Kuvaile ärsyttävintä tuntemaasi ihmistä
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinlaihduttajat. Anteeksi vain, mutta nämä ärsyttävät minua. He ovat ylipainoisia, ja tämä laihdutusprojekti on ikuinen. Se ei koske ruokaa koska "Ruoka on aina terveellistä". Siis kermaperunatkin. Ja perunaa ja riisiä pitää olla joka ruoassa, ja jokaisella aterialla vedetään lisäksi 2-5 leipää höysteineen naamariin. Ruoan jälkeen on aina jälkiruoka. Kermavanukasta, suklaakakkua, juustokakkua, you name it. Joka päivä. Joka aterian jälkeen.
Mutta sitten. "Ei, en mitenkään voi ottaa sokeripalaa kahviini. Siihen johon laitoin 0,5 desiä kermaa. Katsos kun minun pitäisi oikeastaan laihduttaa. Lääkäri sanoi että sokerit pitää jättää kokonaan pois."
Anteeksi, mutta mä en kestä näitä. En kestä!!! Miten sä voit syödä kolme palaa sitä suklaakakkua, mutta se yksi sokeripala on se lihottava asia!!!
Tästä tuli mieleeni yksi työpaikka, jossa oli vähän väliä jotakin herkkua tarjolla. Ja joka ikinen kerta alkoi herkuttelun yhteydessä kaakatus siitä, ettei pitäisi herkutella näin paljoa ja ai kamala kun minun pitäisi oikeastaan laihduttaa. Tuo kaakatus toistui automaation lailla.
Itse olen sitä mieltä, että joko herkutellaan hyvällä omallatunnolla tai sitten ei lainkaan.
No tämä!!!! Ei ne sen herkun kalorimäärät mitenkään vähene siitä, että kaakatetaan ääneen kuinka kamalasti niitä on. Joko sä syöt sen munkin, tai sit jätät välistä. Kumman vaan valkkaatkin, sitä munkin kalorimäärää ei tarvitse kauhistella.
Juuri näin. Antaa ihmisestä todella typerän ja hukassa olevan kuvan, jos alkaa puhua jostain laihdutuksesta, kun joku on ostanut munkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijana esiintyvä, joka ei tunne asiaansa kuin pintapuolisesti, tai on vain häiriintynyt, ja asiantuntijuus jää taka-alalle, kun pääpaino menee rehentelyyn, virheiden peittelyyn tms epäolennaiseen.
Just, mä taidan tuntea tällasen adhd tyypin jonka kesken jääneitä vastuutehtäviä projekteissa muut paikkailee ja joskus on tullut kalliiksikin firmalle.
Siellä se kaveri nostaa varsin hyvää liksaa ja muita etuisuuksia päivärahoineen kaikkineen vuodesta toiseen kun on päässyt jostain syystä esimiehensä siipien suojaan vaikka on varsin epäpätevä ja hänestä reklamoidaan toistuvasti johdolle. Ihan hitsin ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Nainen
- Parasta ennen päiväyksensä (30v) ylittänyt
- Korkeasti koulutettu, joka katsoo amiksia alas päin ja kokee itsensä siksi sivistyneemmäksi
- Feministi
- Miesvihaaja
- Lukee kirjojaVoi kumpa asteroidi tippuisi tuon akan päälle.
Oijoi, alaspäin osoittavista nuolista taisit juuri kuvailla keskivertopalstailijan.
Totta. Palsta-akkojrn ego ei kestä sitä, että ovat ärsyttäviä.
Kulissi-ihmiset. Kaiken pitäisi pyöriä heidän ja heidän lastensa ympärillä. Tosin lapsilla ei ole niinkään sananvaltaa, koska tekevät kuten vanhempi sanoo. Muuten alkaa aivopesu.
Nämä ihmiset hehkuttavat omia ja lasten asioita somessa alvariinsa (ei siis vain satunnaisesti, vaan usein ja ihanin saatesanoin onnesta yms.), koska heidän elämänsä pitää näyttää ihanalta ja täydelliseltä. Aivan sama, mitä todellisuus on.
Nämä kyllä somevirrassa erottaa. En ole enää jaksanut tykkäillä tai lisäillä sydämiä sen jälkeen, kun lapsensa on kertonut, millaista todellisuus on. Säälittää.
Kateelliset valittajat.
"Minä en ainakaan katso yhtään mitä vaatteita päälleni laitan kuten tuo Kaarina, kunhan kiskon jotkut lumput päälleni. En ole yhtään pinnallinen. Rumat ne vaatteilla koreilee." (Mutta silti ärsyttää kun joku katsoo tarkkaan vaatteensa.)
"Olis vaan meilläkin varaa matkustella, mutta mihinpä tästä pääset kun on 6 lasta, 17 koiraa ja 213 kissaa. Ei tästä niin vaan lähdetä. Sopis vaan sen Taunonkin ja Pirketankin tulla tänne kokeilemaan että mitä se oikea elämä on. Helppohan se on lähteä noin vaan ulkomaille, kun ei ole mitään vastuuta mistään." (Toivoa sopisi, että lapsia hankkisivat he, jotka haluavat lapsiperheen elämää, eivätkä he, jotka haluavat vapaina matkustella ympäri maailmaa.)
"Helppahan se on akateemisilla." (Onko? Oletko yrittänyt hankkia akateemisen koulutuksen? Vai veditkö baarirundia työttömien kavereittesi kanssa, ja lopulta läsähdit johonkin perusduuniin. Se ei ole välttämättä vaihtehto heille, joilta odotetaan jos lapsena paljon, paljon enemmän.)
No huh, minulla taitaa olla melko normaaleja ystäviä ja työkavereita, onneksi. Ihan perussivistykseen kuuluu osata keskustella monologin sijasta.
Vierailija kirjoitti:
- Nainen
- Parasta ennen päiväyksensä (30v) ylittänyt
- Korkeasti koulutettu, joka katsoo amiksia alas päin ja kokee itsensä siksi sivistyneemmäksi
- Feministi
- Miesvihaaja
- Lukee kirjojaVoi kumpa asteroidi tippuisi tuon akan päälle.
Kuulostaa stereotyyppisen kamalalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu, joka ei viitsi tehdä töitä, heittää keikkaa matalapalkka alalla ja elää pitkiä pätkiä ansiosidonnaisella.
Mainostaa kovasti miten pienellä hän tulee toimeen ja että tili on taas tyhjä ym ym. Ihmettelee ja arvostelee toistuvasti muita jotka tekee kovasti töitä ansaitakseen vähän vaikka extraa.Siitä huolimatta ostaa vähän väliä kaikenlaista ( tarpeetonta krääsääkin) niin itselleen kun muillekin. Maksaa lapsilleen ja lapsenlapsilleen kaikenlaista. Harrastaa sellaista mihin menee raha, matkustaa ja käy tapahtumissa. Raha siis liikkuu.
Ja hän kuvittelee että kanssaihmiset uskovat hänen "vähävaraisuus tarinansa", kai nyt jokainen aikuinen tajuaa sen feikiksi. Typerä!
Mullakin yksi tällainen kaveri. Rahaa ei ole, mutta silti pitää päästä ties ja minne festareille tai ostella asioita, kuten toinen auto! Sitten kuitenkin on kateellinen, jos minä esim. matkustan säästämilläni rahoilla ja marmattaa, kuinka hänellä ei ole ikinä mihinkään varaa.
Toinen vähän vastaavanlainen ihmetys on sellainen tuttu, jonka tulot ovat pienet, mutta asuu isossa talossa, ostelee kalliita kukkia, marimekkoa ja Aarikka ja lasten on saatava harrastaa kalliisti. Isää syyllisti kustannuksista, kun matkusti lasten kanssa hiihtolomalla, mutta silti tämä äiti matkustaa nyt kesällä lasten kanssa itsekin. Itsekkyys ja epäreiluus ovat ihmisessä kaikista ärsyttävimmät piirteet.
Hänellä ei ole mitään käsitystä siitä mitä on sopivaa ja normaalia kertoa vieraille ihmisille. Jakaa hyvin henkilökohtaisia ja häiritseviä yksityiskohtia elämästään eikä lopeta millään vaikka ei mitenkään kannustaisi jatkamaan, lopulta suutahtaa. Puhuu asioita joista tuntuu olevan ylpeä mutta jotka normaalin ihmisen näkökulmasta saa hänet vaikuttamaan aika kamalalta ihmiseltä. Syyttää muita itsensä kiusaamisesta vaikka on itse aina puhumassa muista pahaa ja käy muiden kanssa läpi jokaisen ihmisen ja kerran kun häntä on loukattu jotenkin tms. Aiheuttaa jotain kiusaa ihmisille joiden kanssa on kränää aina tilaisuuden tullen mutta ei uskalla päin naamaa puhua asioita läpi vaan heittäytyy ihan avuttomaksi ja lapselliseksi, esittää jotain kilttiä viatonta reppanaa. Ei kykene ottamaan neuvoa vastaan ongelmissaan ja auttamaan itseään vaan mieluummin uhriutuu ja valittaa. Ei myöskään pysty joustamaan ja sopeutumaan tilanteissa, asioiden on mentävä juuri kuten hän haluaa. Ihan täydellisen harhainen, todellisuutta vastaamaton kuva ihmissuhteistaan.
Pelon ilmapiirillä johtava esihenkilöni joka ei osaa erottaa omaa persoonaa johtamistyöstä.
Toimii kuin ala-asteen ope 80 luvun alussa.
Esittää fiksua ja älykästä isoa johtajaa mutta on jossain määrin häiriintynyt persoona joka nauttii muiden alistamisesta ja vetää muilta maton jalkojenalta ensimmäisen tilaisuuden tullen ja keinoja kaihtamatta.
En kestä ihmisiä, jotka eivät kommunikoi suoraan. He löytävät piilomerkityksiä ja kasaavat mielessään todistusaineistoa, jonka mukaan tuomitsevat toiset lopulta päin naamaa. Entisessä tuttavapiirissäni oli tällainen mies, joka lopulta avautui minulle kaikista epäoikeudenmukaisuuksista itseään kohtaan. Hän oli tehnyt mielikuvituksellisia johtopäätöksiä eri tilanteista, ja kehittänyt ihan oman maailmansa, jossa eli katkerana. Todella heikko itsetunto.
Suvussani on myös eräs, joka vetäytyi vihaisena kontakteista mitään selittämättä. Siinä sitten mietittiin, mistä puhaltaa, ja aikanaan selvisi, että siellähän oli ihan kunnon teoriat kehitettynä meistä muista. Mutta kun ei voi puhua suoraan, niin ei voi, ja silloin muiden suora puhe tulee tulkituksi myös aivan kieroutuneesti. Ilmeisesti hän oli kehittänyt teoriaansa jo vuosia. Sääliksi käy.
Kaverini joka sanojensa mukaan on oikein kirkkouskovainen mutta siitä huolimatta todella rahanahne. Eikä siinä mitään, jokainen tyylillään, mutta leuhkii avoimesti nykyisellä ja tulevalla varallisuudellaan ja ilmottaa mulle pienimpiäkin ostoksia myöten mitä uutta ovat nyt hankkineet kotiin tai harrastusvälineitä tms tai onko vaihtamassa uutta autoa tai mihin matkakohteeseen taas menossa jne.
Tajuaakohan hän edes itse että lähes aina kun hän avaa suunsa niin hän a) puhuu itseensä liittyvistä asioista, b) kehaisee jollain tapaa omaa elämää tai varallisuutta.
En nyt just muista onko koskaan ollut sellaista lyhyttäkään puhelua jossa olisi käsitelty vain minun asiaa ja tilannetta. Vaikka joskus on itsellä ollut kamaliakin elämänkriisjä niin niistä puhutaan minimaalinen osa tapaamisesta tahi puhelusta ja sit hän kertoo omia jutuja ja HÄN päättää aina esim puhelut, sitten kun HÄNELLÄ ei ole enää sanottavaa omista jutuista.
Argh.... jostain kumman syystä en aina vasaa puhelimeen tai olen just tymatkalla.
Ei tää ny kaikkein ärsyttävintä ehkä oo mutta outoa ja vähä pelottavaa. Tuolla muutamat kirjotti näistä mielistelijöistä ja tajusin et mulla on yks tuttu joka apinoi mua pelottavalla tavalla.
Ihan mukava iloinen ja muita huomioiva ihminen mutta tuntuu ihan hurjalta kun ei osaa päätää kahvilassa / ravintolassa mitä ottaa vaan kysyy aina mitä minä otan ja sit vielä kysyy että pitäsköhän hänenki ottaa samaa ja yleensä sit ottaa. Oli kerran kenkäkaupassa kansani ja osti samantyyppiset kengätki ku minä vaikka ei koskaan käytä (eikä sovi hänen tyyliin yhtään) korkeita korkoja. Muutama vuosi siitä sanoi vieneensä ne kirppikselle.
Jossain tilanteissa hän matkii minua kuin apina, jos niistän nenän hänki tekee niin, venyttelen nin hänki tekee samoin.
Sanon lihoneeni, niin hänkin on tehnyt muutama kg tullut lisää (vaikkei oikeasti ole), jos mulla flunssa hänelläkin vähän kurkkua kaivaa.
Siten on eräs isompi elämän käänne jonka tein, hän alkoi samantien vouhkaamaan samaa asiaa itsensä elämässä.
Nyt pelottaa jo.
Oispa mukava tietää miksi joku tekee tollasta ja mikä tossa on taustalla.
Eräs hiljainen ja heikkolahjainen tyyppi, joka puhui itsekseen, oli joko kiltti tai haukkui muita selän takaa.
Ei ihan kokoaikaa, mutta suurimmanosan ajasta ärsyttää ystävätär joka on ihan yli empaattinen, lässyttää kliseisiä tsemppaus lauseita, toivoo aina minulle sitä ja tätä ja tuota (hyvää tietenkin), nuoleskelee ja yrittää miellyttää, ei osaa (pysty) itse päättää mistään vaan tekee aina kuten minä, hänelle on aina kaikki ihan sama eikä jotenki oikein pysty tekemää päätöksiä.
Ei siinä ole mitään pahaa että joku on kiltti ja empaattinen, se on nykyään harvinainen piirre.
Mut tää menee jo överiksi ja lähentelee sairautta.
Sitäpaitsi hän ei oikeasti ole sitä mitä esittää, haukkuu takanapäin lähes kaikki tuntemansa ihmiset, moittii heidän tapoja ja tekemisiä, vatvoo jatkuasti muiden ihan tuiki tavallisia asioita suurena kummallisuutena.
Yksi opiskelukaveri. Todella ärsyttävä persoona. Juoruaa minusta jatkuvasti kavereilleen. Hän vihaa minua ja on henkisesti about alakouluikäinen.
Eräs ex kollega/työkaveri asiantuntijatehtävissä. Esittää rauhallista diblomaattista vähän laiskanpulskeeta korkeesti koulutttua alansa osaajaa...hah hah....
Oikeasti passiivisagressiivinen, ylimielinen epäammattimaisesti käyttäytyvä työhönsä tympääntynyt selkäänpuukottaja joka tekee toistuvilla virheillään, ylimielisellä asenteellaan ja osaamattomuudellaan yritykselle järkyttävää taloudellista tappiota case toisensa jälkeen. Ja mikä ärsyttävintä, hän ei koskaan joudu edesvastuuseen tekemisistään.
N 28-v nainen, asuu Kalliossa, hurskastelija, epäkohtelias, sivistymätön ja ylipalkattu.
En yksilöi, mutta ihmiset jotka ovat oikeasti ihan jotain muuta kuin mitä esittävät.
No tämä!!!! Ei ne sen herkun kalorimäärät mitenkään vähene siitä, että kaakatetaan ääneen kuinka kamalasti niitä on. Joko sä syöt sen munkin, tai sit jätät välistä. Kumman vaan valkkaatkin, sitä munkin kalorimäärää ei tarvitse kauhistella.