MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joita ärsyttää, ovat niitä jotka haluaisivat sanella mitä muiden pitää tehdä, ja niitä ärsyttää se, että joku ei halua tehdä töitä, ja he eivät voi sille mitään. Kyllä työtekevillä on oikeasti ihan riittävästi rahaa, jotta voivat avustaa myös niitä, jotka eivät töitä halua tehdä.
Odota ihan rauhassa seuraavia vaaleja. Minäkin aion äänestää kokoomusta joka leikkaa seuraavalla hallituskaudella sos.tuet minimiin. Tukien tippuminen yhdistettynä jäätävään inflaatioon saa laiskimmankin liikkeelle ja töihin. Kylmää kyytiä luvassa sinunlaisellesi. Voi voi. Terveisin työtä tekevä veronmaksaja
Mä en ainakaan raskasta duunia tekevänä äänestä kokoomusta. Monen raskaan työn tekijän (esim poliisit, palomiehet, sairaanhoitajat) palkat maksetaan verorahoista. Kokoomus ei ole työväenpuolue.
Sama ketju ilmestyy ennen joka vaaleja. Olen 100% varma, että Kokoomuslaiset ja muut oikeistolaiste kirjoittaa täällä näitä esiintyen loisina, vaikka todellisuudessa loisia on olemattoman vähän. Yrittävän manipuloida kansaa, jotta saisivat kannatusta ja halpatyö pakkotyöläisiä niin, että rahat valuisivat vain rikkaille muiden niskalimassa tekemästä työstä.
Kumma kun tälläiset ketjut ilmestyy aina ennen vaaleja. Joku voisi luulla, että tässä yritetään kansaa manipuloida.
Vierailija kirjoitti:
Sama ketju ilmestyy ennen joka vaaleja. Olen 100% varma, että Kokoomuslaiset ja muut oikeistolaiste kirjoittaa täällä näitä esiintyen loisina, vaikka todellisuudessa loisia on olemattoman vähän. Yrittävän manipuloida kansaa, jotta saisivat kannatusta ja halpatyö pakkotyöläisiä niin, että rahat valuisivat vain rikkaille muiden niskalimassa tekemästä työstä.
Täysin saman olen huomannut. Kokoomuksen jäsenet ja kannattajat myös omistaa isoimmat mediat ja päätoimittajat niin alkaa aina heidän vastaavat kampanjat myös lehdissä sopivasti ennen vaaleja. Keksitään tälläisiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua se haittaa ettei joku tee töitä, vaan se että hän maksattaa sen toimettoman elämisensä yhteiskunnalla. Jos itsensä pystyy jollain muulla kuin työllä elättämään (vaikkapa sijoitusasuntojen vuokratuloilla) niin sittenhän työhaluttomuudessa ei ole kerrassaan mitään ongelmaa.
Se vaan ei ole moraalisesti mitenkään perusteltua, että kaikkien laiskojen kuuluisi saada elää muiden piikkiin ihan vain sen takia "koska ei halua" mennä töihin ja elättää itse itseään. Se myös onnistuu ainoastaan tällaisissa korkeiden verojen maissa kuten Suomi ja Ruotsi, mutta useimmissa muissa maissa sellaiset joutuvat joko kadulle tai sukulaisten siivellä eläjiksi.
Miten minä maksatan sen työttömyyteni muilla, kun joudun maksamaan työttömyydestäni 24% veroja?
Siten, että se sulle käteen jäävä tuki on revitty muiden, työssäkäyvien ihmisten palkoista, etkä itse ole pannut tikkua ristiin sen rahan eteen. Ja luultavasti vielä valitat siitä, että sinua vaaditaan aktiivisesti etsimään töitä ettet olisi loppuikääsi yhteiskunnan elättinä.
Ai yli 90€ ansiosidonnaista saa käymättä töissä?
Valuuko sulla kuola suupielestä?
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta töissä saa olla käymättä jos haluaa, mutta älä hae mitään avustuksia siinä tapauksessa.
Ihan sata varmasti haen joka pennin, joka minule kuuluu. Eikä se kuulu sinulle p-skan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan jo entisaikaisissa metsästäjä-keräilijä -ihmisissä ollut tämmöisiä loisijoita? Jotka sanoo muille että menkää te kaatamaan se mammutti ja keräämään marjoja kun minua ei nyt huvita, ja sitten vaatii päästä osingoille kun muut tulee saaliin kanssa. Mitä luulette että ne ihmiset olisi tykännyt tämmöisestä lokkeilijasta, vähän epäilen etteivät he kovin pitkäikäisiä ole olleet 🤔
Täällä noita lokkeilijoita äänestetään hallitukseen. Että voi ihmiset olla tyhmiä :D
Vierailija kirjoitti:
Jos et tuota ymmärrä, miksi, niin vanhempasi ovat täysin epäonnistuneet kasvattajina. Makaavatko hekin kotona muiden maksettavina loisina?
Onko vanhemmat vastuussa jos (aikuinen) lapsi ei esimerkiks ymmärrä mitä pahaa huumeiden käytössä on? Minusta turha alkaa syyttään vanhempia tämmösistä.
Ap, eise ole sun vika jos yhteiskunta mahdollistaa muiden siivellä elämisen.
Eikä se ole poliitikkojen vika, vaan äänestäjien.
Vierailija kirjoitti:
Ap, eise ole sun vika jos yhteiskunta mahdollistaa muiden siivellä elämisen.
Eikä se ole poliitikkojen vika, vaan äänestäjien.
Ongelma onkin se että "siivellä eläminen" on niin vaikea määritellä. Ne on usein niitä jotka ei heti ekana tule mieleen.
Töitä ei riitä kaikille, joten toimit oikein.
Työssäkäyvät tietysti mussuttavat tähän jotakin, mutta fakta on, että työttömiä on aina ja tulee aina olemaan, vaikka miten laitettaisiin työttömät pakkohakemaan työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin saman olen huomannut. Kokoomuksen jäsenet ja kannattajat myös omistaa isoimmat mediat ja päätoimittajat niin alkaa aina heidän vastaavat kampanjat myös lehdissä sopivasti ennen vaaleja. Keksitään tälläisiä juttuja.
Anteeksi.
Meillä ei ole moraalia, niin siksi me teemme näin.
Koska me työssäkäyvät maksetaan teidän vapaaehtoistyöttömien eläminen ja se ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei haittaa maksaa veroja joista autetaan heikompiosaisia, sairaita, lapsia ja lapsiperheitä ja työttömiä. Minua kuitenkin haittaa, että on ihmisiä jotka eivät olisi oikeutettu näihin avustuksiin eli tukirahoihin. Nämä ihmiset ovat työkykyisiä ja silti päättäneet, että toki yhteiskunta voi heidät elättää eikä heidän tarvitse pistää tikkua ristiin. Tämä raha jonka he nostavat on pois niiltä, jotka sen oikeasti tarvitsevat. Tuet on muutenkin tarkoitettu laastaroimaan tulojen puutetta siksi aikaa, että ihminen pääsee töihin tai kykenee elämään tilanteessa, jossa työkyky on joko kokonaan tai väliaikaisesti menetetty. Työkykyisen ihmisen ei todellakaan ole tarkoitus tarkoitus suunnitella ja rakentaa omaa elämäänsä harrastuksineen päivineen tukirahojen varaan.
Eikö sinua harmita yhtään että varakkaat vetää tukia joita eivät tarvitsisi, esim. nalle wahlroos on surutta vetänyt maataloustukia, varakkaiden lapsilisät menevät sijoituskohteisiin ja 18v synttärilahjaksi muhkea rahapotti aikuisiän alkupesämunaksi, veronmaksajien kustannuksella, kun pienituloisempien perheiden lapsilisät on menneet ihan sen lasten vaatteisiin ja muihin tarvikkeisiin?
Nuo rikkaat on sitten suurimpaan ääneen vastustamassa omien tukiaistensa leikkauksia, mutta kovimpaan ääneen ottamassa köyhimmiltä viimeisetkin tuet pois!!!
Etkö sinä näe tässä minkäänlaista ongelmaa??!!
Tämä on totta. Megarikkaat verokiertäjäkiemurtelijat ovat ne loiset, eivät työttömät tai minimipalkalla orjailevat.
Kyllä ne todelliset loiset löytyy julkiselta sektorilta ja hallinnosta, helvetinmoisia palkkoja ja etuja, vaikka eivät tuota mitään uutta arvoa yhteiskuntaan sen enempää kuin ne pikkurahoilla kituuttavat työttömät.
Juuri näin.
Tämä on paljon isompi ongelma, mutta se ei mediaa kiinnosta, vaan köyhiä halutaan aina ruoskia. Mutta tämäkin on liian vaikea pelkkiä kokoomuksen trollauksia uutisista lukevien työläisten ymmärtää.
Minä loisin, koska työpaikkojen työilmapiiri on usein negatiivinen ja vihamielinen.
Minä nautin elämästäni ennemmin kuin katselen katkerien ja väsyneiden työntekijöiden naamoja.
Ärsyttää tietysti maksaa omasta palkasta veroja siihen, että joku toinen terve aikuinen loisii vapaaehtoisesti yhteiskunnan rahoilla. Eri asia, jos ei ole töitä vaikka etsii, kuin se että ei huvikseen tee töitä vaikka niitä saisikin.
Asiaa!
Tämänkin keskustelun olisi voinut päättää tähän.