Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?

Vierailija
08.06.2022 |

MIKSI joitakin ihmisiä ÄRSYTTÄÄ jos joku ei käy töissä, koska ei halua?

Tätä olen aina ihmetellyt. Eikö jokainen saa elää elämäänsä kuten haluaa?

Kommentit (357)

Vierailija
301/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niiden verojen takia. Jos ei maksettaisi veroja ollenkaan, niin jokaisella olisi mahdollisuus elää haluamaansa elämää. Toki samalla kaikki etuudet poistuisi ja terveydenhuollosta tulisi kallista, mutta se on pieni hinta siitä, että elämäni on näköiseni.

Työttymyystuestakin maksetaan verot.

Ei makseta, siitä vähennetään.

Kun teet palkkatöitä ja maksat veroa, valtio saa lisää rahaa yhteisiin menoihimme. Kun valtio maksaa sinulle tukia ja vähentää siitä verot, jotka palautuvat valtiolle, valtio ei saa lisää rahaa, vaan menettää sitä.

Esimerkiks myös elintarvikkeista ja bensasta maksetaan veroja

Vierailija
302/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on kateus, että toiset uskaltaa elää sellaista elämää mitä haluavat ja toiset oman sosiaalisen piirin paineen takia tekevät töitä, vaikka ei huvittaisi tehdä.

Tuo kommentti sai niin paljon peukutuksia, että uskon, että tässä on pohjaa.

Moni käy töissä mistä ei nauti niin paljon kuin vapaa-ajan vietosta ja tekee sen sosiaalisen paineen takia (joutuisi muuten varmaan hylkiöksi omissa sosiaalisissa piireissä) ja se tekee katkeraksi ja kateelliseksi niitä kohtaan, joiden sosiaaliset piirit on sellaisia, että ystävät yms. hyväksyy sen vapaamatkustamisen.

Itse tunnistan itseäni tässä. Ei se ole pelkästään ärtymystä siitä, että pitää joku ns. elättää vaan sitä, että se pystyy sosiaalisen piirinsä takia ja uskaltaa vielä elää unelmaansa.

Kaikilla on rajallinen aika, ymmärrän hyvin, että jotkut haluaa viettää sen matkustellen halvoissa lämpimissä maissa veronmaksajien piikkiin sen sijaan, että tekee jotain tylsää työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niiden verojen takia. Jos ei maksettaisi veroja ollenkaan, niin jokaisella olisi mahdollisuus elää haluamaansa elämää. Toki samalla kaikki etuudet poistuisi ja terveydenhuollosta tulisi kallista, mutta se on pieni hinta siitä, että elämäni on näköiseni.

Tajuatkai, että jos veroja ei maksaisi niin ei olisi teitä yms. Yhteiskunta pysähtyisi.

Että vähän valoja päälle nyt sen suhteen mihin verot menee.

Ja jos sinua noin tympii töissä käynti niin vaihda alaa johonkin mihinkä koet intohimoa niin paljon, että töissä on mukavampaa kuin vapaa-ajalla?

Se on ihan omaa hölmöyttä, jos on valinnut valinnut ja  opiskellut ammattiin, jota ei pidä niin nautinnollisena kuin vapaa-ajan tekemisiä.

Meille on pienestä asti opetettu, että kannattaa hankkia työ mitä kohtaan on intohimoa.

Terv. vesiskootterien vuokraus firman toimitusjohtaja maasta, joka on lämmin ympäri vuoden.

Vierailija
304/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä maksat asumisen, ruuan, terveydenhoidon, vaatteet, liikkumisen, huvittelun jne jne jos sinulla ei ole omia tuloja?

Sillä minä ja muut veronmaksajat emme halua niitä maksaa!

Infrastruktuurista maksaminen veroilla on eri asia, niistä sinäkin pääset nauttimaan meidän siivellä koska ne kuuluu kaikille.

.

Tämä ei koske tahtomattaan työttömiä, vain ap:n kaltaisia

Minun on vaan vaikea ymmärtää ihmisiä jotka vieroksuvat työtä niin paljon että ovat valmiita sen takia tyytymään kammottaviin vuokrakasarmeihin ilman mahdollisuutta tehdä mitään kivaa elämässään.

Olet aika pihalla siitä mitä nykyään tuilla saa. Saa hienot vuokrakämpät, voit aina muuttaa uudempaan, jos se 10-20v alkaa olla liian vanha eikä tarvi itse korjauksia maksaa, rahaa itsellä riitää matkusteluun ulkomailla, salikortti on, suurinosa harrastuksista on melkein ilmaisia.

Mieluummin nautin elämästä ystävien kanssa ja kylmiin vuodenaikoina matkustellen ulkomailla kuin, että kävisin 8-16 duunissa (olen sitä työtä tehnyt, olen kouluttaunut jopa KTM asti, olin töissä kehitysjohtajana erittäin hyvällä palkalla kunnes jossain vaiheessa tajusin, että elämä menee hukkaan, jos valtaosan kuluttaa töissä, joka on paljon tylsempää kuin parhaat vapaa-ajan asiat, vaikka kaupallinen ala olikin mun juttu).

Ennemmin nautin esimerkiksi hyvästä kirjasta ja seurasta rannalla esim. Bahamalla ja juon drinksuja välillä, välillä urheilen päivät, nautin komeista eksoottisista miehistä, eksoottisista luonnoista, matkustelen saarien välillä eksoottisissa maisemissa. Elämä on jatkuvaa seikkailua.

Kyllä tämä työnteon voittaa.

N31

Vierailija
305/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joita ärsyttää, ovat niitä jotka haluaisivat sanella mitä muiden pitää tehdä, ja niitä ärsyttää se, että joku ei halua tehdä töitä, ja he eivät voi sille mitään. Kyllä työtekevillä on oikeasti ihan riittävästi rahaa, jotta voivat avustaa myös niitä, jotka eivät töitä halua tehdä. 

Ei peruskysymys ole se, onko riittävästi rahaa. Peruskysymys on se, että miksi ihmeessä työtätekevien pitäisi maksaa niiden elämä, jotka eivät halua tehdä töitä. 

Siksi ettei rikollisuus ja kodittomuus ala rehottamaan, kuten vaikka Yhdysvalloissa. Tämä opetetaan jo peruskoulussa....

Kerroppas vähän itsestäsi niin kuullaan millainen puupää kyselee tuollaisia :D

Hyvin tiivistetty. Rikollisuus tulee tutkitusti paljon kalliimmaksi (oliko jopa 8x kalliimpaa) kuin se, että maksetaan sosiaalitukia.

Esim. korvaushoito huum. käyttäjien kohdalla on tuonut valtavat säästöt yhteiskunnalle, vaikka kaikki terveydenhuollon ammattilaiset eivät siitä tykkääkkään, että heidän pitää antaa asiakkaalle ainetta, jolla se saa vuosisadan euforiat päälle joka päivä.

Vierailija
306/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahoitat sen kotonaolemisesi itse ilman verovaroista tulevia tukia, niin ok. Mua ei siinä kohtaa kiinnosta, ihmettelen vaan mielessäni niitä ihmisiä, joilla ei ole tiettyä "ammatillista" kunnianhimoa.

Sen sijaan työkykyinen ja terve ihminen, joka istuu päivät pitkät himassa fattan rahoilla kun ei vaan viitsi mennä töihin, on vastenmielinen. Ja v-tuttaa ihan siksi, että meillä on Suomessa hiton korkea verotus ihan pakollisten menojenkin vuoksi. Jonkun terveen työikäisen kotonalöhöily ei nähdäkseni oli mikään yhteiskunnan toiminnan kannalta pakollinen meno.

Syy on juurikin ero elämän ja yhteiskunnan kuvassa. Työssäkäyvät kokevat että joutuvat maksamaan toisten elämän tajuamatta että ovat itse "maaorjia". Voin hyvin olla nostamatta tukia sitten kun valtio lakkaa vaatimasta maksua olemassa olostani. Jos saisin rakentaa kotini tuonne metsään ja kasvattaa omat vihannekseni ym en todellakaan tarvitse mitään tukia. Mutta enhän minä saa niin tehdä kun ne on valtion tai jonkun rantaruotsalaisen (jonka isoisä osti maat 1pullolla pontikkaa) maita. Minun pitäisi tyytyä rooliini että nämä rikkaat saavat lisää omaisuutta tekemättä mitään. Ei kuulosta yhtään reilummalta kuin se että elää verotuilla jo muiden omistamassa yhteiskunnassa.

Voi jum***te! Meillä on metsää kolmannessa polvessa. Rahalla vaari metsänsä osti, ja senkin jälkeen metsien omistus on siirtynyt velkarahalla aina seuraavalle sukupolvelle. Itse on tehty hulluina töitä kohta 20 v, eletty kitsaasti ja maksettu lainaa pois yli 20 tuhatta euroa vuodessa. Palkkatöiden lisäksi on tehty paljon työtä myös siellä metsässä, että pysyisivät tuottavina. Ja ihan kaikesta on maksettu koko ajan veroa veron päälle. Todellakaan kukaan ei tule meidän maille loisimaan! Mustikat ja puolukat saa kerätä, niistä riittää muillekin, mutta metsät ovat ihan ansaitusti meidän.

Että töihin sieltä laiskottelemasta. Tee ahkerasti töitä, säästä ja osta oma maaplänttisi.

Vierailija
307/357 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahoitat sen kotonaolemisesi itse ilman verovaroista tulevia tukia, niin ok. Mua ei siinä kohtaa kiinnosta, ihmettelen vaan mielessäni niitä ihmisiä, joilla ei ole tiettyä "ammatillista" kunnianhimoa.

Sen sijaan työkykyinen ja terve ihminen, joka istuu päivät pitkät himassa fattan rahoilla kun ei vaan viitsi mennä töihin, on vastenmielinen. Ja v-tuttaa ihan siksi, että meillä on Suomessa hiton korkea verotus ihan pakollisten menojenkin vuoksi. Jonkun terveen työikäisen kotonalöhöily ei nähdäkseni oli mikään yhteiskunnan toiminnan kannalta pakollinen meno.

Syy on juurikin ero elämän ja yhteiskunnan kuvassa. Työssäkäyvät kokevat että joutuvat maksamaan toisten elämän tajuamatta että ovat itse "maaorjia". Voin hyvin olla nostamatta tukia sitten kun valtio lakkaa vaatimasta maksua olemassa olostani. Jos saisin rakentaa kotini tuonne metsään ja kasvattaa omat vihannekseni ym en todellakaan tarvitse mitään tukia. Mutta enhän minä saa niin tehdä kun ne on valtion tai jonkun rantaruotsalaisen (jonka isoisä osti maat 1pullolla pontikkaa) maita. Minun pitäisi tyytyä rooliini että nämä rikkaat saavat lisää omaisuutta tekemättä mitään. Ei kuulosta yhtään reilummalta kuin se että elää verotuilla jo muiden omistamassa yhteiskunnassa.

Voi jum***te! Meillä on metsää kolmannessa polvessa. Rahalla vaari metsänsä osti, ja senkin jälkeen metsien omistus on siirtynyt velkarahalla aina seuraavalle sukupolvelle. Itse on tehty hulluina töitä kohta 20 v, eletty kitsaasti ja maksettu lainaa pois yli 20 tuhatta euroa vuodessa. Palkkatöiden lisäksi on tehty paljon työtä myös siellä metsässä, että pysyisivät tuottavina. Ja ihan kaikesta on maksettu koko ajan veroa veron päälle. Todellakaan kukaan ei tule meidän maille loisimaan! Mustikat ja puolukat saa kerätä, niistä riittää muillekin, mutta metsät ovat ihan ansaitusti meidän.

Että töihin sieltä laiskottelemasta. Tee ahkerasti töitä, säästä ja osta oma maaplänttisi.

No paina poika tunnollisesti ylitöissä niin että saadaan leipää pöytään :P

Vierailija
308/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
309/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa maksaa veroja joista autetaan heikompiosaisia, sairaita, lapsia ja lapsiperheitä ja työttömiä. Minua kuitenkin haittaa, että on ihmisiä jotka eivät olisi oikeutettu näihin avustuksiin eli tukirahoihin. Nämä ihmiset ovat työkykyisiä ja silti päättäneet, että toki yhteiskunta voi heidät elättää eikä heidän tarvitse pistää tikkua ristiin. Tämä raha jonka he nostavat on pois niiltä, jotka sen oikeasti tarvitsevat. Tuet on muutenkin tarkoitettu laastaroimaan tulojen puutetta siksi aikaa, että ihminen pääsee töihin tai kykenee elämään tilanteessa, jossa työkyky on joko kokonaan tai väliaikaisesti menetetty. Työkykyisen ihmisen ei todellakaan ole tarkoitus tarkoitus suunnitella ja rakentaa omaa elämäänsä harrastuksineen päivineen tukirahojen varaan.

Vierailija
310/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa lokkeja haluaisi syöttää.

Vierailija
311/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei haittaa maksaa veroja joista autetaan heikompiosaisia, sairaita, lapsia ja lapsiperheitä ja työttömiä. Minua kuitenkin haittaa, että on ihmisiä jotka eivät olisi oikeutettu näihin avustuksiin eli tukirahoihin. Nämä ihmiset ovat työkykyisiä ja silti päättäneet, että toki yhteiskunta voi heidät elättää eikä heidän tarvitse pistää tikkua ristiin. Tämä raha jonka he nostavat on pois niiltä, jotka sen oikeasti tarvitsevat. Tuet on muutenkin tarkoitettu laastaroimaan tulojen puutetta siksi aikaa, että ihminen pääsee töihin tai kykenee elämään tilanteessa, jossa työkyky on joko kokonaan tai väliaikaisesti menetetty. Työkykyisen ihmisen ei todellakaan ole tarkoitus tarkoitus suunnitella ja rakentaa omaa elämäänsä harrastuksineen päivineen tukirahojen varaan.

Eikö sinua harmita yhtään että varakkaat vetää tukia joita eivät tarvitsisi, esim. nalle wahlroos on surutta vetänyt maataloustukia, varakkaiden lapsilisät menevät sijoituskohteisiin ja 18v synttärilahjaksi muhkea rahapotti aikuisiän alkupesämunaksi, veronmaksajien kustannuksella, kun pienituloisempien perheiden lapsilisät on menneet ihan sen lasten vaatteisiin ja muihin tarvikkeisiin?

Nuo rikkaat on sitten suurimpaan ääneen vastustamassa omien tukiaistensa leikkauksia, mutta kovimpaan ääneen ottamassa köyhimmiltä viimeisetkin tuet pois!!!

Etkö sinä näe tässä minkäänlaista ongelmaa??!!

Vierailija
312/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan ärsytä. Aion liittyä joukkoon suureen.

Vierailija
313/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä suomessa on törkeän kallista myös niille jotka haluaa siirtää omat maksunsa muille

Vierailija
314/357 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle sillä ole mitään väliä käykö joku töissä vai ei jos maksaa itse elämisensä.

Vierailija
315/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
316/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tollaset lokit pilaa tämän maan. Työssäkäyvät maksavat kun joku ei vaan jaksa tehdä töitä. Mitä jos kaikki lopettasivat työnteon? Mitäs sitten kävisi? Mistä saisitte ruokaa, terveydenhoitoa jne.

Yhteiskunta pysähtyisi täysin jos kukaan ei tekisi töitä. Kyllä muo nää elämäntapatyöttömät ottaa aivoon.

Vierailija
317/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen saa elää omaa elämäänsä niinkuin haluaa. Mutta hänen täytyy myös maksaa siitä itse, ellei hän tosiaan halua osallistua yhteiskunnan ylläpitoon ja kehitykseen. Siivellä eläjiä ei kai kukaan vastuunsa kantaja hyväksy?

Vierailija
318/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä maksat asumisen, ruuan, terveydenhoidon, vaatteet, liikkumisen, huvittelun jne jne jos sinulla ei ole omia tuloja?

Sillä minä ja muut veronmaksajat emme halua niitä maksaa!

Infrastruktuurista maksaminen veroilla on eri asia, niistä sinäkin pääset nauttimaan meidän siivellä koska ne kuuluu kaikille.

.

Tämä ei koske tahtomattaan työttömiä, vain ap:n kaltaisia

Minun on vaan vaikea ymmärtää ihmisiä jotka vieroksuvat työtä niin paljon että ovat valmiita sen takia tyytymään kammottaviin vuokrakasarmeihin ilman mahdollisuutta tehdä mitään kivaa elämässään.

Olet aika pihalla siitä mitä nykyään tuilla saa. Saa hienot vuokrakämpät, voit aina muuttaa uudempaan, jos se 10-20v alkaa olla liian vanha eikä tarvi itse korjauksia maksaa, rahaa itsellä riitää matkusteluun ulkomailla, salikortti on, suurinosa harrastuksista on melkein ilmaisia.

Mieluummin nautin elämästä ystävien kanssa ja kylmiin vuodenaikoina matkustellen ulkomailla kuin, että kävisin 8-16 duunissa (olen sitä työtä tehnyt, olen kouluttaunut jopa KTM asti, olin töissä kehitysjohtajana erittäin hyvällä palkalla kunnes jossain vaiheessa tajusin, että elämä menee hukkaan, jos valtaosan kuluttaa töissä, joka on paljon tylsempää kuin parhaat vapaa-ajan asiat, vaikka kaupallinen ala olikin mun juttu).

Ennemmin nautin esimerkiksi hyvästä kirjasta ja seurasta rannalla esim. Bahamalla ja juon drinksuja välillä, välillä urheilen päivät, nautin komeista eksoottisista miehistä, eksoottisista luonnoista, matkustelen saarien välillä eksoottisissa maisemissa. Elämä on jatkuvaa seikkailua.

Kyllä tämä työnteon voittaa.

N31

Ihmisillä on erilaisia unelmia. Olen introvertti. Mun unelma ei oo vuokrakämppä, eksoottiset maat, drinksut... Eksoottiset miehet nyt ei vois vähempää kiinnostaa!! Minä nautin arkisemmista asioista kuten uudesta omasta kodista jonne olen itse valinnut jo rakennusvaiheessa kaikki pintamateriaalit ja harrastan lukemista, lenkkeilyä ja sijoittamista. Sitä kirjaakin luen mieluummin rauhassa ihan omalla katetulla terassilla kuin jossain rannalla missä voin törmätä muihin ihmisiin. Sijoituksissa ja säästössä on satoja tuhansia. Voisin helposti pitää sapattivapaan ja tehdä nuo luettelemasi asiat mutta kun ei kiinnosta.

Vierailija
319/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kotona makaavat luulee, että raha kasvaa puissa, ei muuten kasva vaan työtä tekevät sen teidänkin elämän elättää omansa lisäksi...

Tämähän on ihan urbaani legenda.

Hyvin harva maksaa edes omaa elämäänsä veroina takaisin saati sitten että maksaisi tukien varassa elävien elämää.

Vierailija
320/357 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tollaset lokit pilaa tämän maan. Työssäkäyvät maksavat kun joku ei vaan jaksa tehdä töitä. Mitä jos kaikki lopettasivat työnteon? Mitäs sitten kävisi? Mistä saisitte ruokaa, terveydenhoitoa jne.

Yhteiskunta pysähtyisi täysin jos kukaan ei tekisi töitä. Kyllä muo nää elämäntapatyöttömät ottaa aivoon.

Sitten sais ainakin muutosta tähän nykyiseen malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi