Naapuri oli kysynyt lapseltani, onko hän poika vai tyttö.
Muutimme jo jouluna ja lapseni on tietysti nyt kevään tullen leikkinyt pihalla ilman pipoa. Hänellä on pitkät hiukset ja naapuri oli tänään tullut kysymään, että onko hän tyttö vai poika! Mitä ihmettä??? Vuonna 2022.
Onneksi lapseni oli sanonut vain tyynesti oman nimensä. Tästäkin oli vielä naapuri alkanut tivaamaan, että onko se tytön vai pojan nimi?? USKOMATONTA!!!
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Herran jumala meilläkin pojalle laitettiin letit päiväkodissa kerran. Oikein ranskalaiset sellaiset. Olin ihan et, ette olis viittiny. Itseasiassa olisikohan joku jopa ragennut tuosta? En sanonut mitään, mutta en tykännyt. Mun mielestä suvaitsevaisuus kasvatukseen ei kuulu ehdottaminen tytöksi pukeutumista tai muuta laittautumista.Tuossa päiväkodissa puettiin myös pojat prinsessamekkoihin. Huh onneksi ei enää päiväkotiaikoja.
Jos se poika itse halusi letit ja prinsessamekon, niin mitä pahaa siinä on? Letit on vaan kampaus ja prinsessamekko vaate. Jos ne pakotettiin pojille, niin ymmärrän tuohtumuksen.
Nykyään ainakin vauvojen vaatteet ovat niin sukupuolineutraaleja ja jos vauvalla ei juuri hiuksiakaan ole, ulkopuolinen ei osaa välttämättä arvioida lapsen sukupuolta. Onneksi ihanat luonnonvärit tarjoavat mahdollisuuden vaatteiden kierrättämiseen entisiä pinkkejä ja sinisiä paremmin.
Varmaan läpällä heittäny tuon....älä ota niin vakavasti.
Ainoastaan (hoitamaton) trans jättää vastaamatta kysymykseen, tai ehkä muusu, muuten en ymmärrä miksei joku vastaa kysymykseen. Ei sillä, että tuollaista kysymystä olisi mielestäni ok kysyä, ainakaan jos motiivi on pelkkä uteliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ainakin vauvojen vaatteet ovat niin sukupuolineutraaleja ja jos vauvalla ei juuri hiuksiakaan ole, ulkopuolinen ei osaa välttämättä arvioida lapsen sukupuolta. Onneksi ihanat luonnonvärit tarjoavat mahdollisuuden vaatteiden kierrättämiseen entisiä pinkkejä ja sinisiä paremmin.
Jos nyt ollaan ihan rehellisiä itsellemme niin eihän ulkopuolisen ole välttämättä tiedettävä vauvan sukupuolta.
Nykyään pitäisi olla lähes vaatimus olla lisänimenä nimen perässä onko tyttö vsi poika, nimet ovat nykyään niin väkisin väännettyjä ja rumia ettei ne kerro useinkaan sukupuolta.
Pojat niin ihmeellisen näköisiä pitkätukkia, tytöt vielä ihmeellisemmän näköisiä tatuoituja siilejä että ei kyllä selviä monesti katsomalla. Töissä oli pian pari vuotta uusi työntekijä, siili nuori mies, kunnes joku kertoi että hän on Piia. Kyllä miehestä meni täysillä kun ei tissejäkään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ollaan ihan rehellisiä itsellemme niin eihän ulkopuolisen ole välttämättä tiedettävä vauvan sukupuolta.
Tässä sairaassa nyky yhteiskunnassa,jossa juttelemaan tulokin on seksuaalista ahdistelua, on lähes välttämätöntä jossain vaiheessa tietää. Tästä on tullut pellejen valtakunta.
Tuohan on juuri niin kuten tulee toimia. Eli kysyä henkilöltä itseltään eikä olettaa. Hyvä naapuri!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitäisi olla lähes vaatimus olla lisänimenä nimen perässä onko tyttö vsi poika, nimet ovat nykyään niin väkisin väännettyjä ja rumia ettei ne kerro useinkaan sukupuolta.
Pojat niin ihmeellisen näköisiä pitkätukkia, tytöt vielä ihmeellisemmän näköisiä tatuoituja siilejä että ei kyllä selviä monesti katsomalla. Töissä oli pian pari vuotta uusi työntekijä, siili nuori mies, kunnes joku kertoi että hän on Piia. Kyllä miehestä meni täysillä kun ei tissejäkään ollut.
Olisiko voinut olla muusu, joka käytti binderiä? Tai ehkä ei, nykyäänhän nimen voi vaihtaa melko helposti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitäisi loukkaantua, ellei toinen näe, onko tyttä vai poika. Miksei sitä saisi kysyä?
siksi että siinä loukataan lapsen tunteita. eikä asia kuulu vieraille ihmisille. Älä ole niin utelias.
Pari päivää sitten muuten olin kaupassa kassalla enkä olisi osannut sanoa kassan sukupuolta. Hän näytti mieheltä, hiukset oli leikattu miesten mallin mukaan, näkyviä rintoja ei ollut mutta ne voi litistää, toisin kuin kassoilla muuten hänellä ei ollut nimilappua. Ääni kuulosti naisen ääneltä, jota yritettiin muuttaa miehen ääneksi, tai sitten ei. Rupesin siinä pohtimaan miksi minua edes kiinnosti hänen sukupuolensa. Aloin pohtia, jos tapaisimme vaikka baarissa ja tutustuisimme ja meistä tulisi frendejä - entä jos hänen sukupuolensa ei koskaan selviäisi itselleni. Kyllä, täytyy myöntää, että asia olisi minulle ongelma, jos en tietäisi kaverini sukupuolta. Ja tarkoitan sukupuolella sitä sukupuolta jonka hän kokee omakseen, haarojen välillä ei ole merkitystä ystävyydessä.
No hyvä jos lapsi osaa suhtautua asiaan, mutta kuinka moni lapsi traumatisoituu tuollaisesta?Kaikki lapset syntyy johonkin sukupuoleen, miksi äidit haluavat antaa neutraalin nimen ja pukea ruskeaan? Eikö se lapsi voi sitten itse päättää ettei olekaan poika ja pukea mekon sekä vaihtaa nimensäkin vaikka jos ITSE haluaa.
Ei sitä voi enää tietää, lapsi saa itse päättää sukupuolensa fiiliksen mukaan !
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla olin hoikka, oikeastaan laiha rock/punktyylinen murrosikäinen (ja tyttö, jos se tässä oleellista on). Kerran tulin kotiini, kun joku eläkeikäinen, tai ainakin lähes, mies oli postilaatikollamme jakamassa mainoksia. Lähestyessäni hän tiuskaisi, että kumpi sinä oikein olet - tyttö vai poika? Kun en vastannut, vaan ohitin hänet vähän pitkään katsoen, sai mies jonkun p*skaraivarin ja alkoi huutaen toistaa kysymystään uudelleen ja uudelleen. Sinne jäi mies tielle huutamaan, kun suljin oven perässäni.
Ihmettelin tuota jo silloin, mutta en olisi uskonut, että tällaista saattaa tapahtua vieläkin.
mulla on vähän samanlainen kokemus, asuin kerrostalossa ja samassa rapussa yläkerrassa asui vuosia mies joka raivosi yksinään kotonaan ryypätessään ja piti tahallista meteliä asunnossaan .OLi hyvin kovaääninen ja kuulin kun usein soitteli jonnekkin ja huusi ettei minusta tiedä onko se nainen vai mies. Tiesi kumminkin nimeni ja huoraksikin haukkui kotonaan huutaessaan..mikähän se ongelma loppujen lopuksi tälläisillä ihmisillä on että he niin paljon häiriintyvät jos ei sukupuoli selvästi erotu?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitäisi loukkaantua, ellei toinen näe, onko tyttä vai poika. Miksei sitä saisi kysyä?
Saakohan näiltä kysyä vastaantullessa, onko heidän koiransa uros vai narttu. Ihan sen takia kiinnostaa, jos omalla koiralla on juoksu.
Poikani oli lukiossa, niin luokan tytöt keksivät, että Lucia-neidoksi pitääkin valita poika ja poikani sitten ilmoitti, ettei tahdo olla lucia-neito, niin eivät tytöt tykänneet. Tämä oli olevinaan jotain hienoa ennakkoluulottomuutta. Koulun Lucia-neito kävi esiintymässä vanhainkodeissa jne. niin voin hyvin kuvitella, miten vanhukset olisivat pitäneet outona.