Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri oli kysynyt lapseltani, onko hän poika vai tyttö.

törkeää!
04.06.2022 |

Muutimme jo jouluna ja lapseni on tietysti nyt kevään tullen leikkinyt pihalla ilman pipoa. Hänellä on pitkät hiukset ja naapuri oli tänään tullut kysymään, että onko hän tyttö vai poika! Mitä ihmettä??? Vuonna 2022.
Onneksi lapseni oli sanonut vain tyynesti oman nimensä. Tästäkin oli vielä naapuri alkanut tivaamaan, että onko se tytön vai pojan nimi?? USKOMATONTA!!!

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö lapsi itse, mitä "tyttö" ja "poika" tarkoittavat, vai ovatko hänen vanhempansa tietoisesti jättäneet aina tuollaiset rumat ja hämmentävät sanat mainitsematta? Ehkä lapsen korviin naapurin kysymys kuulosti "Oletko sinä bröy vai ööts?" ja siksi sanoi että "Eiku mä oon Riuku."

Miten tämmöiset tilanteet hoidetaan englanninkielisissä maissa, joissa vanhempien on pakko ottaa kantaa he/she-sanalla? Ruotsissahan nyt jo viljellään han/hon-sanan sijasta hen-sanaa.

Vierailija
82/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa multa on kysytty, nainen 45v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain tyttöjä ja poikia.

Onko niin vaikea ymmärtää??

Vierailija
84/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesikö lapsi itse, mitä "tyttö" ja "poika" tarkoittavat, vai ovatko hänen vanhempansa tietoisesti jättäneet aina tuollaiset rumat ja hämmentävät sanat mainitsematta? Ehkä lapsen korviin naapurin kysymys kuulosti "Oletko sinä bröy vai ööts?" ja siksi sanoi että "Eiku mä oon Riuku."

Miten tämmöiset tilanteet hoidetaan englanninkielisissä maissa, joissa vanhempien on pakko ottaa kantaa he/she-sanalla? Ruotsissahan nyt jo viljellään han/hon-sanan sijasta hen-sanaa.

He/she sijaan he käyttävät they

Vierailija
85/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän sitä kysyä jos se asia ei ole selvä.

Vierailija
86/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan miettiä lapsen hiusmallia ja vaatetusta uusiksi, nimen vaihtaminen vie hiukan enemmän aikaa.

Vierailija
87/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin kysyä ainoastaan siinä mielessä, etten vahingossa loukkaisi tai avaisi vaikka väärän vessan tai pukuhuoneen ovea. Jos jonkun sukupuoli on epämääräinen eikä itse tuo sitä esiin en ole kiinnostunut ko. henkilöstä enkä halua ystävystyä, transtaustaisena haluan unohtaa kaiken sukupuolipelleilyn ja olla vain tavallisten miesten ja naisten kanssa.

Vierailija
88/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan miettiä lapsen hiusmallia ja vaatetusta uusiksi, nimen vaihtaminen vie hiukan enemmän aikaa.

Ei ole sinun asiasi siitä huolehtia. Varmaan antaisit selkäänkin.

Vierailija
89/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha hämmästellä, ihan tavallinen kysymys.

Vierailija
90/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain tyttöjä ja poikia.

Onko niin vaikea ymmärtää??

Saa sitä hokea ja lyödä nyrkkiäkin pöytään, mutta silti maailma muuttuu.

Vierailija
91/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla isompiakin ongelmia kuin vain hiukset ja vaatteet.

Vierailija
92/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no kumpi se on? Ei nykyään voi olettaa.

Vierailija
93/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla isompiakin ongelmia kuin vain hiukset ja vaatteet.

Väittäisin, että sinulla isommat ongelmat jos tämä nostaa tuollaisia tunteita.

Vierailija
94/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin muutama vuosi sitten silloin 2-vuotiaan poikani kanssa leikkipuistossa ja kun kutsuin häntä nimeltä, niin joku tuntematon aikuinen tuli ihmettelemään, että onko tyttärelläni todella poian nimi ja miksi hänellä on pojan vaatteet? Pojalla oli siis päällä vaatteita, joissa oli sinistä ja vihreää. Minä katsoin häntä hölmistyneenä ja sanoin, että lapseni on poika. No, hän alkoi vänkäämään, että kyllä lapsi on selvästi tyttö eikä millään uskonut, että lapsi on tyttö ja että olenko ihan varma, että hän on oikeasti poika. Hyvä, ettei vaatinut nähdä lapsen jalkoväliä paljaana nähdäkseen, että poika hän todella on.

Vierailija
95/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa alkaa seurustella, saako kysyä toisen sukupuolta? Vai pitääkö ottaa riski, että ollaan molemmat samaa ja sitten ei saada lapsia? On tämä maailma mennyt typeräksi.

Vierailija
96/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin muutama vuosi sitten silloin 2-vuotiaan poikani kanssa leikkipuistossa ja kun kutsuin häntä nimeltä, niin joku tuntematon aikuinen tuli ihmettelemään, että onko tyttärelläni todella poian nimi ja miksi hänellä on pojan vaatteet? Pojalla oli siis päällä vaatteita, joissa oli sinistä ja vihreää. Minä katsoin häntä hölmistyneenä ja sanoin, että lapseni on poika. No, hän alkoi vänkäämään, että kyllä lapsi on selvästi tyttö eikä millään uskonut, että lapsi on tyttö ja että olenko ihan varma, että hän on oikeasti poika. Hyvä, ettei vaatinut nähdä lapsen jalkoväliä paljaana nähdäkseen, että poika hän todella on.

Kymmenen rivin sepustuksessa sotket jo itse kertaalleen oman lapsesi sukupuolen...

Vierailija
97/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa multa on kysytty, nainen 45v

Samoin. Olin silloin vähän päälle 50 v. Ei tosin tapahtunut Suomessa. Mainittakoon, etten ole lesbo enkä edes rekkalesbon näköinen, vaan melko siro, pitkähiuksinen nainen, joka tykkäsi käyttää maastokuoseja ja lippistä. Sehän hämmensi maassa, jossa edelleen on selvä pukeutumiskoodi miehille ja naisille.

Toinen tapaus koski 3-vuotiasta poikaani. Hän oli tuohon aikaan enkelimäinen hahmo olkapäille ulottuvine hiuksineen. Etelässsä ihmiset halusivat kosketella hänen hohtavan vaaleita kutrejaan. Eräs mies antoi pojalleni lahjaksi hiussoljen. Poika käytti sitä mielellään. 😄

Nykyään on ihan heteroparisuhteessa ja pienen tytön isä.

Vierailija
98/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että koko aloitus oli provoa. Aloittajaa ei kiinnosta ollenkaan. Paitsi nyt, kun sen toin esille niin joku rupeaa taas esiintymään. Tästä vaan pitää vihoissaan ja peloissaan päästä taas suoltamaan tuota sontaa. Kukaan ei pakota ketään, ja missään ei ole piirejä häivyttää sukupuolta. Jos jossain sellainen olisikin, niin se olisi pieni porukka,joilla ei olisi vaikutusvaltaa. Lopettakaa tuo salaliittojen kanssa pelleily.

Vierailija
99/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Missäköhän mielessä halus tietää mitä löytyy jalkojen välistä.

No silleen sateenkaari-homoilu mielessä, tietenkin, onhan nyt kuitenkin 2022.

Vierailija
100/136 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä onko meidän naapurin lapset tyttöjä vai poikia, vietnamilaisia lapsia, niin ei nimestäkään tiedä