Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki eivät tajua, että Helsingin autokielto koskee vain ja ainoastaan polttomoottoriautoja. Siis vuosi vuodelta yhä harvempaa.

Vierailija
28.01.2025 |

Jos jostain kumman syystä on valinnut kummasti ja päätynyt polttomoottoriautoon, niin tuskinpa tällainen ihminen edes odottaa saavansa päänsilitystä valinnastaan. Ainakin mun työpaikalla kaikki ovat tarttuneet 0-päästöiseen työsuhdeautoon jo vuosia sitten. Eikä sinne keskustaan enää edes tarvitse mennä, jos tekee työt normaalisti eikä toimistolla niin kuin joskus ennen muinoin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki muutkin ajamme uusilla työsuhdeautoilla.

Vierailija
2/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS yksiköihin pitää päästä polttomoottorilla jatkossa myös. Useimmat Meilahdessa Töölössä mutta muita on eri puolilla Helsinkiä. 

Terveisin:

8 vk joka arkipäivä sädehoito syöpään

Leikkaukset 3 kpl

lääkärikäyntejä/hoitajan vastaanottoja kaiken yhteydessä 

Samoin magneettikuvauksia, röntgeneitä, TT kuvauksia tilanteen edistymisen seuraamiseen 

Sytostaattihoitoa puoli vuotta

Leikkaus 1 kpl

Sädehoito 6 vkoa arkipvät

Lisäksi lääkärikäyntejä lääkitysten tasapainoon saamiseen

Verikokeissa joka h-vetin käänteessä (lääkitysten ja sairauksien takia) 

Kuntoutusta tulossa x kertaa 

En ole kävelykykyinen, ympäristön hahmottaminen heikko

Tarvitsen saattajaksi läheisen joka vie sisälle saakka, jotta löydän perille, auttamaan alkuun (ei mikälie taksikuski) 

Ennen tätä elämäni oli normaalia. Pärjäsin julkisilla liikennevälineillä ja liikuntaa 2-3 t/pvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V8 jenkillä työnnän keskustaan teidän paskahousu viherliberaalien kiusaksi.

Vierailija
4/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää on nyt niillä jotka asuu keskustassa?

Ja kuis moottoripyörät, kokoajan puhutaan autoista, eli moottoripyörällä saa yhä ajaa?

Vierailija
5/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voi laittaa barrikaadit jo kehäkolmoselle. Mulla ei sinne persläpeen ole koskaan mitään asiaa.

Vierailija
6/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V8 jenkillä työnnän keskustaan teidän paskahousu viherliberaalien kiusaksi.

Tyrnävältä on aika pitkä matka.

Vierailija
7/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki muutkin ajamme uusilla työsuhdeautoilla.

Punikkihallituksen teesinä oli antaa eliitille lähes ilmaiset työsuhdepatteriautot, jotka vähitellen siirtyvät käytettyinä rahvaalle.

Se vain, että patteriautot menevät paaliin akkutakuun loputtua, kun kukaan normaalijärkinen ei osta ilman takuuta olevaa patteriautoa.

Vierailija
8/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta voi laittaa barrikaadit jo kehäkolmoselle. Mulla ei sinne persläpeen ole koskaan mitään asiaa.

Helsinkiläisenä samaa mieltä, landet pysyköön landella.

Vierailija
9/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on 0-päästöinen auto? 

Ei ainakaan patteriauto :D

Vierailija
10/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustat vaan lataustolppia täyteen mitä baarista kotoutujat voivat potkia ja repiä piuhoja ja kuseksia kännipäissään. 

Vierailija
11/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUS yksiköihin pitää päästä polttomoottorilla jatkossa myös. Useimmat Meilahdessa Töölössä mutta muita on eri puolilla Helsinkiä. 

Terveisin:

8 vk joka arkipäivä sädehoito syöpään

Leikkaukset 3 kpl

lääkärikäyntejä/hoitajan vastaanottoja kaiken yhteydessä 

Samoin magneettikuvauksia, röntgeneitä, TT kuvauksia tilanteen edistymisen seuraamiseen 

Sytostaattihoitoa puoli vuotta

Leikkaus 1 kpl

Sädehoito 6 vkoa arkipvät

Lisäksi lääkärikäyntejä lääkitysten tasapainoon saamiseen

Verikokeissa joka h-vetin käänteessä (lääkitysten ja sairauksien takia) 

Kuntoutusta tulossa x kertaa 

En ole kävelykykyinen, ympäristön hahmottaminen heikko

Tarvitsen saattajaksi läheisen joka vie sisälle saakka, jotta löydän perille, auttamaan alkuun (ei mikälie taksikuski) 

Ennen tätä elämäni ol

Koeta jaksaa. Melkeinpä sama ohjelma itsellä, paitsi pystyn ajamaan sinne parkkihalliin.

Helsinkiä tehdään nuorille ja varakkaille. Vanhempi porukka, vanhalla polttomoottoriautoilla saa lähteä. Hyi Helsinki!

Vierailija
12/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä taas aloitus! 

Oikeastiko te Helsingissä asuvat olette noin tyhmiä ja ajattelemattomia? En usko, että kaikki, mutta ap:n kaltaisilla viherpiipertäjillä on näköjään pää pehmentynyt niin, ettei järkeä enää löydy eikä b- vitamiinikaan auta. 

Kaikilla varmaan on mahdollisuus ilmaiseen sähkökäyttöiseen työsuhdeautoon, jotka Helsingissä työssä käyvät tai siellä asuvat. 

Mutta provohan aloitus olikin. 

Vierailija
13/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te niitä landelaisten veroeurojakaan sitten tarvitse.

Etkä sen vertaa tiedä mistä ruokasi tulee. Se tulee landelta. 

Jättäkää myös maito ostamatta ja lihat syömättä, vihannekset ja marjat samoin. Kokeile mistä ruokasi löydät, jos lande sinua niin haittaa.

Ps.Jouduin pakosta nousemaan junaan Tikkurilasta, kun pohjoiseen lähdin. Odottelin hetken aseman ulkopuolella ja katselin värikästä menoa kadulla. Voi sitä ölinää ja mölinää, koheltavia ihmisiä ja sekamelskaa, ympäristökin oli aika sotkuinen. Ei kiitos yhtään enempää tuota, jos ei ole pakko. 

Vierailija
14/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on 0-päästöinen auto? 

Ei ainakaan patteriauto :D

No ei todella! Tulee vielä suuri ongelma siitä mihin ne sähköautonraadot kierrätetään ja miten. 

Vierailija
15/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää myös maito ostamatta ja lihat syömättä, vihannekset ja marjat samoin. Kokeile mistä ruokasi löydät, jos lande sinua niin haittaa.

Ps.Jouduin pakosta nousemaan junaan Tikkurilasta, kun pohjoiseen lähdin. Odottelin hetken aseman ulkopuolella ja katselin värikästä menoa kadulla. Voi sitä ölinää ja mölinää, koheltavia ihmisiä ja sekamelskaa, ympäristökin oli aika sotkuinen. Ei kiitos yhtään enempää tuota, jos ei ole pakko. 

Jessus et teillä landeilla on surkea itsetunto. Miten voi mennä noin tunteisiin tällainen asia?

Eikö ole omituista, miksi Helsinki ja Uusimaa ovat valtiontasausmaksujen nettomaksajia? Ikuinen länkytys pääkonttoreista Helsingissä ei tätä selitä. Mitä ihmeen veroja pk-seudulle muka tulee muualta? Suomen isoimmat kaupungit ja erityisesti Helsinki elättä koko maata.

Ja mitä ruokaan tulee, niin suosin lähiruokaa eteläisestä Suomesta ja ruotsalaisia maitotuotteita. Vihannekset ja hedelmät Euroopasta poislukien suomalaiset omenat ja oman pihan tuotanto. En syö pohjoisesta asti raahattua ruokaa, eli pitäkää hyvänänne.

Vierailija
16/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä kaikilla juurikin on ne polttomoottoriautot eikä aiota sähköautoja ostaakaan. 😡

Mut jos Sinnemäki ja kumpp. haluaa kuivettaa keskustan, niin jsikin mokomin. Me viemme rahamme ja harrastuksemme muualle. Kyllä niille ottajia löytyy.

Vierailija
17/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sä siellä Tikkurilassa junaa odotit? Asemalla?

Vierailija
18/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, minulla on moottoripyörä.

Vierailija
19/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoja yritetään myydä jättialennuksilla ja valmistajat konkurssin partaalla.

Vierailija
20/22 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lause, 0-päästäinen TYÖSUHDEAUTO, on kaiken ydin. Jos ei ole työsuhdeautoa tai jotain liisaria, niin omilla rahoilla ei ainakaan mulla ole varaa hankkia sähköautoa tai hybridiä. Siinä voi äkkiä tulla yli 10 000€ lasku jostain akkurempasta tms. Ajan siis edelleenkin isolla bensakatumaasturilla, jonka kertakäynti korjaamolla ei ole koskaan maksanut tuollaisia summia. Ei mulla ole siihenkään varaa, että ostamallani autolla ei olisi mitään jälleenmyyntiarvoa, niinkuin sähköautoilla tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän