Onko Seinäjoki keskikokoisista kaupungeista kaikkein ankein?
Kommentit (104)
On se. Olen käynyt monta kertaa Rytmikorjaamossa keikalla ja Seinäjoella on todella vaikea keksiä mitään tekemistä päivällä, kun on luppoaikaa. Olen sitten istunut siinä hotellin terassilla ottamassa drinksua ja tuijottamassa Lakeuden Ristiä, kun ei muutakaan ole 😳
Ei ole, tekemistä riittää. Paljon keikkoja ja konsertteja. Aktiivisia urheiluseuroja, ihan paras jalkapallostadioni, kirjasto ja leffateatteri.
Seinäjoki on pieni kaupunki. Massiiviset kuntaliitokset vain saavat sen näyttämään isolta. Sama pätee myös esim. Kouvolaan.
Seinäjoella harmittaa se Hipin kohta. Ei kehnoilla vehkeillä pääse Lapualle kun on niin kova nousu.
Seinäjoki on kuitenkin muuttovoittokaupunki, kaikista Suomen kunnista sijalla 12, ja kun kuntia ja kaupunkeja on monta sataa, on se aika hyvä tulos.
En tiedä, keitä nuo Seinäjoelle muuttajat ovat. Olen kuullut huhuja, että Seinäjoen muuttovoitto muodostuu Etelä-Pohjanmaan pikkukuntien eläkeläisistä. Se voi hyvinkin pitää paikkansa, itsekin tiedän leskeytyneen eläkeläisen, joka muutti parintuhannen asukkaan eteläpohjalaiskunnasta Seinäjoelle.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoki on kuitenkin muuttovoittokaupunki, kaikista Suomen kunnista sijalla 12, ja kun kuntia ja kaupunkeja on monta sataa, on se aika hyvä tulos.
En tiedä, keitä nuo Seinäjoelle muuttajat ovat. Olen kuullut huhuja, että Seinäjoen muuttovoitto muodostuu Etelä-Pohjanmaan pikkukuntien eläkeläisistä. Se voi hyvinkin pitää paikkansa, itsekin tiedän leskeytyneen eläkeläisen, joka muutti parintuhannen asukkaan eteläpohjalaiskunnasta Seinäjoelle.
Seinäjoki kasvaa ja kehittyy, täällä on tekemisen meininki.
Se mitään kasva eikä kehity. Ideapark askarreltu kauas keskustasta, minkä johdosta Seinäjoella on rumia matalia taloja, ei elämää eikä tosiaan mitään muuta nähtävää kuin joku kirkon risti. Jee. Suomen ankein kaupunki. Lapua tulee kyllä hyvänä kakkosena.Siellä oli viimeksi käydessäni keskustassa jotain kauppojakin.
Vierailija kirjoitti:
On se. Olen käynyt monta kertaa Rytmikorjaamossa keikalla ja Seinäjoella on todella vaikea keksiä mitään tekemistä päivällä, kun on luppoaikaa. Olen sitten istunut siinä hotellin terassilla ottamassa drinksua ja tuijottamassa Lakeuden Ristiä, kun ei muutakaan ole 😳
Kävisin El Cebossa kebabilla ja kakkukahvilla Valkoinen puu kahvilassa. 😌
Vielä 80-90-luvuilla Seinäjoella käytiin innokkaasti vaateostoksilla. Onkohan Ideapark ketjuliikkeineen tyhjentänyt jo koko keskustan.
Seinäjoen uusi kirjasto on myös hieno 😀
Olen jonkun verran viettänyt Seinäjoella aikaa ja minusta tuntuu, että se on vahvasti omakotitaloasujien kaupunki. Varmasti hyvä sellaista elämää haluavalle lapsiperheelle, muille lienee hyvinkin tylsä mesta.
Kyllä se on kuulkaas Heinola - siksi Apulannan musiikkikin on niin lohdutonta tuskanhuutoa.
Ei ole ankea paikka ollenkaan. Viihdyn hyvin.