Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toni meni avioliittoon miehen kanssa ja sai seuraavana päivänä potkut

Vierailija
07.06.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7df586e3-7e18-484e-aa0a-7347f50fb799

Ihan järkyttävää, jos näin on oikeasti tapahtunut! Ja tuo mitä esimies on vastannut, että "homot voi mennä varmaan töihin". Hyi h**vetti mitä ihmisiä voi olla esimiesasemassakin!

Kommentit (618)

Vierailija
461/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi Varmalla, tai jollain muulla Ilmarisen kilpailijalla, mahdollisuus hankkia hyvää mainosta itselleen palkkaamalla Toni töihin.

En palkkaisi. Uskon vakaasti, että koeaikapurun syynä on muuta. Heti työsuhteen alussa Toni on jo ehdottanut Pride yhteistyökumppanuutta Ilmariselle.

Alkavatko jotkut organisaatiot vihdoin kyllästyä siihen, että työntekijät haluavat tehdä työpaikoistaan oman ideologiansa lippulaivoja? Pridea eivät monet homotkaan enää kannata, kun se on niin sukupuolitunneopin pauloissa.

On kyllä melko erikoista, jos uusi, koeajalla oleva työntekijä alkaa heti työsuhteen alussa ehdotella työnantajalleen Pride-yhteistyökumppanuutta. Pridesta on tullut vouhottajien ääri-ideologia, joka kääntyy lopulta itseään vastaan.

Samaa olen ihmetellyt. Ei nyt pelkät uudet työntekijät. Keskisuuri firma ja kovasti tiukataan, että mikä on firman virallinen kanta ja aikooko firma jotenkin osallistua prideen. Todella outoa ja tätä sitten joka vuosi kysellään. En ymmärrä yhtään.

Ilmarinen on tukenut Pride aikaisemmin. Miksi asiat muuttuisivat yhtäkkiä toiseksi?

https://www.ilmarinen.fi/tietoa-ilmarisesta/ajankohtaista/blogit-ja-art…

Vierailija
462/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Toni vaan oli ihan susihuono työntekijä? Asiastahan on kuultu nyt vaan tätä irtisanottua, jonka mielestä syy oli homoudessa. Ilmarinen ei voi todellista syytä julkisesti ikinä sanoa, koska yksittäistapausta ei voi kommentoida rikkomatta yksilön oikeuksia. Eli kaikki nyt vaan uskoo Tonia.

Koeajalla irtisanomisen syitä voi olla ihan mitä vaan taivaan ja maan välillä, välillä henkilökemiat ei vaan kohtaa, vaikka itse työntekemisessä ei syytä olisikaan. Ja se, että irtisanominen tehtiin juuri ennen koeajan päättymistä on ihan normaalia. Yleensä tuo tehdää juuri viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä, että saadaan kaikki mahdollinen työntekijästä irti. Ja kyllä niitä potkuja saa ihan heterotkin, mutta eipä ne ole heti lehtien palstoilla asiasta vinkumassa.

Jos Toni olisi susihuono työntekijä. Miksi odotettiin puoli vuotta?

4 kk ja haluttiin antaa mahdollisuus näyttää taitonsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi potentiaalinen kuvio on tämä: Toni on alusta lähtien hieman ruikuttavaan sävyyn tuonut esiin sen, miksi Ilmarisenkin pitäisi olla Pride-yhteistyökumppani. 

Tätä hän on jauhanut joka välissä ja sanonut, että kun Varmakin on.

Hän on kehunut Varmaa epäsuorasti koko ajan ja lopulta työnantaja on kyllästynyt, että mikset sitten mene sinne töihin, kun se kerran on niin ihana paikka.

Koeaikapurun syynä on kuin onkin ollut homous, mutta ei siksi, että Toni tykkää miehistä. Vaan siksi, että hän on hurahtanut vähemmistöaktivisti.

Vähän sama kuin jos olisi palkattu romani tai mustaihoinen. Ja sitten nämä olisivat joka välissä toitottaneet, miksi Ilmarisen tulee osallistua black lives matter-mielenosoituksiin tai romanivaltuuskunnan kyläyhdistyksen tukijärjestön toimintaan kun kilpailijakin osallistuu. Ja työpaikkaa olisi koko ajan kritisoitu siitä, ettei se tue riittävän voimakkaasti näiden vähemmistöjen agendaa.

Ilmarisessa on katsottu, että kyseessä on tällainen "first world problem", ottaen huomioon, miten huonosti seksuaalivähemmistöjä vaikkapa jossain Afganistanissa kohdellaan ja ajatellut, etteivät he jaksa tuollaista ihmistä, yhtä vähän kuin jotain "hullua kissanaista", joka koko ajan palavereissa kinuaa firman osallistuvan Viipurin kissatalon korjauskuluihin. 

Sama tuli mieleen, tämä Toni voi kauhean huonosti,  kun hänen työpaikkansa ei lähtenyt tukemaan hänen aatoksiaan, ei vaikka hän meni naimisiin miehen kanssa. Eittämättähän siinä tulee mieleen, että kannattaa mennä töihin paikkaan jossa tuntee olonsa kotoisaksi. Ja eiku marssimaan.

Vierailija
464/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta asetelmasta on kiva lähteä hakemaan uusia töitä. Seuraava somemyrsky aiheesta minua ei palkata töihin, koska olen homo?

Vierailija
465/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Toni vaan oli ihan susihuono työntekijä? Asiastahan on kuultu nyt vaan tätä irtisanottua, jonka mielestä syy oli homoudessa. Ilmarinen ei voi todellista syytä julkisesti ikinä sanoa, koska yksittäistapausta ei voi kommentoida rikkomatta yksilön oikeuksia. Eli kaikki nyt vaan uskoo Tonia.

Koeajalla irtisanomisen syitä voi olla ihan mitä vaan taivaan ja maan välillä, välillä henkilökemiat ei vaan kohtaa, vaikka itse työntekemisessä ei syytä olisikaan. Ja se, että irtisanominen tehtiin juuri ennen koeajan päättymistä on ihan normaalia. Yleensä tuo tehdää juuri viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä, että saadaan kaikki mahdollinen työntekijästä irti. Ja kyllä niitä potkuja saa ihan heterotkin, mutta eipä ne ole heti lehtien palstoilla asiasta vinkumassa.

Missä ammatissa ei alle 2kk selviä työntekijän taidot?

Vierailija
466/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka esimies oikeasti sanoisi että Homot voi mennä Varmaan töihin? Eikö tuo ole nyt ihan epätodellinen kommentti?

Vierailija
467/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta asetelmasta on kiva lähteä hakemaan uusia töitä. Seuraava somemyrsky aiheesta minua ei palkata töihin, koska olen homo?

Tuskin. On ollut töissä vuosia muissa firmoissa.

Vierailija
468/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka esimies oikeasti sanoisi että Homot voi mennä Varmaan töihin? Eikö tuo ole nyt ihan epätodellinen kommentti?

Ei ole. Varma on Ilmarisen käytänössä ainoa kilpailija.

Vierailija
469/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toni itse lisännut ton homot? Ehkä jankuttanut 4 kk jotain Varmakin on Pride kannattaja juttuja. Sitten esimies lopulta hermostunut ja sanonut, mee sinne Varmaan töihin. Toni vähän värittänyt juttua?

Vierailija
470/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehenä voin itse todeta, että työsuhteen päättäminen koeajan viimeisinä päivinä on kyllä merkki huonosta johtamisesta. Että jo se riittäisi itselleni merkilsi siitä, että työntekijöitä ei arvosteta kys puljussa

Ilmariselta myönsivät tämän, mutta ilmeisesti halusivat antaa mahdollisuuden loppuun asti näyttää osaamisensa. Ehkä teki jotain ihan viimeisinä viikkoina, joka johti työsuhteen purkuun.

Itse haluaisin koeaikapurun mahdollisimman varhaiseen vaiheeseen, jos työnantaja kerran ei tykkää. CV:ssä tuollaiset karvan verran alle 4 kk kestävät työsuhteet näyttävät juuri siltä, että potkut on tulleet koeajalla. Työntekijähän ei voi itse purkaa suhdetta ennen kuin hänellä on uusi työ tiedossa, koska TE-toimistosta seuraa kolmen kuukauden karenssi. 

Jos sen sijaan purkaminen tehtäisiin jo parin viikon sisään, niin koko juttua ei tarvitsisi merkitä cv:hen ollenkaan. 

Kiusaamista se on sekin, jos annetaan ymmärtää, ettei olla tyytyväisiä, mutta roikotetaan silti koeajan loppuun. 

Vierailija
471/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt on tämän somemyrskyn takia kyllä aika erilainen tilanne.

Vierailija
472/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä esihenkilö irtisanoi työntekijän mustasukkaisuuskohtauksen vallassa? Tunsi tulleensa loukatuksi kuullessaan työntekijän menneen naimisiin toisen kanssa ja jättänyt esihenkilön rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
473/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko hetkeäkään että esimies on oikeasti sanonut noin, jotain vihjaavaa joo joka on toki väärin ja on ollut ns viimeinen niitti irtisanomiselle (syy on varmasti joku muu työhön liittyvä), mutta kukaan esimies ei ole niin tyhmä että luulee pystyvänsä sanomaan noin ilman ettei oma pää lähde vadille.

Tämä tyyppi on pikkasen itse kärjistänyt saadakseen asialleen huomiota, mutta osuu kyllä pahasti omaan nilkkaan jos paljastuu että väritti vähän tarinaansa.

Joku Ilmarisen edustajahan jo kertoi IS tai IL, että eivät ole saaneet kiinni tätä Tonia useista yrityksistä huolimatta.

Kertonee sekin jo jotain.

Ilmarinen ei olisi saanut kertoa tuota tietoa lehdelle. GDPR.

Toiseksi sulkivat Tonin liittymän, niin miten Tonin saa kiinni, kun oli puhelinetu?

Unohtivat vain mainita siitä lehdessä?

Vierailija
474/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä esihenkilö irtisanoi työntekijän mustasukkaisuuskohtauksen vallassa? Tunsi tulleensa loukatuksi kuullessaan työntekijän menneen naimisiin toisen kanssa ja jättänyt esihenkilön rannalle ruikuttamaan.

Samaa epäili tuttava joka on Ilmarisella töissä.

Vierailija
475/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tyypin ja on hyvin mahdollista, että näin on käynyt.

Vierailija
476/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamaksi mennyt yksipuolinen ihastuminen työpaikalla. Siltä tuo vaikuttaa.

Vierailija
477/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt on tämän somemyrskyn takia kyllä aika erilainen tilanne.

Syrjitään työnhaussa koska on homo vai julkisuudessa?

Vierailija
478/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ammatissa ei alle 2kk selviä työntekijän taidot?

Miksi sitten koeaika voi olla jopa 6 kk? Eikö koeaika pitäisi sitten olla kaikilla max. 2 kk? Tietty työntekijä itse voi myös päättää lähteä koeajalla.

Vierailija
479/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaromanssit on parasta jättää väliin. Luulisi että esihenkilöäkin on ohjeistettu asiasta.

Vierailija
480/618 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se esihenkilö etsi seuraa työpaikan ulkopuolelta? Lapsellista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän