Minkä ikäisenä opit pelaamaan shakkia?
Minä 47-vuotiaana. Ei ole koskaan aiemmin kiinnostanut, nyt puraisi! Harmi, ettei lapsena kukaan opettanut.
Kommentit (21)
Olin joku 12 ehkä. En ollu kovin hyvä, mutta muut oli kai vielä huonompia.
Siitä on kauan. Harmittaa kun en jatkanut. Siirrot osaisin vielä, en muuta
Joskus ekaluokkalaisena. Tein itse pahvista laudan, ekat nappulat oli sekoitus legoja, apteekin vanhoja lasipulloja ja tamminappuloja - sain sitten faijalta joululahjaksi laudan ja nappulat. Vieläkin tallessa - 45 vuotta myöhemmin.
Inhoan sitä. Olen perfektionisti. En suostu menettämään yhtään nappulaa
Jotain 15-vuotiaana, mutta tod näk olisin oppinut jo aikaisemmin, jos kotona, kavereilla tms olisi ollut shakkipeli
Joskus 7-8-vuotiaana. Nykyään ei ole pelikavereita, joten jäänyt. Porukka luulee, että on vaikea peli. Helppo se on, vain hyväksi pelaajaksi tuleminen vaikeaa. m49
Vierailija kirjoitti:
Joskus 7-8-vuotiaana. Nykyään ei ole pelikavereita, joten jäänyt. Porukka luulee, että on vaikea peli. Helppo se on, vain hyväksi pelaajaksi tuleminen vaikeaa. m49
Verkossa ainakin minun muksuni pelaavat. Sieltä löytyy koko ajan oman tasoisia pelikavereita, ja shakkia voi opiskellakin samojen sovelluksien avulla.
Ja vastaus itse kysymykseen: varmaan alle kouluikäisenä opin siirrot, hyväksi en tullut koskaan, mutta opetin lapseni pelaamaan, ja nyt he ovat minua parempia.
Mitä tarkoitat "oppimisella"? Mä "opin" pelaamaan shakkia joskus kymmenen vuotiaana. Tämä tarkoitti sitä, että tiesin miten nappulat liikkuu. Mä aloin opettelemaan shakin pelaamista 39-vuotiaana, kun kiinnostuin siitä enemmän. Olen pelannut vuoden ja harjoitellut teoriaa. Mun ELO on about 1000, joten olen ehkä sellainen keskitason aloittelija.
9-vuotiaana. Ala-aste pelattiin ja sitten se jäi.
Olen päälle nelikymppinen enkä osaa vieläkään.
Olin viisi tai kuusi. Pelasin lapsena melko paljon ja olin kohtuullisen hyvä ikäisekseni, mutta en mitään huipputasoa. Joskus lukioikäisenä homma jäi ja nyt en ole pelannut vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "oppimisella"? Mä "opin" pelaamaan shakkia joskus kymmenen vuotiaana. Tämä tarkoitti sitä, että tiesin miten nappulat liikkuu. Mä aloin opettelemaan shakin pelaamista 39-vuotiaana, kun kiinnostuin siitä enemmän. Olen pelannut vuoden ja harjoitellut teoriaa. Mun ELO on about 1000, joten olen ehkä sellainen keskitason aloittelija.
Ihan vain yksinkertaisesti sitä, että osaa siirrot, ja voi tilaisuuden tullen ryhtyä jonkun kanssa pelaamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkossa ainakin minun muksuni pelaavat. Sieltä löytyy koko ajan oman tasoisia pelikavereita, ja shakkia voi opiskellakin samojen sovelluksien avulla.
Ja vastaus itse kysymykseen: varmaan alle kouluikäisenä opin siirrot, hyväksi en tullut koskaan, mutta opetin lapseni pelaamaan, ja nyt he ovat minua parempia.
Niin, verkosta löytyy, mutta mulle se juttu siinä on se, että istun pöydän ääressä toisen ihmisen kanssa pelaamassa. m49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaus itse kysymykseen: varmaan alle kouluikäisenä opin siirrot, hyväksi en tullut koskaan, mutta opetin lapseni pelaamaan, ja nyt he ovat minua parempia.Niin, verkosta löytyy, mutta mulle se juttu siinä on se, että istun pöydän ääressä toisen ihmisen kanssa pelaamassa. m49
Samoin täällä. Nettishakki ei ole sama asia. Lisäksi monessa niissä pystyy kokeilemaan omalla vuorolla useampaa siirtoa eteenpäin(ei tarvitse osata itse laskea)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaus itse kysymykseen: varmaan alle kouluikäisenä opin siirrot, hyväksi en tullut koskaan, mutta opetin lapseni pelaamaan, ja nyt he ovat minua parempia.Niin, verkosta löytyy, mutta mulle se juttu siinä on se, että istun pöydän ääressä toisen ihmisen kanssa pelaamassa. m49
Niin... Opetin tytärtäni pelaamaan jo 5-6 vanhasta, mutta hän ei ole asunut luonani 11 v lähtien, ja pelit jäivät. Nyt on 14 ja käy harvakseltaan. Täytyypä ottaa lauta esiin, kun tulee taas. m49
Ala-asteella, velipuoli opetti. Oli minua vanhempi ja parempi, ja oli niin ärsyttävä voittaja, että meni maku ja en enää ole pelannut sen jälkeen. Varmaan joku tunnelukko pitää purkaa ennen kuin kokeilen uudestaan.
Noin 5-vuotiaana.