Jos normaalipainoinen nainen istuu yksin baarissa/terassilla/kahvilassa, mistä johtuu että miehet eivät tulekaan juttelemaan?
En tarkoita, että edellyttäisin edes miehiltä aloitteiden tekemistä, ja teen kyllä itse aina aloitteen, jos olen kiinnostunut jostakin. Mutta todella monessa ketjussa on väitetty, että naisia tullaan jatkuvasti pyytämään treffeille ja iskemään, eikä tarvitse kuin istua jossain niin aina joku tulee juttelemaan. Itselleni tällaista ei käy melkein koskaan, ja haluaisinkin kuulla niitä syitä, mistä se johtuu. Ja joo, olen ihan tavallisen näköinen, mutta niin on suurin osa muistakin naisista, ja kuulemma pääsääntöisesti naisia isketään aina ja kaikkialla. Olen normaalipainoinen, pikemminkin hoikka kuin mitenkään roteva/tukeva/pyöreä. Näytän heterolta, on pitkät hiukset, kevyesti meikkiä, tavalliset naiselliset vaatteet, ei tätimäistä tyyliä, ei myöskään mitään kovin paljastavaa. Esim. tiukat farkut ja t-paita, tai joskus hamekin. Ei ole sormusta vasemmassa nimettömässä.
Ja siis tarkennus: en millään lailla valita tai koe ongelmaksi, että minua ei lähestytä. En ole ikisinkku enkä epätoivoinen. Kiinnostaa vain tietää, että jos kerran naisilla on yleensä niin kauheasti vientiä, niin mitkä ovat sitten ne syyt, miksi juuri minun kohdallani ei koko ajan satele treffipyyntöjä eikä tule juttuseuraa ovista ja ikkunoista.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne uskalla tulla juttelemaan. Ei kannata uskoa näitä juttuja täällä, ne on lähinnä miesten kirjoittamia. Ehkäpä jotain super kaunottaria tullaan jututtamaan jatkuvasti, mutta heitä on ehkä 2% naisista.
Kysynpä sinultakin, että mikä tämä uskallusjuttu oikein on? Oikeastiko kuvittelet, että jokaisella miehellä olisi palava halu jutella jokaisen naisen kanssa, mutta pelko pidättelee? Pelko mistä?
Minä en juttele tuntemattomille ihmisille yleensä siitä syystä, ettei minulla ole heille mitään asiaa. Jotenkin pitäisin uskottavana hypoteesia, että muiden syyt ovat samankaltaisia.
En kuvittele. Olenpa vaan huomannut, että Suomessa ei uskalleta puhua tuntemattomille, vaikka olisi asiaakin. Koskee niin miehiä kuin naisiakin. Tämä on mielestäni isoin syy siihen, että niin moni on tahtomattaan sinkku tai muuten yksinäinen.
Kiinnostaisi tosiaan tietää, onko muissa Pohjoismaissa samanlaista vai vielä vaikeampaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.
t. Ei ap
ei heteromiehet käy missään kahviloissa. enintään abc:lla kahvilla
Ehkä olet kuitenkin ruma kasvoiltasi etkä tavallisen näköinen vaikka kroppa ihan ok?
Liian pienet rinnat? Näin pienirintaisena olen havainnut, että isorintaiset harvemmin ovat sinkkuina tai missään ilman miesseuraa.
Onko sulla sata kerrosta pakkelia naamassa? Juu kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tosiaan tietää, onko muissa Pohjoismaissa samanlaista vai vielä vaikeampaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.
t. Ei ap
Ruotsissa on ainakin Suomea helpompaa tutustua ihmisiin (ihan kantaruotsalaisiinkin).
Tämä on jännä ilmiö.
Nykyään olen ruma lihava havukka ja ihan tyytyväinen siihen, mutta nuorena olin... no, aika upea. Olen vasta nyt sen tajunnut vanhoista valokuvista. Pitkät vaaleat hiukset, nätti timmi kroppa, isot tissit, isot bambisilmät. Mutta ei minua silti lähestytty ainakaan Suomessa, ellei sitten baarissa.
No, sitten minulla on ystäviä, jotka suorastaan keräävät ihme friikkejä puoleensa yhä näin keski-iässäkin. Aina joku liimaantuu iholle ja alkaa lässyttämään jotain outoa.
Kyseessä on pakko olla joku kutsuva aura tai vastaava. En usko, että sillä on niinkään tekemistä ulkonäön kanssa. Jokin olemuksessa vain vetää puoleensa.
Itse olen ruma ja enää en käy missään kun koskaan kukaan ei mulle tule juttelemaan. Eli kyllä sillä ulkonäöllä on merkitystä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät.
Pelkäätkö sinä jokaista ihmistä, jolle et mene sattumanvaraisesti juttelemaan? Vai onko tämä vain miesten ominaisuus?
Minä en juttele baareissa aloittajalle enkä muillekaan, ellei minulla ole heille jotain asiaa. Jos on vaikkapa joku urheilumatsi käynnissä baarin screenillä ja huomaan toisenkin katsovan sitä, niin saatan jutella jotain kyseisestä ottelusta.
En.
Vastaus oli ap.n kysymykseen baaritilanteesta, joka ei ole mikä tahansa sattumanvarainen tilanne.
Jutteletko siis baarissa jokaisen asiakkaan kanssa, tai ainakin jokaisen yksin istuvan kanssa, vai pelkäätkö heitä?
Siis edelleen pointtini on, että mikä ihmeen juttu tuo pelkohöpinä on. Miksi tavalliset ihmiset pelkäisivät toisia tavallisia ihmisiä? Ja miksi olisi niin, että jokainen (mies?) haluaa jutella jokaisen (naisen?) kanssa ja tekisikin niin, ellei tämä mystinen pelko olisi pidäkkeenä? Mielestäni aivan pähkähullu teoria, jota ne ole kuullut koskaan ennen.
Tässä ketjussahan on joku muukin viitannut pelkoon. Se on olettamus, ei tietenkään varma tieto eikä mikään teoria eikä joka tilanteessa.
Baaritilanne voi olla sellainen, että sitä voi pelätä pakkeja eikä siksi lähesty.
Ei mitään ihmeellistä ja outoa, jos et ole koskaan kuullut asiasta.
Vierailija kirjoitti:
johtuu metoosta
Aikaisemmin olin ilmiselvä häirikkö ja puhuin huvikseni muutaman sanan ihmisten kanssa.
Nykyään ymmärrän miten häiritsevää moinen ihmisistä ja erityisesti naisista on, joten antaa olla.
Voi sitä ihminen näemmä parantaa tapansa.
Suomalaisessa kulttuurissa on se perusperiaate, että mies tekee aloitteen. Muunlaista ei edes oikeasti haluta. Ja hyvä niin. Naisen ei koskaan tule tehdä aloitetta, se täysin moukkamaista toimintaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä ilmiö.
Nykyään olen ruma lihava havukka ja ihan tyytyväinen siihen, mutta nuorena olin... no, aika upea. Olen vasta nyt sen tajunnut vanhoista valokuvista. Pitkät vaaleat hiukset, nätti timmi kroppa, isot tissit, isot bambisilmät. Mutta ei minua silti lähestytty ainakaan Suomessa, ellei sitten baarissa.
No, sitten minulla on ystäviä, jotka suorastaan keräävät ihme friikkejä puoleensa yhä näin keski-iässäkin. Aina joku liimaantuu iholle ja alkaa lässyttämään jotain outoa.
Kyseessä on pakko olla joku kutsuva aura tai vastaava. En usko, että sillä on niinkään tekemistä ulkonäön kanssa. Jokin olemuksessa vain vetää puoleensa.
Se luonne ja olemus vetää puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein vaivan väärtiä miehen kannalta. Sadasta iskuyrityksestä 1-2 onnistuu eikä niistäkään seuraa sen kummempaa ainakaan pitkäaikaista suhdetta. Aikani hakkasin päätä seinään, sitten totesin että pitäkää tunkkinne.
Että ihan vaan hetkellinen juttuseura kauniin naisen kanssa ei yhtään kiinnosta, jos tietää ettei siitä seuraa pimperoa tai suhdetta? Ei siis sillä että se naisen kauneus nyt mikään huikean juttuseuran merkki olisi, mutta olen antanut itseni ymmärtää että heteromiehet ihan viihtyy kauniiden naisten seurassa. Eikö voi muuten vaan vai pitääkö siinä olla aina joku master plan taustalla tai muuten kokee hävinneensä jotain?
Mua ainakin ilahduttaa kauniin ja mukavan ihmisen juttuseura ihan vaan päivän piristykseksi.
Naisista harvoin saa hyvää juttu seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet rinnat? Näin pienirintaisena olen havainnut, että isorintaiset harvemmin ovat sinkkuina tai missään ilman miesseuraa.
Olet hakoteillä. Ei se johdu rinnoistasi vaan siitä, ettet arvosta itseäsi. Mullakin on pienet rinnat, eikä ollenkaan pulaa miesseurasta. Mites sen selität?
Ihan uteliaisuudesta: miten näytetään heterolta? Vai tarkoitatko, ettet näytä butchilta? Eli oot enempi femme vai mitä v?
Koska olen vapaaehtoisesti sinkku. Miksi tyytyisin huonoon naiseen, kun pärjään yksin? M27
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ruma ja enää en käy missään kun koskaan kukaan ei mulle tule juttelemaan. Eli kyllä sillä ulkonäöllä on merkitystä..
Onko kyseessä ulkonäkö vai nyrpeä olemuksesi?
Vierailija kirjoitti:
t. Ei ap
suomessa on tuo metoo ja feminismi otettu enemmän tosissaan kuin muualla. täällä miehet oikeasti pysyy kaukana naisista niin kuin naiset halusivat
Jutteletko siis baarissa jokaisen asiakkaan kanssa, tai ainakin jokaisen yksin istuvan kanssa, vai pelkäätkö heitä?
Siis edelleen pointtini on, että mikä ihmeen juttu tuo pelkohöpinä on. Miksi tavalliset ihmiset pelkäisivät toisia tavallisia ihmisiä? Ja miksi olisi niin, että jokainen (mies?) haluaa jutella jokaisen (naisen?) kanssa ja tekisikin niin, ellei tämä mystinen pelko olisi pidäkkeenä? Mielestäni aivan pähkähullu teoria, jota ne ole kuullut koskaan ennen.