Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toni meni avioliittoon miehen kanssa ja sai seuraavana päivänä potkut

Vierailija
07.06.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7df586e3-7e18-484e-aa0a-7347f50fb799

Ihan järkyttävää, jos näin on oikeasti tapahtunut! Ja tuo mitä esimies on vastannut, että "homot voi mennä varmaan töihin". Hyi h**vetti mitä ihmisiä voi olla esimiesasemassakin!

Kommentit (618)

Vierailija
181/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä homokorttia tuulettaa, kun tuli kenkää. Syitä koeaikapurulle voimme vain arvailla.

Eniten huvittaa, että vedotaan siihen, että extratörkeää, kun pride-viikolla annetaan homolle potkut.

Oikeesti. Onko vähemmistöille joku pykälä laissa, että heitä ei saa irtisanoa esim epäasiallisen käytöksen takia, varsinkaan pride-viikolla?

Vierailija
182/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hauskaa, että saat olla vaikka miten laiska tai epäpätevä tai ilkeä, mutta kunhan täytät tietyt väriin tai suuntautumiseen liittyvät kriteerit, niin voit aina vedota niihin.

Miksi oletat että hän olisi laiska, epäpätevä tai ilkeä?

Koska työsuhde purettiin.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonin kannattaisi kyllä julkaista irtisanomisperusteet. Ja miksi hän ei vie juttua käräjille?

Kyllähän tuo haiskahtaa, valitettavasti.

Itse en kyllä koeajalla lähtisi kyselemään ylimääräisiä vapaapäiviä.

Vierailija
184/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkopa on pomon oma sukupuolivakaumus, kun pelkäsi, ettei voi vastustaa kiusausta ja piti "syntinen" irtisanoa. No, totta puhuen pikkusielu kysymyksessä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kollegan tai alaisen sukupuoliasiat. Taitaa joillakin aloilla se haarovälilaudatur olla vielä kovaa valuuttaa.

Vierailija
185/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien isojen työnanatajien TES sisältää palkalliset vapaapäivät, joihin kuuluu mm. keskellä viikkoa pidetyt merkkipäiväjuhlat ja hääpäivä yms.

Vierailija
186/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkopa on pomon oma sukupuolivakaumus, kun pelkäsi, ettei voi vastustaa kiusausta ja piti "syntinen" irtisanoa. No, totta puhuen pikkusielu kysymyksessä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kollegan tai alaisen sukupuoliasiat. Taitaa joillakin aloilla se haarovälilaudatur olla vielä kovaa valuuttaa.

Siis tuon perusteella saa sen pomon paikan, vaikka ei ole asiantuntemusta henkilöjohtamisessa.

Vierailija
187/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan miten Ilmarinen tulee ulos tämän asian kanssa. Jotenkinhan heidän täytyy tähän reagoida. Siellä on viestinnän puolella kiireinen päivä. 

Odotellaan mieluummin, että Toni julkaiseen koeaikapurkuilmoituksen, siinä se syy on. Ilmarinen ei voi "tulla ulos" tämän kanssa, koska työnantaja ei saa levittää entisen työntekijänsä tietoja mediassa.

Mitä tarkoitat.

Koeaika purettiin viimeistä edellisenä päivänä.

Taatusti olis purettu jo aiemmin, jos syynä olisi ollut joku työhön liittyvä asia.

Vaan purettiin heti sen jälkeen, kun esihenkilö oli saanut tietää, että  Toni oli mennyt avioliittoon miehen kanssa.

Toni ei ollu saanut yhtään huomautusta eikä varoitusta koeaikanaan mistään, kaikki oli ollut ok.

Tonilla on myös vahva kokemus liike-elämästä, yli kahdeksan vuotta, vaikka hän onkin koulutukseltaan opettaja ja opinto-ohjaaja.

Mitä tyypillisin esimerkki siitä, että esihenkilö ei halunnut osastolleen julkihomoa töihin.

Jos Toni olis ollut täysin sopimaton duuniinsa, koeaika olis puretta jo kuukausia sitten.

Vierailija
188/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonin kannattaisi kyllä julkaista irtisanomisperusteet. Ja miksi hän ei vie juttua käräjille?

No koeaika purkuja ei yleensä voi viedä käräjille.   Sen aikana kumpikin saa lopettaa sen koeajan, milloin haluaa.   Juuri siksi se koeaika on olemassa.

Koe aika on  6 kuukautta.

Miksi ihmeessä tämä esihenkilö purki koeajan juuri toiseksi viimeisenä päivänä, heti kun oli saanut tietää, että työntekijä oli avioitunut samaa sukupuolta olevan kanssa.

Ja vähän kouho on tuo Tonikin.

Pitikö sitä avioliittoa hehkuttaa ympäriinsä työpaikalle ympäriinsä?

Mitä ihmeellistä siinä on jos menee avioliittoon, miljoonat ihmiset Suomessa avioituvat, eivätkä  huutele sitä naapureille ja muillekaan suureen ääneen.

Vaan nyt kun tämä Prideviikko taas,  niin pitää saada kuuluttaa ja tuulettaa täysillä sitä, että hei katsokaa, minä olen Pride ihmininen ja ylpeä siitä ja tästä ja tuosta.

Ei heterotkaan riehu naimisiinmenon takia ja mainosta sitä pitkin toreja ja maita ja mantuja.

Vierailija
189/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm mä en nyt jotenkin ole yhtään vakuuttunut siitä, että Tonin tarina on tosi. Samantyyppisellä alalla työskentelevänä se johtajuus on mennyt tosi paljon eteenpäin jostain 80/90-luvuilta, eikä siellä enää pärjää kukaan vanha jäärä homottelija. Nimenomaan yksityisellä.

Ööö. Mites Pirkanmaan Lähi-Tapiola case johtajuus? Aika tuore juttu. Ei ollut homottelua mutta ei muuten sen parempi homma.

Vierailija
190/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some lynkkaa jonkun hullun syytöksien perusteella taas. Ei mitään uutta.

Miksi ajattelet, että syytökset ei pitäisi paikkansa?

Koska kukaan tuossa asemassa oleva ei ota tietoista riskiä siitä paskamyrskystä mikä julkisuudessa nousee, jos laittomasti irtisanoo työntekijän ja vielä tuollaisella syyllä.

Siis irtisanomine koeajalla on laillista ja sitä tapahtuu eikä syytä ole pakko kertoa. Tässä tapauksessa esimies möläytti väärästä asiasta, mutta Ilmarisen ei ole siitä huolimatta pakko ottaa häntä takaisin. Ja tuskin Varmassakaan ole heti uutta vastaavaa työtä tajolla. 

Vierailija
191/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin tässä vaihtaa perheemme vakuutusyhtiö.... Ilmariseen!

Ilmarinen ei ole mikäään tavallinen vakuutusyhtiö.

Ilmarinen on suomalainen eläkevakuutusyhtiö.

Hoitaa vain suomalaisten eläkevakuutusasioita, säilöö ja rahastoi niitä sekä omistaa osuuksia monista yhtiöistä.

Vierailija
192/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa. Ainakin esimies oli asiallinen jos kerran osasi suositella Varmaa seuraavaksi työpaikaksi.

Jaa, kyllä mua kiinnostaa, jos työeläkeyhtiön kaltainen puolivaltiollinen toimija purkaa työsuhteita työntekijän seksuaalisen suuntautumisen perusteella.

Aijotko mennä sinne töihin? Onko sinulla peljättävää?

En aio (sic) eikä ole pelättävää (sic). Kiinnostaa vaan, millainen toimija sijoittaa työeläkemaksujani, jotka peritään palkastani sen kummemmin minulta kyselemättä.

Mikä toi (sic) on?

Se tarkoittaa...olen sick ihminen

Vierailija
193/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin ollut kyseinen kaveri niin olisin mennyt naimisiin  vasta koeajan jälkeen., kun on varmistunut että saa jatkaa töissä.  Ihan muutenkin perhettä ei kannata alkaa perustaa ennenkuin taloudelliset asiat ovat kunnossa. Tosin tämä pari tuskin alkaa heti lapsia hankkimaan tai mistä sen tietää? 

Vierailija
194/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koeaika purkuja ei yleensä voi viedä käräjille.   Sen aikana kumpikin saa lopettaa sen koeajan, milloin haluaa.   Juuri siksi se koeaika on olemassa.

Koe aika on  6 kuukautta.

Miksi ihmeessä tämä esihenkilö purki koeajan juuri toiseksi viimeisenä päivänä, heti kun oli saanut tietää, että työntekijä oli avioitunut samaa sukupuolta olevan kanssa.

Ja vähän kouho on tuo Tonikin.

Pitikö sitä avioliittoa hehkuttaa ympäriinsä työpaikalle ympäriinsä?

Mitä ihmeellistä siinä on jos menee avioliittoon, miljoonat ihmiset Suomessa avioituvat, eivätkä  huutele sitä naapureille ja muillekaan suureen ääneen.

Vaan nyt kun tämä Prideviikko taas,  niin pitää saada kuuluttaa ja tuulettaa täysillä sitä, että hei katsokaa, minä olen Pride ihmininen ja ylpeä siitä ja tästä ja tuosta.

Ei heterotkaan riehu naimisiinmenon takia ja mainosta sitä pitkin toreja ja maita ja mantuja.

Nyt kaikki pride-kulkue pervovaatteissa kirkkoon. Koska meillä on oikeus!!!

Vierailija
195/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin tässä vaihtaa perheemme vakuutusyhtiö.... Ilmariseen!

Ilmarinen ei ole mikäään tavallinen vakuutusyhtiö.

Ilmarinen on suomalainen eläkevakuutusyhtiö.

Hoitaa vain suomalaisten eläkevakuutusasioita, säilöö ja rahastoi niitä sekä omistaa osuuksia monista yhtiöistä.

Jeps.

Ja juuri siksi kun se on niin iso ja vaikutusvaltainen taho Suomessa,  voi joku k#usipäinen esihenkilö siellä varsin helposti uhkailla työntekijää.

Uhkailla, että jos riitautat asian, niin häviät jutun aivan varmasti.

Olemme niin iso laitos Suomessa, että meitä ei voita kukaan oikeudessa.

Ja juuri myös siksi,  tuo syrjintä syytös on otettava vakavasti, sillä tuollaisen laitoksen harjoittama syrjintä työntekijöitä kohtaan on törkeää vallankäyttöä.

Vierailija
196/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa. Ainakin esimies oli asiallinen jos kerran osasi suositella Varmaa seuraavaksi työpaikaksi.

Jaa, kyllä mua kiinnostaa, jos työeläkeyhtiön kaltainen puolivaltiollinen toimija purkaa työsuhteita työntekijän seksuaalisen suuntautumisen perusteella.

Aijotko mennä sinne töihin? Onko sinulla peljättävää?

En aio (sic) eikä ole pelättävää (sic). Kiinnostaa vaan, millainen toimija sijoittaa työeläkemaksujani, jotka peritään palkastani sen kummemmin minulta kyselemättä.

Mikä toi (sic) on?

"Todellakin", latinaa. Käytetään jos kirjoitetaan jotain mikä ei ole odotettavissa. Esimerkiksi lääkemääräyksessä jos on normaalista poikkeava annos tai muuta sellaista. Tuossa kommentissa ontuu kylläkin käyttö tai vaihtoehtoisesti ymmärryskykyni.

Vierailija
197/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
198/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelen ihan samoin.

Vierailija
199/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään, että Toni sai kenkää seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi ja on surullista, että ihmiset lähtee tähän lynkkaukseen mukaan, vaikka toinen osapuoli ei voi mitenkään puolustautua.

Tässä on sana sanaa vastaan ja huomattavan paljon todennäköisempää on se, että koeaikapurulle on pätevät syyt.

En ikinä tämän ulostulon jälkeen palkkaisi Tonia, jos tapa hoitaa asiat on tuomita entinen työnantaja täysin perusteetta keltaisessa lehdistössä ja somessa.

Kyllä voi puolustautua kertomalla ne muut syyt.

No ei voi, Ilmarinen ei voi julkisuudessa käsitellä yksittäisen työntekijänsä irtisanomisen perusteita ja koska perusteita varmasti on ollut, ei Toni riitauta asiaa, koska oikeudessa Ilmarisella olisi mahdollisuus nimenomaan tuoda nämä asiat esille, nyt ei ole ja Toni tietää tämän.

Mistä tiedät, ettei Toni riitauta asiaa?

Hän itse niin sanoo.

Ja todettakoon, että jos asia olisi täysin niin kuin tämä mies väittää, niin korvaukset tiskiin. Mutta hän ei tuo mitään todisteita väitteidensä paikkansa pitämiseksi esiin ja Ilmarinen ei voi lain takia muutenkaan asiaa kommentoida.

Nyt tämä tapaus vaikuttaa miehen omien kommentienkin perusteella, vaan katkeruudelta, jossa halutaan aiheuttaa työnantajalle hallaa. Vahinko on jo tapahtunut ja media tarttuu tähän innokkaasti. Toivoisin, että Ilmarinen haastaisi tyypin oikeuteen mustamaalaamisen takia.

Missä hän itse sanoo, että ei aio riitauttaa asiaa?

Hesarin alkuperäisessä jutussa, ettei nyt ainakaan tässä hetkessä riitauta asiaa.

Ilmarisen kommentti työsuhteen purkamisen syistä:

"Ärilän mukaan asiassa otetaan huomioon suoriutumiseen liittyviä asioita ja se, miten hyvin henkilö sopii työyhteisöön."

Tuo vähän ihmetyttää, että huomattiinko tuo tosiaan pari päivää ennen koeajan päättymistä? Kuitenkin se sattui heti perään kun Toni oli ilmoittanut menneensä naimisiin, joten ei ihme, jos siitä vetää johtopäätöksiä. (Ei siis pyytänyt mitään vapaapäivää - sekin täällä on vaan oletettu - eikä mistään työaikariidasta puhuta mitään jutussa).

Pomo sanoo, että Varma on Pride -yhteistyökumppani. Voi siis hyvin kuvitella, että voi heittää noin, että homot menköön Varmaan töihin.

Vierailija
200/618 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattelen ihan samoin.

Missä sanotaan, että hän on pyytänyt vapaapäiviä. Hel vetti kun nämä jutut täällä paisuu jokaisen mielikuvituksen mukaan ja muut säestää hetken päästä kuin totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi