Toni meni avioliittoon miehen kanssa ja sai seuraavana päivänä potkut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7df586e3-7e18-484e-aa0a-7347f50fb799
Ihan järkyttävää, jos näin on oikeasti tapahtunut! Ja tuo mitä esimies on vastannut, että "homot voi mennä varmaan töihin". Hyi h**vetti mitä ihmisiä voi olla esimiesasemassakin!
Kommentit (618)
Enpä olisi uskonut, että Vauva-palstalla pyörivät äiti-ihmiset ovat näin ahdasmielisiä mutta tosiaankin, tuollaisista ympyröistä ne Ilmarisenkin junttitollukat ovat lähtöisin
kun kummallakaan osapuolella ei ole muuta todistetta kuin oma väittämänsä niin miksi olette sitä mieltä että juuri irtisanotun väite on mitätön? miksi ihmeessä olis lähtenyt tuollaista valehtelemaan?
Tämän ketjun innoittamana lähdenkin tänä vuonna Pride-kulkueeseen ja pyydän kaikki ystävänikin mukaan. Kulkueelle on selvästi tarvetta.
En usko tätä juttua ollenkaan. Kyseinen henkilö ei vaan pysty myöntämään, että ei ollut oikea henkilö kyseiseen työhön. Hänellä myös kiiluu silmissä mahdolliset rahalliset korvaukset joita kuvittelee saavansa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein. Kukaan kaipaa perseiden kyttääjää työmaalle.
Ei sitten palkata yhtään miestä tästä lähtien. Kyllä se minulle tietysti sopii, pääasia että hommat tulee hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on sana vasten sanaa ensinnäkin. Toisekseen, kyseinen henkilö on voinut keksiä koko jutun kostaakseen sen, että ei saanut paikkaa, ei saanut jostain ihan muusta syystä. Lavasti työpaikkansa. Nimittäin, tuntuu oudolta, että nykyajan ilmapiirissä mikään yritys vaarantaisi imagonsa tuolla tavalla.
Niin, ja Pride-kuukauteen vetoaminen tuntuu jotenkin..."epärealisiselta". Pitäisikö samansukupuolista seksiä harjoittavia ihmisiä syrjiä vähemmän silloin, kun on Pride-kuukausi? Pitäisikö tästä työnantajia informoida paremmin: nyt on Pride-kuukausi, ottakaa se huomioon.
Aikamoisessa seksikuplassa elää tämä ihminen minusta.
Ilmeisesti ironiani ei mennyt oikein jakoon, alapeukutuksista päätellen. Tarkoitin siis, että samansukupuolisia ei pitäisi syrjiä milloinkaan, ei Priden aikana eikä sen jälkeen. Se että vedotaan Prideen, saa miehen ulostulon tuntumaan hieman, no, propagandistiselta. Varsinkaan kun evidenssiä ei ole kumpaankaan suuntaan. Mutta julkisuus on taattu.
Eli oikeasti työsuhde päätettiin normaalisti koeaikana. Työntekijä itse myöntää nostaneensa asian julkisuuteen "pride-hengessä". Ilmeisesti kaveri ajattelee, että koska olen homo, niin työsuhdettani pitää jatkaa. Harmittavaahan se on, että työsuhde päättyy koeajalla, mutta tuo on vaarallista puhetta ja vihjailua, mikäli kuten ilmeisestikkin asia on, että hommat loppuivat siihen, että hän ei ollut riittävän hyvä kyseisiin hommiin.
Tässä ollaan todella vaarallisella vesillä, jos työnantajat alkaa pelätä seksuaalivähemmistöjen irtisanomista. Jos tämä hullu trendi jatkuu, niin itse oman työsuhteeni turvallisuuden kannalta esittelenkin aina itseni biseksuaalina, vaikka täysi hetero olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä olisi uskonut, että Vauva-palstalla pyörivät äiti-ihmiset ovat näin ahdasmielisiä mutta tosiaankin, tuollaisista ympyröistä ne Ilmarisenkin junttitollukat ovat lähtöisin
Tällä palstalla on muutama peppukipeä trolli. Heidän sukupuolesta en tiedä enkä siitä onko heillä lapsia... Toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana lähdenkin tänä vuonna Pride-kulkueeseen ja pyydän kaikki ystävänikin mukaan. Kulkueelle on selvästi tarvetta.
Muista laittaa stringit päälle, solidaarisuutesi osoitukseksi. Nehän näkyy olevan osalle ho moista virallinen Pride-marssiasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että Toni sai kenkää seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi ja on surullista, että ihmiset lähtee tähän lynkkaukseen mukaan, vaikka toinen osapuoli ei voi mitenkään puolustautua.
Tässä on sana sanaa vastaan ja huomattavan paljon todennäköisempää on se, että koeaikapurulle on pätevät syyt.En ikinä tämän ulostulon jälkeen palkkaisi Tonia, jos tapa hoitaa asiat on tuomita entinen työnantaja täysin perusteetta keltaisessa lehdistössä ja somessa.
Kyllä voi puolustautua kertomalla ne muut syyt.
No ei voi, Ilmarinen ei voi julkisuudessa käsitellä yksittäisen työntekijänsä irtisanomisen perusteita ja koska perusteita varmasti on ollut, ei Toni riitauta asiaa, koska oikeudessa Ilmarisella olisi mahdollisuus nimenomaan tuoda nämä asiat esille, nyt ei ole ja Toni tietää tämän.
Mistä tiedät, ettei Toni riitauta asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli oikeasti työsuhde päätettiin normaalisti koeaikana. Työntekijä itse myöntää nostaneensa asian julkisuuteen "pride-hengessä". Ilmeisesti kaveri ajattelee, että koska olen homo, niin työsuhdettani pitää jatkaa. Harmittavaahan se on, että työsuhde päättyy koeajalla, mutta tuo on vaarallista puhetta ja vihjailua, mikäli kuten ilmeisestikkin asia on, että hommat loppuivat siihen, että hän ei ollut riittävän hyvä kyseisiin hommiin.
Tässä ollaan todella vaarallisella vesillä, jos työnantajat alkaa pelätä seksuaalivähemmistöjen irtisanomista. Jos tämä hullu trendi jatkuu, niin itse oman työsuhteeni turvallisuuden kannalta esittelenkin aina itseni biseksuaalina, vaikka täysi hetero olenkin.
Miksi kukaan omalla nimellä keksisi esimiehen sanomisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten palkata yhtään miestä tästä lähtien. Kyllä se minulle tietysti sopii, pääasia että hommat tulee hoidettua.
Yhtään gay-miestä tarkoitit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Menettäny työpaikkansa anyways niin sama ottaa kaikki konstit käyttöön
Tuon takia en itse työnantajana palkkaa homoja kun he ovat kokoajan valittamassa, saikuttamassa, pyytämässä lomaa, ja itkemässä iltapäivälehdille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista laittaa stringit päälle, solidaarisuutesi osoitukseksi. Nehän näkyy olevan osalle ho moista virallinen Pride-marssiasu.
Ai jaa. Aiempina vuosina en ole nähnyt siellä yksiäkään stringejä, mutta enpä ole niitä niin etsinytkään. Itse laitan varustuksen sään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Menettäny työpaikkansa anyways niin sama ottaa kaikki konstit käyttöön
Tuon jälkeen on kyllä ura ohi muuallakin eikä vain entisessä työpaikassa. Ei kukaan uskalla häntä enää palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään gay-miestä tarkoitit
En tarkoittanut. Ihan vaan miestä. Sellaisia on työyhteisöistäni kyllä heitety ulos sopimattoman käytöksen ja seksuaalisen häirinnän takia. Ihan heteroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että Toni sai kenkää seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi ja on surullista, että ihmiset lähtee tähän lynkkaukseen mukaan, vaikka toinen osapuoli ei voi mitenkään puolustautua.
Tässä on sana sanaa vastaan ja huomattavan paljon todennäköisempää on se, että koeaikapurulle on pätevät syyt.En ikinä tämän ulostulon jälkeen palkkaisi Tonia, jos tapa hoitaa asiat on tuomita entinen työnantaja täysin perusteetta keltaisessa lehdistössä ja somessa.
Kyllä voi puolustautua kertomalla ne muut syyt.
No ei voi, Ilmarinen ei voi julkisuudessa käsitellä yksittäisen työntekijänsä irtisanomisen perusteita ja koska perusteita varmasti on ollut, ei Toni riitauta asiaa, koska oikeudessa Ilmarisella olisi mahdollisuus nimenomaan tuoda nämä asiat esille, nyt ei ole ja Toni tietää tämän.
Mistä tiedät, ettei Toni riitauta asiaa?
Hän itse niin sanoo.
Ja todettakoon, että jos asia olisi täysin niin kuin tämä mies väittää, niin korvaukset tiskiin. Mutta hän ei tuo mitään todisteita väitteidensä paikkansa pitämiseksi esiin ja Ilmarinen ei voi lain takia muutenkaan asiaa kommentoida.
Nyt tämä tapaus vaikuttaa miehen omien kommentienkin perusteella, vaan katkeruudelta, jossa halutaan aiheuttaa työnantajalle hallaa. Vahinko on jo tapahtunut ja media tarttuu tähän innokkaasti. Toivoisin, että Ilmarinen haastaisi tyypin oikeuteen mustamaalaamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaa ei saa nimimerkeillä mukaan.
Ei ole nykypäivää eikä edes lain mukaan sallittua syrjiä ketään seksuaalisen suuntautumisen takia. Ei vaikuta ihmisen työssä suoriutumiseen mitenkään, vaan syrjintä perustuu pelkästään ihmisen, tässä tapauksessa esihenkilön, omiin ennakkoluuloihin. Tsemppiä Tonille, toivottavasti saa tuosta hyvät korvaukset!