Jos normaalipainoinen nainen istuu yksin baarissa/terassilla/kahvilassa, mistä johtuu että miehet eivät tulekaan juttelemaan?
En tarkoita, että edellyttäisin edes miehiltä aloitteiden tekemistä, ja teen kyllä itse aina aloitteen, jos olen kiinnostunut jostakin. Mutta todella monessa ketjussa on väitetty, että naisia tullaan jatkuvasti pyytämään treffeille ja iskemään, eikä tarvitse kuin istua jossain niin aina joku tulee juttelemaan. Itselleni tällaista ei käy melkein koskaan, ja haluaisinkin kuulla niitä syitä, mistä se johtuu. Ja joo, olen ihan tavallisen näköinen, mutta niin on suurin osa muistakin naisista, ja kuulemma pääsääntöisesti naisia isketään aina ja kaikkialla. Olen normaalipainoinen, pikemminkin hoikka kuin mitenkään roteva/tukeva/pyöreä. Näytän heterolta, on pitkät hiukset, kevyesti meikkiä, tavalliset naiselliset vaatteet, ei tätimäistä tyyliä, ei myöskään mitään kovin paljastavaa. Esim. tiukat farkut ja t-paita, tai joskus hamekin. Ei ole sormusta vasemmassa nimettömässä.
Ja siis tarkennus: en millään lailla valita tai koe ongelmaksi, että minua ei lähestytä. En ole ikisinkku enkä epätoivoinen. Kiinnostaa vain tietää, että jos kerran naisilla on yleensä niin kauheasti vientiä, niin mitkä ovat sitten ne syyt, miksi juuri minun kohdallani ei koko ajan satele treffipyyntöjä eikä tule juttuseuraa ovista ja ikkunoista.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Koska #metoo.
Ei miehet tulleet ennen metoo:kään juttelemaan ym. Hoikka itsekin, mutta miehiä ei kiinnostanut.
Syy on todennäköisesti, että ei ole tarpeeksi seksikäs, on liian kunnollinen ja miehet tajuavat, että tuo ei lähde mukaan seksiseuraksi. Suurinta osaa miehistä ei kiinnosta mikään muu kuin seksi.
On ihan puhdas urbaanilegenda, että naisten ympärillä pörräävät miehet koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät.
Pelkäätkö sinä jokaista ihmistä, jolle et mene sattumanvaraisesti juttelemaan? Vai onko tämä vain miesten ominaisuus?
Minä en juttele baareissa aloittajalle enkä muillekaan, ellei minulla ole heille jotain asiaa. Jos on vaikkapa joku urheilumatsi käynnissä baarin screenillä ja huomaan toisenkin katsovan sitä, niin saatan jutella jotain kyseisestä ottelusta.
En.
Vastaus oli ap.n kysymykseen baaritilanteesta, joka ei ole mikä tahansa sattumanvarainen tilanne.
Jutteletko siis baarissa jokaisen asiakkaan kanssa, tai ainakin jokaisen yksin istuvan kanssa, vai pelkäätkö heitä?
Siis edelleen pointtini on, että mikä ihmeen juttu tuo pelkohöpinä on. Miksi tavalliset ihmiset pelkäisivät toisia tavallisia ihmisiä? Ja miksi olisi niin, että jokainen (mies?) haluaa jutella jokaisen (naisen?) kanssa ja tekisikin niin, ellei tämä mystinen pelko olisi pidäkkeenä? Mielestäni aivan pähkähullu teoria, jota ne ole kuullut koskaan ennen.
Tässä ketjussahan on joku muukin viitannut pelkoon. Se on olettamus, ei tietenkään varma tieto eikä mikään teoria eikä joka tilanteessa.
Baaritilanne voi olla sellainen, että sitä voi pelätä pakkeja eikä siksi lähesty.
Ei mitään ihmeellistä ja outoa, jos et ole koskaan kuullut asiasta.
No tämän lainausketjun alussa kuitenkin todetaan yhden sanan vastauksella syyksi "pelkäävät" kun aloittaja kysyy, miksi tuntemattomat eivät tule hänelle juttelemaan. Tätä pidin ja pidän edelleen aivan pähkähulluna teoriana, kun on olemassa paljon todennäköisempikin vaihtoehto: heillä ei ole mitään sanottavaa ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Kyl ne tulee juttelemaan ellei sulla ole torjuva elekieli ja "resting b*tch face" päällä.
Eikö valtaosalla ihmisistä ole resting bitch face, jos he vain ovat itsekseen jossain? Aika harva hymyilee ja naureskelee koko ajan itsekseen, ja toisaalta aika moni pitää sellaistakin luontaantyöntävänä ja outona. Hymyhän on osa kommunikaatiota ja reaktio aina johonkin. Olisi omituista, jos joku vaan hymyilee itsekseen koko ajan.
En ole kaunotar ja ylikypsäkin jo, mutta aina on juttuseuraa riittänyt niin baareissa kuin terasseillakin. En tiedä miksi. Joskus se on ihan kivaa, joskus taas haluan olla yksin omien ajatusten ja kahvin tai oluen äärellä enkä kaipaa seuraa. Kyllä miehet sen huomaavat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa on se perusperiaate, että mies tekee aloitteen. Muunlaista ei edes oikeasti haluta. Ja hyvä niin. Naisen ei koskaan tule tehdä aloitetta, se täysin moukkamaista toimintaa Suomessa.
Harmittaa, kun tällaisia heitellään. Joku voi ottaa tosissaan. Minä olen naisena aina tehnyt aloitteen, ja miehet ovat olleet imarreltuja ja kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäs mennä juttelemaan tuntemattomalle?
Väität siis, että täällä olevat miehet ovatkin huijanneet, kun kaikki naiset saavat kuulemma miesseuraa ihan tuosta noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitsekaan, mutta kun palstalla on väitetty, että naisille sataa koko ajan treffipyyntöjä ja miehet jakavat valtavasta huomiota, tulevat aina juttelemaan ja ehdottamaan suhdetta. Koska itselleni ei tapahdu tällaista, avasin ketjun aiheesta. Varsinkin miehet, jotka aina kirjoittelevat siitä naisille tulvivasta huomiosta, voisivat tulla analysoimaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet rinnat? Näin pienirintaisena olen havainnut, että isorintaiset harvemmin ovat sinkkuina tai missään ilman miesseuraa.
Olet hakoteillä. Ei se johdu rinnoistasi vaan siitä, ettet arvosta itseäsi. Mullakin on pienet rinnat, eikä ollenkaan pulaa miesseurasta. Mites sen selität?
Kyllä monet miehet kuolaa daisarien perään. Suurin osa suomalaisista miehistä on tissimiehiä pohjimmiltaan. Tottakai, kokonaisuus ratkaisee viime kädessä.
Se on naisen egolle kova paikka, kun vanhenee ja ei saa enää huomiota miehiltä.
Ehkä normaali paino ei riitä viehättämään ja olet kasvoiltasi vähän viehettävä vain.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienet rinnat? Näin pienirintaisena olen havainnut, että isorintaiset harvemmin ovat sinkkuina tai missään ilman miesseuraa.
Täällä pienirintainen nainen, jota silloin tällöin tuntemattomat pyytelevät jopa arkitilanteissa treffeille. Enkä käytä push upeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät.
Pelkäätkö sinä jokaista ihmistä, jolle et mene sattumanvaraisesti juttelemaan? Vai onko tämä vain miesten ominaisuus?
Minä en juttele baareissa aloittajalle enkä muillekaan, ellei minulla ole heille jotain asiaa. Jos on vaikkapa joku urheilumatsi käynnissä baarin screenillä ja huomaan toisenkin katsovan sitä, niin saatan jutella jotain kyseisestä ottelusta.
En.
Vastaus oli ap.n kysymykseen baaritilanteesta, joka ei ole mikä tahansa sattumanvarainen tilanne.
Jutteletko siis baarissa jokaisen asiakkaan kanssa, tai ainakin jokaisen yksin istuvan kanssa, vai pelkäätkö heitä?
Siis edelleen pointtini on, että mikä ihmeen juttu tuo pelkohöpinä on. Miksi tavalliset ihmiset pelkäisivät toisia tavallisia ihmisiä? Ja miksi olisi niin, että jokainen (mies?) haluaa jutella jokaisen (naisen?) kanssa ja tekisikin niin, ellei tämä mystinen pelko olisi pidäkkeenä? Mielestäni aivan pähkähullu teoria, jota ne ole kuullut koskaan ennen.
Tässä ketjussahan on joku muukin viitannut pelkoon. Se on olettamus, ei tietenkään varma tieto eikä mikään teoria eikä joka tilanteessa.
Baaritilanne voi olla sellainen, että sitä voi pelätä pakkeja eikä siksi lähesty.
Ei mitään ihmeellistä ja outoa, jos et ole koskaan kuullut asiasta.
No tämän lainausketjun alussa kuitenkin todetaan yhden sanan vastauksella syyksi "pelkäävät" kun aloittaja kysyy, miksi tuntemattomat eivät tule hänelle juttelemaan. Tätä pidin ja pidän edelleen aivan pähkähulluna teoriana, kun on olemassa paljon todennäköisempikin vaihtoehto: heillä ei ole mitään sanottavaa ap:lle.
Mistäs sinä tiedät, mitä kenenkin päässä liikkuu Ap:n kohdatessaan? Se, ettet itse ole kiinnostunut tuntemattomista ihmisistä, ei tarkoita, että kaikki muut ajattelisivat samoin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka väittävät että naisia isketään koko ajan kaikkialla tarkoittavat oikeasti niitä pahimpia menomestoja lähellä valomerkkiä jossa porukka on melkoisessa maistissa. Ei oikeasti ketään jatkuvasti tulla iskemaan tavallisessa kahvilassa tai siistissä baarissa alkuillasta.
Roskapankissa on aurinkoinen terassi, mutta taitaa asiakaskunta olla paikan päällä muista syistä kun naisen iskeminen .
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: miten näytetään heterolta? Vai tarkoitatko, ettet näytä butchilta? Eli oot enempi femme vai mitä v?
Joo, myönnetään että oli vähän tyhmästi tai ainakin hassusti ilmaistu. Tarkoitin oikeastaan juuri tuota, että en näytä stereotyyppiseltä lesbolta, esim. butchilta, tai muutenkaan maskuliiniselta. Viittasin siis yleiseen käsitykseen, sillä sen pohjaltahan moni arvioita ja tulkintoja tekee. Itse toki ajattelen, että aika moni maskuliinisen näköinen nainen voi olla hetero ja moni feminiininen voi olla lesbo, mutta oletan että valtaosa miehistä kiinnostuu todennäköisemmin sellaisista femme-tyypeistä kuin kovin maskuliinisen näköisistä naisista. Ja myös useimmiten tulkitaan heteroksi tietynnäköisen ulkonäön vuoksi. Eli pointtini oli, että minut todennäköisesti aina tulkitaan heteroksi ulkonäköni perusteella.
Olet vaan ruma kasvoiltasi vaikka luulet olevasi tavallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska #metoo.
Ei miehet tulleet ennen metoo:kään juttelemaan ym. Hoikka itsekin, mutta miehiä ei kiinnostanut.
Syy on todennäköisesti, että ei ole tarpeeksi seksikäs, on liian kunnollinen ja miehet tajuavat, että tuo ei lähde mukaan seksiseuraksi. Suurinta osaa miehistä ei kiinnosta mikään muu kuin seksi.
On ihan puhdas urbaanilegenda, että naisten ympärillä pörräävät miehet koko ajan.
Tämä. Muistuu mieleen yksikin opiskelijareissu. Kaverilla oli mies kiinni kummassakin käsivarressa. Minäkin join alkoholia, olin sinkku ja olin pukeutunut lyhyeen mekkoon, mutta minuun ei kukaan halunnut tehdä tuttavuutta edes kohteliaisuuttaan (ulkona oli liukasta). Silloin harmitti, mutta nyt ymmärrän, että olin liian "kunnollisen" näköinen (silmälasit jne).
Olet väärässä paikassa.
Tavallinen baari, missä on oikeasti porukkaa ja porukka on humalassa, ei ole paikka, jossa yksinäiselle naiselle ei tulisi seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pienirintainen nainen, jota silloin tällöin tuntemattomat pyytelevät jopa arkitilanteissa treffeille. Enkä käytä push upeja.
Ai niin, myös tympeää perusilmettä epäiltiin syyksi. Minulta löytyy sekin, mutta eipä taida sekään olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä normaali paino ei riitä viehättämään ja olet kasvoiltasi vähän viehettävä vain.
Mutta ovatko kaikki muut sitten ratkaisevasti viehättävämpiä? Sittenhän palstalla esitetyt väitteet eivät pidä paikkaansa, jos juttu meneekin niin, että vain erityisen viehättäviä lähestytään. Väittee ovat olleet sen suuntaisia, lähtökohtaisesti aina naisilla on vientiä ja rutkasti valinnanvaraa. Onhan jopa esitetty, että rumia ja ylipainoisiakin tulevat poikkeuksellisen komeat miehet iskemään seksiin - en itse usko olevani ruma ja ylipainoinen en myöskään ole, mutta eipä tule komistukset tai taviksetkaan iskemään, ei seksiin eikä suhteeseen. (Ja kuten sanoin, en ole ikisinkku, eli suhteita kyllä on löytynyt ja varmasti löytyy, mutta palstalla kuvattua ilmiötä jatkuvasta miesten huomiosta ja treffipyynnöistä ei ole ollut.)