Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?

Vierailija
08.06.2022 |

MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?

Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?

Kommentit (357)

Vierailija
321/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kotona makaavat luulee, että raha kasvaa puissa, ei muuten kasva vaan työtä tekevät sen teidänkin elämän elättää omansa lisäksi...

Tämähän on ihan urbaani legenda.

Hyvin harva maksaa edes omaa elämäänsä veroina takaisin saati sitten että maksaisi tukien varassa elävien elämää.

Ah no sittenhän minäkin voin lopettas työnteon.

Vierailija
322/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua ärsyttää jos joku juo kaikki sun itsellesi ostamat oluet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kotona makaavat luulee, että raha kasvaa puissa, ei muuten kasva vaan työtä tekevät sen teidänkin elämän elättää omansa lisäksi...

Tämähän on ihan urbaani legenda.

Hyvin harva maksaa edes omaa elämäänsä veroina takaisin saati sitten että maksaisi tukien varassa elävien elämää.

Ah no sittenhän minäkin voin lopettas työnteon.

Lopeta vaan jos koet sen olevan sulle se oikee ratkasu :)

Vierailija
324/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä pitää ihan julkisesti tosin nimettömästi, ihmetellä !

Ei ärsytä vaan veetuttaa ja raskaasti.

Jos kuten monesti jo julkituotu elää ihan omillaan eikä ota sentin senttiä muiden rahoja niin antaa palaa vaan.

Vierailija
325/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ärsytä ollenkaan, kunhan et saa Kelan tukia.

Miksi Sinua ärsyttää, jos joku saa kelan tukia ja elelee pelkästään niillä päivät pitkät?

Eikö jokainen saa elää elämänsä kuten on unelmana. Jos sinun unelmana oli opiskella ja käydä töissä, toisen unelmana voi olla matkustella verorahoilla ja urheilla päivät ja viettää enemmän aikaa kavereiden seurassa yms.

Eiköhän lähes kaikki mieluummin matkustelisi kuin kävisi töissä. Mutta matkustellut täytyy hoitaa joko silloin kun töistä on lomaa tai sitten tehdä niin, että tekee eka niin paljon töitä, että on varaa olla ilman tuloja aika X, jonka voi sitten käyttää matkusteluun.

Mutta se ei ole missään määrin ok, että nostaa Kelan työttömyysrahaa ja/tai toimeentulotukea ja matkustelee sen turvin. Jos tuilla eläessä on ylipäätänsä varaa reissata, niin ei ihme, jos työnteko ei motivoi Joku on kyllä Suomessa pahasti pielessä, jos Kelan tuet ovat niin suuret, kun taas osa tekee raskasta duunia pienellä palkalla.

Vierailija
326/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niiden verojen takia. Jos ei maksettaisi veroja ollenkaan, niin jokaisella olisi mahdollisuus elää haluamaansa elämää. Toki samalla kaikki etuudet poistuisi ja terveydenhuollosta tulisi kallista, mutta se on pieni hinta siitä, että elämäni on näköiseni.

Työttymyystuestakin maksetaan verot.

Rahaa taskusta toiseen valtion näkökulmasta.

Vierailija
327/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sinua ärsyttää, jos joku saa kelan tukia ja elelee pelkästään niillä päivät pitkät?

Eikö jokainen saa elää elämänsä kuten on unelmana. Jos sinun unelmana oli opiskella ja käydä töissä, toisen unelmana voi olla matkustella verorahoilla ja urheilla päivät ja viettää enemmän aikaa kavereiden seurassa yms.

On oikeasti jokseenkin huolestuttavaa, että näin typeriä ihmisiä on olemassa ja he saavat myös lisääntyä. Mistä ihmeestä sinä kuvittelet, että tulee ne rahat, jolla kustannetaan teidän unelmoijien elämä?! Painetaan lisää seteleitä vissiin jossain tehtaassa.

Ja oikeasti, kenen unelma olisi opiskella ja käydä töissä, jos vaihtoehtoina olisi urheilla, matkustella, maata kotona sohvalla, hengailla kavereiden kanssa jne? Ja jos oikeasti unelmoi töiden tekemisestä, niin aika moni tekisi mieluummin esim. jotain vapaaehtoistyötä osa-aikaisena tms. 

Noin typerää ihmistä tekis mieli vetää avokämmenellä, niin ottaa päähän.

Vierailija
328/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti jokseenkin huolestuttavaa, että näin typeriä ihmisiä on olemassa ja he saavat myös lisääntyä. Mistä ihmeestä sinä kuvittelet, että tulee ne rahat, jolla kustannetaan teidän unelmoijien elämä?! Painetaan lisää seteleitä vissiin jossain tehtaassa.

Ja oikeasti, kenen unelma olisi opiskella ja käydä töissä, jos vaihtoehtoina olisi urheilla, matkustella, maata kotona sohvalla, hengailla kavereiden kanssa jne? Ja jos oikeasti unelmoi töiden tekemisestä, niin aika moni tekisi mieluummin esim. jotain vapaaehtoistyötä osa-aikaisena tms. 

Noin typerää ihmistä tekis mieli vetää avokämmenellä, niin ottaa päähän.

Ja sitten myös töistä unelmointi liittyy usein sellaisiin ammatteihin, joita moni harrastaa, mutta harva yksin niillä itsensä elättää (esim taiteilija, näyttelijä, influensseri, muusikko).

En tiedä ketään joka unelmoisi esimerkiksi roskakuskin tai sairaanhoitajan työstä enemmän kuin matkustelusta tms vapaa-ajan viettämisestä.

Vierailija
329/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä jatkuvasta työstä. Viime vuonna olin vain alle puoli vuotta töissä ja tienasin silti n. 37 000 .

Vierailija
330/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki, suurin osa verorahoista ei mene köyhille ja työttömille, vaan yhteiskunnan pyöritykseen, kaikkeen vienninedistämisestä valtateihin. Sellaisen ottamista mistä ei ole maksanut kutsutaan varastamiseksi, ja varastamista yleisesti paheksutaan. Joten niin se vain on, että pitää joko tehdä työtä kykynsä mukaan ja maksaa ne verot, tai muuttaa jonnekin yksityiselle saarelle, jossa me muut emme kuittaa sinun infraasi. Jos jälkimmäinen on mahdollista omin varoin, niin onnea matkaan vaan.

Vierailija
331/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntyminen onnistuu vain, jos uskoo rahaan.

Vierailija
332/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tuota ymmärrä, miksi, niin vanhempasi ovat täysin epäonnistuneet kasvattajina. Makaavatko hekin kotona muiden maksettavina loisina?

Vierailija
333/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tuota ymmärrä, miksi, niin vanhempasi ovat täysin epäonnistuneet kasvattajina. Makaavatko hekin kotona muiden maksettavina loisina?

Minun vanhemmat on aina käyny töissä, mutta silti olen päättänyt olla tekemättä itse niin. Enkä todellakaan haluaisi, että vanhempiani pidettäisiin jotenkin vastuullisena omasta ajatusmaailmastani. En ymmärrä, miksi ärsyyntyä toisten valinnoista, kun voi myös valita olla ärsyyntymättä aiheesta. En itse ainakaan haluaisi käyttää energiaani muiden valintojen paheksumiseen, vaikka ne jotenkin epäsuorasti vaikuttaiskin minuun.

Vierailija
334/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhemmat on aina käyny töissä, mutta silti olen päättänyt olla tekemättä itse niin. Enkä todellakaan haluaisi, että vanhempiani pidettäisiin jotenkin vastuullisena omasta ajatusmaailmastani. En ymmärrä, miksi ärsyyntyä toisten valinnoista, kun voi myös valita olla ärsyyntymättä aiheesta. En itse ainakaan haluaisi käyttää energiaani muiden valintojen paheksumiseen, vaikka ne jotenkin epäsuorasti vaikuttaiskin minuun.

Toivon todella, että olet trolli.

Mut niin, en kyllä lähtisi kadehtimaan työttömiä. Työttömyys kuitenkin kaiken muun lisäksi vaikeuttaa esim ihmisen pariutumista. Itse en ainakaan ryhtyisi koskaan ns elämäntapatyöttömän kanssa parisuhteeseen, ja tiedän, ettei kovin moni muukaan (pois lukien tietenkin ne, jotka elävät itsekin rappiolla, eikä ole mahdollisuutta ns tasokkaampaan kumppaniin). Se on sit asia erikseen jos kumppani suhteen aikana jää vasten tahtoaan työttömäksi.

Vierailija
335/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sairaita, vanhuksia ja lapsia, jotka tarvitsevat hoitoa ja apua. Meillä tarvitaan teitä, puistoja, ruokaa ja rakennuksia ja paljon kaikkea muuta, jotta elämä ylipäätään olisi mahdollista.

On täysin käsittämätöntä, että joku kokee voivansa hyvällä omatunnolla olla täysin vapaamatkustajana tässä yhteiskunnassa. Varsinkin, jos loisii vielä muiden rahoilla.

Mitä tämmöinen loinen tekisi, jos kovissa kivuissa lääkärille tullessa vastaus olisi, "ettei mua oikein huvita tehdä nyt töitä" tai rakennuksen sortuessa vastaus vain olisi "ettei me nyt jakseta rakentaa mitään kunnollista?".

Vierailija
336/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joita ärsyttää, ovat niitä jotka haluaisivat sanella mitä muiden pitää tehdä, ja niitä ärsyttää se, että joku ei halua tehdä töitä, ja he eivät voi sille mitään. Kyllä työtekevillä on oikeasti ihan riittävästi rahaa, jotta voivat avustaa myös niitä, jotka eivät töitä halua tehdä. 

Odota ihan rauhassa seuraavia vaaleja. Minäkin aion äänestää kokoomusta joka leikkaa seuraavalla hallituskaudella sos.tuet minimiin. Tukien tippuminen yhdistettynä jäätävään inflaatioon saa laiskimmankin liikkeelle ja töihin. Kylmää kyytiä luvassa sinunlaisellesi. Voi voi. Terveisin työtä tekevä veronmaksaja

Vierailija
337/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta timoille ja tinoillekin annetaan tosta vaan, niin kyllä sitten mullekin pitää antaa myös, se on tasa-arvoa, välittämistä ja sen sellasta, tärkeitä arvoja eikä niiden olemassoloa ja ilmenemismuotoja saa kyseenalaistaa.

Jos tämä ärsyttää jotakuta, niin hyvä, juuri sitä tässä tavoitellaankin.

Vierailija
338/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei haittaa maksaa veroja joista autetaan heikompiosaisia, sairaita, lapsia ja lapsiperheitä ja työttömiä. Minua kuitenkin haittaa, että on ihmisiä jotka eivät olisi oikeutettu näihin avustuksiin eli tukirahoihin. Nämä ihmiset ovat työkykyisiä ja silti päättäneet, että toki yhteiskunta voi heidät elättää eikä heidän tarvitse pistää tikkua ristiin. Tämä raha jonka he nostavat on pois niiltä, jotka sen oikeasti tarvitsevat. Tuet on muutenkin tarkoitettu laastaroimaan tulojen puutetta siksi aikaa, että ihminen pääsee töihin tai kykenee elämään tilanteessa, jossa työkyky on joko kokonaan tai väliaikaisesti menetetty. Työkykyisen ihmisen ei todellakaan ole tarkoitus tarkoitus suunnitella ja rakentaa omaa elämäänsä harrastuksineen päivineen tukirahojen varaan.

Eikö sinua harmita yhtään että varakkaat vetää tukia joita eivät tarvitsisi, esim. nalle wahlroos on surutta vetänyt maataloustukia, varakkaiden lapsilisät menevät sijoituskohteisiin ja 18v synttärilahjaksi muhkea rahapotti aikuisiän alkupesämunaksi, veronmaksajien kustannuksella, kun pienituloisempien perheiden lapsilisät on menneet ihan sen lasten vaatteisiin ja muihin tarvikkeisiin?

Nuo rikkaat on sitten suurimpaan ääneen vastustamassa omien tukiaistensa leikkauksia, mutta kovimpaan ääneen ottamassa köyhimmiltä viimeisetkin tuet pois!!!

Etkö sinä näe tässä minkäänlaista ongelmaa??!!

Tämä on totta. Megarikkaat verokiertäjäkiemurtelijat ovat ne loiset, eivät työttömät tai minimipalkalla orjailevat.

Vierailija
339/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi kustantaa sun elämä?  Jos sulla ei ole velvollisuuksia hoitaa omaa osuuttasi yhteiseen kassaan, älä pyydäkään sieltä mitään. En mä elätä aikuisia lapsianikaan, niin miksi pitäisi elättää jonkun toisen patalaiskaa jälkikasvua

Vastentahtoisesti ja tilapäisesti työtön on eri asia.

Kustannat myös yliviikariveijarin, ja kaikkien samanlaisten tyyppien, elämän.

Vierailija
340/357 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei haittaa maksaa veroja joista autetaan heikompiosaisia, sairaita, lapsia ja lapsiperheitä ja työttömiä. Minua kuitenkin haittaa, että on ihmisiä jotka eivät olisi oikeutettu näihin avustuksiin eli tukirahoihin. Nämä ihmiset ovat työkykyisiä ja silti päättäneet, että toki yhteiskunta voi heidät elättää eikä heidän tarvitse pistää tikkua ristiin. Tämä raha jonka he nostavat on pois niiltä, jotka sen oikeasti tarvitsevat. Tuet on muutenkin tarkoitettu laastaroimaan tulojen puutetta siksi aikaa, että ihminen pääsee töihin tai kykenee elämään tilanteessa, jossa työkyky on joko kokonaan tai väliaikaisesti menetetty. Työkykyisen ihmisen ei todellakaan ole tarkoitus tarkoitus suunnitella ja rakentaa omaa elämäänsä harrastuksineen päivineen tukirahojen varaan.

Eikö sinua harmita yhtään että varakkaat vetää tukia joita eivät tarvitsisi, esim. nalle wahlroos on surutta vetänyt maataloustukia, varakkaiden lapsilisät menevät sijoituskohteisiin ja 18v synttärilahjaksi muhkea rahapotti aikuisiän alkupesämunaksi, veronmaksajien kustannuksella, kun pienituloisempien perheiden lapsilisät on menneet ihan sen lasten vaatteisiin ja muihin tarvikkeisiin?

Nuo rikkaat on sitten suurimpaan ääneen vastustamassa omien tukiaistensa leikkauksia, mutta kovimpaan ääneen ottamassa köyhimmiltä viimeisetkin tuet pois!!!

Etkö sinä näe tässä minkäänlaista ongelmaa??!!

Tämä on totta. Megarikkaat verokiertäjäkiemurtelijat ovat ne loiset, eivät työttömät tai minimipalkalla orjailevat.

Kyllä ne todelliset loiset löytyy julkiselta sektorilta ja hallinnosta, helvetinmoisia palkkoja ja etuja, vaikka eivät tuota mitään uutta arvoa yhteiskuntaan sen enempää kuin ne pikkurahoilla kituuttavat työttömät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä