistä työkyvyttömiä.
Joku täällä jo kertoikin, että se on se sosiaalinen paine. Olet muka jotenkin parempi ihminen kun käyt työssä.
Olisko siksi, koska joutuvat elättämään sinut?! Et kuitenkaan tule omillasi toimeen, vaan vingut yhteiskunnan (=veromaksajien) apuja!
Vierailija kirjoitti:
Saa toki, kunhan maksaa itse oman elämänsä eikä loisi veronmaksajien rahoilla.
Tämä! Ei ärsytä yhtään, mikäli teet sen omalla kustannuksellasi, etkä hae sossusta tukia, jotka me muut työssäkäyvät maksamme.
Jos nostat esim. työttömyyskorvausta, toimeentulo- tai asumistukea, etkä ota työtä vastaan, olet lokkeileva luuseri elätti ja sinua kuuluukin hyleksiä.
Jos me työssäkäyvät emme maksaisi sairaiden, työttömien tai muuten yhteiskunnan tukien varassa elävien ihmisten elämistä. Hyvinvointiyhteiskunta rappeutuisi, rikokset ja turvattomuus lisääntyisi. Talot pitäisi aidata jne
Ei kukaan jää työttömäksi ellei se ole kannattavaa. Pitäisi maksaa parempaa palkkaa työstä jotta työnteko maistuisi, ei sitä voida olettaa, että kaikki voisivat kouluttautua esim. Lääkäreiksi parantaakseen elintasoaan. Kaikista ei vaan ole siihen, älyä puuttuu tai ei ole tarvittavia verkostoja menestyäkseen.
Vai ajatellaanko sitä jos ei kerran pysty kouluttautumaan, eläkööt huonotuloisena ja kärsiköön.
Ei minua se haittaa ettei joku tee töitä, vaan se että hän maksattaa sen toimettoman elämisensä yhteiskunnalla. Jos itsensä pystyy jollain muulla kuin työllä elättämään (vaikkapa sijoitusasuntojen vuokratuloilla) niin sittenhän työhaluttomuudessa ei ole kerrassaan mitään ongelmaa.
Se vaan ei ole moraalisesti mitenkään perusteltua, että kaikkien laiskojen kuuluisi saada elää muiden piikkiin ihan vain sen takia "koska ei halua" mennä töihin ja elättää itse itseään. Se myös onnistuu ainoastaan tällaisissa korkeiden verojen maissa kuten Suomi ja Ruotsi, mutta useimmissa muissa maissa sellaiset joutuvat joko kadulle tai sukulaisten siivellä eläjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos me työssäkäyvät emme maksaisi sairaiden, työttömien tai muuten yhteiskunnan tukien varassa elävien ihmisten elämistä. Hyvinvointiyhteiskunta rappeutuisi, rikokset ja turvattomuus lisääntyisi. Talot pitäisi aidata jne
Ei kukaan jää työttömäksi ellei se ole kannattavaa. Pitäisi maksaa parempaa palkkaa työstä jotta työnteko maistuisi, ei sitä voida olettaa, että kaikki voisivat kouluttautua esim. Lääkäreiksi parantaakseen elintasoaan. Kaikista ei vaan ole siihen, älyä puuttuu tai ei ole tarvittavia verkostoja menestyäkseen.
Vai ajatellaanko sitä jos ei kerran pysty kouluttautumaan, eläkööt huonotuloisena ja kärsiköön.
Aloituksessa ei puhuttu siitä, että on työtön sairauden tai älyllisen kehitysvamman tai muun sellaisen vuoksi, vaan että joku ei käy töissä vain siksi koska ei halua. Eli ei ole mitenkään työkyvytön, vaan työ ei vaan nappaa eikä huvita. Sellaisista tapauksista on täysin aiheellista ärsyyntyä, koska he ovat yhteiskunnan loisia. Eivät tuota mitään ja vievät varoja muilta, vaikkeivät oikeasti tarvitse niitä mistään perustellusta syystä kuten sairauden tai vanhuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua se haittaa ettei joku tee töitä, vaan se että hän maksattaa sen toimettoman elämisensä yhteiskunnalla. Jos itsensä pystyy jollain muulla kuin työllä elättämään (vaikkapa sijoitusasuntojen vuokratuloilla) niin sittenhän työhaluttomuudessa ei ole kerrassaan mitään ongelmaa.
Se vaan ei ole moraalisesti mitenkään perusteltua, että kaikkien laiskojen kuuluisi saada elää muiden piikkiin ihan vain sen takia "koska ei halua" mennä töihin ja elättää itse itseään. Se myös onnistuu ainoastaan tällaisissa korkeiden verojen maissa kuten Suomi ja Ruotsi, mutta useimmissa muissa maissa sellaiset joutuvat joko kadulle tai sukulaisten siivellä eläjiksi.
Miten minä maksatan sen työttömyyteni muilla, kun joudun maksamaan työttömyydestäni 24% veroja?
Töissä syrjitään hiljaisia ja omissa oloissaan viihtyviä, joten voitte vetää kuivat. Teen kyllä hiki hatussa hommia, mutta sosialisointi työ-"kaverien" kanssa ei ole juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä maksatan sen työttömyyteni muilla, kun joudun maksamaan työttömyydestäni 24% veroja?
Siten, että se sulle käteen jäävä tuki on revitty muiden, työssäkäyvien ihmisten palkoista, etkä itse ole pannut tikkua ristiin sen rahan eteen. Ja luultavasti vielä valitat siitä, että sinua vaaditaan aktiivisesti etsimään töitä ettet olisi loppuikääsi yhteiskunnan elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäähän sinulta verojen jälkeen tukea plusmerkkinen summa tilillesi? Ja saathan sinä veronpalautuksissa takaisin osan rahoista, jos saat vain ja ainoastaan tukea.
Jokin kuuluu elättää itsensä, ellei sairas. Ärsyttää toisten verorahoilla loisijat. Amen.
Vierailija kirjoitti:
Ap saa olla menemättä töihin jos jättää hakematta työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea sekä asumistukea. Minun puolestani ihan ok sitten. Syö vaikka kynsiään ja asuu veneen alla.
Jokaisella on oikeus perustoimeentulotukeen ja toisekseen töitä ei koskaan ole ollut eikä varsinkaan tule olemaan kaikille.
Jännä, että sinä olet päässyt (?) töihin, jos tämä yksinkertainen asia on sinulle liian vaikea ymmärtää.
Loisin huomennakin onnellisena teidänkin puolestanne 🤗
fdsfslkfö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki, kunhan maksaa itse oman elämänsä eikä loisi veronmaksajien rahoilla.
Tämä! Ei ärsytä yhtään, mikäli teet sen omalla kustannuksellasi, etkä hae sossusta tukia, jotka me muut työssäkäyvät maksamme.
Jos nostat esim. työttömyyskorvausta, toimeentulo- tai asumistukea, etkä ota työtä vastaan, olet lokkeileva luuseri elätti ja sinua kuuluukin hyleksiä.
Oho, senkus hyljeksit.
Söpöä, että luulet että kukaan välittää sinun ajatuksistasi.
Ei se yhtään ärsytä ketään jos vain kustantaa itse elämisensä eikä kinua muilta.
Olen eri, mutta voitko perustella minulle mikä hyöty on esimerkiksi niistä narkkareista ja alkkiksista, jotka eivät käy töissä ja örveltävät menemään kaupungilla kunnes taintuvat sinne ja heidät kärrätään ensihoidon vieminä päivystykseen ja otetaan sairaalaan selviämään. Heidät hoidetaan ja yritetään auttaa jaloilleen, mutta jalattomina he taas palaavat sairaalaan aikansa örvellettyään. Tällaisen pyörän pyörimistä näen päivittäin, joten voitko kertoa mikä hyöty näistä ihmisistä maailmalle on? Ihmisarvo on eri asia, joten älä perustele sillä.