Kuvaile ärsyttävintä tuntemaasi ihmistä
Kommentit (197)
Mulla on yks kaveri, ei tee elämällänsä mitään. Soittelee jatkuvasti ja jaarittelee jotain vanhoja juttuja mitä tapahtunut 10v sitten, ja puhuu paskaa muista kavereistaan. Puhuu myöskin omista vessa-asioistaan turhan avoimesti, normaalipuhelu on luokkaa, "V***u on tylsää!!! Mitä keksis!!! Tylsää... v***u!!! Kauhee paska pääs muuten pönttöön tänään, siis ihan karseen kokonen!!!"
Lisäksi tää kaveri on harvinaisen ajattelematon, ja toisinaan hyvin röyhkeä ja töykeä. Keskeyttää myös aina jos hänelle puhuu, puhuu siis päälle, vaikka ei tietäisi puhuttavasta asiasta mitään. Ihmetteli joskus miksi
en vastaa hänelle, niin, miksiköhän. Ei vaan jaksa kuunnella noita samoja juttuja montaa kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä liekö ärsyttävin mutta top 5:ssä.
Kaveri jo lapsuusvuosilta, ollut aina toisaalta ihan hauska mutta myös kovin dominoiva. Omaa jossain määrin nars...ti piirteitä ja on kovin itsekeskeinen ollut aina.
Samat piirteet edelleen +50v.
Kehuu jatkuasti varallisuuttaan ja leveilee omaisuudellaan ja ulkomaan matkoillaan tms. "mehän ostettiin nyt sitä ja tätä, mehän ollaan aina vaan 5* hotelleissa ja nyt on uus auto alla taas".
Lähes joka asiassa hän pistää paremmaksi, jos sanon esim vaikka ostaneeni kumisaappaat Prismasta 59.90, hän sanoo että meillähän on molemmilla on nuo Partioaitan huippulaatuset kumpparit 129,90" ja sit kehuu 5 min niiden ominaisuuksia ja testituloksia.Kun soittaa minulle, puhuu ensin 90% ajasta itse ja omista asioistaan, sen jälkeen minä saan suunvuoron ja hän jaksaa kuunnella tasan 5 min.
Kun näen että soittaa, niin sanon jo ääneen, että "jahas, mihinkähän xxxxx on nyt menossa tai mitähän uutta nyt ovat ostaneet".Tämä toistuu vuosi vuodelta ja vaikuttaa siltä että vanhemmiten on taas tullut vielä voimakkaammin esille.
Pitäähän jokaisella olla tällainen vähäpätöisempi ystävätär jolle voi leveillä ja kehua itseään ja elämäänsä. Se vaan on joillekin niin tärkeää olla parempi kuin muut..... ja tuoda se vielä toistuvasti esille.
Laita estolistalle, mitä suotta keräät ärtymystä paskasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita ketään erityisesti vaan haasteellisia ovat toisten mielistelijätyypit jotka sanoo aina (niin vapaalla kun töissäkin) sen mitä kuulija haluaa kuulla, ovat aina samaa mieltä, kaikki käy ja aina kaikki on ok.
Sit kuitenki kritisoidaan vuolaasti kaikkea, ollaan jälkikäteen "ihan tyrmistyneitä" jostain mikä oli kyllä etukäteen jo tiedossa.
Esitetään mukavaa ja ystävällistä kaikkia ymmärtävää, hyveellistä ja suvaitsevaista, mutta seuraavassa hetkessä tuo kulissi romahtaa.Tällasten ihmisten kanssa on hankalaa olla kun koskaan ei tiedä mikä heidän oikea mielipide tai kanta asiaan on.
Just so, kuulostaa tutulta!
Minulla muutamia vuosia itseäni nuorempi tuttu jonka kanssa satunnaisesti tapaillaan ja kerrotaan kuulumisia, käydään kaffella ym. Ollaan aikuisia jo, reippaasti yli 40v, tunnettu vuosia.
Minun on jopa kiusallista olla välillä kun hän ei juuri koskaan esitä omia mielipiteitään ainakaan ensin, ei ehdota mitään, minä joudun, huom joudun päättämään ja järkkäämään aina kaiken. Hänelle kaikki ihan sama, tehdään niin kun minä ehdotan, vaikka joka asiaan kysyn ensin hänen mielipiteen.
Jokainen ymmärtää että ihiset on erilaisia ja niin pitää ollakin. Mietin vaan että kun ei hän ehkä aina ole ollut ihan tuollainen, mistä mahtaa johtua että tuo vaan pahemee iän myötä.
Karrikoidusti: välillä tuntuu että jos jäisin johonkin vaan seisomaan ja sanoisin että olen tässä niin kauan hiljaa kun sä teet päätöksen, otat ohjat käsiisi ja viet mut jonnekin mihin sinä haluat, niin kuinka kauan olisimme siinä liikkumatta.
Erään sanomalehden eräs urheilun esihenkilö. Omasta mielestä aina oikeassa. Vihaa miehiä.
Näin juhannuksen kunniaksi ärsyttää ihminen joka alkaa jankuttamaan usein ihan jotain epäolennaista, asian vierestä tai jotain mikä ei liity mitenkään asiayhteyteen tai ole se jutun pointti.
Tai jos sanon mielipiteeni jostain asiasta niin lähtee siihen "niin niin mutta kun ja jos tekisit niin ja näin jne....." jaagaamiseen vaikka hän ei voi väittää vastaan ja kumota toisen sanomista koska puhutaan mielipiteistä.
Jokaisella on oikeus sanoa oma mielipiteensä ja olla eri mieltä kuin muut. Arvostetaan toisten mielipiteitä ja heidän omaa tahtotilaa ja tapaa toimia eikä tuputeta omia näkemyksiä toisten päälle ja yritetä kumota niitä.
Minulla on yksi ns. Ystävä. Hänellä on elämässään niin tiukat rajat että itselläänkin on vaikea noudattaa. Lisäksi hän vaatii ympäristöltä samojen rajojen noudattamista. Tiukimmilla on mies. Esimerkkejä: Mies ei saa puhua naapurin rouvalle eikä rouvakaan miehelle. Ei liian kireitä vaatteita. Ei alkoholia tippaakaan. Ei homoja. Lapset pitää ehdottomasti hoitaa kotona, kun ei tiedä mitä päiväkodissa opetetaan. Ym.ym.
Nainen 25 vuotta täytettyään valittaa työpaikalla miten on vanha ja väsynyt.
Kuitenkin tämä on kaikkia muita parempi kaikessa ja neuvoo nelikymppisiä.
Besserwisseri kaikessa mitä tekee.
Ne joiden kaikki keskustelut käydään vain somessa. "Ai sä et ole facebookissa?!" No entä sitten. Onko se elämä ja vuorovaikutus=facebook tai muu some.
Itseään täydellisenä, täydellisen hyveellisenä, pitävät ihmiset jotka tulevat neuvomaan muille miten pitäisi elää. Tai ainakin vihjailevat ja rivien välistä tuputtavat elämäntyylinsä oikeellisuutta muille.
Moralisoivat ihan normaalia meidän ns tavallisten tallaajien arvoja, elämäntyyliä, rahankäyttöä ja jopa yksittäisiä sanomisia jos ne ei ole heidän pirtaansa sopivia.
Ihmiset jotka ei osaa tehdä toisten seurassa päätöksiä vaan hännystelevät ja myötäilevät muita eivätkä saa sanaa suustaan kun kysytään,
vaikka sitten myöhemmin jälkikäteen moittivat tekemisiä ja tapahtumia vuolaasti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs henkilö joka on ottanut minuun nähden huolehtijan ja ohjeistajan / opastajan roolin vaikka ollaan jo elämää nähneitä ja monesta karikosta itse selvinneitä aikuisia.
Kun kerron hänelle murheistani tai jostain ikävästä elämänkäänteestä niin hän alkaa heti kertomaan miten minun pitäisi toimia ja antaa ohjeita millon mistäkin.
Aikuiset kysyvät toisilta neuvoja jos niitä tarvitsevat, älkää tuputtako toisille ohjeitanne ja neuvoja kuin pienille lapsille.
Aaaahhhhh, mä oon niin ollu tällasen seurassa juhannuksena.
Eikö aikuiset osaa vaan kuunnella toista ja ymmärrä että jos joku kertoo vaikka tekevänsä toistuvasti jotain hassua, niin kyllä he itse tietävät miten heidän pitäisi toimia jotta tältä hassulta toimintatavalta välttyy. Ei siihen tarvita kaverin ohjeita.
Jos kertoo lihoneensa, niin alkaa tulla ohjeita (tai vihjailua) miten kannattas toimia jatkossa ja esimerkkejä miten hän pysyy hoikkana. Ihan kun nyt aikuiset ei tietäs jo nää asiat.
Tällasilla on elämänohje joka asiaan, he kertovat sen joka käänteessä ihan kun itse olisivat täydellisiä ja parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo keski-ikäisen ystävättäreni tapa yrittää miellyttää minua ärsyttävällä lässytyksellä, ylisanoilla ja mielistelyllä. Ei osaa itse päättää juuri mitään jos olen läsnä, odottaa usein että minä sanon mielipiteeni ensin ja sitten hän komppaa minua. Jos kysyn mitä hän haluaisi tehdä tai mihin mennä niin hänelle käy aina kaikki ja minä joudun aina tekemään päätöksen.
Missä ollaankaan, niin hän kulkee perässä, ei siis vierellä tai vaikka mene luontevasti ovista ensin vaan hännystelee perässä. Se ei ole kohteliaisuutta vaan ällöttävää nöyristelyä.
Joka viestissä lähettää halauksia ja erilaisia tsemppaus, lohtu ja kehumis lauseita. Vaikka tietää että minä en ole sellainen hihhuli lässyttäjä ollenkaan.Onhan se hyvä että nykypäivänä ihmisillä on myötätuntoa ja enpatiakykyä, mutta
pliis, vähän vähempikin riittäisi.
Minusta on luonnotonta tuollainen toisen mielistely ja jopa liikkeiden ja istuma-asentojen matkiminen. Hän ikäänkuin peilaa minua kokoajan.
Se on joskus hurjan ärsyttävää, uuvuttavaa ja kiusallista.Mikä sai sinut ottamaan hänet ystävättäreksesi?
Vastaus: ollaan tutustuttu työn kautta jossa henk koht persoonat jää monasti sivuun, tunnettu ehkä n 3v, hän on mukava ja iloinen ammattilainenen, ei nuo piirteet tulleet noin voimakkaana esille aluksi, ehkä ovat voimistuneet viimeaikoina. En osaa sanoa onko hänellä esim mt ongelmia.
Eikä tää ole maailmanloppu, ihmisissä on myös hyviä puolia ja pitäs keskittyä enemmänki niihin.
Ärsyttää henkilö jotka vihjailee piikikkäästi asiasta joka ei kuulu hänelle millään tasolla. Samaa letkauttelua eri muodoissa olen kuunnellut nyt 4 kk.
Luuleeko pölvästi että en ymmärrä hänen rivien välistä vihjailua ja paljastaa vaan kateellisuutensa. Höhlä.
Tietää kaiken aina paremmin, ei ota vastaan muutosehdotuksia, ei jaa tietoa, ja huutaa aina kun siltä tuntuu.
Kyseessä työkaveri joka on fiksu, mutta ei niin fiksu kuin luulee.
Ihminen, jonka puheet ja teot ovat räikeässä ristiriidassa keskenään. Saattaa olla myös pelkästään puheet ristiriidassa, vähän riippuen hetkestä: toisena hetkenä sanoo asiat näin ja hetken päästä selittääkin ne ihan päinvastaisiksi (miksi valehdella; luuleeko etten muista mitä on mulle kertonut, vai onko vaan niin ylimielinen ettei välitä?).
Toiminta: paasaa suu vaahdossa , miten ihmisten pitäisi ostaa vähemmän tavaraa. On ihan närkästynyt, koska x vain shoppailee ja ostelee tavaroita, eikö se välitä maailman tilasta. Alleviivaa, miten on itse aloittanut shoppailulakon. Hetken päästä luettelee , mitä on itse juuri ostanut kun kävi shoppailemassa ( kaikkea turhaa krääsää).
Tässä yhdet esimerkit.
En tarkoita ketään yhtä henkilöä vaan tuttuja/ystäviä jotka ovat jollain hoivasektorilla töissä (monta).
Olen heitä 10-2 v nuorempi. Minua kiusaa kamalasti kun heistä lähes jokainen on ottanut minuun nähden melkein äidin tai jonku ihmeen neuvonantajan ja huolenpitäjän roolin.
Olen kuitenkin heitä kaikkia koulutetumpi ja varsin hyvin elämässä muutenkin selviyynyt, omatoiminen ja itsenäinen.
Heti jos kerron jonkun haasteen elämässäni, huolen tai ihan vaan jonkun käytännön pulman, niin sitä aletaan ratkaisemaan ja saan heti sen 10 ohjetta ja minulle tuputetaan erilaisia selviytymismalleja ja mielenhallinnan sessioita ja kerrotaan asioia mitkä varsin hyvin tiedän itsekin.
Ja eräs heistä jää vielä itsepintaisesti jankuttamaan vaikka olen sanonut jostain esiasta etten aio tehdä niin ja näin vaan teen xxx tavalla.... hän vaan inttää ja perustelee omaa näkemystään vaikka se on jo ehkä ohi alkuperäisestä aiheesta.
Miksi ei vain kunnioita toisen aikuisen päätöstä toimia kuten itse haluaa.
EN TARVITSE OHJEITANNE, tarvitsen ystäviä ja tasavertaisia aikuisia keskustelukumppaneita ja vain mukavaa seuraa. Äiti minulla on erikseen.
Ihan hassua, ihan ku olisn joku lapsi, vaikka olen pian nelikymppinen.
Joukkovainoon osallistuvat ja väkivaltaiset tyypit, jotka kaasuvalottavat kohteitaan. Muiden kärsimyksestä elävät. Eivät pärjää omilla kyvyillään. Heitä on monta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 25 vuotta täytettyään valittaa työpaikalla miten on vanha ja väsynyt.
Kuitenkin tämä on kaikkia muita parempi kaikessa ja neuvoo nelikymppisiä.
Besserwisseri kaikessa mitä tekee.
Vanha kurppa on katkera omasta elämästään. Teitä riittää. Ole väkivaltainen vain omia läheisiäsi kohtaan. White trash.
Piikittelevä kaveri joka nokittelee minua millon mistäkin. Tätä tapahtunut satunnaisesti vuosia.
Käyttäytyy selvästi muutoinkin niin että tuntee jotain alemmuuden tunnetta minua kohtaan, sen kuulee puheista, piikittelystä ja näkee elekielestä. Hänen (vain minun seurassa tapahtuva) itsensä vähättely on kiusallista ja välillä ärsyttävää kun koitan keksiä vastineeksi jotain kehumista hänestä.
Lisäksi en enää siedä kauaa niitä hänen rivien välistä nokitteluja ja sellaisien asioiden kommentointia vähän ivallisella äänensävyllä jotka eivät kuulu millään tasolla hänelle.
Mikä sai sinut ottamaan hänet ystävättäreksesi?