MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?
Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?
Kommentit (357)
Mulle on aivan sama, jos ei halua käydä töissä, kunhan mun ei tarvi maksaa sitä unelmaa.
Sairaat, oikeasti töihin haluavat yms. on asia erikseen.
Jos on varaa olla kotona ilman tukia niin mikäs siinä. Esimerkiksi hyvätuloinen/varakas puoliso joka elättää tai sitten saanut esim. perintöä.
Itse tiedän pari tällaista ihmistä. Toinen on kolmekymppinen nainen, jolla todella varakkaat vanhemmat. Nainen ei ole peruskoulun jälkeen opiskellut mitään tai ollut ikinä töissä. Vanhemmat ostaneet hälle hienon asunnon Helsingin keskustasta, auton ja maksamat kaikki kulut. On ainoa lapsi eli aikanaan perii vanhempansa. Kotona käy siivoojakin.
Toinen on nelikymppinen nainen, joka tapasi aikanaan varakkaan miehen joka perinyt ison omaisuuden. Nainen lopetti työt miehen tavattuaan ja tästä on noin 15 vuotta jo aikaa. Edelleenkin elelee vaurasta elämää.
Ihmisiä, jotka eivät oikeasti halua tehdä töitä ollenkaan, on niin marginaalinen määrä, että sillä ei kokonaisuuden kannalta ole mitään merkitystä. Ja veroja maksetaan joka tapauksessa (ja suurimman osan mielestä tietysti aina liikaa määrästä riippumatta).
Kun lisäksi töitä ei kuitenkaan kaikille ole, niin en näe sitä niin pahana, jos joku 1 tai 2 promillea työttömistä ei edes halua töihin. Ja totta kai yhteiskunnan pitää pitää huolta kaikista sen jäsenistä, eli jos ei ole antaa töitä, niin sitten pitää antaa se perustoimeentulo tukina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi kustantaa sun elämä? Jos sulla ei ole velvollisuuksia hoitaa omaa osuuttasi yhteiseen kassaan, älä pyydäkään sieltä mitään. En mä elätä aikuisia lapsianikaan, niin miksi pitäisi elättää jonkun toisen patalaiskaa jälkikasvua
Vastentahtoisesti ja tilapäisesti työtön on eri asia.
Ei muuta ku menolippu Somaliaan sulle ja koko suvullesi! Saatte siellä sitten paikallisesti sopia hyvät työehdot, eikä tarvitse paljoa muita elättää.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla käymättä töissä, mutta ei toisten rahoilla. Maksan mielelläni veroja, jos joku on oikeasti työtön, mutta toivon yhteiskuntaa, jossa emme maksa ollenkaan työhaluttomien laiskottelua. Niinkin voi vielä käydä, kunhan kunnon lama tulee. Raha ei riitä enää, joten laiskoja ei elätetä.
Mikä *tttu on "oikeasti työtön"? Joku persujen keksimä termi? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä yhtään jos tää tyyppi pystyy elättämään itse itsensä eikä ole hakemassa yhteiskunnan tukia. Tehköön mitä huvittaa. Mut jos vinkuu tukien perään niin veronmaksajana kyll ärsyttää kun itse kohta 40 v ollut töissä.
Sinä tietenkin kävit yksityiskoulussa ala-asteelta lähtien ja käynyt aina pelkästään yksityisellä lääkärillä? Lapsilisätkin palautit viimeistä senttiä myöden valtionkansliaan?
Jaa että kunnan peruskoulussa tuli käytyä ja lapsilisät nostettu? Noooo.... Eipä yllättänyt kun te vellihousut kyllä muille viisastelette, samalla kun itse imuroitte verovaroin kustannettuja etuja minkä ehditte!
Jos otsikossa korostetaan ap:n lailla tiettyjä sanoja, se on yksi manipuloinnin keino saada heikkolahjaiset triggeröitymään.
Ihan vaan vinkkinä jatkoon lukijoille.
Katsos kun me ärsyyntyvät emme halua elättää sinua!
Ja vaikka kuinka sinulle vastataan ja selitetään ja perustellaan, et suostu ymmärtämään tai et tule ymmärtämään. Tuskin se "ahaa"-nappula aivoissasi aktivoituu tämän palstan vastauksilla, joten ihan sama. Elä hyvä elämä ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi kustantaa sun elämä? Jos sulla ei ole velvollisuuksia hoitaa omaa osuuttasi yhteiseen kassaan, älä pyydäkään sieltä mitään. En mä elätä aikuisia lapsianikaan, niin miksi pitäisi elättää jonkun toisen patalaiskaa jälkikasvua
No miten aiot olla maksamatta? Lopetat verojen maksun?
Varmaan sen takia, että he ovat taakka yhteiskunnalle? Jos eläisivät jollain mummon perinnöillä tai säästöillään, niin sitten antaa mennä vaan. Toki täytyy myöntää, että nykyään moni töihin haluavakaan ei sinne pääse, joten jokin määrä työttömiä on miltei pakko olla ja elättää. Sitten taas vähän filosofisemmalta kannalta mietittynä ei noiden pitkäaikaistyöttömien elämä mitään huippua ole. Kelan almuilla vuodesta toiseen kunnan betonikuutiossa nistilähiössä syöden halvinta makarylliä... Ja tämä vielä tekemättä mitään, korkeintaan juoden vähäisetkin tuet tai pelataan jotain videopelejä. Oikeasti tämä on se tapa, jolla ihmiset haluavat viettää ainutkertaisen elämänsä?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska sinä olet sattunut pääsemään töihin ja ilmeisesti saanut rakkauttakin kun sinulla on lapsia. Moni saa kotonaan vain huutoa ja tukkapöllyä ja sinä suuruuspäissäsi olisit eväämässä heiltä toimeentulon?
Jos joillekin haluat kiukutella, kiukuttele päättäjille ja rikkaille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla käymättä töissä, mutta ei toisten rahoilla. Maksan mielelläni veroja, jos joku on oikeasti työtön, mutta toivon yhteiskuntaa, jossa emme maksa ollenkaan työhaluttomien laiskottelua. Niinkin voi vielä käydä, kunhan kunnon lama tulee. Raha ei riitä enää, joten laiskoja ei elätetä.
Miten erotat töitähaluavan työttömän laiskasta? Helppo sen laiskankin on sanoa, että haluan töitä oikeesti.
Laiska ei hae töitä, ei panosta mitenkään hakemuksiin tai työhaastattelussa käyntiin ja hän jättää hyvätkin työvaihtoehdot käyttämättä, jos sellaisia saisi. Työtä haluava hakee töitä ja ottaa työtä vastaan, mikäli kykenee sitä tekemään.
Ei saa jos samalla nauttii muiden työllä tuotetun hyvinvointiyhteiskunnan palveluista. Esim. ilmaisesta terveydenhoidosta.
Sitten voi muuttaa jonnekin korpeen asumaan ilman mukavuuksia kuten sähköä. Elää vain luonnon antimilla.
Ärsyttää koska maksaa sen tyypin loisimisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska sinä olet sattunut pääsemään töihin ja ilmeisesti saanut rakkauttakin kun sinulla on lapsia. Moni saa kotonaan vain huutoa ja tukkapöllyä ja sinä suuruuspäissäsi olisit eväämässä heiltä toimeentulon?
Jos joillekin haluat kiukutella, kiukuttele päättäjille ja rikkaille ihmisille.
Se että jotakuta on elämässä onnistanut ei tarkoita että hän on sinulle velkaa! Minä "pääsin" töihin koska valitsin joskus alan jolla on töitä ja sen jälkeen hain töitä kunnes pääsin sijaiseksi ja myöhemmin vakituiseen työsuhteeseen. Se että löysin puolison ja olen saanut rakkautta ja lapsia on ihan oma tarinansa. Se että sinua on kohdeltu kaltoin ei ole minun vikani eikä minun tai kenenkään muun tilanteen ulkopuolisen kuulu kompensoida sinulle kokemuksiasi tai hyvitellä sitä mistä olet jäänyt paitsi. Suuruuspäissäni en ole eväämässä toimeentuloa huonosti kohdelluilta ihmisiltä, mutta haluan että hekin yrittävät tehdä osansa ja päästä tilanteeseen, jossa eivät olisi tukirahoista täysin riippuvaisia.
Viimeisen lauseen allekirjoitan täysin.
- eri kuin tuo jolle vastasit
0 / 5
takaisin ylikselle rottalankoja tekeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan niiden verojen takia. Jos ei maksettaisi veroja ollenkaan, niin jokaisella olisi mahdollisuus elää haluamaansa elämää. Toki samalla kaikki etuudet poistuisi ja terveydenhuollosta tulisi kallista, mutta se on pieni hinta siitä, että elämäni on näköiseni.
Työttymyystuestakin maksetaan verot.
Ei makseta, siitä vähennetään.
Kun teet palkkatöitä ja maksat veroa, valtio saa lisää rahaa yhteisiin menoihimme. Kun valtio maksaa sinulle tukia ja vähentää siitä verot, jotka palautuvat valtiolle, valtio ei saa lisää rahaa, vaan menettää sitä.
Ei ärsytä yhtään jos tää tyyppi pystyy elättämään itse itsensä eikä ole hakemassa yhteiskunnan tukia. Tehköön mitä huvittaa. Mut jos vinkuu tukien perään niin veronmaksajana kyll ärsyttää kun itse kohta 40 v ollut töissä.