Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Li Andersson torjuu veronkevennykset: Vastuu ostovoimasta on yrityksillä

Vierailija
03.06.2022 |

Vasemmistoliiton puheenjohtaja, opetusministeri Li Anderssonin mielestä palkansaajien verotuksen keventäminen ei ole hyvä keino vahvistaa ostovoimaa. Hänen mukaansa työntekijöille on maksettava lisää palkkaa.

Minusta on jopa huvittavaa, että samat oikeistolaiset, jotka yleensä kauhistelevat valtion velanottoa ja suomivat hallitusta vastuuttomista menolisäyksistä, nyt esittävät että valtion pitäisi mukisematta käyttää miljardeja euroja tuloveroalennuksiin. Oikea lääke olisi pikemminkin, että työnantajat maksaisivat riittäviä palkankorotuksia, Andersson kirjoittaa Facebookissa.

Käytännössä veroalea vaativat siis esittävät, että palkanmaksuvastuuta siirretään työnantajilta valtiolle. Veronmaksajien tehtäväksi jäisi kustantaa miljardien verokevennykset, jotka lisäisivät valtiontalouden alijäämää ja sitä kautta painetta julkisten palveluiden heikennyksiin, hän jatkaa.
Vastuu ostovoimasta on Anderssonin mukaan yrityksillä.

On selvää, että yritysten pitää kantaa yhteiskuntavastuunsa tilanteessa, jossa palkansaajien ostovoimaa uhkaa heiketä. Yritysten voittoasteet ovat koronapandemian aikana kehittyneet hyvin suotuisasti ja inflaation seurauksena monet yritykset ovat voineet nostaa hintoja, hän kirjoittaa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/li-andersson-torjuu-veronkevennykset-vas…

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaajana kun käteen jää sivutulojen jälkeen palkasta n. 70% , niin siitä maksat sitten vielä melkein maailman korkeimpia arvonlisäveroja, polttoaineveroja, kiinteistöveroa, ajoneuvoveroa sekä itse olen maksanut tänä vuonna näiden lisäksi lahjaveroa kolmatta kertaa tässä suvussa siirtyneestä ka verotetusta omaisuudesta. Niin eipä tuossa puhdasta nettoa montaa killinkiä jää. Itse olen palkansaajana viennin parissa, eli valtiolta ei tule minulle eikä meidän yritykselle mitään tukia.

Toivottavasti Naton myötä päästäisiin myös tästä vasemmistolaisesta keskituloisten kuoliaaksiverottamisen politiikasta. Ja en kyllä kerta kaikkiaan tajua, kuka tollo näitä vassareita ja demareita tuonne vuosi toisensa jälkeen äänestää.

Ostovoima ja vienti on se, millä saadaan talous nousuun. Valtion verotulot ei pienene yhtään, päinvastoin, kun ihmiset saa vapaammin kuluttaa etenkin palveluihin, mistä yleensä säästetään ja mikä työllistää pienyrityksiä, jotka maksavat myös veroja. Kampaamot, rakennusyritykset, ravintolat... Mä voin miljoonalla käydä tämän hallitukselle kertomassa, ei tarvitse selvityksiä eikä konsultteja.

Vierailija
102/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Li kuullut progressiivisesta verotuksesta?

Yhtiö jossa olen töissä yrittää kyllä maksaa, mutta veroprosenttini on jo 40, kun vaimollani se on 24

Ja tämä x100!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ajatuskuvio, että veronkevennykset maksetaan veronmaksajan pussista. 😂

Vierailija
104/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Lin ei tarvitse olla vastuussa mistään. Ei edes siitä, mitä silsaa sieltä hänen omasta turvonneesta juopottelijan lärvistä tulee ulos.

Vierailija
105/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanpoimijatkin pitää hommata ulkomailta. He ei maksa veroja Suomeen. Ei myöskään Viroon karanneet kotimaiset rakennusfirmat.

Vierailija
106/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikanpoimijatkin pitää hommata ulkomailta. He ei maksa veroja Suomeen. Ei myöskään Viroon karanneet kotimaiset rakennusfirmat.

-Samoin valtiolle on ilmeisesti erittäin kannattavaa verottaa ja rajoittaa alkoholin myyntiä niin, että väki hakee ne Virosta ja maksaa verot niistä sinne. Summa summarum, väki juo edelleen viinaa, mutta verotulot menee Viroon ja haitat jää lopulta Suomeen.

Vierailija
107/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä himoverottamisesta enää pääse mitenkään eroon. Nykyään vain pieni osa kansasta tekee jotain tuottavaa työtä yksityisellä sektorilla, loput ovat valtiolla/kunnalla töissä, työttömiä, eläkeläisiä. Aika iso taakkaa näille aidoille veronmaksajille.

Ja asia ei ole niinkään yksinkertainen. Olen kovapalkkainen IT-konsultti. Asiakkaana on vaan valtion virasto eli minäkin oikeastaan vain poltan niitä verovaroja.

Vierailija
108/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin Anderssonin tekemistä lähinnä vastuun pakoiluksi.

Vierailija
109/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatuskuvio, että veronkevennykset maksetaan veronmaksajan pussista. 😂

Sivusta:  Mistä muualta ne Kokoomuksen ajamat veronkevennykset otettaisiin, kuin työssäkäyvin lompakosta?

Jostaihan se sama raha pitää saada, ilmaisten palveluiden ylläpitämiseksi.

Taatusti Kokoomus vähentää ilmaisia palveluja, ja laittaa osan yhteiskunnan palveluista maksullisiksi.

Eivät ne menot vähene yhteiskunnasta minnekään, koskaan.

Koska laki määrää yhteiskunnan järjestämään tietyt palvelut kansalle.

Kokomuusalaisiila on varaa maksaa kulutusveroja, mutta he eivät halua elättäää koko kansaa suurella verotuksella, omista tuloistaan.

Täytyy olla jotenkin jälkeenjäänyt, ellei tätä tajua.

Kokomuuslaiset ovat suuri tuloisimpia Suomessa, ja maksavat eniten palkkaveroja Suomessa

Vierailija
110/110 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen tärkein tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen, eikä olla valtakunnan sosiaalitoimisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi