MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?
Kommentit (357)
Saiskohan verottajalta tiedon siitä kuinka paljon olen elämäni aikana maksanut veroja. Sitä voisi verrata siihen, kuinka paljon olen saanut nyt työttömyyden aikana tukia, joista muuten maksan edelleen veroja. Taitaa olla aika harvassa ne ihmiset, jotka ei olis elämänsä aikana maksaneet mitään siihen yhteiseen pottiin, josta tukiakin maksellaan.
montako viestiä AP viitsit spämmätä tähän samaan keskusteluun, eikö sinulla ole muuta tekemistä?
Joillakin saisi napsahtaa suoni päästä.
ihan rauhassa vaan ilman yhteiskunnan rahoja
Vierailija kirjoitti:
montako viestiä AP viitsit spämmätä tähän samaan keskusteluun, eikö sinulla ole muuta tekemistä?
Yhden viestin laitoin, aloituksen, sen jälkeen alkoikin tulla satamalla.
Ei ärsytä, kun ei tarvii maksaa sun lorvailusta.
Saat elää ihan vapaasti haluamaasi elämää, kunhan et maksata sitä muilla. Vituttaa elättää oman perheen lisäksi muita, täysin työkykyisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahoitat sen kotonaolemisesi itse ilman verovaroista tulevia tukia, niin ok. Mua ei siinä kohtaa kiinnosta, ihmettelen vaan mielessäni niitä ihmisiä, joilla ei ole tiettyä "ammatillista" kunnianhimoa.
Sen sijaan työkykyinen ja terve ihminen, joka istuu päivät pitkät himassa fattan rahoilla kun ei vaan viitsi mennä töihin, on vastenmielinen. Ja v-tuttaa ihan siksi, että meillä on Suomessa hiton korkea verotus ihan pakollisten menojenkin vuoksi. Jonkun terveen työikäisen kotonalöhöily ei nähdäkseni oli mikään yhteiskunnan toiminnan kannalta pakollinen meno.
Syy on juurikin ero elämän ja yhteiskunnan kuvassa. Työssäkäyvät kokevat että joutuvat maksamaan toisten elämän tajuamatta että ovat itse "maaorjia". Voin hyvin olla nostamatta tukia sitten kun valtio lakkaa vaatimasta maksua olemassa olostani. Jos saisin rakentaa kotini tuonne metsään ja kasvattaa omat vihannekseni ym en todellakaan tarvitse mitään tukia. Mutta enhän minä saa niin tehdä kun ne on valtion tai jonkun rantaruotsalaisen (jonka isoisä osti maat 1pullolla pontikkaa) maita. Minun pitäisi tyytyä rooliini että nämä rikkaat saavat lisää omaisuutta tekemättä mitään. Ei kuulosta yhtään reilummalta kuin se että elää verotuilla jo muiden omistamassa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
ihan rauhassa vaan ilman yhteiskunnan rahoja
Kerrotko meille jotka ei ymmärretä, että miksi se ärsyttää sinunkaltaisia ihmisiä, että löhöilipä ihminen yhteiskunnan veronmaksajien piikkiin tai omalla rahalla?
Ettei kuitenkin olisi kateus, että toinen uskaltaa elää eritavalla kuin on ns. sosiaalisesti hyväksyttävää?
Itse olen asunut Italiassa ja Espanjassa missä verojenkierto on yleistä, iso osa ihmisistä siellä ei todellakaan valita vaan kiertävät veroja ja tekevät vain muutaman tunnin töitä, jos sitäkään per päivä, osa ei ollenkaan. Siellä nauretaan, kun Suomi ja muut maat lähettää tulonsiirroilla rahaa heille, vaikka he ovat rikkaampia paperillakin, veronkierron takia vain näyttää siltä kuin apua tarvittaisiin.
Terv. vapaamatkustaja, joka ei häpeä olla vapaamatkustaja, tykkään siitä, että voin elää Suomen veronmaksajien piikkiin ympäri maapalloa matkustellen.
Mieluummin ympärivuoden olevissa lämpimissä maissa asun kuin kylmässä ja ankeassa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden viestin laitoin, aloituksen, sen jälkeen alkoikin tulla satamalla.
Epäilen vahvasti
Pakosti trolli, sillä ei kukaan voi luulla että työssäkäyvät maksavat ilolla hänen kotona loiseläimena pysymisensä.
Vierailija kirjoitti:
Koska työttömät elää työssäkäyvien rahoilla.
Tämä. Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää. Ihan samoin näitä elämäntapatyöttömiä sapettaa tänne tulevat ulkomaalaiset, jotka eivät käy töissä. Tulevat heidän apajilleen.
Ärsyttää maksaa työttömyystuesta veroa jota käytetään työtä tekevien hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Pakosti trolli, sillä ei kukaan voi luulla että työssäkäyvät maksavat ilolla hänen kotona loiseläimena pysymisensä.
Itsellä on asperger niin en sen takia ymmärrä täysin normaaleja sosiaalisia juttuja kuten tätä. Sillä kysyinkin.
En ymmärrä miten se teitä haittaa, jos saatte päivät tehdä ilolla unelmatyötänne, jos taas toisen unelma on matkustella ympäri vuoden.
Kumpikin saa elää unelma elämäänsä. Jos sinun unelma on käydä töissä esim. 8-16 niin jonkun muun voi olla käyttää se aika mikä elämässä on rajallista johonkin muuhun?
Mitä vikaa olla ns. loinen?
On kokemusta työttömyydestä sen verran, että tiedän sen olevan vähemmän kadehdittavaa. Vaikka on perhe ja kykenee harrastamaan ja matkustamaan, niin jotain puuttuu. Enkä tarkoita rahaa, vaan siitä kokemuksesta että voi hyödyntää hankkimaansa koulutusta palkitsevalla tavalla.
Tuloistani on monen vuoden ajan mennyt veroa noin 40 %. Kyllähän se pistää miettimään, että voisin minäkin niitä veroja kiertää, kun keksisi että miten.
Työttömät pitäisi vapauttaa maksamisesta kokonaan. Vaikka antamalla jokin kortti jota näyttämällä voi ottaa sen mitä haluaa. Kela gold.
Ap saa olla menemättä töihin jos jättää hakematta työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea sekä asumistukea. Minun puolestani ihan ok sitten. Syö vaikka kynsiään ja asuu veneen alla.
Olen ollut työttömänä itsekin eräässä elämänvaiheessa vuoden ajan. Ei siinä ole mielestäni mitään kadehdittavaa. Rahat riittävät juuri ja juuri elämiseen, mutta mitään kivaa ekstraa ei saa. Köyhän elämä on aika tylsää ja virikkeetöntä.